Carrie

tidlig scanning - hvordan

20 indlæg i dette emne

Foregår tryghedsscanninger udevendigt eller indvendigt? Altså dem hvor man bliver scannet i uge 7 for at se hjerteblink...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er en indvendig scanning, hvis det er så tidligt. Jeg blev scannet 6+3- indvendig scanning, og 10+2 udvendig scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev scannet 9+1 og der var det også indevendig :) Til nakkefold i 13. uge var den uden på maven..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uge 9+6 var indvendig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

indtil nakkefold, så scanner man indvendig....

Det har noget at gøre med at man bedst kan se den lille i de første uger, når der scannes indvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer også an på hvor meget fedt man har på maven :) Så foregår det nemlig indvendigt :s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9+4 - udvendig scanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten så kommer det også an på kvaliteten af scanningsudstyret....

På Kolding sygehus scannede de mig indvendigt og udvendigt i to stive timer i træk og kom frem til jeg var 6 uger henne....dagen efter tog jeg ind på en privatklinik og blev scannet udvendigt og bom der var et MEGA tydeligt billede af en lille baby og jeg var rigtig nok 9+ som jeg regnede med.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en indvendig scanning, hvis det er så tidligt. Jeg blev scannet 6+3- indvendig scanning, og 10+2 udvendig scanning :)

Det behøver det ikke være, jeg blev skannet 7+0 udvendig og man kunne nemt se det lille hjerte blinke til os :gravid

Som de andre siger, så har ens mavefedt meget at sige, og det har moderkagens placering også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til en tidlig scanning på en privatklinik, da jeg var 9+5.

Det foregik uden på maven og vi kunne tydeligt se den lille :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7+0 indenfor, 8+4 udenpå, 10+3 udenpå - :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer også an på hvor meget fedt man har på maven :) Så foregår det nemlig indvendigt :s

Altså jeg er meget slank og har altid fået scanning indvendig indtil uge ca 10.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg er meget slank og har altid fået scanning indvendig indtil uge ca 10.

Ja i uge 4, 5, 6, 7 og 8 er de indvendigt...derefter kan man se barnet udefra, medmindre udstyret er elendigt som fx på kolding sygehus...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja i uge 4, 5, 6, 7 og 8 er de indvendigt...derefter kan man se barnet udefra, medmindre udstyret er elendigt som fx på kolding sygehus...

Jeg har aldrig oplevet dårligt udstyr på Kolding sygehus.. så det er vist, også, ret forskelligt der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig oplevet dårligt udstyr på Kolding sygehus.. så det er vist, også, ret forskelligt der :)

Jeg blev scannet første gang dernede da jeg var i uge 5+ - en såkaldt "tryghedsscanning"...De kunne ikke finde nogen graviditet og mente ikke jeg var gravid :( Shit jeg blev bange, troede jeg havde mistet igen :(

Efter jeg var blevet scannet både inde og udvendigt over 1 time afbrød hun scanningen og hentede en ny maskine og sagde den ene var lidt gammel....men heller ikke den nye kunne finde Emilie som lå og gemte sig godt derinde...

Jeg fik taget en blodprøve og bedt om at komme igen ugen efter....et par dage senere var der en sygeplejerske der ringede og sagde at jeg skulle komme omgående - dagen efter, fordi jeg havde en graviditet udenfor livmoren :S

Spurgte hvorfor hun troede det, jo fordi mit HCG var steget meget men når de ikke kunne finde graviditeten så sad den udenfor livmoren....Jeg stivnede af skræk - har hørt og læst mange historier herinde om sprængte æggeledere etc.

men jeg havde jo ikke ondt, som man plejer ved en GUL. Så spurgte jeg hvad HCG var steget til, 20.000 sagde hun så, så slog jeg en lettelses latter op, for så VIDSTE jeg at der VAR en graviditet derinde og at den levede!!! Så sagde hun "Ja du griner nu".....

Øhhh ja tak for lort, er super lettet over HCG er steget som det skal....men hun insisterede og de kunne da stadig ikke finde babyen.....!! De havde endda hidkaldt overlægen for gyn-ambulatorium....de scannede mig på skift over TO timer!!!

Nå men jeg fik taget en ny blodprøve og skulle komme igen 3 uger senere..... Da jeg så kom derned 3 uger senere kunne de LIGE nøjagtig måske ane en lille bitte baby....og sagde jeg var 6 uger henne....Ai!! Jeg havde testet positiv for LÆNGE siden og var iflg mine

beregninger 9 uger + henne....Nænæ, det var jeg ihvertfald ikke.....OK!! Sur, gal og fortvivlet gik jeg derfra igen :( Dagen efter betalte jeg mig fra en privat scanning og hun nåede kun lige at sætte scanneren på mit ydre maveskind og PANG tonede den skønneste baby frem

og den var så effektiv den scanner, at man nærmest kunne se hvad Emilie tænkte....!! :D Ahhh lettelse!! Og ganske rigtigt, jeg var 9+1 fuldstændig som jeg troede :)

Kæft de sku ha en klage det møgsygehus :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev scannet første gang dernede da jeg var i uge 5+ - en såkaldt "tryghedsscanning"...De kunne ikke finde nogen graviditet og mente ikke jeg var gravid :( Shit jeg blev bange, troede jeg havde mistet igen :(

Efter jeg var blevet scannet både inde og udvendigt over 1 time afbrød hun scanningen og hentede en ny maskine og sagde den ene var lidt gammel....men heller ikke den nye kunne finde Emilie som lå og gemte sig godt derinde...

Jeg fik taget en blodprøve og bedt om at komme igen ugen efter....et par dage senere var der en sygeplejerske der ringede og sagde at jeg skulle komme omgående - dagen efter, fordi jeg havde en graviditet udenfor livmoren :S

Spurgte hvorfor hun troede det, jo fordi mit HCG var steget meget men når de ikke kunne finde graviditeten så sad den udenfor livmoren....Jeg stivnede af skræk - har hørt og læst mange historier herinde om sprængte æggeledere etc.

men jeg havde jo ikke ondt, som man plejer ved en GUL. Så spurgte jeg hvad HCG var steget til, 20.000 sagde hun så, så slog jeg en lettelses latter op, for så VIDSTE jeg at der VAR en graviditet derinde og at den levede!!! Så sagde hun "Ja du griner nu".....

Øhhh ja tak for lort, er super lettet over HCG er steget som det skal....men hun insisterede og de kunne da stadig ikke finde babyen.....!! De havde endda hidkaldt overlægen for gyn-ambulatorium....de scannede mig på skift over TO timer!!!

Nå men jeg fik taget en ny blodprøve og skulle komme igen 3 uger senere..... Da jeg så kom derned 3 uger senere kunne de LIGE nøjagtig måske ane en lille bitte baby....og sagde jeg var 6 uger henne....Ai!! Jeg havde testet positiv for LÆNGE siden og var iflg mine

beregninger 9 uger + henne....Nænæ, det var jeg ihvertfald ikke.....OK!! Sur, gal og fortvivlet gik jeg derfra igen :( Dagen efter betalte jeg mig fra en privat scanning og hun nåede kun lige at sætte scanneren på mit ydre maveskind og PANG tonede den skønneste baby frem

og den var så effektiv den scanner, at man nærmest kunne se hvad Emilie tænkte....!! :D Ahhh lettelse!! Og ganske rigtigt, jeg var 9+1 fuldstændig som jeg troede :)

Kæft de sku ha en klage det møgsygehus :(

Igen.. jeg har en anden opfattelse af sugehuset og dets personale som du da formår at skære ret kraftigt over èn kam.

Men jeg skal nok sige videre til mine familiemedlemmer og veninder som arbejder og gøre deres ypperste på Kolding sygehus, hvordan de bliver omtalt.

Nogle gange bør man måske overveje at nogle tilfælde og situationer kan være mere eller mindre enkeltstående tilfælde.. uden at det er HELE sygehuset som er 'noget møg'.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igen.. jeg har en anden opfattelse af sugehuset og dets personale som du da formår at skære ret kraftigt over èn kam.

Men jeg skal nok sige videre til mine familiemedlemmer og veninder som arbejder og gøre deres ypperste på Kolding sygehus, hvordan de bliver omtalt.

Nogle gange bør man måske overveje at nogle tilfælde og situationer kan være mere eller mindre enkeltstående tilfælde.. uden at det er HELE sygehuset som er 'noget møg'.

Når jeg siger "møgsygehus" mener jeg selvfølgelig ikke afdelingen hvor man får tjekket grå stær hvis sådan en findes :rolleyes: Kun de afdelinger jeg har været i kontakt med og det er i første omgang den afdeling hvor man scanner.

Jeg tror godt du kan sætte dig ind i, hvordan det må være at ENDELIG blive gravid efter 1 SA og næsten 2 års kamp, for derefter blive mødt med denne behandling? Jeg var ved at dø af skræk pga deres inkompetence og manglende empati :(

Synes du ikke det er flabet at blive ringet op en stille og rolig mandag eftermiddag ud af det blå og få kastet i hovedet at det er en GUL??

Er det ikke flabet at sige "Ja du griner nu"????? Har de ikke medmenneskelig omgangstone på skemaet på sygeplejeskolen? Det viste sig jo at hun slet ikke havde ret!! Spildte søvnløse nattetimer!!!

Da jeg skulle føde ved ks blev jeg indlagt med plukveer som jeg ikke måtte få pga tidligere operation i livmoren, hvor de så fremskyndede kejsersnittet 14 dage, så de ville tage Emilie ud 4 uger før tid....Jeg spurgte dem direkte om det ville ha nogle konsekvenser

for barnet, NEJ, der ville INGENTING være, KUN ville hun skulle ha sonde de første par dage hvilke alle de præmature fik. Ok....stoler på kvinden - hun er jo sygeplejerske (?) Det var så bare IKKE sandt!! :(

Emilie blev nærmest blæst op på neonatalafdelingen - en afdeling jeg ikke anede hvad var, som ingen havde fortalt mig om, hun blev lagt i kuvøse (!!) og fik c-pap - hvilke jeg heller ikke vidste hvad var - har aldrig været på en neo afd.

Jeg havde jo spurgt om der ville være noget hvis hun blev taget ud 4 uger før tid----nænæ, intet, ingen forklaring eller andet. Derefter fulgte 12 lange mareridtlignende dage på neonatalafdelingen med den mest nedladende behandling af de fleste.

Der var 2 efter min opfattelse almindelige og søde sygeplejersker, som desværre ikke var på vagt døgnet rundt. ;) Så jeg måtte finde mig i deres opførsel og behandling og jeg orker slet ikke at skrive om det her, for det gjorde at jeg røg ud i en LAAAAAAAANG

fødselsdepression med stærk medicin som jeg stadig er på 1 og et halvt år efter og kæmper dagligt med depressionen, hvilke har haft alvorlige konsekvenser for min familie og ægtemand som må tage mig som jeg er pt. :(

Det kan du hilse og sige til dine veninder! :(

PS: Har også været i kontakt med børneafdelingen, da Emilie var 5 mdr gammel og havde nogle "rysteture" som jeg ikke vidste hvad var og jeg tolkede som kramper.....Måtte gå derfra i vrede, selvom jeg havde sagt til mig selv at det ikke var HELE sygehuset der var elendigt, at

andre afdelinger helt sikkert havde mere kompetent personale, men de 3 vi var i kontakt med dernede var da lige til at lukke op og ..... i :s

Er helt sikkert på vi bare har været super duper uheldige alle de gange vi har skulle noget dernede....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens sætte mig ind i det Mette..det var blot en lille forespørgsel til om du ikke vil tænke lidt over hvordan du skriver ting :)

Er oprigtigt ked af i har været de oplevelser igennem og håber i får alt den støtte og hjælp i har behov for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det behøver det ikke være, jeg blev skannet 7+0 udvendig og man kunne nemt se det lille hjerte blinke til os :gravid

Som de andre siger, så har ens mavefedt meget at sige, og det har moderkagens placering også.

Nu vejede jeg omkring 50 kg da jeg blev gravid, så jeg tror ikke det var dét der var afgørende dengang. Til gengæld tror jeg, at man på de private klinikker har mere "tendens" til at forsøge at scanne udvendigt, eftersom det jo er klart det mest behagelige, hvilket er ønskeligt når man nu betaler i dyre domme for det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens sætte mig ind i det Mette..det var blot en lille forespørgsel til om du ikke vil tænke lidt over hvordan du skriver ting :)

Er oprigtigt ked af i har været de oplevelser igennem og håber i får alt den støtte og hjælp i har behov for :)

Tak :kiss:

Jo...jeg tror bare jeg tager for givet, at når jeg skriver om et sygehus er dårlige til at scanne og derefter kalder det et møgsygehus, at folk så godt ved at det egentligt er afdelingen og de folk jeg har haft med at gøre, jeg mener.

Sådan ville jeg da tænke, for en person kan jo ikke vide om HELE sygehuset er elendigt, det kan det jo næsten - forhåbenligt ikke være! :)

Så måske man skal læse det lidt med de blide eller overbærende briller?

Din fortolkning af min formidling er ihvertfald misforstået. Og hvis jeg skulle ha haft kontakt med nogle du kender så mener jeg det jo heller ikke personligt, de har helt sikkert mange gode kvalifikationer, verden og mennesket er jo ikke sort/hvidt, men det JEG har oplevet og erfaret har været

RIGTIG skidt alle gange :(

:kiss:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER