Guest

Gave til eget dåbsbarn

19 indlæg i dette emne

Giver man som forældre selv gave til sit barn, som bliver døbt?

Hvis ja, i hvilket prisleje?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gav ikke Noah noget. Han fik så rigeligt af alle andre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil give vores søn noget, men jeg tænker mere, det skal være noget symbolsk. Jeg har ikke fundet den perfekte gave endnu, men jeg vil gerne give ham noget, som vi kan gemme og han så får glæde af som voksen. Noget i stil med Kaj Bojesen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi "gav ham" sådan en dåbsramme med indgraveret dato, klokkeslet, vægt osv + billede af ham i dåbskjolen deri. Det er jo på en måde mere en gave til os selv, men så var der lissom noget, der var fra os, og det var noget, jeg helst selv ville vælge ;)

Hvis man er til dagmarkors så tænker jeg også, at det kunne være en fin gave fra forældrene. Eller en gæstebog, der så evt også kan bruges til konfirmation.

Men jeg tænker også, at mange ikke giver noget. Det er vel bare, hvad man har lyst til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maja fik en personlig bog. Malou fik de samlede eventyr om Peter Kanin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver ikke selv noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke givet andet end festen til dåben :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gav Mie et Dagmar kort i guld med fadervor indgraveret bagpå - det havde jeg fået i dåbsgave selv  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon fik en personlig godnathistorie, og det skal de to andre også have, det bliver bare med tilbagevirkende kraft :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav ikke Noah noget. Han fik så rigeligt af alle andre ;)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver som sådan heller ikke noget. Vi opretter en børneopsparing til ham og det er så vores gave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte ikke noget til junior (men jeg oprettede en børneopsparing og satte et par tusind ind, lige da han var kommet til verden).

Lillesøster tror jeg, at jeg køber et smykkeskrin til, fordi jeg har forelsket mig i et, der er absurd dyrt* :rolleyes

 

*for dyrt til at være en realistisk gave fra andre (knap fire tusind, var det vist)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi hentede Agnes i SA i 2011 købte vi et guldkors til hende. Vi syntes at det var meget symbolsk, at vi netop havde hentet vores guldklump, i et stort "guldproducerende" land. Så selvfølgelig skulle vores sydafrikanske guld klump, have noget sydafrikansk guld. Hun fik den i dåbsgave

Da vi i sidste måned atter var i SA, snakkede vi om hvad vores søn skulle have - valget faldt atter på et guldkors.

Så herhjemme giver vi gaver :)

Hilsen Ulla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte ikke noget til junior (men jeg oprettede en børneopsparing og satte et par tusind ind, lige da han var kommet til verden).

Lillesøster tror jeg, at jeg køber et smykkeskrin til, fordi jeg har forelsket mig i et, der er absurd dyrt* :rolleyes

*for dyrt til at være en realistisk gave fra andre (knap fire tusind, var det vist)

Ej må vi ikke se det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav W et kors i en kæde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej må vi ikke se det? :)

http://www.fredberg.dk/shop/ImagePopup.asp?Title=Smykkeskrin+60+&Image=/images/60-1-p.jpg&ProtectMessage=

Jo da:-)

Det er sådan set ret neutralt - men netop derfor - jeg er slet ikke til alt det 'nuttede' dåbsgrej, eller til hjerter og halløj - og så elsker jeg, at det er i Sterling sølv (men deraf prisen), jeg synes ofte, at sådan noget sølvplet (som der bliver lavet en del i) bliver grimt, når der bliver fingereret ved det...

Jeg tænker, at lillesøster de første år vil være bitter og ønske sig, at dumme mor havde købt noget nuttet og skinnende, men at hun vil sætte pris på, når hun bliver ældre, hvilket trods alt er en længere periode ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://www.fredberg.dk/shop/ImagePopup.asp?Title=Smykkeskrin+60+&Image=/images/60-1-p.jpg&ProtectMessage=

Jo da:-)

Det er sådan set ret neutralt - men netop derfor - jeg er slet ikke til alt det 'nuttede' dåbsgrej, eller til hjerter og halløj - og så elsker jeg, at det er i Sterling sølv (men deraf prisen), jeg synes ofte, at sådan noget sølvplet (som der bliver lavet en del i) bliver grimt, når der bliver fingereret ved det...

Jeg tænker, at lillesøster de første år vil være bitter og ønske sig, at dumme mor havde købt noget nuttet og skinnende, men at hun vil sætte pris på, når hun bliver ældre, hvilket trods alt er en længere periode ;)

Haha gode tanker :D

Jeg synes det er yndigt og fint (netop uden at være dimset og nuttet ;)) :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge piger har fået en bog med en personlig historie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav Immanuel et flag med indgravering på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER