millivanilli

"Klump" ved kejsersnitar i ny graviditet

9 indlæg i dette emne

Jeg er nu gravid (11+2) med mit andet barn. Jeg har de sidste par dage kunnet mærke en helt tydelig hård "klump" nederst i maven, som tydeligt kan mærkes udenpå maven, lige under kejsersnitarret på venstre side. Kan det være livmoderen med fosteret der kan mærkes allerede? Synes bare det er langt mere tydeligt at mærke end det var på samme tidspunkt i sidste graviditet! Burde ikke livmoderen kun strække sig til skambenet på nuværende tidspunkt?

Andre der har lignende erfaring? Tænker at det måske også kan være noget arvæv fra kejsersnittet der ændrer sig nu her?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er 16+6 i dag og mærker fuldstændig det samme. Jeg følger med her, for tænker også at nogle må have prøvet det.

Jeg er god ikke i tvivl om at det er arvæv eller lign og ikke baby, da "klumpen" er der hele tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 16+6 i dag og mærker fuldstændig det samme. Jeg følger med her, for tænker også at nogle må have prøvet det.

Jeg er god ikke i tvivl om at det er arvæv eller lign og ikke baby, da "klumpen" er der hele tiden.

"Rart" at høre at andre oplever noget lignende... Så er det måske ret normalt? Jeg tænker også mere og mere at det ikke er baby, det er sikkert arvæv. Men synes bare der lige pludseligt er kommet, i løbet af kort tid. Har du talt med din læge om det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig opdaget en klump, men jeg havde i hvert fald masser af arvæv. Det tog nemlig 45 minutter at komme igennem det her 2. Gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig opdaget en klump, men jeg havde i hvert fald masser af arvæv. Det tog nemlig 45 minutter at komme igennem det her 2. Gang...

Wow! Det var længe! Kunne du mærke noget til dit arvæv medens du var gravid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow! Det var længe! Kunne du mærke noget til dit arvæv medens du var gravid?

Overhovedet ikke. Men nu er jeg kraftig og har PCO mave i forvejen, så ved ikke om det har en betydning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg kan ikke huske, hvornår man skal kunne mærke hvad - men jeg bar ikke indtryk af at have arvæv af betydning, og da jeg begyndte at kunne mærke noget helt nederst på maven, var jeg egentlig ikke i tvivl om, at det var min livmoder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg kan ikke huske, hvornår man skal kunne mærke hvad - men jeg bar ikke indtryk af at have arvæv af betydning, og da jeg begyndte at kunne mærke noget helt nederst på maven, var jeg egentlig ikke i tvivl om, at det var min livmoder :)

:ditto

Lige på arret er huden sådan lidt tyk, pølse agtig :rolleyes Men det var det nu også da jeg ikke var gravid, så ingen ændring der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg bliver mere og mere overbevist om at det er arvæv. Synes jeg kan mærke "klumper" flere steder under arret nu. Det er stadig lidt mærkeligt at det har ændret sig så meget pga ny graviditet, da jeg ikke kunne mærke klumper/arvæv tidligere, men altså. Går stærkt ud fra at det ikke er noget at bekymre sig om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER