Nitzen1987

Nitzens løbetråd

36 indlæg i dette emne

Efter halvandet år uden løb fik jeg endelig taget mig sammen til at få startet op sidste søndag! Jeg er startet på "Get running" løbeprogram der skal få mig i stand til at løbe 30 minutter sammenhængende efter 9 ugers træning. Jeg er aldrig nået igennem løbeprogrammet, men det håber jeg at jeg gør denne her gang :goodluck indtil videre er jeg i hvert fald rimelig motiveret for det, da jeg ønsker at få kickstartet et vægttab. Indtil videre har jeg gennemført uge 1 og skal i morgen starte på uge 2. 

 

Programmet for uge 1 har set således ud

pySMu5z.png

Jeg håber at jeg ved hjælp af løb og sund kost kan få sat et lidt større vægttab i gang. Drømmen er at tabe 25 kg men i første omgang går jeg efter 10 kg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg taget hul på uge 2 i mit løbeprogram :)

 

O2bOz3z.png

 

Det gik egentlig ganske fint, hvis man ellers ser bort fra den omvej jeg kom til at tage på tilbagevejen, så min rute blev lige et par km længere end tilsigtet, men det går jo også nok endda, det er jo ekstra motion = ekstra forbrænding af kalorier ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endomondo siger at jeg har gået/løbet 22 km siden sidste søndag :)

 

4ztm4uQ.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad hep hep

 

Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt :yay

Og mega godt med antal km :glad Har du gratis udgaven af endomondo eller har du opgraderet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt :yay

Og mega godt med antal km :glad Har du gratis udgaven af endomondo eller har du opgraderet?

 

Jeg har kun gratisudgaven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun gratisudgaven :)

Ej, din ser også anderledes ud end min - jeg skal selv regne sammen hvis jeg vil vide antal km osv <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, din ser også anderledes ud end min - jeg skal selv regne sammen hvis jeg vil vide antal km osv <_<

 

Tror du ikke bare at det er noget i indstillingerne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er super sej :glad jeg skal altså også have taget mig sammen <_<

Måske forskellen på fru SP og din er fordi det ene er android og den anden Apple :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er super sej :glad jeg skal altså også have taget mig sammen <_<

Måske forskellen på fru SP og din er fordi det ene er android og den anden Apple :chin:

Jeps, det tror jeg. Jeg har iphone, men udfra det jeg googlede ser Android er bedre ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Underligt at der er den forskel på android og apple udgave :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. Vejedag

Har på en uge smidt 1 kg, så det kan jeg vist ikke tillade mig at være utilfreds med ;) :yay overvejer om jeg skal flytte vejedag til fredag i stedet, så den ikke kommer lige efter weekenden, så har jeg lidt tid til at rette op på skaderne fra evt. syndere i weekenden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arg jeg er blevet forkølet :( :gal er spændt på om det sætter en kæp i hjulet for min løbetur i morgen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så nåede jeg igennem løbeuge 2 :) på trods af lidt snot gennemførte jeg dagens løbetræning. Nu er der to dages hvile, inden løbeuge 3 starter på søndag :) :unsure

 

Jeg flytter min vejedag til fredag, så jeg hopper allerede på vægten i morgen, igen - som om jeg ikke er det hver dag alligevel :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det vejedag her. 1,8 kg er røget siden i Mandags, men nu sluttede min menstruation også i tirsdags, så det har måske lidt at sige :unsure men alt i alt er det -2,8 kg på halvanden uge - jeg er godt tilfreds :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Løbeuge 3

 

Så startede min løbeuge 3 - den gik første dag her gik dog ikke helt som den skulle, da min telefon gik tør for strøm netop som jeg vat i gang med første løbeinterval :( men jeg fortsatte så godt som jeg kunne, men det år nok betydet at mit løb i dag ikke har været helt som det burde i følge programmet. Jeg havde også sat mit løbetempo lidt ned, da jeg har en smule ondt i knæet. Jeg var meget i tvivl om, hvorvidt jeg o erhovedet burde tage ud at løbe, men jeg ville bare så gerne. Og da mit knæ ikke gjorde ondt i morges tænkte jeg, at det nok var ok. Men det gjorde godt nok lidt ondt mens jeg løb alligevel :unsure :(

 

Har faktisk haft lidt ondt i knæet siden jeg var ude at løbe i torsdags, men det var dog blevet bedre og i morges var der som sagt slet ingen ting. Kan ikke rigtig finde ud af om det er fordi jeg har stødt mit knæ, om jeg har overanstrengt det eller hvad det lige er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde lidt med begge knæ efter de første par uger - det hjalp at holde 5-6 dages pause og så tog en et par ipren (eller anden ibuprofin) et par gange en dag - det virkede for mig..

Jeg snakkede med en fys og min mand, som sagde at det sagtens kunne være en lokal inflammation pga belastning og det derfor var en god ide med ipren, da det er anti inflammatorisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde lidt med begge knæ efter de første par uger - det hjalp at holde 5-6 dages pause og så tog en et par ipren (eller anden ibuprofin) et par gange en dag - det virkede for mig..

Jeg snakkede med en fys og min mand, som sagde at det sagtens kunne være en lokal inflammation pga belastning og det derfor var en god ide med ipren, da det er anti inflammatorisk :)

 

Ej det var egentlig lidt rart at få at vide. Så skal jeg ikke frygte at jeg må opgive mit løb, men måske bare lige give det nogle dage til at hvile i og så må jeg vente med at løbe uge 3 til næste søndag og så tage et par ekstra dage med programmet for uge 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Løbeuge 3

 

 

Jeg var ude at løbe igen i dag. Denne gang fik jeg gennemført programmet for løbeuge 3. Dog har jeg stadig lidt ondt i mit knæ, så jeg kommer nok til at vente nogle dage med næste løbetur så mit knæ forhåbentlig kan blive i orden igen....

 

c68Ttp3.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:respekt håber at dit knæ snart bliver bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber knæet bliver glad igen - og hvor har du startet godt ud! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vægten sagde +300 gram her til morgen. Det er jeg ikke helt tilfreds med. Synes at det går rigtig godt med kosten. Jeg sprang over min løbetur i går pga knæet, det driller stadig <_< håber at et par dages yderligere hvil kan få det til at gå i orden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vægten sagde +300 gram her til morgen. Det er jeg ikke helt tilfreds med. Synes at det går rigtig godt med kosten. Jeg sprang over min løbetur i går pga knæet, det driller stadig <_< håber at et par dages yderligere hvil kan få det til at gå i orden.

Husk at muskler vejer mere end fedt!

Mål dig, så får du et mere realistisk billede ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vægten sagde +300 gram her til morgen. Det er jeg ikke helt tilfreds med. Synes at det går rigtig godt med kosten. Jeg sprang over min løbetur i går pga knæet, det driller stadig <_< håber at et par dages yderligere hvil kan få det til at gå i orden.

 

Det skal nok gå den rigtige vej igen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER