Solvej99

Mortens aften - Hvad spiser I til and?

17 indlæg i dette emne

Jer der skal have and i aften - Hvad spiser I til? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal desværre ikke have and (ØV) men normalt brunede kartofler, alm hvide, brun andesovs, rødkål og jeg vil gerne have salat til af grønkål, æbler, granatæble og valnødder. - vi går udenom appelsin som jo ellers er klassisk da jeg er allergisk overfor det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal desværre ikke have and (ØV) men normalt brunede kartofler, alm hvide, brun andesovs, rødkål og jeg vil gerne have salat til af grønkål, æbler, granatæble og valnødder. - vi går udenom appelsin som jo ellers er klassisk da jeg er allergisk overfor det

Uhm tak for mange gode forslag :)

Kan I ikke ændre menuen for i aften?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal desværre ikke have and (ØV) men normalt brunede kartofler, alm hvide, brun andesovs, rødkål og jeg vil gerne have salat til af grønkål, æbler, granatæble og valnødder. - vi går udenom appelsin som jo ellers er klassisk da jeg er allergisk overfor det

:ditto

+ appelsin

+ risalamande til dessert

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal i aften have brunede kartofler, alm kartofler, andesovs, rødkål og en salat med rå rosenkål (dem har vi nemlig i haven), granatæble, æble, feta og valnødder. Måske der kommer lidt revet gulerod i :chin: (Edith får agurk, gulerodsstænger, æblebåde og valnødder i stedet for, for hun gider nok ikke spise rosenkål, granatæble eller feta).

Og så er jeg i gang med at bage banankage til dessert. Vi havde en masse bananer, så det blev sådan..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal i aften have brunede kartofler, alm kartofler, andesovs, rødkål og en salat med rå rosenkål (dem har vi nemlig i haven), granatæble, æble, feta og valnødder. Måske der kommer lidt revet gulerod i :chin: (Edith får agurk, gulerodsstænger, æblebåde og valnødder i stedet for, for hun gider nok ikke spise rosenkål, granatæble eller feta).

Og så er jeg i gang med at bage banankage til dessert. Vi havde en masse bananer, så det blev sådan..

fedest, hvad tid skal vi komme??

Tror desværre ikke det bliver and her, da vi skal til begravelse og kommer sent hjem. Kan man få andepizza? ej ok, det lyder faktisk ikke så lækkert!

 

Men ellers ville jeg nok også lave bryster med en sauce og så noget tilbehør til, som ikke var for julet. Måske ovnkartofler og bagt Hokkaido og en bønnesalat.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have hel and, dertil ovnstegte kartofler, andesovs, rødkål, brunede kartofler og chips

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

fedest, hvad tid skal vi komme??

Tror desværre ikke det bliver and her, da vi skal til begravelse og kommer sent hjem. Kan man få andepizza? ej ok, det lyder faktisk ikke så lækkert!

Men ellers ville jeg nok også lave bryster med en sauce og så noget tilbehør til, som ikke var for julet. Måske ovnkartofler og bagt Hokkaido og en bønnesalat.

Tror nærmest vi har nok til et par ekstra :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have andepatter og risotto :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have hel and, hvide kartofler , andesovs, rødkål, brunede kartofler og chips :) og risalamande med kirsebærsauces til dessert :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andepatter :lol:

Vi plejer at samles hele familien hos mine bedsteforældre og så får vi hel and med brune og hvide kartofler, rødkål, æbler med gele, svesker og sovs til.. der plejer desværre ikke at være noget grønt til..

Og så er det gerne æblekage til dessert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har rykket det til en anden dag, da der er forældremøde i børnehaven i aften fra 17.15-18.15, og vi skal have en hel and, så der er ikke tid til at lave den før eller efter. Lidt fesent tidspunkt for et forældremøde..  :rolleyes

Men ellers laver vi en hel and med tilbehør, som jeg endnu ikke har besluttet. Men det indebærer i hvert fald andesovs og rødkål :) Er lidt spændt på at skulle lave en hel and for første gang 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhm tak for mange gode forslag :)

Kan I ikke ændre menuen for i aften?

Det er manden der står for maden Idag da vi skal spise når jeg kommer fra job 16:45, så han kan nå afsted på job kl 17:20 og så skal det helst ikke være for besværligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal desværre ikke have and (ØV) men normalt brunede kartofler, alm hvide, brun andesovs, rødkål og jeg vil gerne have salat til af grønkål, æbler, granatæble og valnødder. - vi går udenom appelsin som jo ellers er klassisk da jeg er allergisk overfor det

:ditto Bortset fra at vi gerne putter appelsin i :) Eller alternativt honningstegt hokkaido græskar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik and i lørdags, hvor jeg havde lavet ovnbagte rodfrugter (blå kartoffel, pastinak, gulerod, jordskok), andesauce og rødkålssalat med æble, appelsin, mandler og purpurkarse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået hot-ducks :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik i går hvide kartofler, brunede kartofler, franske kartofler, rødkål og sovs.

Men en rå kålsalat af en art havde ikke været utænkeligt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER