Barbamama

Ikke gravidsukkersyge - men meget tæt på!

33 indlæg i dette emne

Årh Mistel, det er lige før, jeg tuder nu :boo Det er faktisk virkelig virkelig dejligt at se på skrift "Du er ikke en dårlig uansvarlig gravid" kan jeg mærke. Tak! :kiss

Og tak for jeres svar alle sammen! Det er gået relativt ok idag. Ét glas juice og noget chokolade i eftermiddags, men til gengæld ingen kakao, masser af vand, en god del grøntsager og lowcarb til aftensmad, og en gåtur til middag. Og der er græsk yoghurt klar til morgenmad imorgen, og rester af aftensmaden til frokost imorgen. Så det er da i hvert fald en forbedring om ikke andet :)

Mousaka har jeg faktisk ikke fået siden vi lavede det i folkeskolen i det der madlavningsfag. Og det var vist endda en special-udgave med torsk. :D Måske man skulle prøve det? :chin: :)

Imorgen aften står den dog på Bones i anledning af at svigermor har fødselsdag. Men jeg tænker, at det kan holdes rimeligt ok ved at vælge en bøf (og dét glæder jeg mig til!), salatbar, drikke danskvand (måske en lille solbær/æble-saft? Når man nu er ude :unsure) og takke nej til softice (hvilket jeg stort set altid gør anyway :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I øvrigt synes jeg stadig, at min vægt er rimelig tilforladelig. Jeg var på vægten for en uges tid siden, og der havde jeg taget 5,5 kg på i forhold til før-gravid-vægt på VJ (dvs, i virkeligheden har jeg nok taget 7-8 kg på i graviditeten). Jeg er rimelig sikker på, at det var værre med Valdemar...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh Mistel, det er lige før, jeg tuder nu :boo Det er faktisk virkelig virkelig dejligt at se på skrift "Du er ikke en dårlig uansvarlig gravid" kan jeg mærke. Tak! :kiss

Det var godt, søde du, for jeg tænkte måske godt lidt, det kunne være sådan.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var godt, søde du, for jeg tænkte måske godt lidt, det kunne være sådan.

:kram

Det var godt set :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt tænker jeg at det er en meget god juice-regel. Du må få juice når de andre får vin. Sådan var det med sodavand, da jeg var barn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville lige sende et :kram2 

jeg står lige nu i nøjagtig samme situation som dig. 

Har ikke graviditetssukkersyge, men ligge tæt på. (ligger på 8,8, og grænsen er 9,0) og fandt kun ud af det fordi jeg var dum nok til at spørge en læge om tallet  :gal

Så jeg skal have taget en ny sukkerbelastning igen om 4 uger. Glæder mig slet ikke, for blev sgu så syg af den igår. (endte en tur på akut svanger)

 

det jeg har fået at vide er, at holde igen med hvid brød, frugt, mælkeprodukter, og læskedrikke som juice og saft. 

Der er ikke noget af der er total no go, bare i moderate mængder, fx kun lille glas mælk om dagen. og bananer er det værste frugt man kan vælge. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville lige sende et :kram2

jeg står lige nu i nøjagtig samme situation som dig.

Har ikke graviditetssukkersyge, men ligge tæt på. (ligger på 8,8, og grænsen er 9,0) og fandt kun ud af det fordi jeg var dum nok til at spørge en læge om tallet :gal

Så jeg skal have taget en ny sukkerbelastning igen om 4 uger. Glæder mig slet ikke, for blev sgu så syg af den igår. (endte en tur på akut svanger)

det jeg har fået at vide er, at holde igen med hvid brød, frugt, mælkeprodukter, og læskedrikke som juice og saft.

Der er ikke noget af der er total no go, bare i moderate mængder, fx kun lille glas mælk om dagen. og bananer er det værste frugt man kan vælge.

Årh øv at du står i det samme! :kram Er spændt på, om jeg så også skal ind igen :unsure

Lyder godt med de ting, der skal begrænses og at de trods alt ikke er no go. Det kan jeg lige overskue :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det er det "gode" ved at det kun er tæt på. Skal kun tænke over at vælge det gode, og med mindre sukker (nøglehuls mærket sagde lægen) og det er ikke, SKAL leve på stram kur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER