Guest

Ønskeliste

44 indlæg i dette emne

jeg er HELT blank!

Vi har jo langt det meste!

Indtil videre står der:

Dåbsrulle

Æske til tænder og hårlok

Bestik + gavekort til indgravering

Vi vil ikke ønske sparegris - det stod ikke på Mies ønskeliste men hun fik 3 alligevel!!!

Mie fik et dagmar kors af bedsteforældrene men ærligt: hvad skal hun med det? Jeg har et og jeg har ALDRIG haft det på. Jo engang til en dåb da jeg var 7 år - der havde jeg også blonde krave og pufærmer - you get the picture - man bruger det bare ikke mere!

Så piger: hit me med brugbare dåbsgaver - de behøver ikke være mere end 150-500kr værd - ingen giver for mere end det alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du får lige e billed af klaudias gavebord fra i søndags.

Vi fik 2 rejsesenge så den ene blev byttet så vi kunne købe en madras istedet til rejsesengen.

Så fik hun 2 æsker med bestik, en varme følsom skål og ske, 2 forklæder/hagesmæk som min venindes mor havde lavet samt 2 terninger med bondegårds dyr med en klokke inden i, 2 sparegrise, en børnebørn konto fra hende morfar og bedstemor med 1000 kr på, penge, lidt lamaze legetøj, et aktivitets tæppe, en lille hestekarusel som er en spille dåse, lidt baby produkter, en måle pind hvor der kan sættes billeder ind, en dukkevogn, en masse tøj.

post-8710-0-63402400-1435739899_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For nogle af de penge hun fik har jeg købt en barnevogns pude der er í samme stod som hendes babynest samt at få meldt hende og hendes far til babysvømning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du får lige e billed af klaudias gavebord fra i søndags.

Vi fik 2 rejsesenge så den ene blev byttet så vi kunne købe en madras istedet til rejsesengen.

Så fik hun 2 æsker med bestik, en varme følsom skål og ske, 2 forklæder/hagesmæk som min venindes mor havde lavet samt 2 terninger med bondegårds dyr med en klokke inden i, 2 sparegrise, en børnebørn konto fra hende morfar og bedstemor med 1000 kr på, penge, lidt lamaze legetøj, et aktivitets tæppe, en lille hestekarusel som er en spille dåse, lidt baby produkter, en måle pind hvor der kan sættes billeder ind, en dukkevogn, en masse tøj.

Tak :kiss

Vi har bare allerede det meste af det i fik fordi vi har brugt det til Mie. Og alders forskellen gør at Mie ikke bruger det mere!

Legetøj har vi en hel flyttekasse med. LEGO duplo det samme, rejseseng, sansegynge, barnevognspude, aktivitets tæppe (havde faktisk 2 :o ), tøj osv. Bøger har vi 2 kasser med. Knob puslespil osv... Vi mangler ikke rigtig noget - ikke noget der kan vente til dåben anyway ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Fordelen ved at ønske sparegrisen er, at det kan give indflydelse på, hvilken en det bliver... ;)

 

Vi er pgså lidt ramt af, at storebror jo er ganske veludstyret - og færdig med sit babygrej

 

Her ønsker lillesøster sig bestemte bøger (Narnia-serien blandt andet, og nogle bøger, som junior også har, men hvor jeg tænker, at de skal eje hver deres eksemplar*), træk-gravhund fra Brio**, Dagmarkors (måske bliver det ikke brugt, men så har hun det til en eventuel konfirmation, hvor det er ret udbredt at have dem på), smykkeskrin (eller jeg ender nok med selv at købe for selv at bestemme, men altså...), gemme-værdige smykker, læderbetræk til højstol. Måske et babytæppe, der svarer til juniors.

 

Måske fødselsdagstog-/slange til stearinlys?

 

Måle-højde-pind?

 

Ellers er der lidt i et højere prisleje: Årssmykker fra Georg Jensen, rød Tripp-Trapp stol, Kaj Bojesen abe - og mon ikke, at hun får en Moneyphant + børneopsparingsindskud af farmor og farfar, ligesom hendes storebror gjorde.

 

Hvis ikke jeg allerede havde købt den selv, havde hun ønsket sig en drage-bamse fra Steiff.

 

Indgraveret fødselsdagsflag havde været en mulighed (der har vi bare foreløbig valgt, at det, vi fik til vores bryllup, bruges til hele familien).

 

Jeg opretter kort efter fødslen både børneopsparing og snolde-konto i banken (det har storebror også), så man kan også sætte penge derind.

 

*altså ikke sådan baby-bøger, men gemme-kvalitetsbøger - eventyrklassikere o.l.

 

** vi har en del Brio-dimmere i forvejen, som de må dele - men junior fik myren til sin dåb, og så tænker jeg, at det her bliver i gemmekategorien, hvor jeg vil bevare myren til ham/hans børn og gravhunden til lillesøster/hendes børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dåbs-ønskeliste lyder:

- Trip trap stol + babyindsats

- Bronze aftryk af hånd og fod (penge til)

- Georg Jensen Flag + indgravering

- Forsølvning af sut

- Dåbsrør

- Service i pigefarver/motiv

- Junior sengetøj i pigefarver

- Tøj

- Penge til fotograf

- Bobles i lilla/lyserød (ikke elefant eller larve)

- Rubens baby Emma

- HC Andersens samlede eventyr og historier i rød

- (Penge til) flyverdragt i pigefarver

Hvis I bruger de der baby-badeslag kunne det måske også være lækkert med et nyt/ekstra af dem? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha,jeg ved præcis hvad du mener :rolleyes

Vores ønskeliste:

- moneyphant sparegris i sølv (W har den lyseblå)

- tilskud til triptrapstol/triptrapstol

- madkasse (en speciel en i stål, opdelt i 6 rum, genial til når man begynder på mad - jeg kan finde link senere hvis det er?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bøger/ sangbøger

Dukkevogn

Rubens dukke

Kop og tallerken

Sengetøj

Sansegynge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cd-afspiller og gode børnecder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige lidt med nu da vi venter dreng nr 2 skal vi jo os finde ønsker igen heldigvis har vi lang tid ;-)

Men sengetøj hvis man Sys der skal lidt nyt til...

dåbs rør ønsker vi også igen...

Men ellers ved jeg ikke endnu hvad vi skal have på listen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak der er nogle gode bud :super

Tjekker lige op på dem senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en laaang liste i min tråd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taske til når hun begynder i pasning

Noah er vild med dinglisar bamser - især med musik (når han skal sove eller slappe af), så hvis hun ikke allerede har en favoritbamse ville jeg ønske mig sådan en (Vi har 4... En i VS og resten herhjemme. De bliver tit brugt samtidig alle 3).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En Jellycat bamse (er super blød)

Samlede historier om Peter Kanin

En fødselstavle

Halskæde med stjernetegn

Lille armbånd i sølv med vedhæng (det har mine søstre, jeg og vores piger altid fået i dåbsgave fra min tante og onkel)

Smykkeskrin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for inspiration piger :kiss

I får lige et samlet svar :) ellers kommer jeg vist til at gentagelig selv mange gange :p

Jeg er lidt besværlig men vil ikke ønske bare for at ønske!

Jeg er lidt ligeglad med hvilken sparegris :p Mie fik en Andrea og Noas ark og en mere, men eftersom hun hedder Andrea til mellemnavn så beholdt vi Andrea sparegrisen.

Vi har ca 100 bøger + så det mangler vi ikke :(

Flag har vi 2 fine af og så mange behøver vi ikke :p

Smykkeskrin er en sød ide, men jeg er sådan lidt praktisk og synes hun selv skal have liv at vælge.

Mie fik som sagt et dagmar kors, så det gør lillesøster nok også :p

Trip trap har vi 2 af

Dukkevogn gider jeg ikke ønske til hende Mie har 2 dukkevogne og alverdens udstyr, men ikke noget hun gider bruge. Det samme med dukker. Så det vil jeg ikke satse på til den yngste.

Smykker synes jeg der er andre lejligheder der er mere oplagte - når hun bliver ældre og vi kender hendes personlighed.

Bamser skal hun nok få 1000 af i sit liv. Jeg har allerede smidt den første SÆK tøjdyr ud af Mies. Nu har hun "kun" 15 :p

Nussedyr bliver storesøster gave.

Mærke ting går vi ikke op i.

Nå men jeg skriver:

Højdemåler

Åh abe boksen

Penge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med børneværelses møbler?

Vi snakker jo om at flytte, og hvis det bliver til noget mangler Nohr møbler til hele værelset ;)

Det kan jo bare være i form af gavekort til IKEA, idemøbler osv.

Navn til døren?

Vi ønsker wallsticker til værelset og en babydrengfigur til postkassen, hvor der også skal stå Nohr :)

Juniorsengetøj?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med børneværelses møbler?

Vi snakker jo om at flytte, og hvis det bliver til noget mangler Nohr møbler til hele værelset ;)

Det kan jo bare være i form af gavekort til IKEA, idemøbler osv.

Navn til døren?

Vi ønsker wallsticker til værelset og en babydrengfigur til postkassen, hvor der også skal stå Nohr :)

Juniorsengetøj?

Ja møbler er ikke helt dumt. Ved bare ikke lige hvad det skal være :chin:

Navn til døren laver jeg nok selv. Det har jeg gjort til Mie, elsker at sysle med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja møbler er ikke helt dumt. Ved bare ikke lige hvad det skal være :chin:

Navn til døren laver jeg nok selv. Det har jeg gjort til Mie, elsker at sysle med det :)

Vi ville ønske sådan en skuffedims som W også har. Den er GENIAL til opbevaring af legetøj, sjov at stå ved og så har skuffen hjul så man kan køre den ind i stuen fx.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gåvogn/ gå bil

Sækkestol

Cykelstol/ cykel anhænger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gåvogn/ gå bil

Sækkestol

Cykelstol/ cykel anhænger

Uh - gå vogn :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Larmer en wheeley bug på trægulv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Larmer en wheeley bug på trægulv?

 

Det synes jeg ikke 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Larmer en wheeley bug på trægulv?

Synes ikke vores larmer synderligt meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Vinni og Anita - nu står der wheeley bug på ønskelisten! Mie brugte sin røde scooter men den er kommet ud nu. Så den lille wheeley bug ville være oplagt inde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Ikke mere end så meget andet med hjul som ungerne kører rundt med.

Her kommer vi til at ønske os opgraderinger af legetøj - altså ex. vil jeg gerne have noget mere træ-lægetøj i naturmaterialer som erstatning for alle de der plastik-dimser...

Ellers så ved jeg ærligt ikke hvad vi skal ønske os :lol

Vi har bare ikke meget bras tilbage, men alligevel rigelig legetøj. Tror vi hat 10+ Lamaze ting, Brio putkasse og træ stabeltårn.

Men måske sådan et aktivitets center :chin: du ved sådan en med knapper og dimser og lyde! Det havde Mie nemlig ikke, tænkte ofte at hun manglede men fik aldrig købt et!

Måske jeg skal se efter en bestemt jeg synes er god. Det er lidt lettere i stedet for at skulle bytte en man ikke er tilfreds med!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER