blomst27

2. gangsfødene igangsættelse ( før tid)

7 indlæg i dette emne

Hejsa,

 

jeg skal sættes i gang før tid, dvs nok 38+0 eller senest 39+0 og ville høre om nogen har erfaring med at blive sat i gang før termin?

Tænker det må gå langsommere end hvis man er gået over tid, da jeg vil mene kroppen så er mere klar?

 

alt input er velkommen!

 

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg blev som førstegangsfødende sat igang 37+4 (onsdag) - fik min første ve omkring torsdag kl 12.30 - fik en tid til at få taget vandet 18.30 - vandet gik af sig selv 18.45 (midt under at jeg fik taget en kurve) og Han er født 01.56 :kuller

Jeg håber du kan bruge det til noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev som førstegangsfødende sat igang 37+4 (onsdag) - fik min første ve omkring torsdag kl 12.30 - fik en tid til at få taget vandet 18.30 - vandet gik af sig selv 18.45 (midt under at jeg fik taget en kurve) og Han er født 01.56 :kuller

Jeg håber du kan bruge det til noget?

Tak!

 

det var da VILDT hurtigt, siden du var 1. gangs fødende og så så tidligt! dejlligt det ikke trak ud! ved du om du var helt lukket da du fik (stik)pillen  første gang?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke blevet igangsat som 2 gangs men blev det som 1 gangs. Jeg blev igangsat da jeg var 39+0.

Min krop var slet ikke klar og det tog sin tid. Jeg blev igangsat mandag med stikpiller og skulle løbende på sygehuset også tirsdag og onsdag. Nogle af dagene fik jeg stikpiller morgen og aften men kan ikke længere huske hvornår.

Onsdag morgen fik jeg stikpille og hindeløsning og det satte gang i tingene. Onsdag aften tog de vandet.

Sebastian blev født ved akut kejsersnit torsdag sen eftermiddag efter 20 timers veer, men kunne ikke helt finde vejen og sad for skævt til at han kunne komme ud.

Så nok ikke den bedste igangsættelses historie, men jeg var så også første gangs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sat i gang første gang 38+6 og fødte et døgn senere 39+0. Helt ukompliceret. Fik stikpille1 gang, hvilket var overraskende da jeg var helt lukket og med 1,5 cm livmoderhals.

Anden gang blev jeg sat i gang 38+1. Fik første piller kl 16. Anden gang kl. 20. Disse var ikke stikpiller. Sov godt hele natten og var noget træt af der ikke var sket noget. Kort efter går vandet kl. 6.30. Møder op på fødegangen kl8. Er 3 cm åbent. Kl. 11 pakker jordemoder ud til fødselsdag. Han skruer sig aldrig ned i bækkenet og bliver taget ved aks kl. 18.35.

Vil sige at begge mine igangsættelser er gået rigtig godt. Sygehuset kan jo ikke gøre ved at bækkenet driller. Men i forhold til de historier med igangsættelse over mange dage har jeg været forskånet for til trods for at kroppen ikke har været klar. Håber du vil opleve det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak!

 

det var da VILDT hurtigt, siden du var 1. gangs fødende og så så tidligt! dejlligt det ikke trak ud! ved du om du var helt lukket da du fik (stik)pillen  første gang?

Jeg var helt lukket - blev sat igang pga svagerskabsforgiftning.. Det var blot to piller og så blev jeg indlagt - der gik ca et døgn til første ve (mener jeg fik endnu to piller om morgenen!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, min ene kollega blev sat i gang nogle uger før termin. Hende kunne de prikke vandet på, og futfut så var baby (nr. 3) født (samme dag).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER