Lovely Lady

Kristians lillesøster...

57 indlæg i dette emne

Lykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når nu vores er en lillebror, så ka du lige få de pigenavne, vi havde på listen:) det lyder som om vi har nogle af se samme tanker om navne.

Leonora

Karen

Elin

Laura

Selma

Og mine højtelskede morforældre, som bare var rigtige og gode mennesker hed Kristian og Camille (-sen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laura Føles brugt - min ene niece skulle egentlig have heddet det..

Mie Forkortelse :)

Sandra Lidt forkortelsesagtigt, ikke? Og dør på personlig association...

Kathrine Ret fint - men dør totalt på, at nogen er kommet for skade at fortælle mig, at min mands særbørns rædsomme mor gerne ville have kaldt den ældste det :rolleyes

Alma Hedder en rigtig irriterende ex' datter... :rolleyes

Katja  Er kronprinsens ex-kæreste i mine ører :p

Tine Hmmm.. Ja men så alligevel nej

Heidi For mange gamle skolekammerater :)

Ester Vildt sødt, men den hopper min mand vist ikke med på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maja :P Hehe :p

Anja Hmm, nej.. :)

Amanda Kan høre min morfar synge om Amanda fra Kerteminde.. :D

Malene  Har Sys Bjerre spoleret for evigt :p

Helene Har vi i nær familie :)

Helle Ditto

Ditte Der er noget ved klangen, jeg ikke er så pjattet med .. :chin:

Dorthe Dør på personlig association, der blandt andet indebærer, at man SKAL trækkes O-et ekstra langt, når man udtaler det :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nadja måske...

 Hmm.. Den gør ikke lige noget for mig.. Men tak for input :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tsk, det er altid de storesøskende, der nupser fine navne ;) 

Vi har helt samme navnesmag - elsker også Johanne og Signe, men min mand er heller ikke overbevist! Hvilket faktisk er for dårligt!

 

Ja, de er stride sådan at komme først :p

 - og stride mænd, der ikke bare er ved at dåne af enighed :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altså ikke lige helt styr på alle de forslag der er kommet, så kommer helt sikkert med nogle gengangere :)

Kathrine, Ret fint - men dør totalt på, at nogen er kommet for skade at fortælle mig, at min mands særbørns rædsomme mor gerne ville have kaldt den ældste det :rolleyes

Naja, Hmm, det fungerer bedst for mig, hvis man er grønlænder.. Go figure..

Johanne, Elsker det :biglove

Gertrud, Hmm, tror jeg ikke, uden at have en god grund..

Lisbeth, Er min mand ikke til, men måske Elisabeth

Louise, Ret fint :)

Alma, Dør på at være min en ex-kæstes datter :rolleyes

Frederikke, Lidt for royalt med Kristian og Frederik(ke) :p

Dicte, Her personal pain.. :)

Ulrikke, For tysk :)

Olivia, Skipper Skræk :D

Emilia, I givet fald med 'e', men... Ved ikke rigtigt... :chin:

Cecilie, Dør på personlig association

Ea, For kort :)

Celine, Hmm, det burde fungere - men nej..

Elise, Måske som kælenavn for en Elisabeth :)

Rebekka, Dør på personlig association

Ida, Min søde lillesøster :biglove

Malou, Forkortelse

Fie, Ditto

Stephanie.. For anglikansk til mig :)

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marianne

Vibeke

Henriette

Dyveke

Dagmar

Agnethe

Camilla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et par bud, har ik helt overblik over om de er blevet foreslået

Alberte Joeh.. Jeg synes bare, at det blev så brugt en periode :chin:

Victoria Dør på personlig association

Cecilie Dør på personlig association

Isabella Med 'e' til sidst bliver det navnet på den sødeste lille pige i en tegneserie, jeg engang læste, men alligevel - der er også nogle mindre postive associationer..

Freja Hmm.. Nah... Hun bliver næppe en nordisk gudinde - formentlig bare en jysk pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isolde? Er vist aldrig stødt på det uden for den triste triste historie om hende og Tristan... :)

Charlotte og Elisabeth synes jeg også er superfine navne :biglove  :D :D :D :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lykke :) Ret sødt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Når nu vores er en lillebror, så ka du lige få de pigenavne, vi havde på listen:) det lyder som om vi har nogle af se samme tanker om navne. :)

Leonora Skulle i givet fald være med 'e', og så synes jeg, at det bliver lidt tungt :chin:

Karen Min dejlige storesøster :biglove

Elin Sødt - og tæt på det Ellen, vi havde overvejet (blev optaget i nær familie), men måske for tæt på bemeldte familiemedlem..

Laura Føles brugt - min ene niece skulle egentlig have heddet det..

Selma Sødt, men vækker ikke lige.. :)

Og mine højtelskede morforældre, som bare var rigtige og gode mennesker hed Kristian og Camille (-sen) Hehe :) Jeg er ikke så meget til blomsterne - ellers ret sødt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marianne Kan min mand ikke lide..

Vibeke Har vi i nær familie :)

Henriette kladte min gamle træner mig ofte, fordi han glemte mit navn... <_<

Dyveke Megasødt, men måske en tand for specielt :chin:

Dagmar Var min mand noget skeptisk over for

Agnethe Har vi nær familie (dog uden h)

Camilla Vi er mest til 'e' til sidst, ved de navne, hvor man kan vælge - og så bliver det til en blomst... Kors hvor er jeg altså vanskelig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kors hvor er jeg altså vanskelig :rolleyes[/color]

Ja nu du siger det :lol ej, spas til side.. ;) Navne er bare ikke nemme! :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nu du siger det :lol ej, spas til side.. ;) Navne er bare ikke nemme! :unsure

Hehe :p

Nej, svært er det. Men måske jeg bare skal konstatere, at vores umiddelbare favoritter nok er noget af det, det bliver (Elisabeth, Johanne, og Charlotte).

Nu har jeg i hvert fald forsøgt at kigge efter alternativer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe :P

Nej, svært er det. Men måske jeg bare skal konstatere, at vores umiddelbare favoritter nok er noget af det, det bliver (Elisabeth, Johanne, og Charlotte).

Nu har jeg i hvert fald forsøgt at kigge efter alternativer :)

 

Det er i hvert fald nogle meget smukke og klassiske navne, der er jeres favoritter :) Jag faldt lige over disse navne, så måske kunne passe ind i jeres stil:

 

Alice

Margrethe

Amalie

Emilie

Hanne

Isabel

 

Og ellers stort tillykke med den kommende lillesøster :yay Skønt at I ender med et barn af hver køn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, hvor jeg synes, at det bliver for sært, at den residerende drønnerts bedste veninde hedder Sigrid, så er det endt med at være min mands store favorit... Og Elisabeth, som var hans forslag, synes han nu, at er for langt :rolleyes

Min favorit er vel nok Johanne (så bliver hun opkaldt efter min farfar og sin egen farfar) - den hebraiske betydning ('Gud har været nådig' e.l.), synes jeg endvidere, at passer godt til vores lille 'mod odds'ne' baby :)

Min mand foreslår nu Sigrid Johanne ********* ****sen

Det bliver jo nærmest en russisk prinsesse... :rolleyes altså til daglig skulle hun så bare kaldes Sigrid, men så ville jeg så få mit opkalde-behov stillet... :unsure

Jeg fik nok lidt lov at bestemme med junior, så jeg vil egentlig gerne være forhandlingsvenlig, men... Jeg er ikke såååå vild med Sigrid igen - uden at der er noget som helst dårligt at sige om navnet...

Narj, hvor er det altså svært...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er i hvert fald nogle meget smukke og klassiske navne, der er jeres favoritter :) Jag faldt lige over disse navne, så måske kunne passe ind i jeres stil:

 

Alice

Margrethe

Amalie

Emilie

Hanne

Isabel

 

Og ellers stort tillykke med den kommende lillesøster :yay Skønt at I ender med et barn af hver køn :)

Hov - jeg har helt haft overset denne her :blush

Der er nogle fine bud imellem - flere af dem har vi haft oppe at vende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, hvor jeg synes, at det bliver for sært, at den residerende drønnerts bedste veninde hedder Sigrid, så er det endt med at være min mands store favorit... Og Elisabeth, som var hans forslag, synes han nu, at er for langt :rolleyes

Min favorit er vel nok Johanne (så bliver hun opkaldt efter min farfar og sin egen farfar) - den hebraiske betydning ('Gud har været nådig' e.l.), synes jeg endvidere, at passer godt til vores lille 'mod odds'ne' baby :)

Min mand foreslår nu Sigrid Johanne ********* ****sen

Det bliver jo nærmest en russisk prinsesse... :rolleyes altså til daglig skulle hun så bare kaldes Sigrid, men så ville jeg så få mit opkalde-behov stillet... :unsure

Jeg fik nok lidt lov at bestemme med junior, så jeg vil egentlig gerne være forhandlingsvenlig, men... Jeg er ikke såååå vild med Sigrid igen - uden at der er noget som helst dårligt at sige om navnet...

Narj, hvor er det altså svært...

Jeg kan godt se problemstillingen :rolleyes

 

Jeg ville også gerne opkalde lillesøster efter nogen, når nu Anna er (selvom det var et lykketræf, at det lige passede), men sådan bliver det ikke. Der er bare ikke særlig mange pæne navne i vores ældre generationer. Jeg synes Sigrid Johanne er sødt - de passer fint sammen, de to navne. Jeg forstår dog også godt bekymringen over længden. Søren forslog også Esther Sofie B********** Vrist, men jeg VIL altså ikke have 4 navne - det bliver for langt. Der findes dog masser der har det og det går nok fint nok :rolleyes

 

Jeg er spændt på hvad I vælger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt se problemstillingen :rolleyes

 

Jeg ville også gerne opkalde lillesøster efter nogen, når nu Anna er (selvom det var et lykketræf, at det lige passede), men sådan bliver det ikke. Der er bare ikke særlig mange pæne navne i vores ældre generationer. Jeg synes Sigrid Johanne er sødt - de passer fint sammen, de to navne. Jeg forstår dog også godt bekymringen over længden. Søren forslog også Esther Sofie B********** Vrist, men jeg VIL altså ikke have 4 navne - det bliver for langt. Der findes dog masser der har det og det går nok fint nok :rolleyes

 

Jeg er spændt på hvad I vælger ;)

Det ér nemlig for langt (selvom det kun er én stavelse mere end Elisabeth :rolleyes ) - jeg kan egentlig også godt se, at Sigrid måske flugter fint med Kristian.. og så føler jeg sq lidt, at jeg skylder lidt.. Må lige se, om jeg kan vænne mig til tanken om en Sigrid... :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Sigrid er et smukt navn!! - og det passer faktisk rigtig godt til Kristian...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maria(min egen bror hedder Christian) :P eller Kristine, Karoline/caroline

Det gør min også :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Sigrid er et smukt navn!! - og det passer faktisk rigtig godt til Kristian...

Det er vist også mere og mere den vej, vinden blæser... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER