SaraLK

ønsker at stoppe som elev... how to?

53 indlæg i dette emne

Er der nogen der har styr på reglerne i forhold til det?

jeg ønsker IKKE at komme tilbage til min arbejdsplads som elev.. har besluttet mig fir st bruge alt det resterende barsel jeg kan skrabe sammen og bruge indtil jeg finder et arbejde... men hvad gør jeg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved intet om reglerne. Men held og lykke med beslutningen. Håber du og jeres familie finder en holdbar løsning. Og ikke mindst er job tættere på med bedre arbejdstider.

:kram2 og :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved intet om reglerne. Men held og lykke med beslutningen. Håber du og jeres familie finder en holdbar løsning. Og ikke mindst er job tættere på med bedre arbejdstider.

:kram2 og :kiss

:ditto held og lykke! Jeg håber og tror at det viser sig at være de rette løsning for dig og jer :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak piger! :) Jeg er utrolig lettet over at have taget beslutningen! (I samråd med min mand) så er helt sikker på at det er det jeg skal.. nu skal jeg bare ha fundet ud af hvordan jeg bærer mig ad ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak piger! :) Jeg er utrolig lettet over at have taget beslutningen! (I samråd med min mand) så er helt sikker på at det er det jeg skal.. nu skal jeg bare ha fundet ud af hvordan jeg bærer mig ad ;)

Har du en elevkontrakt for der står måske noget om opsigelsesvarsel.

Det lyder som den rigtige beslutning for jer :kiss

Håber at du hurtigt finder noget andet :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du ikke en kontakt fra din skole?

Dengang jeg stoppede ved en læreplads brugte jeg min skole pg min praktikvejleder, mener jeg det var

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du en elevkontrakt for der står måske noget om opsigelsesvarsel.

Det lyder som den rigtige beslutning for jer :kiss

Håber at du hurtigt finder noget andet :goodluck

Jeg er i tvivl om JEG har en kontrakt... tror faktisk min chef har den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du ikke en kontakt fra din skole?

Dengang jeg stoppede ved en læreplads brugte jeg min skole pg min praktikvejleder, mener jeg det var

Jeg er voksen elev i mesterlære.. det er lidt kompliceret, da jeg skal have nogle fag oveni pga. Manglende ungdomsudd.

Tror jeg må ha kontaktet min fagforening og høre dem ad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan læse op på det på mandag, når jeg er på arbejde, hvis du vil have det. Jeg er på en kommunal arbejdsplads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan læse op på det på mandag, når jeg er på arbejde, hvis du vil have det. Jeg er på en kommunal arbejdsplads.

Jeg er jo i butik... ved ikke om det gør en forskel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mja... altså. Selvfølgelig har du lov til at stoppe. Stavnsbåndet er jo ophævet;)

Det må stå i din elevkontrakt. Og så må de kunne hjælpe dig på din skole. Pøj pøj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mja... altså. Selvfølgelig har du lov til at stoppe. Stavnsbåndet er jo ophævet;)

Det må stå i din elevkontrakt. Og så må de kunne hjælpe dig på din skole. Pøj pøj :)

Hehe ja heldigvis da! :p

Er i tvivl om de kan hjælpe på skoken, da jeg indtil nu kun har haft alm. Fag jeg skal bestå... ikke desideret i sammenhæng med min elevplads som sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal vel bare sige op? Og så give skolen besked, som står for din uddannelse ellers.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal vel bare sige op? Og så give skolen besked, som står for din uddannelse ellers.

Er det så let? - tænker jeg må have en opsigelsesperiode? ønsker jo ikke at komme tilbage, derimod holde mere barsel/finde nyt job.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det så let? - tænker jeg må have en opsigelsesperiode? ønsker jo ikke at komme tilbage, derimod holde mere barsel/finde nyt job.

Det kan da godt tænkes du har en måneds opsigelse. Men hvorfor skulle det være mere besværligt?

Du burde have en kontrakt som elev der står der mere ang. din ansættelse og vilkår herom.

Du får jo nok noget karantæne i a-kassen når du selv opsiger dit job, men det er jo en anden sag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan da godt tænkes du har en måneds opsigelse. Men hvorfor skulle det være mere besværligt?

Du burde have en kontrakt som elev der står der mere ang. din ansættelse og vilkår herom.

Du får jo nok noget karantæne i a-kassen når du selv opsiger dit job, men det er jo en anden sag.

Ja, det må jeg ha undersøgt noget mere om på mandag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg snakket med HK... og har fået tilsendt blanketter der skal udfyldes ifb. Med ophævelse af uddannelsesaftalen :)

så nu skal de bare lige printes ud, og så må jeg med is i maven, komme afsted ned i butikken... det bliver nok i morgen eller onsdag. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med det - det bliver godt, når det er overstået! :)

 

Og ja, jeg kiggede så lige på vores intra, ganske vist kommunalt, men der står bare at man sender en mail til HR. Så selvom du står i butik, burde det ikke være (administrativt) kompliceret.  :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med det - det bliver godt, når det er overstået! :)

Og ja, jeg kiggede så lige på vores intra, ganske vist kommunalt, men der står bare at man sender en mail til HR. Så selvom du står i butik, burde det ikke være (administrativt) kompliceret. :balloons

Tusind tak! :)

jeg bliver så nødt til at gøre det face to face, da der er papire der skal udfyldes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt det var lige til at få blanketter, jeg håber det er gået godt med at få dem afleveret :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det gået ??

Eller har du ikke haft tid til at tage på arbejde og få den udfyldt endnu ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu nået det punkt, hvor jeg lidt frygter min chefs reaktion.

Derfor har jeg besluttet mig for at skrive en mail til hende først, så kan hun nå at få "sine tanker på plads" inden jeg dukker op.

De kører Katalogvarer fra i dag og ugen ud, så jeg VED de har mega travlt, så derfor tænker jeg også at det er lidt mere passende at tage derned i næste uge.

Men hjælp! - hvad skriver jeg lige i den mail? - ved ikke hvordan jeg skal få det formuleret korrekt ned på "papir"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal hun vide hvad du vil tale med hende om inden du kommer?

Så er det vel noget med at skrive at jeres familie situation ikke kan fungere med dig elev, og du har i den forbindelse nogle papir du gerne vil have hende til at udfylde. Eller hvordan :chin:

Hold det hos dig, at det ikke kan fungere for jeres famile med arbejdstider osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal hun vide hvad du vil tale med hende om inden du kommer?

Så er det vel noget med at skrive at jeres familie situation ikke kan fungere med dig elev, og du har i den forbindelse nogle papir du gerne vil have hende til at udfylde. Eller hvordan :chin:

Hold det hos dig, at det ikke kan fungere for jeres famile med arbejdstider osv.

Ja, det skal være en skriftelig opsigelse :) -,så hun ikke er i tvivl om, hvad det er jeg kommer med i næste uge.

Ved bare ikke lige hvor jeg skal starte? - hovedet er fyldt med underlige formuleringer, og kan ikke få det skrevet ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det skal være en skriftelig opsigelse :) -,så hun ikke er i tvivl om, hvad det er jeg kommer med i næste uge.

Ved bare ikke lige hvor jeg skal starte? - hovedet er fyldt med underlige formuleringer, og kan ikke få det skrevet ned.

Jeg tænker ikke der skal stå en masse personligt så hvis det er en skriftlig opsigelse.

Så er det vel noget standard, at du ønsker at stoppe pr. Xx osv.

Stort :kram2 din vej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER