Dino123

Plads til børnene i stuen

13 indlæg i dette emne

Hej alle i skønne kvinder

Nu er terminen jo meget snart og børneværelset er ved at være fyldt godt op med ting og sager. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se, hvordan i har indrettet jer med børn i stuen. Jeg tænker, at vi skal have anskaffet et skumgulv til stuen og så skal der købes nogen opbevaringskasser af en art, som legetøjet kan stoppes i. Vores hjem må gerne vise præg af, at der er børn, men samtidigt vil jeg gerne have det lidt pænt. Som jeg så en skrive på IG "stilhed før stormen inden en enhjørning kommer forbi og kaster op" ;)

Håber i vil dele billeder og gode ideer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

4oq31lg.jpg

Vores stue med rod og det hele ...

Vi bruger 28l plaststabelkasser til legetøjet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget smart med kasser der kan stables. Tak for billedet! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget smart med kasser der kan stables. Tak for billedet! :)

Det var så lidt. Med til billedet bør der måske tilføjes at vi ikke har noget/nogen børneværelser. Simons seng står i en krog i spisestuen og de små sover i soveværelset med os. Så det er deres komoder og alt deres legetøj, samt legeplads vi har der i hjørnet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forsøger lige at lægge billeder ind, ved ik, om det virker :)

Edit: det virker ikke rigtig, prøver fra computer i aften ;)

Edit2: jeg blev stædig, nu virker det, haha!

Men her er to billeder har stuen og et af køkkenet. Vi har to børn på hhv. 6 mdr og 3 år :)

2r7oltc.jpg

111m4ua.jpg

k0lz47.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har slet ikke legetøj i stuen mere. Ayah er snart 3 år og har et kæmpe værelse lige ved siden af stuen - så alt er opbevaret derinde. Når hun skal lege tager vi bare kassen med ind i stuen, hvis ikke vi er på værelset. Men da hun var baby havde vi skumgulv i hjørnet og 2 kasser med legetøj i stablet på hinanden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale den Facebook gruppe, der hedder børneværelset. Der er også ofte billeder fra stuen - mange meget børnevenlige, men stadig rolige i udtrykket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke Legetøjet i stuen mere. Pigerne har deres værelse plus to gange og i det nye hus får de også en repos med god plads

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige pt har vi kun legekøkkenet i stuen fast - og så slæber vi altid en kasse herinde, vi leger mest i stuen :)

Lillebror for et hjørne med skumgulv og en stor kasse med forskelligt babylegetøj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan her ser Dictes lege"hjørne" i stuen ud nu:

post-4996-0-15425600-1442999452_thumb.jp

 

Da hun var mindre havde hun et skumgulv og en kurv med legetøj i som det eneste. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for gode input! :) Kan også se, at nogen børn har nogen virkelig hyggelige hjørner i stuerne, dejligt. Med tvillinger på vej, skal det være nemt og praktisk, så der skal flyttes noget legetøj ind i stuen. Ligenu er jagten gået ind på et "neutralt" skumgulv til fornuftige penge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah har et lille bord med stole og plads i et skab til krea i stuen. Han slaeber saa sine ting herind og om aftenen rydder vi op. Han har haft Duplo herinde ogsaa, men nu er han ogsaa 3 aar og jeg gider ikke alt det hejs paa stuegulvet, naar der skal stoevsuge ofte. Det skal vaere nemt at goere rent med min stoevallergi :) 

 

Vi har haft legekoekken i koekkenet og jeg ved ikke, om det skal tilbage... koekkenet er ikke stort. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en lille rumdeler i IKEA og så nogle kasser dertil. Der er rumdeler på pigernes værelser og det er derfor SUPER nemt at skifte ud efter behov.

wijinomuwedibuwa.jpg

Der er kommet lidt flere kasser i og ovenpå er der kommet noget "voksen" pynt. Men ALT i reolen er pigernes.

Der hvor de 2 stole står, står der nu et bord med en sort voksdug (skide praktisk) og der hvor det lille bord står ligger der i stedet et fåreskind.

Jeg har købt et sort skumgulv, det er egentlig et der skal skåne gulvet fra en kontor stol så det er nok ikke så øko :p men det går jeg ikke op i.

Jeg tænker dog umiddelbart at der må findes nogle i sort og hvid måske?

Det kommer dog først ind når det bliver relevant. Det skal ligge foran rumdeleren.

Rod undgår man jo ikke, men at man hurtigt kan gemme det i kasser (æsker og magasin holdere) er GULD!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER