Lovely Lady

Alene med tumling og baby om aftenen...?

22 indlæg i dette emne

Min mand kunne godt tænke sig at tage jagttegn - og jeg kunne sådan unde ham det...

Finten er imidlertid, at undervisningen ligger torsdage kl 19, og at det starter, når lillesøster er lige godt en måned gammel. Vores søn er 2 år og 5 måneder til den tid.

Jeg kan ikke finde ud af, om jeg skal opmuntre, eller om det bare bliver en kilde til frustrationer med det kursus. Det koster trods alt 2.200,- så hvis han melder sig til, så skal det helst gennemføres...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor mange torsdage er det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange torsdage er det?

16 (+3 gange skydeundervisning, som der ikke er detaljer på). Det er 2 1/2 time pr gang og tæt på, hvor vi bor...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, den er svær. Hvad tid bliver junior puttet og hvad tid skal din mand køre hjemmefra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand går til skydning hver mandag kl 19 så han tager hjemmefra 18.30 ca. Det regner jeg ikke med bliver lavet om. Det bliver :numse at være mig det ved jeg, men jeg har en veninde hvis mand arbejder på skiftehold, hun siger der ret hurtigt kommer en rutine. Og så er vikle/slynge/bæresele GULD!

Man finder nok ud af det tænker jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er alene med alle tre 4:5 hverdage om ugen siden mandens barsel stoppede efter 14 dage.

Det går 95 % af tiden fint.

I starten sov de små når jeg puttede Simon og ellers var de med i viklen.

Vi er lidt mere large med skærmtid de dage jeg er alene og i sær da jeg ammede for så kunne Simon og jeg hygge tegnefilm samtidig med at jeg ammede.

Derudover involverer jeg Simon i og omkring de små hvis han har lyst.

Vi har bl.a. En leg med at han skal låse op ind til puslebordet og det er ham der bærer aftenflaskerne fra køkkenet ind til de små og siger godnat sammen med mig hvis han har lyst.

Men føl efter hvad der føles rigtigt for dig/jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville sige ja... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke man skal sætte hinandens liv på standby selvom man får en baby :) Så jeg ville sig ja :)

Min mand har skiftende arbejdstider mellem dag, aften, nat og vi har selvsagt en del aftener hvor vi er alene. Det kunne godt være lidt kaotisk om aftenen, i særdeleshed da Mi. Var mindst og hans flaske faldt sammen med puttetid for den store, men det gik nu alligevel :)

Man lærer at få det til at fungere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS. det er jo ogsaa nemt for mig at sige, idet jeg ikke faar noget valg, hvis vi faar ne ny baby... M arbejder jo i restaurant, saa det giver sig selv. Han kan godt nok hidkaldes paa et minut, men det er jo ikke meningen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også lade ham gøre det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også sige ja.

Ida er godt nok 3 år, men er alene med ungerne de fleste weekender og aftner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vill sige ja. Og så måske noget med at han skal prøve at nå at ordene køkkenet efter aftensmad og evt. madpakker inden han kører, så du kun skal fokusere på børnene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vill sige ja. Og så måske noget med at han skal prøve at nå at ordene køkkenet efter aftensmad og evt. madpakker inden han kører, så du kun skal fokusere på børnene

 

God ide  :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, den er svær. Hvad tid bliver junior puttet og hvad tid skal din mand køre hjemmefra?

Han (sønnike) plejer at blive puttet kvart over syv / halv otte. Gemalen vil skulle hjemmefra ca kvart i syv :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvejende positiv stemning -fino :)

Jeg ville nu under alle omstændigheder heller ikke sige nej... Men jeg tror ikke, at han gør det, hvis ikke jeg positivt opfordrer ham til det - og det var så der, jeg tænkte på, om det trods det var lige hårdt nok til ligefrem også at skulle heppe ;)

Jeg er jo med på, at man finder ud af ting, hvis man skal - men det her er jo ikke mere 'skal', end at det kunne vente en postgang til næste sæson, hvor ungerne lige er en smule større :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi står i noget lignende, godt nok lidt mere krævende end jagttegn. Jeg er i forvejen fodboldtrænerenke hver mandag, og der skulle så en ekstra udd ovenpå for min mand her fra årsskiftet. Han er optaget på udd og vi har aftalt, at få det til at fungere. Han har også clearet med sine forældre at de kan træde til, og han er røvgo som træner, så jeg var 100% indstillet på at bakke op.
Men i fredags kommer han så hjem og siger, at han har ombestemt sig. Han vil gerne være sammen med os endnu mere generelt og har bare mærket efter, at den udd kan han jo sagtens tage senere. Wow!! Se lige mig være paf! Jeg er simpelthen så glad og lidt stolt over at han selv har taget den beslutning, uagtet at jeg var 100% på opbakning. Nå, det var et sidespring; nogen gange løser tingene sig bare på forhånd.

Ellers bruger vi også forhandlinger lidt herhjemme. Vi bakker så godt som altid op om, når den anden vil noget, men lægger en plan for hvordan vi gør det nemmere i fællesskab. F.eks med mad. Så må vi sætte penge af til take away en gang ugentlig, hvis det kan hjælpe; eller han har lavet madplaner, OG så min store kæphest: jeg gider ikke spørge hans forældre om hjælp fordi han skal noget, så det må han gøre på forhånd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har været til fodbold tirsdag og torsdag og i weekenden fra Julius var 2 dage gammel. Han er træner og på kontrakt, så kan ikke bare lade være med at tage afsted.

Min mor har været her og hjælpe de første mange måneder, men sjældent begge dage.

Man finder lynhurtigt sin egen rutine, selvom det har været virkelig hårdt mange dage. I starten forsøgte jeg at putte Anabella imens Julius sov sen lur, men ellers er jeg begyndt at tage ham med og det har hun hurtigt accepteret. Jeg putter hende kl 18.45/19.00 og Julius lige bagefter :)

Nu kommer min mor som udgangspunkt en hverdag i ugen, men nu er det efterhånden primært for hyggens skyld :)

Opvasken/de huslige gøremål bliver ordnet, hvis der er overskud til det og ellers gør Jan det, når han kommer hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hører bestemt også gerne det andet, Justme :)

Jeg synes, at det bliver lidt ekstra indviklet for mig selv, fordi min mand ellers INGEN ego-aktiviteter har. Det har selvfølgelig primært været hans eget valg - dels af dovenskab dels af hensyn til sine store døtre - men bottomline er, at udover arbejde, så et det måske en gang eller to om året højst, at han af sig selv foretager sig noget, der ikke er relateret til sin familie.

Jeg derimod har traditionelt dyrket sport og insisteret på at bevare et minimum af socialt liv med gamle venner og veninder osv.

Jeg synes sådan, at han har fortjent en interesse og plads til den... :) på den anden side så render det jagttegn jo ingen steder... :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis det kan udskydelse synes jeg da det vil være smart ;) det ville jeg nok selv være tilbøjelig til at appelere til!

Jeg har jo ret meget rutine i at være alene med Mie pga mandens arbejde men ser da udfordringerne hobe sig op når micro kommer. Det ændrer ikke på mandens arbejde og interesser men havde jeg muligheden for at sætte en af tingene på pause i 6 mdr efter Micros ankomst så "ja tak" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde klart appelleret til at udskyde det en sæson.

A er heller ikke den der render til alt muligt hver uge, men jeg ville føle mig usikker på sådan en situation.

Jeg kan huske at A ville starte til noget motionsboksning lige da Theodor skulle til at komme til verden. Der spurgte jeg til råds herinde og blev haglet ned og beskyldt for ikke at lade min mand have et liv ud over mig ;) Men det var altså i min verden et rigtig ømt tidspunkt han pludseligt ville til at gå til noget. Lige sådan vil jeg også være skeptisk hvis han kom med en lignende idé igen når vi snart er fire.

A kom i øvrigt af sted - startede med et prøvemedlemsskab der var ret fleksibelt, og nogle dage kom han ikke af sted, for så havde det været på bekostning af mit ve og vel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja altså,på papiret så ja da. Men hvis du er i tvivl om, du kan holde til det, så tal med ham om det og undersøg om det er et virkelig brændende ønske og det ville være en fed gave at få lov til at tage det nu eller det ville være lige så fint til næste sæson. Måske trænger han virkelig til noget mig-tid måske ville det være helt fint at have noget at glæde sig til. Og så vej det op mod dit eget eventuelle behov for at han er hjemme mest muligt mens lillepigen er helt ny. Og jeg synes det er ok at sige fra din side at han må vente. Det er trods alt ikke en once in a lifetime selvom det er noget han rigtig gerne vil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for gode input! :kiss

Min foreløbige konklusion er, at jeg parkerer den lidt (der er heldigvis først tilmelding efter lillesøsters ankomst), og hvis jeg så føler mig fuld af overskud, så prøver jeg at sende ham afsted - og hvis ikke så må det vente til, at baby er lidt større. Til den tid er vi så muligvis flyttet, men så kan sådan et kursus måske så hjælpe min gemal med at skabe lidt nyt netværk et nyt sted, så det kunne have sine fordele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER