Posted May 19, 2015 Jeg har faktisk haft en tråd engang, imens jeg bare drømte om at være gravid igen, men jeg kan ikke lige finde den - og jeg mindes kun drengenavne derfra... :chin: Så... Hvad skal Kristians lillesøster hedde... Det skal være et navn-navn - ikke noget Krusemynte-Regnbue-jeg-skal-komme-efter-dig-skal-jeg... :rolleyes Vi er aaaalt for jyske til det... Dansk - ikke noget anglikansk-klingende, men selvfølgelig gerne anvendeligt på engelsk :) Det skal være et 'helt' navn - altså ikke noget, der egentlig er en forkortelse for et andet navn. Af navne med både -a og -e endelser er vi ubetinget til -e. Ingen spezzzzzielle stavemåder... ;) Betydningen og naturlige referencer skal helst ikke være for uheldige... :rolleyes Bonusinfo: Hun får et -sen efternavn og et lidt mere særligt mellemnavn (men pæredansk inklusiv "ø"). Geniale ideer, anyone? :D Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 19, 2015 Ej, pjat :D Jeg skal nok vende tilbage med flere ;) Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 19, 2015 Næh jeg havde slet ikke opfattet, at det var en lillesøster, I skulle have :kuller Nåmen: Anne Sofie Mette Louise Kristine Marie Danielle Tine Trine Line Karoline Frida Pernille Michelle Signe Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 19, 2015 Therese Julie Malene Josefine Nicoline/Nikoline Pernille Juliane Dorte Agnes Karen Margrethe Sonja Miriam Johanne Mathilde Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 19, 2015 Kirstine Line Marie Rebekka Dagmar Julie Nanna Regitze Fie Sarah Katrine Tora Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 20, 2015 Kamilla, Karoline, Sofie, Emma, Ida, Signe.. Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 20, 2015 Æv, havde ellers lige tænkt mig at foreslå Krusemynte-Regnbue-jeg-skal-komme-efter-dig-skal-jeg :yiepie NÅ, måske ikke - jeg er også al for jysk til den slags navne, og jeg har ikke én dråbe jysk blod i årerne! Emilie, Stine, Sigrid, Astrid, Marie (:yay), Anne Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 20, 2015 Maria(min egen bror hedder Christian) :P eller Kristine, Karoline/caroline Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 20, 2015 Næh jeg havde slet ikke opfattet, at det var en lillesøster, I skulle have :kuller Vi fandt ud af det i onsdags (privat skanning) - så spændende :kuller Nåmen: Anne Ikke så tosset, men klinger alloigevel ikke heelt... :chin Sofie Sådan en har vi i helt nær familie... og jeg er egentlig ikke så pjattet med navnet.. Lidt svært at forklare, mend ere rnoget ved den der "fi"-lyd i midten, som jeg synes, at har en irriterende klang... :blush Mette Hehe, MEGET smukt :p MEn jeg gik vist i skole med for mange Mette'r til det :) Louise Fint - men min mand er ikke fan.. Kristine Min bedste venindes fine navn :wub men lidt for tæt på Kristian - lidt for makkerpars-agtigt :badgirl Marie Elsker det - men det gør min storesøster også, og der for hedder min ene niece det :) Danielle Steele... ;) Dør på associationer :p Tine Joo, men så alligevel... Trine ditto Line For mig en forkortelse for Karoline... Har ellers gode associationer til,navnet :) Karoline Elsker det - og igen har min storesøster været der først ;) Frida for kækt.. Jeg læste Frække Frida som barn.. Pernille Min mands niece Michelle Ditto Signe Kan jeg rigtig godt lide, men min mand er stærkt skeptisk... :prik Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 20, 2015 Therese Er på min liste - men manden synes, at det lyder "skrapt" :rolleyes Julie Kan vi begge lide - men om det alligevel heeelt lige er det... :chin: Malene har Sys Bjerre totalt spoleret... Josefine Dør på en personlig association.. Nicoline/Nikoline Dør på en personlig association.. Pernille Mands niece Juliane Foreslog jeg manden, men han så ikke så begejstret ud... :rolleyes Dorte Trods alt lidt for jævnt i klangen Agnes Ret fint, men vækker alligevel ikke rigtig... Karen Hedder min dejlige storesøster Margrethe Kombinationen bliver næsten lidt for royal... ;) Sonja Tjoeh.. Miriam Skal man (helt irrationelt) i mit hovede næsten være jøde for at hedde - go figure.. Johanne Elsker det :) Gemalen liiidt skeptisk... Mathilde Dør på en personlig association.. Åh mand, hvor er det svært... Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 20, 2015 Kirstine Kunne være så fint, for det er farmorens mellemnavn, og min bedste veninde hedder Kristine - men det kommer trods alt lidt for tæt på juniors navn :) Line Forkortelse.. :) Marie Min ene dejlige nieces navn :) Rebekka Dør på en personlig association.. Dagmar Vakte ikke genklang hos gemalen... :rolleyes Julie Kan vi begge godt lide uden at være vildt begejstrede - måske... :chin: Nanna Skal jeg lige tygge på... :chin: Regitze Dør på en personlig association.. Fie Forkortelse for Sofie, som jeg ikke er pjattet med ;) Sarah Mjoeh.. :chin: Katrine Ret fint - men dør totalt på, at nogen er kommet for skade at fortælle mig, at min mands særbørns rædsomme mor gerne ville have kaldt den ældste det :rolleyes Tora Er en hellig skrift for mig (selvom der er et h på det ord) :) Nøj, hvor man da er vanskelig, når det kommer til stykket... :blush Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 20, 2015 Silje Sødt men for sødt... :) Mathilde Dør på en personlig association.. Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 20, 2015 Kamilla, Skulle i givet fald slutte på e, og jeg kan egentlig godt lide det - men det bliver så alligevel lidt for natur-agtigt til mig.. Karoline, Min dejlige nieces navn :) Sofie, Har jeg lidt issues med - se ovenfor... :rolleyes Emma, Mjoh, men det skulle hele verden bare hedde en overgang... Ida, Min søde lillesøsters navn :) Signe.. På min liste, men ikke på gemalens... <_< Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 20, 2015 Æv, havde ellers lige tænkt mig at foreslå Krusemynte-Regnbue-jeg-skal-komme-efter-dig-skal-jeg :yiepie NÅ, måske ikke - jeg er også al for jysk til den slags navne, og jeg har ikke én dråbe jysk blod i årerne! Emilie, Sødt men jeg ved alligevel ikke rigtig - dog klart i den rigtige kategori.. Stine, Forkortelse Sigrid, Dør på en personlig association.. ellers ret fint Astrid, Dør på en personlig association.. ellers ret fint Marie ( :yay), Elsker det - og min niece der hedder det :) Anne Ret fint, men alligevel så... :chin: Man kan sagtens være brandjysk uden at have sat sine ben i Jylland ;) Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 20, 2015 Maria(min egen bror hedder Christian) :P Skulle i givet fald være Marie, som min elskede niece er døbt ;) eller Kristine, Min bedste veninde og trods alt for tæt på Kristian :) Karoline/caroline Niece nummer 2 :p Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 20, 2015 Altså... :chin: utroligt at det skal være så svært.. Det bliver så heller ikke bedre af adskillige års sagsbehandling, der også har dømt en række navne ude... :blush Ud over nogen af de fine navne, der er nævnt ovenfor, så har vi talt om Charlotte og Elisabeth. Det sidste synes oprindelig at var for pudsigt og for langt - men det er jo det samme antal stavelser som Karoline (som ikke er for langt, bare optaget :p ), og jeg arbejdede for nogle år siden sammen med den sødeste og seje landsdommer, der hed Elisabeth, så jeg har sådan nogle rare associationer til det :) Jeg kan egentlig isoleret set også godt lide Benedikte, men det bliver for pompøst til os :) Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 20, 2015 Laura Mie Sandra Kathrine Alma Katja Tine Heidi Ester Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 20, 2015 Maja :p Anja Amanda Malene Helene Helle Ditte Dorthe Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 20, 2015 Tsk, det er altid de storesøskende, der nupser fine navne ;) Vi har helt samme navnesmag - elsker også Johanne og Signe, men min mand er heller ikke overbevist! Hvilket faktisk er for dårligt! Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 20, 2015 Jeg har altså ikke lige helt styr på alle de forslag der er kommet, så kommer helt sikkert med nogle gengangere :)Kathrine, Naja, Johanne, Gertrud, Lisbeth, Louise, Alma, Frederikke, Dicte, Ulrikke, Olivia, Emilia, Cecilie, Ea, Celine, Elise, Rebekka, Ida, Malou, Fie, Stephanie.. :) Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 20, 2015 Et par bud, har ik helt overblik over om de er blevet foreslået Alberte Victoria Cecilie Isabella Freja Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 20, 2015 Isolde? Charlotte og Elisabeth synes jeg også er superfine navne :biglove Share this post Link to post Share on other sites