Solvej99

Charterferie i uge 32 - Erfaringer?

24 indlæg i dette emne

Vi overvejer at smutte på en uges charterferie, når jeg går på barsel :) En sidste ferie bare os 3 :biglove

Jeg vil være omkring uge 32, når vi tager afsted og omkring uge 33, når vi tager hjem. Andre der har været på charter deromkring? Hvordan oplevede I det? Jeg ved godt, at det er ret individuelt, men jeg har fx ikke haft problemer med varmen i denne graviditet. Og ferien skal også bare handle om at dase ved pool og strand og så gå ud at spise ^_^

Ville I være bange for at tage væk fra DK så sent i graviditeten? :unsure

Flyselskabet skriver, at man må flyve med til og med uge 36. Så intet problem der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke være bange for at rejse så sent, men jeg ville nok tænke lidt over destinationen - sådan i forhold til evt fødsel eller lignende. Der er nok lande at foretrække frem for andre.

Så ville jeg også lave en god forsikring, så i kan få penge retur hvis i ikke kommer afsted. Og at i kan blive fløjet hjem på et andet tidspunkt end det planlagte, hvis der sker noget.

Og sidst, så har jeg hørt flere sige at støttestrømper er uundværlige i flyver når man er gravid :) total sexy ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke være bange for at rejse så sent, men jeg ville nok tænke lidt over destinationen - sådan i forhold til evt fødsel eller lignende. Der er nok lande at foretrække frem for andre.

Så ville jeg også lave en god forsikring, så i kan få penge retur hvis i ikke kommer afsted. Og at i kan blive fløjet hjem på et andet tidspunkt end det planlagte, hvis der sker noget.

Og sidst, så har jeg hørt flere sige at støttestrømper er uundværlige i flyver når man er gravid :) total sexy ;)

Uh rigtig gode ting du nævner der :super

Ville I foretrække et tyrkisk eller et græsk hospital? :D Eller er det pest eller kolera? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville slet slet ikke være bekymret. Ha en god rejseforsikring, få et brev fra lægen som stater hvornår du har termin eller tag vandrejournal med og så NYD det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ude og flyve (6 timer) da jeg var i uge 23 med Erica. Jeg brugte ikke støttestrømper (dumme mig :prik) og havde meget vand i kroppen derefter og resten af graviditeten.

Nu planer vi på ferie når jeg er i uge 18, (3 timers flyvetur) og jeg satser meget på det ikke tricker vand i kroppen på samme måde.

Jeg ville godt turde tage afsted så sent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville slet slet ikke være bekymret. Ha en god rejseforsikring, få et brev fra lægen som stater hvornår du har termin eller tag vandrejournal med og så NYD det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer helt an på hvordan du har det.... Jeg ville ikke få lov til at flyve, men vi kørte til Norditalien da jeg var i uge 31, jeg havde rigtig meget vand i kroppen så det var lidt tungt i varmen, men vi tog nogen dage på hotellet hvor vi bare dasede på altanen eller ved poolen....

Book et værelse med køleskab så I har adgang til kolde drikkevare døgnet rundt og aircondition er også et must....

Jeg havde støttestrømper på i bilen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer helt an på hvordan du har det.... Jeg ville ikke få lov til at flyve, men vi kørte til Norditalien da jeg var i uge 31, jeg havde rigtig meget vand i kroppen så det var lidt tungt i varmen, men vi tog nogen dage på hotellet hvor vi bare dasede på altanen eller ved poolen....

Book et værelse med køleskab så I har adgang til kolde drikkevare døgnet rundt og aircondition er også et must....

Jeg havde støttestrømper på i bilen

Det bliver en to-værelses lejlighed med køkken. Det er også rart, når man har barn med :)

Må lige tjekke op på aircondition.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal lige være opmærksom på at nogle lande har andre regler end Danmark mht hvornår du må flyve.

Mener at tyrkiet f.eks ikke vil lade dig flyve hjem hvis du er over 30 uge eller lignende.

Kan ikke helt husk det.

Men det er nok værd at undersøge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal lige være opmærksom på at nogle lande har andre regler end Danmark mht hvornår du må flyve.

Mener at tyrkiet f.eks ikke vil lade dig flyve hjem hvis du er over 30 uge eller lignende.

Kan ikke helt husk det.

Men det er nok værd at undersøge.

Det er da bestemt værd at undersøge. Tak!

Der står dog på Tuis hjemmeside, at man må flyve med til og med uge 36. Og det er vel flyselskabet, der bestemmer hvem de vil have med ombord :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal tjekke din forsikring også. Nogle selskaber vil ikke dække udgifterne, hvis du skal have hjælp pga graviditet - altså, når du er så langt henne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal tjekke din forsikring også. Nogle selskaber vil ikke dække udgifterne, hvis du skal have hjælp pga graviditet - altså, når du er så langt henne.

Jeps det er på listen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da bestemt værd at undersøge. Tak!

Der står dog på Tuis hjemmeside, at man må flyve med til og med uge 36. Og det er vel flyselskabet, der bestemmer hvem de vil have med ombord :chin:

Var i Istanbul med arbejde i uge 33 og det var fint. Det er flyselskabet der skaber reglerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil så ikke anbefale et græsk hospital! <_< Jeg ville nok foretrække spansk, italiensk eller fransk...

Jeg synes turen hjem fra Rhodos 28+1 var lidt lang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil så ikke anbefale et græsk hospital! <_< Jeg ville nok foretrække spansk, italiensk eller fransk...

Jeg synes turen hjem fra Rhodos 28+1 var lidt lang. Støttestrømper ser jeg ikke fidusen i - jeg bliver mest træt i lænd og det nederste af maven. Og så vil jeg sige at uge 27 var okay, men jeg er allerede markant mere besværet fysisk nu i uge 31 og ville faktisk ikke tage afsted nu, tror jeg :unsure Men det er jo selvfølgelig meget individuelt hvor påvirket man er fysisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lige finde ud af at quote sådan som Babyklar ser ud p.t. ;) Men selvom det står på Flyselskabets hjemmeside, så sørg for at have papirerne i orden, så du har bevis fra lægen for hvor langt du er henne! Man vil nødig stå i udlandet og ikke få lov til at flyve hjem igen!

 

Jeg var ude at flyve til Italien i uge 26, tror jeg det var, i sidste graviditet. Jeg havde ingen problemer med det, andet end det var tungt at gå ture i varmen ;) Men skønt at ligge i poolen og ikke føle sig tung :D

Jeg fløj hjem den dag i graviditeten, hvor Ryanair krævede lægeerklæring for at have mig med. Dvs. var vi fløjet hjem dagen før, skulle jeg ikke have haft den, men havde den gudskelov, for blev bedt om at vise den i Pisa Lufthavn - efter at hun ret kluntet havde spurgt mig om "der var noget, jeg ville fortælle hende" :lol

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil så ikke anbefale et græsk hospital! <_< Jeg ville nok foretrække spansk, italiensk eller fransk...

Jeg synes turen hjem fra Rhodos 28+1 var lidt lang. Støttestrømper ser jeg ikke fidusen i - jeg bliver mest træt i lænd og det nederste af maven. Og så vil jeg sige at uge 27 var okay, men jeg er allerede markant mere besværet fysisk nu i uge 31 og ville faktisk ikke tage afsted nu, tror jeg :unsure Men det er jo selvfølgelig meget individuelt hvor påvirket man er fysisk :)

Nej jeg tror heller ikke det bliver Grækenland ;)

Det er netop de ting du nævner der, der gør, at jeg tvivler. Jeg har jo lidt problemer med mit skamben, og jeg aner jo ikke, hvordan det ser ud om 4 uger :chin:

Hælder lidt til lige at vente lidt og se tiden an. Evt. høre JM til næste besøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lige finde ud af at quote sådan som Babyklar ser ud p.t. ;) Men selvom det står på Flyselskabets hjemmeside, så sørg for at have papirerne i orden, så du har bevis fra lægen for hvor langt du er henne! Man vil nødig stå i udlandet og ikke få lov til at flyve hjem igen!

Jeg var ude at flyve til Italien i uge 26, tror jeg det var, i sidste graviditet. Jeg havde ingen problemer med det, andet end det var tungt at gå ture i varmen ;) Men skønt at ligge i poolen og ikke føle sig tung :D

Jeg fløj hjem den dag i graviditeten, hvor Ryanair krævede lægeerklæring for at have mig med. Dvs. var vi fløjet hjem dagen før, skulle jeg ikke have haft den, men havde den gudskelov, for blev bedt om at vise den i Pisa Lufthavn - efter at hun ret kluntet havde spurgt mig om "der var noget, jeg ville fortælle hende" :lol

Nej det ville da være et skrækkeligt scenarie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville til enhver tid hører JM hvad de synes, nu har jeg jo så også haft så mange problemer at jeg ikke gør noget som helst uden at det er clearet med de kloge mennesker...

Jeg ville nok vælge Frankrig, Italien eller Spanien... Har en gang været til læge i Tyrkiet og jeg stoler bare ikke på læger der ankommer med deres ting i en værktøjskasse ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville til enhver tid hører JM hvad de synes, nu har jeg jo så også haft så mange problemer at jeg ikke gør noget som helst uden at det er clearet med de kloge mennesker...

Jeg ville nok vælge Frankrig, Italien eller Spanien... Har en gang været til læge i Tyrkiet og jeg stoler bare ikke på læger der ankommer med deres ting i en værktøjskasse ;-)

:haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i London ( godt nok ikke charter...) i uge 32.

Selve rejsen gik fint, og mine rejsefæller var bare ude og se nogen ekstra ting mens jeg slappede af på hotellet.

Jeg havde støttestrømper på i flyveren. Det var fint, men aner ikke hvordan det havde været uden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det lyder som en fantastisk ide! Hvis manden kunne få fri, så ville vi gerne gøre det samme :)

 

Det eneste jeg ville undersøge grundigt er, om din forsikring dækker. Vi undersøgte vores forsikring, i forbindelse med vi var i Washington i maj. Vores forsikring dækker kun til 8 uger før termin, så  hvis vi skulle afsted efter det, så ville vi formentlig skulle tegne en ekstra forsikring. Det er i hvert fald værd at have i baghovedet :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i London ( godt nok ikke charter...) i uge 32.

Selve rejsen gik fint, og mine rejsefæller var bare ude og se nogen ekstra ting mens jeg slappede af på hotellet.

Jeg havde støttestrømper på i flyveren. Det var fint, men aner ikke hvordan det havde været uden.

Dejligt :)

Dette bliver ikke en kulturel ferie, så regner bestemt med masser af afslapning, mens farmand og Theo kan boltre sig i vandet ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det lyder som en fantastisk ide! Hvis manden kunne få fri, så ville vi gerne gøre det samme :)

Det eneste jeg ville undersøge grundigt er, om din forsikring dækker. Vi undersøgte vores forsikring, i forbindelse med vi var i Washington i maj. Vores forsikring dækker kun til 8 uger før termin, så hvis vi skulle afsted efter det, så ville vi formentlig skulle tegne en ekstra forsikring. Det er i hvert fald værd at have i baghovedet :)

Ja ik'? ^_^ Vi tænker nemlig, at det kunne være super at få noget kvalitetstid sammen bare os tre uden stress og jag inden lillesøster kommer.

Jeg lover at undersøge vores forsikring til bunds ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER