FruOvervejelse

Madbudget?

24 indlæg i dette emne

Hvor meget bruger I andre på jeres madbudget om måneden?

Jeg vil selvfølgelig gerne vide, hvad det indeholder - er restaurantbesøg med? Tæller dagligvarer også med i madbudgettet? Og evt andre ting, der er inkluderet.

Gør I noget særligt for at holde madbudgettet nede?

Jeg synes, I andre altid spiser mega lækkert, når jeg ligger i aftensmadstråden. Vi spiser vildt kedeligt, men bruger alligevel rigtig mange penge på madbudgettet, så jeg vil så gerne høre om jeres budgetter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sætter 5000 kr ind om måneden som vi bruger til mad, husholdning, bleer og lign. Fast Food og restaurant holder vi udenfor.

når det kører laver vi madplan for nogen dage af gangen så vi kan købe stort ind nogen gange om ugen. Vi bruger meget nemlig.com eller Irmas udbringning og så kigger vi på deres tilbud og laver madplan efter det.

bleer får jeg en meddelelse nogen gange om ugen fra liberos app om hvor der er tilbud og så køber vi bleer der. Det sparer vi mange penge på.

Vi køber også nogen gange stort ind af noget hvis det er på tilbud (f.eks kød) og fryser det så så vi har noget liggende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sætter 5000 kr ind om måneden som vi bruger til mad, husholdning, bleer og lign. Fast Food og restaurant holder vi udenfor.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger ca 5000 kr om måneden. Det er i hvert fald hvad der er på vores madkonto :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inden Aksel (altså bare to voksne) brugte vi omkring 2000 og det var inklusiv rengøringsting, toiletpapir osv.

Jeg ved faktisk ikke hvad vi bruger nu. En del mere er jeg sikker på (må hellere få lidt styr på det). Vi lever dog generelt ret billigt. Vi er dog lige begyndt at lave en masse juice, så det trækker noget op i budgettet med alle de friske grønsager

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sætter 4000 ind om måneden. Det er til mad, bleer, rengøringsmidler osv. Vi plejer også at bruge dem til fastfood og slik, men så overskred vi tit budgettet ;)

 

Vi er i denne måned begyndt at sætte 800 kr af pr uge og holde os til det. det gik godt i sidste uge - så må vi se hvordan det går i denne uge. Vi laver madplan.

 

Jeg synes heller ikke vi spiser særlig spændende mad…. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger 3000 (2 voksne, 1 barn) på mad, husholdning, bleer osv. (Evt vin/øl/slik købes seperat)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sætter 8.000,- ind på en dankortkonto - derfra trækkes indkøb, benzin, restaurant, fastfood, hundemad, små fællesindkøb mv. Vi sætter relativt ofte ekstra penge ind på den :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sætter 4000 af til mad og dagligvarer inkl. Bleer, mme, og rengøring. Evt også en enkelt gang take away.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger 3000kr på mad, bleer, husholdning og slik om måneden.. Men de fleste dage er det så også kun mig og Ida der er hjemme til aften

De fleste uger kan vi faktisk købe ind til en hel uge for max 800kr.

 

Vi laver hver søndag aften madplan for en hel uge, så handler vi stort ind om mandagen, hvor der så bliver handlet til hele ugen. Nogle ting fx salat, kål og andre store grønsager går igen i flere retter, for at få det brugt, og det der ikke bliver brugt det får dyrene. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger ca 3000 pr måned på mad, husholdning, snacks, bleer osv. Vi køber ind hver søndag, efter en madplan jeg laver.

Restaurantbesøg ( :D :D som om) og den slags kommer ved siden af.....

Vi spiser så billigt som overhovedet muligt, da jeg er på SU ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er 2 voksne og 1 barn på 3,5 år (der delvis stadig bruger ble).

Vi sætter 7.500 kr. ind på fælleskonto. Den bruges til både dagligvarer, småindkøb, café, takeaway, benzin etc, men jeg kan se i vores budget, at vi gennemsnitligt i år har brugt 6.500 kr/mdr på dagligvarebutikker - dvs mad, husholdning, tandpasta etc og ind imellem også lidt tøj til Anna eller en gryde eller lignende fra Kvickly.

Vi prioriterer økologi og madkvalitet meget højt og er fuldt ud bevidste om, at vi bruger mange penge på mad. Og det endda på trods af vi laver madplaner og køber større mængder, når der er tilbud osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sætter 3500 kr ind på madkontoen, der også betaler rengøringsmidler, vaskepulver mm.

Jeg tåler ikke gluten, så brød mm til mig er ret pricey - ellers havde vi nok godt ku nøjes med lidt mindre :)

Vi skal have sat beløbet op når baby kommer, men jeg er ikke lige helt klar over hvor meget endnu..

Vi har stor succes med at tage pengene ud og så dele dem op ugevis. Inden vi begyndte på det, brugte vi næsten altid flere penge end vi satte ind (det er så nemt at køre kortet igennem :rolleyes). Det har vi ikke gjort siden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres input. Jeg er vildt imponeret over, at I kan leve for så lidt.

Vi bruger 6000 (og nok også mere) og jeg synes ikke, der er plads til luksus. Vi smider nok bare for meget mad ud :blush Det er nok mere der, vi skal sætte ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sætter 5000 kr ind til mad, bleer og husholdning - men vi bruger nok nærmere 5500-6000, der ryger jo også lige lidt legetøj mv på det kort og et cafebesøg eller noget junk på.

Vi køber meget økologi. Men fordi vi bor ved 3 supermarkeder indenfor 150 meter, samt vi er voldsomt impulsstyret har vi det med at handle fra dag til dag og hvad lysten nu lige melder. Det er en kæmpe dyr glidebane for så ryger der nemmere is, slik, kage osv med + madspildet er for stort.

Vi ved godt vi skal til at lave madplan og handle sjældnere og overvejer at få leveret årstiderne igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger 3000kr på mad, bleer, husholdning og slik om måneden.. Men de fleste dage er det så også kun mig og Ida der er hjemme til aften

De fleste uger kan vi faktisk købe ind til en hel uge for max 800kr.

 

Vi laver hver søndag aften madplan for en hel uge, så handler vi stort ind om mandagen, hvor der så bliver handlet til hele ugen. Nogle ting fx salat, kål og andre store grønsager går igen i flere retter, for at få det brugt, og det der ikke bliver brugt det får dyrene. 

Meget lig det, vi goer her og at manden ogsaa er kok og det mest er Noah og jeg, der spiser hjemme til aften ;)

 

Jeg koeber ind en gang ugentligt og handler saa groentsager og aeg hos lokal gut, der kommer her med en stand om tirsdagen. Jeg har madtemadage, saa der er en suppedag/salatdag, fiskedag, koeddag og to sunde vegetardage, en reste/toemkoeleskabdag og en take-away dag. Vi bruger ugentligt 650 kr inkl take-away en dag og saa er der 750 kr sat af til indkoeb i biosupermarkedet(mel, gryn, noedder, biovaskepulver etc. ). Jeg har lavet en bruttoliste over hhv. ugentlig og maanedlig indkoeb og bruger vores 3 skuffe fryser en del. Det er ikke medregnet, hvis vi gaar ud og spiser. 

 

Lave ekstra af alt frysbart mad er en god ting og det samme, naar jeg laver boller. Der laves musli, ogsaa crunch, herhjemme og i det hele taget... vi drikker ikke koebejuice og sodavand og vin er ikke i budgettet. 3500 er vel det mest exakte tal, jeg kan komme med. Og det er med ret meget oeko - og med stor omtanke paa ikke at spilde. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi hæver 1000 kr hver weekend som ryger i "madpungen" - det er til mad og husholdningsvarer... Nogle uger er der lidt for meget, så bliver de lagt til side til de uger hvor der er brug for lidt ekstra.... Efter Ava blev født er det ikke helt oppe og køre endnu, men der ryger også nogle ekstra udgifter til bleer om MME :)

Men ja, vi bruger ca 400-4500 om måneden på mad og diverse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke et egentligt mad budget faktisk...men vi prøver at holde os på 1000kr om ugen så vidt muligt...

Nogle uger er vi over budget andre under for vi svinger meget med hvor meget mad vi spiser og hvor meget mad vi laver osv..

Vi har et relativt stort mad spild på trods af vi prøver at begrænse os og tænke praktisk...men jaa...

Vi skal igang med at skabe et overblik samt lave madplan og lister over hvad vi køber til fryser køleskabet og diverse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger 3-4000 kr i måneden og det er alt inkl. Både bleer og rengøring, slik osv.

Vi får madkasser fra retnemt.dk så der er aftensmad til hele ugen. Det er +/- 2000kr i måneden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger 5000 om mdr (2 voksne og et kræsent barn ;) ) Det er til mad og husholdningsmidler. Får vi gæster + junk + bleer er det ud over.

Vi prioriterer økologi og gode råvarer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har budgetteret med 4000kr, men det holder nærmest aldrig :blush vi spiser overhovedet ikke fancy, men prioriterer øko højt, så næsten alt er øko, og det koster. Desuden er vi i perioder slemme til ikke at planlægge og det kan mærkes!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4000,- til mad, bleer og dagligvarer til to voksne og ét barn.

Take out og restaurantbesøg kommer ved siden af.

Vi bruger nok oftest lidt mere.

Laver madplan og handler 1-2 gange om ugen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Ca 4000 om måneden til mad, bleer mm. Jeg laver madplan og handler stort ind 1 gang om ugen. Vi er 2 voksne og 2 børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er to børn og to voksne og vil mene vi ligger omkring de 6000 kr på mad, bleer, husholdningsting. Vi køber det vi vil, men kan selvfølgelig godt købe stort ind, hvis der er tilbud.

Vi bruger for mange penge på snacks, slik osv , der tror jeg sagtens vi kunne spare.

Jeg oplever ikke, at det er dyrere at lave spændende mad, men det kræver lidt overskud til at finde opskrifter, planlægge osv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER