MJ&KL

Gravid og blødning

19 indlæg i dette emne

Hej,

I mandags fik vi den lykkelig bekræftelse på endelig at være gravide efter 1 års forsøg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja og desværre ikke med positivt udfald :(

Men min søster blødte meget i første graviditet og min nevø er lige blevet 3 :)

Måske du kunne spørge lægen om at få målt hCG?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg overvejede det lidt.

Det var ikk helt det her jeg regnede med da vi endelig fandt ud af at vi ventede os. Tænker ikke dans på roser. Men havde heller ik regnet med at skulle gå bekymret rundt i de næste to måneder eller mere, for at frygte at miste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan gå begge veje her i starten :( Jeg ville spørge lægen om to blodprøver for at tjekke hcg :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kan nemlig.

Ulideligt at skal være så usikker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte denne gang. Fra 2 uger før jeg testede positivt til jeg ca var 8 uger.

Men lyder som en god ide med blodprøve ved lægen så tiden ikk bliver så lang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også kontakte min læge. Så længe det er så lidt og uden smerter, tænker jeg, at det slet ikke behøver være noget dårligt. Der er mange, der bløder lidt i starten og især omkring tiden hvor man ellers skulle have mens.

I forhold til at gå rundt og være bekymret i de næste to måneder - sådan er det vist desværre for de fleste :unsure For det ER bare en risikofyldt tid, og det er benhårdt. 

men jeg kan godt forstå, at du er nervøs. Blod er jo som hovedregel ikke et godt tegn, men det KAN altså godt være harmløst. Hvordan er farven på det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Omkring uge 6 havde jeg en hel dag, hvor jeg blødte en del gammelt blod. Det udviklede sig aldrig til at være frisk, og jeg havde heller ingen smerter. I dag er der to uger til termin med min søn, så der kan sagtens være positive udfald :)

 

Jeg håber, jeres lille bebs blive hængende i sin hule helt til termin :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte on/off i min første graviditet, og har en sund og fræk dreng i dag. Jeg blev scannet en del gange, men de fandt aldrig ud af hvorfor jeg blødte.

Jeg har også blødt i denne graviditet. Jeg kontaktede lægen i ca. 5+2 og blev scannet. De kunne intet se på scanningen, så jeg fik taget en blodprøve og fik tid til ny blodprøve og scannet en uge efter.

Der så vi hjerteblink <3 og vi har lige været til nu og set en fin lille baby der er meget liv i <3

Jeg ville kontakte lægen og få en snak med ham/hende. Så længe du ikke har smerter og ikke bløder voldsomt ville jeg prøve at slappe af. JEG VED HVOR SVÆRT DET ER!!!!!! Det er frygteligt at opdage blod!!! Men prøv at få lidt ro på, og få talt med lægen.

Kram og tanker herfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar. Blodet er lidt ligesom i starten af ens mens, utydeligt og meget lidt af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har den fornemmelse og jag op til ens mens

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også mens-agtige smerter og blodigt udflåd/pletblødning i uge 4 og 5. Var konstant bekymret, og det stoppede først da jeg så en sprællende bebs på NF-scanning. Nu er jeg 14 uger henne og tør tro på det. ;)

Det er desværre meget normalt at bløde lidt, og helt normalt at være bekymret i flere måneder. :) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, beder dog nok om en blodprøve for at tjekke det går den rigtige vej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte on/off til jeg var cirka 11 uger henne. Så længe det ikke er mere end det er og du ingen smerter har, ville jeg ikke være (særlig) nervøs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er desværre blevet kraftigere i løbet af aftenen og frygter det værste .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er desværre blevet kraftigere i løbet af aftenen og frygter det værste .

 

Vil ikke lige smutte uden  :kram

Håber det bedste for dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det i dag? Man kan godt bløde kraftigt, men så længe det er uden smerter er der håb.

Håber det bedste for dig :kys:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte ret kraftigt under graviditeten med min datter - en gang var der også smerter. Hun lever dog i bedste velgående.

En jm sagde til mig at selvom man ikk vil se blod under en graviditet, så er det bare alm hos nogen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg bløder stadig dog ik så kraftigt. Men det kommer og går lidt. Har det som om jeg skal have min mens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER