Sparklinrock

Fødselsforberedelse i København - privat kursus

13 indlæg i dette emne

Kære alle

 

Jeg er førstegangsgravid, skal føde på Rigshospitalet med terminsdato 26. aug 2015. På Rigshospitalet tilbydes alle gravide at deltage i to auditorium forelæsninger som fødselsforberedelse. Yderligere findes et tilbud, der hedder 'En familie fødes'. I dette tilbud bliver man som førstegangsgravid undervist i små hold (ca 10 par) over tre gange.

 

Min mand og jeg er interesserede i at forberede os bedst muligt. Desværre fik vi at vide at vores jordemoder sidst, at det ekstra tilbud om fødselsforberedelse i små hold til førstegangsfødende er overbooket, og vi derfor ikke kan få plads :( Øv!

 

Derfor overvejer vi nu at supplere de to gange auditorium forelæsninger med et privat fødselsforberedelseskursus for par. Er der nogle af jer, der har nogle gode erfaringer? Kurset skal være i København og det må helst ikke være utroligt dyrt. Jeg går pt. til gravid yoga hos Yogini yoga på Østerbro. De tilbyder også en workshop på 2 timer til kr 750. Det overvejer jeg lidt. Men jeg hører rigtigt gerne om andres erfaringer.

 

På forhånd mange tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har selv snakket om det, mest fordi at jeg jo bliver tilbudt svensk fødselsforberedelse og Sune er virkelig virkelig dårlig til svensk.... Vi har set på Jordemoderhuset, mest fordi vi har fået lavet alle scanninger der og det hele virker meget professionelt og med en god stemning.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har selv snakket om det, mest fordi at jeg jo bliver tilbudt svensk fødselsforberedelse og Sune er virkelig virkelig dårlig til svensk.... Vi har set på Jordemoderhuset, mest fordi vi har fået lavet alle scanninger der og det hele virker meget professionelt og med en god stemning.....

Tak :) Har også selv kigget lidt på dem. Ved bare ikke om jeg er for nærig til at betale de ca kr 2.000,- det koster. Der er jo rigeligt at bruge penge på pt. :unsure Men din situation er jo lidt anderledes, så jeg kan godt forstå, at I overvejer det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undersøg om "danmark" giver tilskud hvis du er medlem! Det gjorde de til det jeg gik til i Holstebro i 2012

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undersøg om "danmark" giver tilskud hvis du er medlem! Det gjorde de til det jeg gik til i Holstebro i 2012

Tak, det vil jeg gøre :) Er pt kun basis-medlem (altså ikke aktivt medlem), så det ville i første omgang kræve at jeg opgraderede til en af de aktive grupper. Må lige regne på det hele for at se, hvad der giver mest mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, det vil jeg gøre :) Er pt kun basis-medlem (altså ikke aktivt medlem), så det ville i første omgang kræve at jeg opgraderede til en af de aktive grupper. Må lige regne på det hele for at se, hvad der giver mest mening :)

:super har nydt godt af det i forhold til Mie da hun skulle til kiropraktor efter den hårde fødsel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal starte hos APA og der skal mændene vist med 2 gange ud af de 8- der er vildt mange som elsker det- jeg går også hos Yogini og gjorde det også i sidste graviditet- og tog den der workshop du snakker om-

Det var fint men et APA kursus koster 1100 eller 1200 og er jo over en del uger og giver meget indblik i alle aspekter ikke kun fødslen.

Det fødselsforberedelse på Herlev jeg har prøvet var ren spild af tid den gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak :) Har også selv kigget lidt på dem. Ved bare ikke om jeg er for nærig til at betale de ca kr 2.000,- det koster. Der er jo rigeligt at bruge penge på pt. :unsure Men din situation er jo lidt anderledes, så jeg kan godt forstå, at I overvejer det :)

Ja generelt er de der private kurser pænt dyre.... Til gengæld er vi lidt forkælede fordi vi jo har en jordemoder i vennekredsen (hun skal også med til fødslen) så pt er planen at få lidt privatundervisning ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til yojo parworkshop. Jeg havde gået til yojo, og havde så min mand med en søndag til par-halløj. Det var VILDT godt! Han endte med at bruge nogle af de tillærte ting helt af sig selv og uopfordret - bla massage og tryk. Vi havde nemlig øvet dem i praksis under workshoppen. Jeg kan kun anbefale det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik til "smertefri fødsel" forberedelse. Men det er nok i den dyre ende. 2000 kr for 4 gange og så kunne man have sin partner med den ene af gangene...

Jeg var rigtig glad for det og fik nogle gode teknikker, råd og info til at klare fødslen med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en bootcampdag ved smertefri fødsel, hvor vi begge skal afsted fra 9-15. Vi har kun hørt super gode anbefalinger derfra så det glæder vi os til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for alle jeres gode forslag. Jeg har i dag talt med jordemodercenteret, og vi er så heldige at komme på et fødselsforberedelseshold på Rigshospitalet i løbet af august i stedet for i juni :yay Det er dog på et hængende hår, da den 3. og sidste gang ligger dagen inden min termin, hehe :D Jeg tror derfor, at vi for det første supplerer med auditorium forelæsningerne på Rigshospitalet (i god tid :) ) Og at vi nok også hopper på den fødselsworkshop Yogini Yoga afholder. Så bør vi være godt klædt på, også selvom vi måske ikke når de sidste gange af holdundervisningen :)

 

Til andre der skal føde på RH - vær lige OBS på, at de der hold bliver booket meget hurtigt, så få jer meldt til med det samme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER