Frk. T

Tips til uundværlige bøger søges

10 indlæg i dette emne

Hej piger :)

Jeg er gravid med mit første barn og selvom jeg selvfølgelig har en vis idé om, hvad det vil sige at få og have sådan en størrelse, går jeg og tænker over, om der mon er nogle bøger, der er virkelig værd at investere i - både i forbindelse med graviditet, men nok især bøger omkring barnets første år eller lignende. Det må også MEGET gerne være opskriftsbøger med opskrifter på hjemmelavet babymad!

Så er der nogen, der har nogle gode fif i den retning? Der findes jo et hav af bøger om det at blive forældre m.m., men igen; vil næsten kun købe dem, hvis det er nogen, man bare ikke kan leve uden (for ellers kan man jo også google sig til meget - det er bare lidt hyggeligt at have sådan nogle ting stående fremme herhjemme, synes jeg:-))

Byd ind! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Personligt synes jeg at bøgerne som netsundhedsplejersken har skrevet er rigtig godt. Samt babykalenderen...

Generelt bøger om søvn og mad er super gode til barnets første år...

Og så invester i app'en vidunderlige uger så du kender og ved hvornår dit barns tigerspring falder. Den kan også fås som bog..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby/spædbarns kalenderen er et must ;) hvis duk kun har råd til 1 bog, så er det den du skal investere i :)

Og så er der nogle der sværger til "vidunderlige uger" men den opgav jeg.

Ellers er Helen Lyng Hansens bøger ret gode, jeg er især glad for den om søvn, jeg lyver ikke når jeg siger den redede min mentale sundhed da den havde redskaber der fik vores datter til at sove.

Jeg har også den om mad, men den brugte jeg ikke så meget sidst, håber dog den kommer i brug denne gang.

Mht til graviditet/fødsel så vil jeg klart anbefale "graviditet, fødsel og barsel" af Pia Hern og Helen Lyng Hansen. Der er ikke meget om graviditeten men fødsels forberedelses delen er det hele værd :super den er så positiv og behandler frygt og nervøsitet, beskriver så man forstår at en fødsel gør ondt, men det er ok. Der er øvelser beskrevet og et kapitel til far.

Til din mand vil jeg foreslå at i køber "far på færde" den var min mand rigtig glad for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er igang med at læse "Superbarn". Indtil videre er jeg ret begejstret og ville ønske, at jeg havde haft den før. :) f.eks. er der helt konkrete idéer til, hvordan man eks. vænner sin baby til at ligge på maven. En ting, som lyder banalt, men som kan være svært (ja det syntes jeg i hvert fald, at det var, når nu ungen ikke gad det :P).

jeg har også været glad for "Vidunderlige uger" (og er det stadig). :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var og er glad for:

- Babykalenderen (enig med Majs i at den er nr 1)

- Vidunderlige Uger (IMO er det pengene værd at købe bogen, men jeg har også app'en)

- Helen Lyng om Søvn og Mad (Til gengæld har jeg ikke haft meget ud af hendes bøger om gråd og udvikling)

- Leg med din baby (Rar når man keder sig og føler at baby også gør det :P)

Som ren madbog har jeg været glad for "Mad til Småfolk" selvom den dog også havde nogle opskrifter, som jeg aldrig ville få lavet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm gad egentlig vide om den der graviditet, fødsel og barsel ikke er den jeg har et sted på loftet :chin: Ulempen er så bare at alt er pakket ned grundet vores projekt :lol Så er slet ikke sikker på at jeg kan få fat i den inden fødslen, men ellers skal jeg da klart have den tjekket ud!

Men jeg vil også slå et slag for Helen Lyng Hansens bøger om søvn og mad hhv. Den om søvnen var fantastisk!!! Den om mad var jeg også glad for, fordi der er enkelte opskrifter i, men også forklarer lidt om barnets mad-udvikling, uden at være sådan prædikende, på en måde. Jeg brugte den en del :)

Ellers kan du låne min :p jeg er færdig med den :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må vi ses i løbet af november når du har født og overskud til at fremvise baby ;-) medmindre du tør binde an på besøg inden :p

Ha ha - jeg tror lige jeg skal igennem imorgen :lol er tallene fine så tror jeg godt vi kan nå et besøg inden :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan klart anbefale:

Fødsel og smerte af Pia Hern

De første seks måneder af Penelope Leach (Den beskriver så smukt det at blive forældre og det lille spædbarn)

Sund baby uden kemi af Lene Midtgaard Hoedeman 

Dit sunde barn - sådan! af Rose Maimonide

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det har interesse, men min kæreste havde stor glæde af Thomas Oldrups "Du skal være far og du har 40 uger til at forstå det" - jeg læste den også, og synes den giver et fint indblik i hvordan ens partner oplever/kan opleve graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bryder lige ind:

Gud hvor ville jeg ønske jeg havde fundet babykalenderen for 9måneder siden da jeg fik Freya.. Har faktisk savnet sådan en bog.... Mon det giver mening at få den nu... Har et lille dokument på mobilen hvor jeg har skrevet nogle af de store ting der er sket undervejs de her måneder.. Og billeder kan jo sagtens sættes ind. Og så er der jo 3 måneder tilbage som kan udfyldes helt... Hmm....

Så lige der også er en tumlingenkalnder... Den må jeg have. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER