Barbamama

Erstatning for hvidvin?

12 indlæg i dette emne

Vi finder jævnligt opskrifter med hvidvin, som vi egentlig gerne vil lave, men vi vil helst udenom vinen (også selvom alkoholen fordamper). Er der et smart alternativ? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvidvinseddike måske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tænkte jeg nemlig også, men lurer på, om det bliver mere surt så? :help

Kan man ellers være helt sikker på, at alkoholen fordamper, hvis man bruger hvidvin? :unsure

Jeg tænker bare, at når det er mad til gravid og tumling, så er jeg sådan lidt nul-tolerance-agtig :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger en god fond eller bullion i stedet for.... Men alt hvidvinen skal nu nok fordampe så på restauranter osv kan jeg godt finde på at bestille det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers så køb en alkoholfri hvidvin og frys resten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger også altid bouillon som erstatning, men pga jeg er allergisk overfor hvidvin også når det er tilberedt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal bare lade det koge længe nok - man kan sagtens lugte, når alkoholen er væk! Så hovedet ind over gryden hvert 30. sekund  ;)

 

Jeg ville i hvert fald ikke eksperimentere med hvidvinseddike i stedet - det er jo mega surt :o

 

Så hellere boullion, selvom jeg nu aldrig ville undvære hvidvinen i f.eks. risotto. Der ER altså ikke alkohol i, hvis du lader det koge længe nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver nu også mad med vin i til Vitus... men alternativt ville jeg bruge vand eller bouillon og så evt justere med lidt citronsaft, hvis retten kommer til at mangle lidt syre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak for svar :) Brian er taget op og handle, så det er ikke godt at vide, hvad han kommer hjem med :lol Men ellers lyder det som en god idé med alkoholfri hvidvin, det vil jeg være tryg ved :) Eller bouillon, det er jeg i hvert fald ikke bange for :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smag på den alkoholfrie vin før du hælder det i. De gange jeg har smagt har det været meget sødt. Meget mere som saft/juice end som vin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alkoholfri vin vil slet ikke give den samme smag - så kan du lige så godt bruge saftevand ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 dl hvidvins eddike fortyndet med 2 dl vand :)

Alternativt kan en syrlig æblejuice også gøre det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER