Jiben88

Jordmoder siger jeg helst ikke må tage mere på

29 indlæg i dette emne

Hej

Har brug for råd.

Min jordmoder siger jeg helst ikke må tage mere på i min graviditet og skal undgå sukker idet jeg har fået taget 2 sukker belastningstest hos lægen, men har ikke diabetisk. Jeg har indtil videre taget 15 kg på under min graviditet og er i uge 29 nu her. Hun sagde at hvis jeg ikke passede på rundede jeg de 20 kg.

her er lidt oplysninger om mig.

Synes selv jeg er en alm. Ung kvinde på 27 år og er 170 cm høj. Og vejede omkring de 70 kg inden jeg blev gravid. Og har ikke vand i kroppen eller noget. Det er kun min mave som buler godt ud af og jeg kunne ikke skjule at jeg var gravid efter 10 uger, selvom det er mit første barn. Hvad så tabt mig 17 kg inden jeg blev gravid så det er svært for mig at tænke på at jeg snart har taget det hele på igen som jeg ellers har kæmpet med at få væk og min vægt ned af og blive gladere for mig selv.

Hvad har jeres jordmoder sagt til jer angående vægt?

Og hvad vil i råde mig til at gøre?

Synes i jeg skal gå på slankekur?

Er utrolig glad for brød og chokolade må jeg indrømme :-(.

Beklager det lange indlæg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvorfor har du fået 2 glukose?

Jeg kan se at dit BMI før graviditet ligger under 25 altså er du normal vægtig! Så er det altså ret normalt at tage 20 kg på forstår ikke din jordemoder - min jordemoder sagde at hun slet ikke tjekkede op på min vægt!

Helt ærlig så er vi da selvstændige tænkende væsener jeg ved da godt når jeg synder det behøver jeg ingen til at fortælle mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det lyder mærkeligt. Jeg er 168 og vejede 67, da jeg blev gravid første gang. Jeg tog 19,5 kg på. Der var aldrig nogen, der kommenterede det. Det hele røg forholdsvis nemt af igen.

Du har stadig 11 uger tilbage, og jeg tog altså mest på i de sidste uger. Så synes egentlig, at det er en lidt uretfærdig og ubehagelig ordre, du har fået der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor har du fået 2 glukose?

Jeg kan se at dit BMI før graviditet ligger under 25 altså er du normal vægtig! Så er det altså ret normalt at tage 20 kg på forstår ikke din jordemoder - min jordemoder sagde at hun slet ikke tjekkede op på min vægt!

Helt ærlig så er vi da selvstændige tænkende væsener jeg ved da godt når jeg synder det behøver jeg ingen til at fortælle mig!

Fordi jeg har fået lavet 2 stk sukker belastningstest er fordi de har fundet sukker i mine urin prøver og vil tjekke op på dette.

Og ja ved da godt jeg ligger under de 25 på min BMI men heller ikke mere end det.

Så det ramte mig noget hårdt må jeg sige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror måske, at min JM har nævnt, at for normalvægtige anbefaler man, at man tager 10-15 kg på... Og hvis din jm går meget op i, hvad der står i bøgerne, så er det måske derfor, og den anbefaling er der vel af en grund. Jeg tænker heller ikke at det er sundt at tage 20 kg på, og det er vel "bare" det, din JM tænker på.

Når det så er sagt, så har min jm generelt været ligeglad med min vægt (både hende jeg har nu, og hende jeg havde med min første) og med min første tog jeg over 20 kg på, uden at det egentlig gav problemer udover at det selvfølgelig var tungt ;)

Så jaeh... På den ene side vil jeg ikke skrive "Fortsæt du bare med brød og chokolade, det er helt ligegyldigt om du når +20", men omvendt ville jeg personligt nok ikke hænge mig så meget i det.

Decideret slankekur ville jeg bestemt ikke anbefale, men rimelig mængde motion + begrænsning/stop af sukker er jo altid godt. (Sagde hun og overvejede at vralte ud efter et glas kakao...)

Edit: Hvis der er sukker i din urinprøve, ville jeg nok være ekstra påpasselig. Sorry :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det lyder mærkeligt. Jeg er 168 og vejede 67, da jeg blev gravid første gang. Jeg tog 19,5 kg på. Der var aldrig nogen, der kommenterede det. Det hele røg forholdsvis nemt af igen.

Du har stadig 11 uger tilbage, og jeg tog altså mest på i de sidste uger. Så synes egentlig, at det er en lidt uretfærdig og ubehagelig ordre, du har fået der.

Ja det ramte mig også lidt hårdere end jeg først lige troede. Så er noget i vildrede lige nu. Og skal gå hjemme på barsel nu her om små 14 dage.

Men fik så også afvide at baby er større end gennemsnittet både vægtmæssigt og længde mæssigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi jeg har fået lavet 2 stk sukker belastningstest er fordi de har fundet sukker i mine urin prøver og vil tjekke op på dette.

Og ja ved da godt jeg ligger under de 25 på min BMI men heller ikke mere end det.

Så det ramte mig noget hårdt må jeg sige.

Nu taler jeg lige ud af posen og fornærmer nok din jordemoder men jeg synes hun lyder som en hellig kvinde uden realitets sans!!

Anbefalingerne ligger som Barbamamma skriver jo nok som de gør af en grund, og en graviditet er ikke fripas til kalorie fest! Men så er 15-20 kg altså heller ikke være og det er da SLET ikke noget du skal blive ked over!!!

Jeg tog langt mere end 20 kg på og 1,5 år efter fødslen vejede jeg 2-3 kg mindre end jeg gjorde før jeg blev gravid. Såååå.... Man skal kæmpe for det bagefter og det er bestemt ikke godt for kroppen, men det er altså ikke one Way ticket til usund baby og fed krop for evigt! Det er bare et mindre set back på vægt kurven. Desuden kan intet afgøres mht vægt før en uge-14 dage efter fødslen alligevel pga væske (fx fostervand), hormon balance, oppustethed, hvor meget babyen vejer, hvor meget moderkagen vejer, ekstra blod i kroppen osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er til dels enig med Majs, men jeg tænker også, at et barn større end gennemsnittet + sukker i urinen KAN være tegn på, at dit blodsukker ikke har det så godt, og det kan man jo egentlig blive syg af (og man kan godt døje med det, selvom man har normal BMI, btw). Altså... Vi kan jo nemt sidde og blive enige om, at det er helt lige meget, for det er jo "rarest", og jeg skal ikke være hellig påstå at jeg selv lever helt korrekt, men jeg tænker også, at det er værd at tage det seriøst, når en fagperson giver nogle retningslinjer...

Hvad var resultatet af dine glukosebelastningstest?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

170 cm og 70 kg svarer i øvrigt til en BMI på 24, noget, dvs, relativt tæt på "overvægtig". Og som jeg snakkede med min læge om, så er kroppen jo ligeglad med tal, så man er ikke nødvendigvis "safe" selvom man lige præcis er under stregen-agtigt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det ramte mig også lidt hårdere end jeg først lige troede. Så er noget i vildrede lige nu. Og skal gå hjemme på barsel nu her om små 14 dage.

Men fik så også afvide at baby er større end gennemsnittet både vægtmæssigt og længde mæssigt.

Bare en løs tanke. Mon ikke det er fordi hun er bange for at du ender med en 5+ kg baby, som skal tages med kejsersnit at hun siger som hun gør?

Er ellers enig med de andre. Slankekur er no go. Men at tænke over når man falder i og prøve at få mere grønt er jo altid godt. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare en løs tanke. Mon ikke det er fordi hun er bange for at du ender med en 5+ kg baby, som skal tages med kejsersnit at hun siger som hun gør?

Er ellers enig med de andre. Slankekur er no go. Men at tænke over når man falder i og prøve at få mere grønt er jo altid godt. ;)

Der er nok forskellige holdninger til, hvornår man tænker i kejsersnit, men da jeg spurgte min læge, sagde han, at det ville han generelt ikke anbefale alene ud fra vægten, medmindre vi snakkede 6-7 kg babyer ;) Jeg kunne nemlig godt risikere at få en 5+, og var lidt bekymret for, om det så betød ks-anbefaling, men det mente han slet slet ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er overvægtig. Først da jeg var 35-36 uger henne, sagde min jordemoder jeg skulle huske at tænke over hvad jeg spiste.. Jeg endte med t have taget 20kg på.. Her 6 uger efter mangler jeg stadig at tabe de 10 - øv!

Men umiddelbart synes jeg det er noget fis.. Jeg tog meget på, fordi je spiste forkert.. Men nogen tager jo altså bare mere på end andre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

170 cm og 70 kg svarer i øvrigt til en BMI på 24, noget, dvs, relativt tæt på "overvægtig". Og som jeg snakkede med min læge om, så er kroppen jo ligeglad med tal, så man er ikke nødvendigvis "safe" selvom man lige præcis er under stregen-agtigt...

Men det kan jo også være modsat at hvis man kun lige sniger sig op på 25 så betyder det ikke man er mere usund end 24,8 det er simpelthen bare en boks man sætter på kroppe som jeg ikke tror på tager spor hensyn til nogle tal! Ikke når man er i de petitesser på få decimaler! Det er simpelthen for individuelt til at der kan sættes så skarp en streg i sandet!

Og så er Sundhedsstyrelsen nok lidt mere tilbøjelige til at være på den sikre side og sætter grænsen på en måde hvor man runder ned i stedet for op!

Jeg synes i hvert fald ikke TS skal rende rundt med lavt selvværd pga en jordemoders løftede pegefinger over noget der er så individuelt og svært at bedømme!

Jeg kan godt se din pointe med stor baby og sukker i urinen men så er det vel DET der skal snakkes om og ikke kg!!! Det er i hvert fald en vinkel på det som ikke ville have nogen - what so ever - effekt på mig! Vægt er MIT problem, baby er noget jeg skal tage ansvar for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En kur, nej, men det er maaske et godt sted at starte, hvis du saadan proever at fylde saa meget frugt og groent(40/60 eller 30/70) paa som muligt, saa det ligesom fortraenger noget broed og chokolade. Soerg for grovbroed og saa moerk chokolade i mindre maengder, evt. lav en sund shake med banan, avokado, rismaelk og kakaopulver. Du kan blende spinat i uden at du kan smage det og det er vildt tilfredsstillende at drikke sund chokoladeshake. 

 

Faa letfordoejeligt kvalitetsprotein til hvert maaltid og saa laeg kulhydraterne saaledes, at de ikke fylder de meste af hvert maaltid og saa de fylder mest til aftensmaden.. Og soerg for at det er grove kulhydrater, kartofler, grovris, grov pasta hvis pasta og som sagt grovbroed.  Du kan ogsaa bage dit eget knaekbroed uden mel, f.eks, de her http://www.susygrundahl.dk/chia-knaekbrod/. 

 

Drik rigeligt vand og undgaa sodavand og den slags. Du kan ogsaa juice, hvis du har en juicer. Det er ogsaa en god maade at blive tilfreds paa ernaeringsmaessigt, saa det fortraenger det "daarlige" indtag. 

 

EDIT: En salat om dagen og saa kom aeble og noedder i - eller jordbaer og pinjekerner. Goer et eller andet, saa det bliver laekkert at spise det og spis knaekbroed til. Brug sunde olier til dressing og salt og peber, maaske lidt citron. 

 

Drik et stort glas vand med presset citronsaft og lidt salt hver morgen. 

 

Gaa en tur. 

 

Boost dine daarlige vaner lidt, saa de ikke er saa ringe endda ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det kan jo også være modsat at hvis man kun lige sniger sig op på 25 så betyder det ikke man er mere usund end 24,8 det er simpelthen bare en boks man sætter på kroppe som jeg ikke tror på tager spor hensyn til nogle tal! Ikke når man er i de petitesser på få decimaler! Det er simpelthen for individuelt til at der kan sættes så skarp en streg i sandet!

Og så er Sundhedsstyrelsen nok lidt mere tilbøjelige til at være på den sikre side og sætter grænsen på en måde hvor man runder ned i stedet for op!

Jeg synes i hvert fald ikke TS skal rende rundt med lavt selvværd pga en jordemoders løftede pegefinger over noget der er så individuelt og svært at bedømme!

Jeg kan godt se din pointe med stor baby og sukker i urinen men så er det vel DET der skal snakkes om og ikke kg!!! Det er i hvert fald en vinkel på det som ikke ville have nogen - what so ever - effekt på mig! Vægt er MIT problem, baby er noget jeg skal tage ansvar for.

Mntjaeh... Man kan godt vende det den anden vej, og sådan "er" det jo også, for det er jo netop ikke alle, der bliver syge så snart man når over et eller andet tal - man ved bare at der statistisk set er højere risiko, og det er det, jeg hæfter mig ved, og og det, som jeg tænker at jm hæfter sig ved (og IMO skal hæfte sig ved).

Og kiloene og blodsukkeret hænger såvidt jeg har forstået sammen (ikke dermed sagt at de følges fuldstændigt ad), det er vel også derfor at en høj vægt er en af de ting, der også kan udløse en glukosebelastningstest. Baby påvirkes jo af, hvad vi spiser, ligesom baby påvirkes af alt andet, vi gør.

Og nej SELVFØLGELIG skal man ikke få dårligt selvværd over de ekstra kg, men jeg ville nok også fraråde, at man slår det fuldstændig hen med at jm er hellig og sundhedsstyrrelsen overforsigtige. Måske en mellemvej, hvor man siger, øv der var et rap over nallerne, nu er jeg lige lidt mere opmærksom herfra :)

Og jm kan jo ikke sige "Nu skal du passe på med at få mere sukker i urinen", men vægten kan man jo netop (i et eller andet omfang) gøre noget ved. Eller i hvert fald kosten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mntjaeh... Man kan godt vende det den anden vej, og sådan "er" det jo også, for det er jo netop ikke alle, der bliver syge så snart man når over et eller andet tal - man ved bare at der statistisk set er højere risiko, og det er det, jeg hæfter mig ved, og og det, som jeg tænker at jm hæfter sig ved (og IMO skal hæfte sig ved).

Og kiloene og blodsukkeret hænger såvidt jeg har forstået sammen (ikke dermed sagt at de følges fuldstændigt ad), det er vel også derfor at en høj vægt er en af de ting, der også kan udløse en glukosebelastningstest. Baby påvirkes jo af, hvad vi spiser, ligesom baby påvirkes af alt andet, vi gør.

Og nej SELVFØLGELIG skal man ikke få dårligt selvværd over de ekstra kg, men jeg ville nok også fraråde, at man slår det fuldstændig hen med at jm er hellig og sundhedsstyrrelsen overforsigtige. Måske en mellemvej, hvor man siger, øv der var et rap over nallerne, nu er jeg lige lidt mere opmærksom herfra :)

Og jm kan jo ikke sige "Nu skal du passe på med at få mere sukker i urinen", men vægten kan man jo netop (i et eller andet omfang) gøre noget ved. Eller i hvert fald kosten :)

Pointen er at hvis hun er urolig for sukker i urinen så tal om sundhed ud fra DET perspektiv ikke ud fra kilo i en graviditet hvor kilo er svære at styre!

Kilo er ømt fordi det er selvtillid og selvværd hun rammer - sukker i urin og stor baby er mere "der er lidt større risiko for det og det, men vi ved at hvis man ændrer kost så mindskes risikoen, jeg anbefaler sådan og sådan"

Hvis kilo i graviditeten i sig selv havde så stor betydning så fejlede 1 læge og 4-5 jordemødre i min graviditet med Mie. Og alle konsultations jordemødre jeg kommer til at snakke med i denne! Der er allerede meldt ud at det ikke er noget de følger op på, da startvægt (som i øvrigt er et BMI over 25) ser fint ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er faktisk først øget risiko ved BMI over 27 ;) men det er individuelt og svært at sidde bag skærm og vurdere. Det handlet i høj grad om placering af fedt, muskelmængde, kostvaner og motion. Men btw går BMI regning af fløjten når man bliver gravid!

Jeg synes det lyder som JM er meget bekymret over gravidsukkersyge, som man heller ikke skal spøge med! Men det relevante er ikke at se på vægtøgningen, men på kosten.

Jeg endte på 124 sidst (mega flovt lige at skrive) men fik ingen advarsel om noget fordi jeg håndterer sukker godt. Desuden spiser jeg generelt fedt frem for sukker som trods alt er bedre.

Jeg synes du (trådstarter) skal ringe til JM, sige at du blev ked af den besked om vægten, spørge om hendes grund. Er det pga sukkersyge kan hun sende dig til diætist på sygehus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide fra start af at jeg helst ikke skulle tage på dels fordi jeg stadig havde et "mindre" kg-overskud til trods for en stor vægtnedgang og dels pga min PCOS så jeg var til diætist og fik lagt en plan.... Jeg er så endt med hyperemesis i stedet og har lige rundet et vægttab på 23 kg i graviditeten hvilket de jo heller ikke synes er skide smart....

Selve kg ville jeg tage det rimelig roligt med når du normalt er alm bygget, men pga dine urinprøver ville jeg passe på og skære slik, kage og hvidt brød fra.... Jeg kan anbefale graviditetskogebogen af Majbrit Engell, den er rigtig god og har en masse lækre opskrifter der tager udgangspunkt i at holde et stabilt blodsukker til trods for crawings

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pointen er at hvis hun er urolig for sukker i urinen så tal om sundhed ud fra DET perspektiv ikke ud fra kilo i en graviditet hvor kilo er svære at styre!

Kilo er ømt fordi det er selvtillid og selvværd hun rammer - sukker i urin og stor baby er mere "der er lidt større risiko for det og det, men vi ved at hvis man ændrer kost så mindskes risikoen, jeg anbefaler sådan og sådan"

Hvis kilo i graviditeten i sig selv havde så stor betydning så fejlede 1 læge og 4-5 jordemødre i min graviditet med Mie. Og alle konsultations jordemødre jeg kommer til at snakke med i denne! Der er allerede meldt ud at det ikke er noget de følger op på, da startvægt (som i øvrigt er et BMI over 25) ser fint ud.

Nå ja, hvis JM har slået meget håndfast på kg og overhovedet ikke snakket om sundhed og kost, så kan vi da godt blive enige om, at det er en dum måde, at fremlægge det på. Og måske har jm været ufølsom og det er ikke ok. Men jeg tænker at "resultatet" er det samme, nemlig sat JM er bekymret for trådstarters (+ babys) sundhed, og at hun derfor anbefaler hende at passe på, hvad hun spiser.

Og selvom mange gravide før trådstarter har vejet meget mere uden problemer, så mener jeg stadig at jm skal råbe vagt i gevær, hvis hun er bekymret. Og hvis TS har sukker i urinen, så kunne det jo måske være indikation på, at hun netop ikke er en af dem, der kan tåle at veje for meget :)

Stort kram til dig, trådstarter! Når jeg skriver som jeg gør, så er det ikke fordi, jeg synes du skal dunke dig selv i hovedet! Det håber jeg fremgår :) Men mere en tanke om, at selvom din jm muligvis har formuleret sig ufølsomt overfor dig, så tænker jeg, at det er for dit eget bedste at lytte til hendes anbefalinger, eller i hvert fald tage dem seriøst. Hun er jo ansat til at hjælpe dig med at passe på dig selv :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er faktisk først øget risiko ved BMI over 27 ;) men det er individuelt og svært at sidde bag skærm og vurdere. Det handlet i høj grad om placering af fedt, muskelmængde, kostvaner og motion. Men btw går BMI regning af fløjten når man bliver gravid!

Jeg synes det lyder som JM er meget bekymret over gravidsukkersyge, som man heller ikke skal spøge med! Men det relevante er ikke at se på vægtøgningen, men på kosten.

Jeg endte på 124 sidst (mega flovt lige at skrive) men fik ingen advarsel om noget fordi jeg håndterer sukker godt. Desuden spiser jeg generelt fedt frem for sukker som trods alt er bedre.

Jeg synes du (trådstarter) skal ringe til JM, sige at du blev ked af den besked om vægten, spørge om hendes grund. Er det pga sukkersyge kan hun sende dig til diætist på sygehus.

Som jeg har forstået det, er det ved BMI over 27 (før graviditet) at man tester for sukkersyge, men allerede ved BMI 25, at man anbefaler mindre vægtøgning? :)

Men ellers enig - især i, at hvis jm er bekymret for sukkersyge, så burde hun egentlig tilbyde TS diætist :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok spørge til hendes grund for den udtalelse. Kan være den ikke er ment så hård som det lyder...Når det er sagt så er jeg ikke en sund gravid overhovedet fordi jeg simpelthen har svært ved at spise de sunde ting...mega træls at have det sådan...og så denne gang får jeg heller ikke den samme motion som sidste år da jeg ikke arbejder...så er spændt på hvad min vægt ender på...sidst tog jeg 20 kg på og tabte det hele igen hurtigt uden at kæmpe for det...såå må vi se denne gang...indtil nu ligner det meget sidst såå...

Men Sys du skal gøre dit bedste og mere kan du ikke uanset hvad besked de giver dig....

Kram herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror hun er mere bekymret for sukkeret i din urin end for vægten, men det kan tænkes at hun tror de hænger sammen, fordi hvis man spiser meget sukker tager man som regel også meget på. Jeg synes der er en god grund til ikke at mæske sig i sukker, for at undgå at udvikle sukkersyge, MEN det at passe på vægten er noget helt andet.

 

Jeg har trænet 4 gange om ugen og gået tur med hunden hver dag, og jeg har altså taget næsten 30 kg på. Mit blodtryk er fint og jeg har ingen sukker i urinen, så selvom jeg spurgte min jordemoder om jeg skulle bekymre mig om de mange kilo, så sagde hun at det behøvede jeg ikke. Jeg fatter ikke selv hvor de 30 kg er kommet fra, for jeg ser ikke ud som om jeg har taget så meget på, så jeg er bare kommet til den konklusion at vægtøgning altså ikke altid ligger på de der gyldne 15 kg som jordemødrene ofte går ud fra. Men at det ikke behøver betyde at jeg skal på kur eller noget. 

 

Hvis du er glad for sukker kan du jo tage forholdsregler og bruge sødemiddel, som diabetikere gør, så får du ikke den samme sukkerbelastning. Men jeg synes ikke du skal gå på kur over 15 kg. Det vejede jeg også da jeg var der hvor du er nu. Så mit råd vil være, pas lidt på sukker indtaget, men spis ellers normalt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er til dels enig med Majs, men jeg tænker også, at et barn større end gennemsnittet + sukker i urinen KAN være tegn på, at dit blodsukker ikke har det så godt, og det kan man jo egentlig blive syg af (og man kan godt døje med det, selvom man har normal BMI, btw). Altså... Vi kan jo nemt sidde og blive enige om, at det er helt lige meget, for det er jo "rarest", og jeg skal ikke være hellig påstå at jeg selv lever helt korrekt, men jeg tænker også, at det er værd at tage det seriøst, når en fagperson giver nogle retningslinjer...

Hvad var resultatet af dine glukosebelastningstest?

Den viste at jeg ikke har sukkersyge og så ud som det skulle ligesom sidst jeg fik den taget i starten af uge 12.

Og de kan ikke sige hvorfor det kommer, men at det er vigtig at holde øje med især når jeg er gravid.

Har så haft sukker i urinen før inden jeg blev gravid da jeg var på p piller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den viste at jeg ikke har sukkersyge og så ud som det skulle ligesom sidst jeg fik den taget i starten af uge 12.

Og de kan ikke sige hvorfor det kommer, men at det er vigtig at holde øje med især når jeg er gravid.

Har så haft sukker i urinen før inden jeg blev gravid da jeg var på p piller.

Okay mystisk :unsure Men ja sukker i urinen er da i hvert fald værd at være opmærksom på, tænker jeg :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, hvis JM har slået meget håndfast på kg og overhovedet ikke snakket om sundhed og kost, så kan vi da godt blive enige om, at det er en dum måde, at fremlægge det på. Og måske har jm været ufølsom og det er ikke ok. Men jeg tænker at "resultatet" er det samme, nemlig sat JM er bekymret for trådstarters (+ babys) sundhed, og at hun derfor anbefaler hende at passe på, hvad hun spiser.

Og selvom mange gravide før trådstarter har vejet meget mere uden problemer, så mener jeg stadig at jm skal råbe vagt i gevær, hvis hun er bekymret. Og hvis TS har sukker i urinen, så kunne det jo måske være indikation på, at hun netop ikke er en af dem, der kan tåle at veje for meget :)

Stort kram til dig, trådstarter! Når jeg skriver som jeg gør, så er det ikke fordi, jeg synes du skal dunke dig selv i hovedet! Det håber jeg fremgår :) Men mere en tanke om, at selvom din jm muligvis har formuleret sig ufølsomt overfor dig, så tænker jeg, at det er for dit eget bedste at lytte til hendes anbefalinger, eller i hvert fald tage dem seriøst. Hun er jo ansat til at hjælpe dig med at passe på dig selv :kram2

Kan rigtig godt se det fra din side af også alle de ting du nævner. Og ved godt jeg er en af dem som tager nemt på hvis bare jeg er ude at spise eksempelvis. Så kan det næsten ses på vægten dagen efter.

Og selvfølgelig vil jeg lytte til hvad jordmoderen siger og prøve her de sidste 10 uger og undgå sukker og så håbe det hjælper på vægten at jeg kan holde den stabil, men tvivler. Men vil gøre et ihærdig forsøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER