Klitgaard1990

dejligt, endelig at slappe af..

7 indlæg i dette emne

Søndag d. 20/2 fik jeg lige pludselig smerter i den øverste del af maven.. imellem ribbenene..

der gik 8 timer (ca. 13-21) hvor jeg lå med stærke smerter.. da klokken var omkring 20 begyndte vi at spise aftensmad.. på det tidspunkt havde jeg ikke så ondt som tidligere, men det kom hurtigt igen da jeg fik noget mad ned.. til sidst vidste min forlovede ikke hvad han skulle gøre, så han ringede til min storesøster.. hun fik ham så til at ringe til lægevagten og hende og min svoger fik fat i en barnepige til deres 2 børn og satte sig ud i bilen og skyndte sig hjem til os..

lægevagten ville sende en ambulance, for de ville gerne have mig indlagt..

så min forlovede gik igang med at pakke tøj og mine vitaminpiller osv..

imens var jeg ude for at kaste op eller gik rundt i hele lejligheden og sagde av-av-av hele tiden.. kunne slet ikke finde ro, og intet hjalp..

blev indlagt på svangregangen da jeg ankom til hillerød.. de snakkede med mig og fik at vide hvor det gjorde ondt.. de scannede mig for at se om Kira havde det godt.. og tjekkede samtidig nyrer, lever og tarme..

fik kørt CTG/strimmel og en sprøjte med et stof der modner babyens lunger og blev derefter flyttet til Hvidovre Hospital fordi deres mave-tarm-afdeling foretager Gastric Bypass/fedmeoperation som jeg fik lavet i 2009, dog ikke hos dem, men på privathospital..

blev kørt i ambulance fra hillerød til hvidovre hvor jeg ankom omkring kl 1 natten mellem søndag og mandag..

så skulle de udfylde en masse papirer og lige snakke sammen om hvad der skulle ske med mig..

jeg fik fortalt af en læge at de mente det var tarmslyng eller et stykke tarm der havde sat sig i klemme..

og tarmslyng kan man dø af efter en gastric bypass, som man kunne se at 1 gjorde i dokumentar-programmet "fede tider" der næsten lige er blevet sendt på dr1..

fik at vide at hvis jeg ikke havde været gravid, havde de bare foretaget en kikkertundersøgelse med det samme og foretaget en kikkertoperation med det samme hvis det havde været nødvendigt, men det kunne de ikke fordi min livmoder var for højt oppe, så de ville sætte fødslen igang hvis de gjorde det.. og eftersom jeg kun var 31+2 uger henne, syntes de at det var lidt for tidligt..

de foreslog så at lave en CT-scanning, men jeg skulle overveje det grundigt, for strålerne fra scanneren kan give babyen misdannelser eller det kan udvikle kræft på længere sigt.. jeg fik dog at vide at det var en meget lille risiko.. vi tog chancen og sagde ja til CT-scanningen og håber derfor på at Kira ryger under den procentdel der slipper for sygdomme..

skulle drikke det der klamme kontrastvæske på en halv time og blev derefter scannet kl 6 om morgenen..

det viste sig at være tarmen der havde sat sig i klemme..

lægerne skulle derefter holde en konference hvor de ville diskutere min sag et par timer efter, så jeg skulle vente på en afgørelse om hvad der skulle ske..

de besluttede at det var for risikabelt for Kira og mig at begynde at operere, for der var ikke plads til en kikkertoperation, så hvis de skulle operere mig, skulle de åbne mig helt imellem brysterne..

så i stedet for besluttede de at give mig noget mad og noget at drikke så vi kunne prøve at få det til at løsne sig af sig selv..

indtil da havde de hele tiden snakket om at Kira skulle ud osv.. så lige siden det tidspunkt og frem til nu, har jeg vekslet mellem at tænke "jamen så lad mig da føde så jeg kan få hende ud og holde hende i mine arme" og "hun kan jo ikke komme ud endnu.. hun er jo alt for lille.. det er alt for tidligt".. hvilket også har givet mig mange tudeture.. også efter jeg blev udskrevet..

mandag aften blev jeg flyttet ned på et almindeligt sengeafsnit..

på det tidspunkt havde både mig og min forlovede kun sovet omkring 1 time sammenlagt siden søndag morgen..

jeg blev smidt ind på en 4-sengs stue, så der var ikke plads til at min forlovede kunne sove hos mig, men eftersom vi ikke havde mulighed for at få ham frem og tilbage, var der en natsygeplejerske som syntes at det var syndt for os og skaffede en seng til ham så han kunne sove ude på gangen..

gik dog i panik da jeg kom derned, da jeg ikke rigtig havde mærket Kira sparke hele dagen, så de lyttede efter hjertelyd, og det var helt som det skulle være..

og fik også en ny sprøjte med det der lungemodnings-stof..

tirsdag var jeg for første gang ude af sengen og gå rundt siden jeg blev indlagt søndag.. var ved at blive sindssyg af at ligge i sengen hele tiden.. og havde ikke så ondt mere.. der fik jeg så også kørt CTG/strimmel igen..

portørerne havde fjernet min forlovedes seng fra gangen i løbet af tirsdagen, så om aftenen da den samme natsygeplejerske mødte ind, skaffede hun en ny seng til ham så han igen kunne sove ude på gangen..

onsdag blev jeg overflyttet fra hvidovre til hillerød igen...

kom igen op på svangregangen..

fik frokost og snakket med en læge derinde... hun sagde at min forlovede var nødt til at finde et andet sted at sove, for de havde ikke plads til ham...

ca. 20 minutter efter kom der en jordemoder fra afdelingen og sagde at det så ud til at der var et par stykker der skulle hjem den aften, så de ville rykke nogle af de andre sammen, så vi kunne få en stue for os selv så min forlovede også kunne sove derinde.. vi fik derefter begge aftensmad (hvilket også normalt kun er de indlagte der kan få).. så lå vi og så lidt tv inden vi lagde os til at sove..

torsdag skulle jeg have taget blodprøve.. faste-blodsukker... da jeg kom tilbage fra ambulatoriet fik jeg noget morgenmad og ventede så på stuegang..

blev derefter udskrevet omkring kl 14...

det var lige lidt om de 4½ dage jeg tilbragte på sygehuset...

var meget glad for at komme hjem da vi skulle hente sengerand osv dagen efter..

og om lørdagen skulle min storesøster giftes, og jeg skulle være brudepige...

og havde fødselsdag i tirsdags.. :)

har efterfølgende haft lidt problemer med maven når jeg spiser osv..

men fik også at vide at ligeså snart jeg får nogenlunde de samme smerter, skal jeg ringe til lægevagten med det samme og ikke vente flere timer...

har haft det på samme måde 2 gange før, men har ikke rigtig troet det var noget alvorligt.. men det ved jeg nu, at det er.. så næste gang skal min forlovede ikke tøve med at ringe.. derfor skal jeg også igang med at have pakket tasken med ting til Kira, min forlovede og mig selv, hvis jeg får det sådan igen og de beslutter at hun skal ud.. så vi har hendes første sæt tøj osv lige ved hånden og bare kan snuppe det på vej ud af døren..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op.... sikke en træls oplevelse i skulle have... :(

Dejligt at det viste sig, ikke at være tarmslyng, men det er godt at i tager alle forholdsregler, så dig og lille Kira ikke risikerer noget....

Jeg håber ikke du skal have alt for mange problemer med det i den sidste tid, og sender en masse trøste :kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi venter bare på at min mor køber puslebordet som hun gerne vil forære os fordi det er den første, så kan jeg begynde at få vasket alt tøjet og lagt det på plads.. lige nu har jeg kun vasket det vigtigste.. altså vugge, dyner og sengetøj og det hun skal have på hjem fra sygehuset..

håber heller ikke at jeg får flere problemer. ihvertfald ikke imens jeg er gravid.. hvis det så kommer bagefter, må jeg jo bare en hurtig tur på operationsbordet så der ikke sker mere.. men det tager vi til den tid..

nu nyder jeg bare at rende rundt og ordne det hele stille og roligt..

det fik mig ihvertfald til at indse at hun kan komme hvert øjeblik.. så nu er jeg mere opsat på at få gjort tingene klar..

men det var bestemt ikke en særlig rar oplevelse.. så jeg er glad for at være hjemme igen..

og manden er også blevet mere opmærksom på mig når jeg siger av eller noget..

så han er klar hvis der endelig skulle ske noget..

men det vigtigste for mig, er jo at Kira får lidt mere tid inde i mavsen og at hun har det godt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en forskrækkelse :o Håber Kira bliver i hulen lidt endnu, men det er rigtig fint i har det hele klar... hvis nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja, det var virkelig en forskrækkelse..

synes stadig der er lang tid tilbage.. stadig 51 dage... men faktisk er det jo nærmest kun lige rundt om hjørnet...

så det er vist på tide at have det hele klar..

så lige nu er jeg igang med at finde det tøj mig og manden skal have med, så jeg kan få pakket det ned.. tasken med hendes ting til sygehuset, pakkede jeg allerede i sidste uge..

så der er da ved at være styr på det hele.. men er da glad for at hun får lidt ekstra tid derinde.. selvom hun mishandler sin mor rimelig grumt med sine spark og møffen rundt.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, sikke en oplevelse :(

Det lyder bestemt ikke til at ha været sjovt.

Håber ikke at det sker igen, så hun kan blive derinde til hun er klar.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det var bestemt heller ikke sjovt.. men har det efterhånden fint nu... har dog stadig lidt problemer med maven, men ikke så voldsomt..

håber også at det ikke sker igen.. ihvertfald ikke før jeg har født.. for jeg NÆGTER at få kejsersnit med mindre det gælder liv eller død..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER