Solvej99

Jer der ikke har suppleret med MME i starten

73 indlæg i dette emne

Kunne jeres børn godt klare sig indtil mælken løb til?

Med Theo gav vi lidt mme i kop de første par dage, men kan ikke finde ud af, om det er noget vi skal anskaffe os denne gang :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mikkel blev ikke suppleret og havde på ingen måde brug for det.

Men vi havde dog købt et par brikker mme som stod hjemme just in case.

De kan jo holde sig længe, så hvis du er i tvivl, så er det jo en rar sikkerhed at have

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mikkel blev ikke suppleret og havde på ingen måde brug for det.

Men vi havde dog købt et par brikker mme som stod hjemme just in case.

De kan jo holde sig længe, så hvis du er i tvivl, så er det jo en rar sikkerhed at have

Det var nemlig det jeg tænkte :)

Hvornår løb din mælk til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikk suppleret med mme hverken med Lucas eller Naya. De har begge bare suttet alt det de ville indtil mælken løb til efter ca 2 dage, og de har begge klaret det uden problemer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Julius var en stor gut på 4646 gram og han blev ikke suppleret. Han klarede sig helt fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvorfor supplerede I første gang?

Det sagde sygeplejersken på hospitalet, at vi skulle. Hun mente, at han var sulten. Var nu heller ikke tilfreds med den barselsgang dengang <_<

Dejligt at høre, at I andre bare har ladet dem sutte løs uden problemer. Det fortsætter vi med så ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikk suppleret med mme hverken med Lucas eller Naya. De har begge bare suttet alt det de ville indtil mælken løb til efter ca 2 dage, og de har begge klaret det uden problemer :)

:ditto med både Anna og Sofie.

Sofie klarede det dog noget bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare :super at høre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke suppleret med hverken Clare eller Aedan. Med Clare løb mælken vist lidt sent til efter 3,5 døgn, med Aedan løb den til efter halvandet døgn, det klarede de begge fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hospitalet gav Sigrid en smule de første timer pga lidt hård fødsel - nem ellers så er jeg på to gange rene ammebørn - no problem :)

Edit: Mælken kom i øvrigt hurtigere denne gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah suttede ogsaa bare loes og min maelk loeb til indenfor 48 timer. 

 

- lige med undtagelse af det sukkervand, de en sen aftentime gav ham uden min viden :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mælk løb til allerede på 2. dagen. Magnus blev suppleret lidt i starten, men han havde ikke så meget at stå imod med fordi moderkagen ikke havde fungeret ordentligt til sidst.. det er ikke noget jeg nogensinde ville gøre igen..

Hvis der nogensinde bliver en næste gang for mig, så har jeg tænkt at malke lidt ud før fødslen, så jeg har noget at give. Jeg bryder mig ikke om at blive påduttet at give mme uden grund.

Men i princippet kan de jo klare sig helt op til fem døgn mener jeg, før det reelt bliver et problem, så som udgangspunkt behøver man ikke tænke i erstatning. :)

Der er jo råmælken og den er rigeligt i starten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mælk løb til allerede på 2. dagen. Magnus blev suppleret lidt i starten, men han havde ikke så meget at stå imod med fordi moderkagen ikke havde fungeret ordentligt til sidst.. det er ikke noget jeg nogensinde ville gøre igen..

Hvis der nogensinde bliver en næste gang for mig, så har jeg tænkt at malke lidt ud før fødslen, så jeg har noget at give. Jeg bryder mig ikke om at blive påduttet at give mme uden grund.

Men i princippet kan de jo klare sig helt op til fem døgn mener jeg, før det reelt bliver et problem, så som udgangspunkt behøver man ikke tænke i erstatning. :)

 

Noah havde en anelse for lavt blodsukker.... Derfor ville de have sukkervand i ham og jeg hadede dem for det. Taenker ogsaa, at det er absurd, at man saa ikke gav lidt mme i kop istedet. Jeg vil faktisk have en brik med til formaalet, saa jeg ikke skal diskutere, om mit nyfoedte barn skal have sukkervand, hvis vi kommer i samme situation. Brikken vil jeg saa kyle ud, hvis den ikke kommer i brug. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah havde en anelse for lavt blodsukker.... Derfor ville de have sukkervand i ham og jeg hadede dem for det. Taenker ogsaa, at det er absurd, at man saa ikke gav lidt mme i kop istedet. Jeg vil faktisk have en brik med til formaalet, saa jeg ikke skal diskutere, om mit nyfoedte barn skal have sukkervand, hvis vi kommer i samme situation. Brikken vil jeg saa kyle ud, hvis den ikke kommer i brug.

Der er jeg så af den holdning at det er absurd at bruge mme, når man lige så godt kunne bruge mm. (Såfremt man vil/kan amme selvfølgelig).

Jeg hader at de gav ham mme. Jeg ville gerne have malket lidt råmælk ud og givet ham, men havde ikke energi til at tage kaffen..

Men ja, jeg ville da også til hver en tid vælge mme over sukkervand. Der er jo ingen næring i sukkervand overhovedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jeg så af den holdning at det er absurd at bruge mme, når man lige så godt kunne bruge mm. (Såfremt man vil/kan amme selvfølgelig).

Jeg hader at de gav ham mme. Jeg ville gerne have malket lidt råmælk ud og givet ham, men havde ikke energi til at tage kaffen..

Men ja, jeg ville da også til hver en tid vælge mme over sukkervand. Der er jo ingen næring i sukkervand overhovedet.

Mjah, men trods fine ammeforløb her, så er jeg nu ret sikker på, at jeg ikke kunne have pint mælk til opbevaring ud af min barm før fødslen, om det så gjaldt mit liv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mjah, men trods fine ammeforløb her, så er jeg nu ret sikker på, at jeg ikke kunne have pint mælk til opbevaring ud af min barm før fødslen, om det så gjaldt mit liv :)

Nej det er selvfølgelig meget forskelligt om man kan malke ud før :) jeg ville snildt have kunnet det, så det er derfor jeg lige gik ud fra, at alle kan det. My bad :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input :)

Hun sutter fint og længe. Det summer i brysterne, så håber, at mælken løber hurtigt til. men det gør voldsomt ondt på det ene bryst allerede :( Ved ikke om hun har fået suttet dumt der :unsure

Der kommer en JM mandag og ser til os. Så må hun lige tjekke sutteteknikken også :)

Hun har gylpet/kastet fostervand op og virker generelt kvalm, når hun er vågen. Men det påvirker heldigvis ikke hendes lyst til at sutte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jeg så af den holdning at det er absurd at bruge mme, når man lige så godt kunne bruge mm. (Såfremt man vil/kan amme selvfølgelig).

Jeg hader at de gav ham mme. Jeg ville gerne have malket lidt råmælk ud og givet ham, men havde ikke energi til at tage kaffen..

Men ja, jeg ville da også til hver en tid vælge mme over sukkervand. Der er jo ingen næring i sukkervand overhovedet.

 

Aah, jamen, det kan vi da hurtigt blive enige om! Der var da ogsaa en gaev jordemoder, som kom ind til mig paa toilettet, alt imens en anden var ved at hjaelpe mig med at faa tisset og faa toej paa efter foedslen. Hun klemte raamaelk ud fra begge bryster og det var verdens mest graenseoverskridende at staa der med nettrusserne nede om knaene med en jordemoder, der klemmer ens bryster og en anden, der kommer frisk bind i trussen  :D

 

Jeg blev SAA vred en aften, de hentede Noah for at ... husker ikke engang paaskuddet, men det tog lang tid og jeg kaempede mig vej ind til det rum, hun sad i med ham i armene og gav ham sukkervand af en lillebitte sutteflaske. Jeg foelte mig som verdens mest oversete mor til eget barn og det var voldsomt provokerende, da hun saa sagde, at alternativet var at han kom paa NEO og at vi saa ville blive adskilt. Men sig mig, hvem har givet tilladelse til at andre en mig og min mand giver vores barn mad og drikke, spurgte jeg saa og fik selv lov at goere det inde paa stuen. Og her drak jeg selv en stor slurk og lagde ham saa ellers til. Han ville da have bryst! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, jamen, det kan vi da hurtigt blive enige om! Der var da ogsaa en gaev jordemoder, som kom ind til mig paa toilettet, alt imens en anden var ved at hjaelpe mig med at faa tisset og faa toej paa efter foedslen. Hun klemte raamaelk ud fra begge bryster og det var verdens mest graenseoverskridende at staa der med nettrusserne nede om knaene med en jordemoder, der klemmer ens bryster og en anden, der kommer frisk bind i trussen :D

Jeg blev SAA vred en aften, de hentede Noah for at ... husker ikke engang paaskuddet, men det tog lang tid og jeg kaempede mig vej ind til det rum, hun sad i med ham i armene og gav ham sukkervand af en lillebitte sutteflaske. Jeg foelte mig som verdens mest oversete mor til eget barn og det var voldsomt provokerende, da hun saa sagde, at alternativet var at han kom paa NEO og at vi saa ville blive adskilt. Men sig mig, hvem har givet tilladelse til at andre en mig og min mand giver vores barn mad og drikke, spurgte jeg saa og fik selv lov at goere det inde paa stuen. Og her drak jeg selv en stor slurk og lagde ham saa ellers til. Han ville da have bryst!

Ej, det gjorde de bare ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det gjorde de bare ikke! hvad i alverden.. jeg er målløs..

Jeg kan simpelthen blive så harm altså.. dem og deres gode idéer. Hvad med lige at høre forældrene, om de er med på de tiltag altså.

 

Nu er der i hvert fald skaerpet opsyn en anden gang og overordnet var det et godt forloeb hernede, saa jeg vil ikke klage. Men lige det der, det glemmer jeg s*atme aldrig! Det var med det i mente, jeg naevnte mme... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eigil blev ikke suppleret og klarede sig fint - min mælk løb hurtigt til allerede på 3. dagen havde jeg en ordentlig omgang mælk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camillat: Jeg studsede også noget over, at sosu'en uden videre satte sig til at give Sigrid mme af en engangssprøjte, i stedet for at give min mand eller mig tilbuddet :huh

Sukkervand forsøgte de dog ikke at fodre hende med - men hun fik et par mililiter i forbindelse med de blodprøver, som de tog.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg problemet. De sidste 2,5 time har jeg lagt hende skiftevis til det ene og det andet bryst. Hun bliver ved med at ville lægges til, og mine brystvorter kan ikke mere :boo

Sidder bare og græder. Det er tortur det her!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg problemet. De sidste 2,5 time har jeg lagt hende skiftevis til det ene og det andet bryst. Hun bliver ved med at ville lægges til, og mine brystvorter kan ikke mere :boo

Sidder bare og græder. Det er tortur det her!

Kan hun have et stort suttebehov?

Ved godt, man ikke anbefaler sut fra start osv.. Men Anabella suttede KONSTANT fra start og skulle altid taget fra, når der ik var mere mælk - hun slap aldrig selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER