Solvej99

Dit bedste råd til fødslen?

29 indlæg i dette emne

Jeg fødte hjemme på sofaen efter 3 timer med veer. Det var det bedste. At være i mine egen omgivelser og ikke at skulle transportere mig til et fødested. Jeg nød at være alene og kunne koncentrere mig om veerne, dog med min mand indenfor synsvidde. Han ordnede praktiske ting og kiggede lidt tv. Jeg koncentrerede mig meget om at være fuldt til stede i hver eneste ve og slappe godt af i hænder, skulder og kæbe - det fungerede helt fantastisk.

Jordemoderen ankom ca. 10 min før jeg fik presseveer, fordi jeg slet ikke troede, jeg var så langt i fødslen. Jeg kunne stadig snakke, joke og var ved mine fulde fem. Mit bedste råd må være at mærke din krop og lade være med at forestille dig eller planlægge for meget.

 

Rigtig god fødsel!  :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit bedste råd er;

Stol på din egen indskydelse af, hvad du har brug for!

 

Jeg havde ved min fødsel af Logan, et klart billede af, at smertelindre i vand, ikke føde, men smertelindre; men blev nægtet det "fordi det var for besværligt".

Jeg havde en lorte-fødsel, fordi jeg lyttede til jordemoderens indskydelse, fremfor at lytte til min krop; som havde behov for at flyde. 
 

Lyt til din krop og din intuition. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bedste råd er;

Stol på din egen indskydelse af, hvad du har brug for!

 

Jeg havde ved min fødsel af Logan, et klart billede af, at smertelindre i vand, ikke føde, men smertelindre; men blev nægtet det "fordi det var for besværligt".

Jeg havde en lorte-fødsel, fordi jeg lyttede til jordemoderens indskydelse, fremfor at lytte til min krop; som havde behov for at flyde. 

 

Lyt til din krop og din intuition. 

 

 

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det bedste jeg gjorde var 100% at lytte til personalet. Men samtidig vil jeg så også sige, at alle mine jordemødre (undtagen den forbandede modtagelsesjordemoder) var super super gode til at lytte til mig og stole på, at jeg havde god føling med min egen krop.
Men i hvert fald virkelig prøve at samarbejde med jordemoderen. Jeg er de kvinder så taknemmelige! 

Og så var det altså også smart at have en Snickers i tasken til hurtig energi - kunne slet ikke overskue at spise rigtig mad :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER