Guest

frygteligt i Paris

38 indlæg i dette emne

Jeg er en af dem, som ikke længere er opdateret på nyhedsfronten. Så da jeg kigger på Facebook til morgen er det til at der igen har været terror i Frankrig.

Hvor er det frygteligt og føler med alle franskmænd. Og synes det kommer alt for tæt på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt det samme her!

Er helt i chok! Burde sove igen, men kan simpelthen ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har siddet og set det hele natten på arbejdet nu. Mit største chok består desværre nok i, at jeg ikke er i chok over det. Det er jo ikke et spørgsmål om hvis, men om hvor, hvornår og i hvilket omfang. Synes til gengæld at det er uhyggeligt, så 'tilfældige' og civile mål man har valgt.

 

Stor, stor sympati og medfølelse til alle uskyldige der er - og som følge af det her bliver - ramt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var forfærdeligt at vågne op til :( Kan slet ikke begribe omfanget. Jeg er fuldstændig tom for ord :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg opfangede nyheden i nat og lå vågen i rigtig lang tid efter. Jeg bliver simpelthen så ked af den verden vi lever i :( Jeg kan slet ikke forholde mig til så tilfældigt der er blevet angrebet. Jeg kan slet ikke forstå at mennesker kan gøre sådan noget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en veninde der er på ferie i Paris med mand og barn. Sidder nærmest bare og venter på en SMS fra hende!

Det er virkelig forfærdeligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan bare ikke rumme det :boo hvad er det for en verden, vi sætter børn i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er en verden i forfald. Bliver faktisk sådan lidt ked af at skulle sætte endnu et barn i denne verden, man er jo ikke sikker mere...

Religion er i min verden, sammen med penge, roden til alt ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så det på fb i nat da facebook har lavet en app hvor hvis man er i paris kan lave et opslag på fb og lade sine venner /familie vide at man er i live.

Se det her:

http://imgur.com/Dq5NvbX

Tragisk at det er nødvendigt med sådan en app men faktisk ret smart for på den måde kan folk skrive de er ok uden at belaste telefonnettet som det f.eks var tilfælde i Danmark dengang de unge mennesker på Roskilde festivalen døde og hele mobilnettet brød sammen på Sjælland

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan bare ikke rumme det :boo hvad er det for en verden, vi sætter børn i?

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er en verden i forfald. Bliver faktisk sådan lidt ked af at skulle sætte endnu et barn i denne verden, man er jo ikke sikker mere...

Religion er i min verden, sammen med penge, roden til alt ondt.

Jeg sagde det samme til Tim, men som han sagde, så var det netop den verden man skulle sætte børn ind i.. Så er det vores job at sørge for at DE sørger for at sådan noget ikke sker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så forfærdeligt! :(

Jeg bliver så modløs og føler mig afmægtig *suk* :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sagde det samme til Tim, men som han sagde, så var det netop den verden man skulle sætte børn ind i.. Så er det vores job at sørge for at DE sørger for at sådan noget ikke sker..

Er i teorien helt enig i, at vi må forsøge at opdrage vores børn, til at være en modvægt til den slags. Har dog mere end almindeligt svært ved at se, hvordan nogen som helst generation skulle kunne forhindre den slags. Fanatiske, religiøse galninge har alle dage eksisteret og jeg ser desværre ingen som helst logisk grund til at tro eller håbe på, at det skulle ændre sig fremadrettet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er forfærdeligt, det der er sket i Paris. Men at påstå, at religion er roden til alt ondt, synes jeg er lige voldsomt nok, og man får peget fingre af folk som absolut intet ondt gør. Jeg tror nærmere, det er ekstremisme, man skal pege fingre af, og det ser man jo ikke kun inden for religion.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er forfærdeligt, det der er sket i Paris. Men at påstå, at religion er roden til alt ondt, synes jeg er lige voldsomt nok, og man får peget fingre af folk som absolut intet ondt gør. Jeg tror nærmere, det er ekstremisme, man skal pege fingre af, og det ser man jo ikke kun inden for religion.

Helt enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er forfærdeligt, det der er sket i Paris. Men at påstå, at religion er roden til alt ondt, synes jeg er lige voldsomt nok, og man får peget fingre af folk som absolut intet ondt gør. Jeg tror nærmere, det er ekstremisme, man skal pege fingre af, og det ser man jo ikke kun inden for religion.

Helt enig! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er forfærdeligt, det der er sket i Paris. Men at påstå, at religion er roden til alt ondt, synes jeg er lige voldsomt nok, og man får peget fingre af folk som absolut intet ondt gør. Jeg tror nærmere, det er ekstremisme, man skal pege fingre af, og det ser man jo ikke kun inden for religion.

Word! :kiss

Og så bliver jeg oprigtig ked af at i forgårs blev Beirut angrebet og det blev nærmest kun lige læst op i nyhederne og så bum - det var det. Får kvalme af at der åbenbart stadig er raceforskelle her i verden. #prayforhumanity

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er forfærdeligt, det der er sket i Paris. Men at påstå, at religion er roden til alt ondt, synes jeg er lige voldsomt nok, og man får peget fingre af folk som absolut intet ondt gør. Jeg tror nærmere, det er ekstremisme, man skal pege fingre af, og det ser man jo ikke kun inden for religion.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Word! :kiss

Og så bliver jeg oprigtig ked af at i forgårs blev Beirut angrebet og det blev nærmest kun lige læst op i nyhederne og så bum - det var det. Får kvalme af at der åbenbart stadig er raceforskelle her i verden. #prayforhumanity

Angrebet af hvad? Det har jeg slet ikke opfattet :(

Min lillesøster boede 4 mdr i Beirut sidste efterår :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så bliver jeg oprigtig ked af at i forgårs blev Beirut angrebet og det blev nærmest kun lige læst op i nyhederne og så bum - det var det. Får kvalme af at der åbenbart stadig er raceforskelle her i verden. #prayforhumanity

Det er jo præcis det samme som at millioner af børn sulter i Afrika og det får stort set ingen opmærksomhed herhjemme. Men hvis en eller anden lille Holger forsvinder, så går hele DK i selvsving. Jeg siger ikke at det ikke er tragisk, når lille Holger bliver væk, men perspektiv? Præcis som vi hører en masse om flygtningene her, men stort set intet om dem, der sidder i lejre nede i nærområderne og som måske alt andet lige, i hvert fald i mine øjne, er lidt mere i akut nød. Faktum er bare, at de fleste mennesker desværre kun kan magte og rumme at forholde sig til det, der sker i deres egen baghave. Uanset om det drejer sig om flygtninge, terrorangreb, nødstedte børn eller noget helt fjerde. Det er vist meget menneskeligt, men desværre også en del af grunden til, at vi aldrig får løst problemer på en større skala. Tror nu ikke at det specifikt har rod i raceforskelle, men i, at enhver er sig selv og sine egne nærmest. Og det gælder vist uanset hvilken race man er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i teorien helt enig i, at vi må forsøge at opdrage vores børn, til at være en modvægt til den slags. Har dog mere end almindeligt svært ved at se, hvordan nogen som helst generation skulle kunne forhindre den slags. Fanatiske, religiøse galninge har alle dage eksisteret og jeg ser desværre ingen som helst logisk grund til at tro eller håbe på, at det skulle ændre sig fremadrettet :(

Jeg er nødt til at tro på det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er jo præcis det samme som at millioner af børn sulter i Afrika og det får stort set ingen opmærksomhed herhjemme. Men hvis en eller anden lille Holger forsvinder, så går hele DK i selvsving. Jeg siger ikke at det ikke er tragisk, når lille Holger bliver væk, men perspektiv? Præcis som vi hører en masse om flygtningene her, men stort set intet om dem, der sidder i lejre nede i nærområderne og som måske alt andet lige, i hvert fald i mine øjne, er lidt mere i akut nød. Faktum er bare, at de fleste mennesker desværre kun kan magte og rumme at forholde sig til det, der sker i deres egen baghave. Uanset om det drejer sig om flygtninge, terrorangreb, nødstedte børn eller noget helt fjerde. Det er vist meget menneskeligt, men desværre også en del af grunden til, at vi aldrig får løst problemer på en større skala. Tror nu ikke at det specifikt har rod i raceforskelle, men i, at enhver er sig selv og sine egne nærmest. Og det gælder vist uanset hvilken race man er.

Jeg er helt enig! Blev måske formuleret lidt forkert i min travlhed og frustration :kiss

Hvor er det bare sørgeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er forfærdeligt, det der er sket i Paris. Men at påstå, at religion er roden til alt ondt, synes jeg er lige voldsomt nok, og man får peget fingre af folk som absolut intet ondt gør. Jeg tror nærmere, det er ekstremisme, man skal pege fingre af, og det ser man jo ikke kun inden for religion.

Helt enig!

Og så er jeg simpelhen så uendelig træt af alle de racistiske meldinger der flyder rundt på FB nu :( Den der "alle over en kam-NU skal grænsen altså lukkes" tankegang ligger mig så fjernt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER