Nitzen1987

1. Tandlægebesøg

6 indlæg i dette emne

Ja så gik den ikke længere... Maja er blevet indkaldt til sit første tandlægebesøg på mandag. Jeg skal alene afsted med hende og vil gerne forberede hende så godt som jeg nu kan. Vi har haft lånt "Lotte hos tandlægen" med hjem fra børnehaven og læst den her til aften. Men hvordan kan jeg ellers forberede hende? Frygter lidt at hun bare nægter at åbne munden. Hun er ikke altid lige samarbejdsvillig når vi børster tænder :unsure :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg snakkede med sekretæren i vores tandlægehus, og hun sagde det var fint hvis han kom op i stolen første gang og måske bare fik talt tænderne. Så måske bare læs bogen et par gange og snak om hvad det er der foregår. Der er ikke noget at sige til, de lige skal se sådan et rum med sådanne instrumenter nogen gange før de er trygge. Og så håbe på en tandlæge der er super god til børn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige været afsted med Karla, og det var mest af alt en sludder omkring vaner, sut osv. Tandlægen talte hendes tænder og så efter om de var børstede ordentligt.

Begge gange vi har været afsted (vi var også ved 1 1/2 år), har de været gode til at inddrage hende, blandt andet ved hjælp af en (lidt creepy) bamse med "gebis". Vi havde selv en bamse med, som de startede med at kigge på, før de skulle se hendes tænder.

Der var afsat god tid til at gøre hende tryg inden, så det var en succes begge gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt at det er så sent i skal afsted. vi har været 3 gange med Silje og 2 med Olivia på 1,5 år.

Ved Siljes sidste besøg sad hun i stolen og fik kigget på sine tænder med spejl. De prøvede også at puste lidt med den luft en og det var det. Derudover skulle vi svare på nogle spørgsmål om tand vaner, familiehistorie med tænder og det var det.

Silje var vildt skuffet over at hun ikke skulle stikkes :D skøre barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores kommune er det først ved 3 år - pga besparelser vel sagtens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh vi har også lige modtaget indkaldelse til tandlæge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER