SuperKlar

Den der taske der...

25 indlæg i dette emne

...hvad er det nu lige jeg skal smide i den?

 

Altså nu har jeg smidt baby-dyne og betræk i den, 2 korte og langærmede bodyer (alle med "hud-mod-hud-funktion) to par strømpebukser, to natdragter og to par strømper til Bebs, samt hvad h*n skal have på hjem... Jeg har også smidt 3 stofbleer i, og når det lige er blevet vasket, kommer der også et hæklet tæppe i (det skulle jo gerne blive varmt nu her, så tænker det kan være for varmt til dynen...

 

Til mig selv har jeg smidt to skjorter (dejlig store, og lækre bløde), et par jogging/træningsbukser i tynd, blød bommuld som ikke strammer nogen stedet, og hvis det skulle ende i KS går bukserne faktisk også langt op over maven. så har jeg self trusser og strømper med... Jeg ejer ikke en amme BH endnu, eller jo det gør jeg, men faktisk er de for små, men tænker at en af dem da er bedre end ingenting til mælken er løbet til, så jeg kan købe nogen i en passende str.

 

Far har fået tre T-shirts med, og når vaskemaskinen er færdig kommer der self underbukser og strømper i, og tror også bare det bliver hans joggingbukser der ryger i, da de jo er ret behagelige ;)

 

Så skal vi jo have toiletsager med...

 

Der kommer også en pose frosne pølsehorn og pizzasnegle i, når jeg begynder at få veer, og så nok også nogle sodavand og danskvand, samt chokoladekiks og noget chokolade tænker jeg...

 

MEN det er jo bare mine tanker, og jeg ved i realiteten ikke hvad jeg skal pakke, og er en smule usikker på om jeg er helt ude i tågerne...

Hvad tænker i??? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Husk et kamera. JM har taget billeder af os sammen begge gange :super

 

Oplader til telefon

 

Ellers tror jeg det er fint, så længe der er tøj til både dig og baby.

 

Nogle tager deres egen hovedpude med, at det kan jeg faktisk godt forstå. I Viborg var det bare en sammenfoldet tæppe der var hovedpude på patienthotellet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk et kamera. JM har taget billeder af os sammen begge gange :super

Oplader til telefon

Ellers tror jeg det er fint, så længe der er tøj til både dig og baby.

Nogle tager deres egen hovedpude med, at det kan jeg faktisk godt forstå. I Viborg var det bare en sammenfoldet tæppe der var hovedpude på patienthotellet.

Det var godt at vide, jeg står nemlig også til at skulle føde i Viborg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, læser lige med :) Går nemlig også og funderer over, hvad vi skal pakke.

 

Alt det der tøj til baby - er det fordi, I ikke helt ved, hvad der fungerer? Eller er det fordi, I forestiller jeg at skulle bo nogle dage på et barselshotel? Eller hvordan? :)

 

Derudover har jeg læst følgende på en eller anden tjekliste:

- badekåbe til mor

- hjemmesko til mor

- autostol til hjemtransport af baby

- hue til baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, læser lige med :) Går nemlig også og funderer over, hvad vi skal pakke.

 

Alt det der tøj til baby - er det fordi, I ikke helt ved, hvad der fungerer? Eller er det fordi, I forestiller jeg at skulle bo nogle dage på et barselshotel? Eller hvordan? :)

 

Derudover har jeg læst følgende på en eller anden tjekliste:

- badekåbe til mor

- hjemmesko til mor

- autostol til hjemtransport af baby

- hue til baby

 

I Horsens har man 48 timer på barselsgangen, og at der er to af hver skyldes alene at jeg jo ikke aner om det er en gylper, hvordan vejret er etc... Jeg regner egentlig med at være hud mod hud det meste af tiden, men når der er besøgstid og om natten tænker jeg at den lille godt må have noget på, og da besøgstiden er 2x1 time, adskilt af aftensmaden, tænker jeg at de der hud-mod-mod bodyer er gode, da jeg så ikke behøver hive den helt af for at putte den på igen lidt senere :)

 

Jeg ejer hverken badekåbe eller hjemmesko, men jeg ved at i al fald på vejle sygehus kan man låne en badekåbe, men okay, det er også to forskellige regioner, så det er jo ikke sikkert... og så snupper jeg nok bare et par ballerinaer...

huen er i tasken og autostolen kan ikke være der, men den står også klar til at smide i bilen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk et kamera. JM har taget billeder af os sammen begge gange :super

 

Oplader til telefon

 

Ellers tror jeg det er fint, så længe der er tøj til både dig og baby.

 

Nogle tager deres egen hovedpude med, at det kan jeg faktisk godt forstå. I Viborg var det bare en sammenfoldet tæppe der var hovedpude på patienthotellet.

 

Åhh ja, det var nok ikke dumt at have kameraet med også, og med mængden af søskende jeg skal have ringet til, så kan det godt være opladeren heller ikke er nogen dårlig ide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er en hud mod hud-body? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, læser lige med :) Går nemlig også og funderer over, hvad vi skal pakke.

Alt det der tøj til baby - er det fordi, I ikke helt ved, hvad der fungerer? Eller er det fordi, I forestiller jeg at skulle bo nogle dage på et barselshotel? Eller hvordan? :)

Derudover har jeg læst følgende på en eller anden tjekliste:

- badekåbe til mor

- hjemmesko til mor

- autostol til hjemtransport af baby

- hue til baby

Jeg havde pakket 3 sæt til mig og 3 sæt til lillebror og det passede fint ;) 1. Gangs mødre bliver som regel tilbudt 2 døgn.

Vi skulle være indlagt i min. 48 timer denne gange også af 2 grunde. For det første pga kejsersnit. For det andet skulle Julius tjekkes i 48 timer for streptokokker pga jeg fik feber og antibiotika under fødslen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er en hud mod hud-body? :)

:ditto :chin: ?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto :chin: ?? :)

Nok en slå om Body man kan åbne op så de ligger med maven på ens egen mave mens de stadig har ærmer på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Horsens har man 48 timer på barselsgangen, og at der er to af hver skyldes alene at jeg jo ikke aner om det er en gylper, hvordan vejret er etc... Jeg regner egentlig med at være hud mod hud det meste af tiden, men når der er besøgstid og om natten tænker jeg at den lille godt må have noget på, og da besøgstiden er 2x1 time, adskilt af aftensmaden, tænker jeg at de der hud-mod-mod bodyer er gode, da jeg så ikke behøver hive den helt af for at putte den på igen lidt senere :)

Jeg ejer hverken badekåbe eller hjemmesko, men jeg ved at i al fald på vejle sygehus kan man låne en badekåbe, men okay, det er også to forskellige regioner, så det er jo ikke sikkert... og så snupper jeg nok bare et par ballerinaer...

huen er i tasken og autostolen kan ikke være der, men den står også klar til at smide i bilen ;)

Det behøver ikke være hjemmesko som sådan men nogle sko du lige kan hoppe i på toillettet og rundt på gangen.

Husk at der lige går nogle dage for mælken at løbe til så de gylper ikke lige efter fødslen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nok en slå om Body man kan åbne op så de ligger med maven på ens egen mave mens de stadig har ærmer på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nok en slå om Body man kan åbne op så de ligger med maven på ens egen mave mens de stadig har ærmer på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nok en slå om Body man kan åbne op så de ligger med maven på ens egen mave mens de stadig har ærmer på? tror jeg!

 

Det er lige præcis sådan en jeg mener ;) det er svigermor/ammekonsulenten der har døbt dem hud-mod-hud bodyer her hjemme, da hun er helt oppe at ringe over dem :P Jeg kunne nu godt lidt typen af body inden hun "opdagede" dem ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det behøver ikke være hjemmesko som sådan men nogle sko du lige kan hoppe i på toillettet og rundt på gangen.

Husk at der lige går nogle dage for mælken at løbe til så de gylper ikke lige efter fødslen men altså hellere lidt for meget med end for lidt.

 

også derfor jeg tænkte det bare blev mine ballerinaer, for de er dejlig nemme at hoppe i :)

Nej, det kan der da nok egentlig være noget om... men der er jo nogen der "gylper" fostervand de første dage... synes jeg da jeg har hørt...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

også derfor jeg tænkte det bare blev mine ballerinaer, for de er dejlig nemme at hoppe i :)

Nej, det kan der da nok egentlig være noget om... men der er jo nogen der "gylper" fostervand de første dage... synes jeg da jeg har hørt...?[/

Ja vist mest dem der har fået KS- fordi vander ellers bliver presset ud når baby kommer gennem den smalle fødselskanal- men de har også tøj på hospitalet hvis i løber tør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

også derfor jeg tænkte det bare blev mine ballerinaer, for de er dejlig nemme at hoppe i :)

Nej, det kan der da nok egentlig være noget om... men der er jo nogen der "gylper" fostervand de første dage... synes jeg da jeg har hørt...?

Mie kastede i hvert fald fostervand op af 2-3 omgange. (Hun er ikke KS baby) vi fik at vide det er helt normalt. Det er slet ikke som gylp, det virker mere voldsomt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lige præcis sådan en jeg mener ;) det er svigermor/ammekonsulenten der har døbt dem hud-mod-hud bodyer her hjemme, da hun er helt oppe at ringe over dem :P Jeg kunne nu godt lidt typen af body inden hun "opdagede" dem ^_^

Arh :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også pakket en masse til mig og baby men vi endte med at bruge sygehusets tøj til lille manden fordi det var nemmest da vi var indlagt 5 dage og forsøgte uden held med amningen....og jeg brugte sygehusets tøj og min egen cardigan når jeg forlod vores værelse for at spise fx...men havde simpelthen ikke energi til at skifte til mit eget tøj før inden vi tog hjem...vi sov så os Max 2 timer i døgnet pga det amme cirkus :-/

Derimod måtte min svigerfar hjem og hente toilet sager til min mand som han havde glemt og jeg havde ikke lige pakket så meget til ham ;-) og så lader til vores tlf havde vi også glemt i farten eller retter forvirringen da vi stod og skulle afsted ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder da fint med maengden af toej :) 

 

Sugeroer var jeg slemt glad for og saa nogle kolde aeblejuice(frosne, som toede op). Koldt VAND i raa maengder. 

 

En morgenkaabe og varme sokker. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Horsens har man 48 timer på barselsgangen, og at der er to af hver skyldes alene at jeg jo ikke aner om det er en gylper, hvordan vejret er etc... Jeg regner egentlig med at være hud mod hud det meste af tiden, men når der er besøgstid og om natten tænker jeg at den lille godt må have noget på, og da besøgstiden er 2x1 time, adskilt af aftensmaden, tænker jeg at de der hud-mod-mod bodyer er gode, da jeg så ikke behøver hive den helt af for at putte den på igen lidt senere :)

Jeg ejer hverken badekåbe eller hjemmesko, men jeg ved at i al fald på vejle sygehus kan man låne en badekåbe, men okay, det er også to forskellige regioner, så det er jo ikke sikkert... og så snupper jeg nok bare et par ballerinaer...

huen er i tasken og autostolen kan ikke være der, men den står også klar til at smide i bilen ;)

Ok, tak. Det giver mening. På Rigshospitalet bliver man udskrevet (hvis alt er ok) efter ca 2 timer. Men så skal vi forhåbentligt over på barselshotellet et par dage, og så giver det god mening med lidt forskelligt tøj til baby.

Det lyder som om, du har rimeligt godt styr på tasken, synes jeg :) Held og lykke med fødslen, når du når dertil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det lyder meget fornuftigt! :)

Dog studsede jeg lige over, at du skriver dine amme-bh'er er for små. Jeg vil klart anbefale dig at få fat i en ammebh, der er stor nok og hellere for stor end for lille. Det er vigtigt, der ikke er noget, der trykker eller klemmer brysterne især i starten. Og brysterne kan simpelthen blive så store og ømme indtil mælken løber til, så du slet ikke kan holde til at have noget på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa lige med hensyn til amme-BH, saa kan man da naesten ikke koebe sig en rigtig god en, fordi man ikke ved, hvordan de bliver, de bryster... 

 

Jeg ville enten koebe et par bomulds i str lidt for stor i H&M eller/og saa nogle af de ammetoppe, der ikke er decideret skaal i, men som kan holde paa et ammeindlaeg... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har pakket:

- Tøj og stofbleer til baby

- Sugerør

- Ren bluse til min mand

- Rent tøj til mig (inkl ammebh og indlæg)

- Læbepomade

- Hårelastikker

- Kameraer

- Dyne til baby

- Showergel, shampoo, balsam, hårbørste, deo, makeupfjerner, hårbørste

- Nussebamse

- Engangsbleer

Og regner med at tilføje:

- Juicebrikker og snacks (frugt/agurk)

- Flaske med koldt vand

- Mobiloplader

- Vandrejournal, sygesikringsbevis, brev til JM (er i min pung, så jeg altid har det på mig)

Det med futter, morgenkåbe og eget toiletpapir har jeg droppet, jeg mindes ikke, at jeg brugte det sidst.

Jeg er i øvrigt andengangs-fødende, så jeg regner med at vi skal hjem relativt hurtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER