Guest

Hormon spiral for og imod? Nyt spgm. 2/12

131 indlæg i dette emne

De havde den hos min gynækolog, men man kunne også sagtens selv have den med fra apoteket. Kostede bare lidt mere hos gynækologen (tror det var 50 ekstra)

Så kan vel ikke skade at hende en på apoteket. Mener faktisk at du på medicin.dk kan se hvilke recepter du har liggende digitalt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad koster en hormonspiral?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad koster en hormonspiral?

Jeg gav 1.3xx kr. For min for 6 år siden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gav 1200 kr for min hormonspiral for 3,5 år siden:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw, det er dyrt!!! :o :blink

Og hvor længe holder den så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 år :-)

Gav 1250 for min i juni.

Så bliver jo billigere end p-piller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 år :-)

Gav 1250 for min i juni.

Så bliver jo billigere end p-piller

Jeg giver 44 kr ved 3. måned. Det er billigt, var helt chokeret første gang jeg hentede :D Men spørgsmålet er jobom man vil hormonerne og om man husker at tage dem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw, det er dyrt!!! :o :blink

Og hvor længe holder den så?

 

Jeg var ikke meget for hormoner i mit system, så jeg har valgt kobber istedet. Den holder lige så længe og som bonus koster den under 300 kr :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ikke meget for hormoner i mit system, så jeg har valgt kobber istedet. Den holder lige så længe og som bonus koster den under 300 kr :P

Til gengæld kan den jo give kraftigere blødninger det var grunden Til at jeg fravalgte den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik kobber først, men har aldrig blødt særlig meget eller haft ondt, men det var så det jeg oplevede i stedet. Blødte helt vildt og havde SÅ ondt. Fik en hormon, og havde ikke mens i de knap 5 år jeg havde den.

Jeg elskede den :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg gav også 1250 tror jeg, og regner man det ud så er det knap 21 kr pr måned de næste 5 år.

Jeg skal have den lagt på tirsdag. Ikke ligefrem noget jeg glæder mig til og jeg er spændt på kroppens reaktion, gider ærlig talt ikke pletbløde. Sexlivet har virkelig ikke fået en ærlig chance endnu og 3-6 mdr med pletblødning tror jeg ikke jeg holder til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg gav også 1250 tror jeg, og regner man det ud så er det knap 21 kr pr måned de næste 5 år.

Jeg skal have den lagt på tirsdag. Ikke ligefrem noget jeg glæder mig til og jeg er spændt på kroppens reaktion, gider ærlig talt ikke pletbløde. Sexlivet har virkelig ikke fået en ærlig chance endnu og 3-6 mdr med pletblødning tror jeg ikke jeg holder til.

Jeg håber du bliver glad for den :goodluck :kiss jeg blødte ikke overhovedet mens jeg havde den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til gengæld kan den jo give kraftigere blødninger det var grunden Til at jeg fravalgte den

 

Jeg er måske bare heldig, men jeg har ikke oplevet nogen som helst forskel. Jeg valgte hormonen fra, da jeg ikke ville kunne leve med udeblevne menser og den der "er jeg gravid alligevel" :O

Men godt at der er begge muligheder, for vi er jo forskellige alle sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk det gjorde rigtig øv ondt at få den lagt op.... Men jeg tror også bare jeg har et meget "sart" forhold til mit underliv efter en fødsel.... Som i "det har lige gjort PISSE ondt der, og det kan min krop godt huske!" Så der skal måske ikke så meget til? Jeg blødte en del lige efter, og havde heller ikke fået besked om hverken smertestillende eller bind :rolleyes Jeg pletblødte desværre i nogle måneder efterfølgende, og så tror jeg altså at jeg pletbløder rigtig længe ved mens (som i 2-3 uger)..... Men det kan jo nå at ændre sig endnu.... Jeg har haft den ca 6 måneder nu.

Jeg tog smertestillende cocktail i et par dage efter oplægning, men har ikke mærket noget siden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og mht sexlyst, så er den hvert fald totalt ikke eksisterende lige nu!! :blush Om det er børn/baby eller spiral der skal have skylden ved jeg dog ikke....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ikke meget for hormoner i mit system, så jeg har valgt kobber istedet. Den holder lige så længe og som bonus koster den under 300 kr :P

Men jeg har PCO og vil derfor gerne have nogen hormoner ;)

Problemet er, at p-piller ligger en ret stor dæmper på min sexlyst og det synes både jeg og min læge er trist ;)

Spiralen indeholder gestagen svarende til at tage een p-pille om ugen. Spørgsmålet er, om det er nok hormon til at holde min PCO i skak :unsure

Min læge vidste ikke så meget om PCO og prævention, så jeg har fået en henvisning til en gynækolog.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg har PCO og vil derfor gerne have nogen hormoner ;)

Problemet er, at p-piller ligger en ret stor dæmper på min sexlyst og det synes både jeg og min læge er trist ;)

Spiralen indeholder gestagen svarende til at tage een p-pille om ugen. Spørgsmålet er, om det er nok hormon til at holde min PCO i skak :unsure

Min læge vidste ikke så meget om PCO og prævention, så jeg har fået en henvisning til en gynækolog.

Arh, i see :) det er jo en helt anden sag.. Håber gynækologen kan svare lidt. Og hormon eller kobber, så er det sgu bare en "nem" prævention - hvis det fungerer. Ikke noget at huske andet end der der med de 5 år ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at det kun kan være gavnligt for min 9 dages mens og 26 dages cyklus. Lægen sagde at jeg formentlig ville få mens men i langt kortere tid.

Ulempen er at jeg ikke ved hvornår jeg får mens, så jeg kan ikke sætte system i noget pt. Jeg tror dog jeg havde ægløsning torsdag-fredag, det kunne være fint hvis mens allerede er punktlig men det når jeg ikke finde ud af inden tirsdag ;)

Jeg frygter virkelig at spiralen skuffer :unsure sådan en "for godt til at være sand" prævention. Men jeg HÅBER det fungerer for os. Ellers er jeg nok klar til at få et indgreb :unsure men det aner jeg ikke rigtig noget om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at det kun kan være gavnligt for min 9 dages mens og 26 dages cyklus. Lægen sagde at jeg formentlig ville få mens men i langt kortere tid.

Ulempen er at jeg ikke ved hvornår jeg får mens, så jeg kan ikke sætte system i noget pt. Jeg tror dog jeg havde ægløsning torsdag-fredag, det kunne være fint hvis mens allerede er punktlig men det når jeg ikke finde ud af inden tirsdag ;)

Jeg frygter virkelig at spiralen skuffer :unsure sådan en "for godt til at være sand" prævention. Men jeg HÅBER det fungerer for os. Ellers er jeg nok klar til at få et indgreb :unsure men det aner jeg ikke rigtig noget om.

Er du ikke venner med min søster på Facebook? Så skriv til hende, hun har fået lavet indgrebet. Altså hvis det bliver nødvendigt. Krydser fingre for det finger for dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at det kun kan være gavnligt for min 9 dages mens og 26 dages cyklus. Lægen sagde at jeg formentlig ville få mens men i langt kortere tid.

Ulempen er at jeg ikke ved hvornår jeg får mens, så jeg kan ikke sætte system i noget pt. Jeg tror dog jeg havde ægløsning torsdag-fredag, det kunne være fint hvis mens allerede er punktlig men det når jeg ikke finde ud af inden tirsdag ;)

Jeg frygter virkelig at spiralen skuffer :unsure sådan en "for godt til at være sand" prævention. Men jeg HÅBER det fungerer for os. Ellers er jeg nok klar til at få et indgreb :unsure men det aner jeg ikke rigtig noget om.

Indgreb? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indgreb? :unsure

Jeps lukket æggestokkene eller hvad man nu gør ;) men ved ikke om det har effekt på den lange mens :chin: og det er jo egentlig det jeg helst ser. Det er ret generende at bløde 8-9 dage være "fri" i 17-18 og så starte forfra. Det er jo en tredjedel af mit liv jeg bløder :prik og vi skal ABSOLUT ikke have flere. Vi har 2 vidunderlige Ønskebørn men kampen for at blive gravid + bæ graviditet + bæ fødsel = vores familie holder ikke til en omgang mere. JEG holder ikke til en omgang mere. Så jeg vil VIRKELIG ikke blive gravid igen, jeg tror ikke på abort så det ville blive en rigtig dum situation at blive gravid igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du ikke venner med min søster på Facebook? Så skriv til hende, hun har fået lavet indgrebet. Altså hvis det bliver nødvendigt. Krydser fingre for det finger for dig :)

Uh tak for info :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg har PCO og vil derfor gerne have nogen hormoner ;)

Problemet er, at p-piller ligger en ret stor dæmper på min sexlyst og det synes både jeg og min læge er trist ;)

Spiralen indeholder gestagen svarende til at tage een p-pille om ugen. Spørgsmålet er, om det er nok hormon til at holde min PCO i skak :unsure

Min læge vidste ikke så meget om PCO og prævention, så jeg har fået en henvisning til en gynækolog.

Jeg er i hvert fald glad for min. Jeg pletblødte lidt i 3 mdrs tid og mærker intet til den. Den gjorde ikke ondt at få den lagt.

Men billig er den ikke, for mig handlede det om at det skulle give mindre blødning og færre smerter og det vil jeg gerne give penge for.

Min læge sagde i øvrigt, at kobberspiralen gennemsnitligt giver 15-20% værre blødning og smerter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i hvert fald glad for min. Jeg pletblødte lidt i 3 mdrs tid og mærker intet til den. Den gjorde ikke ondt at få den lagt.

Men billig er den ikke, for mig handlede det om at det skulle give mindre blødning og færre smerter og det vil jeg gerne give penge for.

Min læge sagde i øvrigt, at kobberspiralen gennemsnitligt giver 15-20% værre blødning og smerter..

Jeg har pletblødt meget sporadisk især de første to måneder. Nu er jeg på 8. måned og min cyklus består af 2-4 dage med lidt blod/mørkt udflåd når jeg tørrer mig og det er så mens - personligt synes jeg det er rart at der kommer lidt, så jeg kan følge lidt med!

Med kobber blødte jeg voldsomt meget og have ondt både længe og kraftigt. Som jeg forstod det på min læge sker det ofte hvis man i forvejen har tendens til kraftige blødninger/smerter ved mens, at det forværres med kobber.

Jeg synes de 1200 for hormonspiralen er alle pengene værd - også selvom den ikke kommer til at sidde fem år hos mig (satser på at Adam skal være storebror inden da).

Og som fru SP synes jeg heller ikke det gjorde ondt at få den lagt. Et lille niv og måske lidt murren bagefter og så var jeg køreklar ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg lagt spiralen, hvilket SLET ikke gjorde ondt. Og jeg glemte smertestillende fra morgenen af så det var ikke derfor.

Lægen sagde noget med at det bedste tidspunkt er til 8 ugers undersøgelsen og de fleste der får den lagt der ikke er "sarte" (fysisk), så måske det er derfor at jeg vitterligt ikke mærkede noget.

Har haft lidt små mens smerter men jeg har haft mensturationer der var langt værre ;)

Jeg spurgte til sexlyst problematikken og han sagde at han aldrig havde hørt om nogen der mistede sexlysten :chin:

Det lignede godt nok noget af et blodbad så jeg kiggede noget mistroisk på det lille trusse indlæg han gav mig til bagefter, men det var slet ikke så voldsomt da jeg kom hjem.

Bækkenbunden var dog ikke super :( så jeg må luge finde ud af hvordan jeg opper træningen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER