Barbamama

Ikke gravidsukkersyge - men meget tæt på!

33 indlæg i dette emne

Piv. Jeg har lige fået ovenstående besked af min søde læge, der åbenbart har tænkt, at jeg skulle vide det nu istedet for bare at ringe ind mandag. (Det er jo god service, men jeg tænker lidt på, om det er fordi, han synes det er meget vigtigt, at jeg passer på :()

Han skriver ikke så meget, udover at jeg skal prøve at tænke over kost og motion, og at han synes, at vi skal snakke om det, når jeg har tid D 18/5.

Så nu sidder jeg sådan lidt... Hvad nu? Jeg synes ikke, at jeg spiser HELT latterligt, men det er rigtig nok, at jeg får for lidt motion :(

Jeg ved ikke lige, hvad jeg vil med det her... Have luft, kram, erfaringer, tips?

Jeg tænker at min kakao/juice-craving ikke hjælper, men øv hvor har jeg ikke lyst til at undvære :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker, at enten har man det eller også har man ikke. Punktum. Hvad betyder det, at du er tæt på? Højt tal eller hvad?

Jeg tror ikke på, at der sker noget ved, at du drikker kakao og juice. Hvis kroppen ikke kan finde ud af at sortere sukkeret fra, har du sukkersyge. Ikke fordi du lever for usundt. Min veninde levede at McDonald's og pizza hele sin graviditet, og hun fik det altså ikke. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hmm måske har du ret, jeg tænker bare mere i retning af BMI, hvor jeg har det sådan at 29,9 og 30,0 er præcis lige usundt, selvom det placerer en i forskellige "kategorier", og her tjekker de jo netop også et tal, og ikke om en knap er tændt eller slukket-agtigt. Men jeg ved bare intet om det overhovedet :unsure

Men lægen skrev, at jeg skulle være obs på kost og motion og udover min kakao og juice, synes jeg faktisk ikke, at jeg er så slem :unsure Så tænker, at jeg nok er nødt til at prøve at skære ned på det. :( (Men mærkeligt nok, synes jeg også at min juice smager af opkast nu. Gad vide om hormonella-frygt/ked kan kvæle cravings? :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvis du er så tæt på, skal du vel have lavet en ny glukosebelastning? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at du skal passe på med sukker, men hvis du generelt ikke får sukker, så tænker jeg til gengæld ikke at du behøver at droppe din juice (medmindre du ikke synes om den nu  :P ), men måske sige max 1 glas om dagen  :unsure (uden overhovedet at vide noget om dit indtag)

 

Jeg ligger på grænsen mellem normalvægtig og overvægtig (24,8 tror jeg), så min JM kiggede bare på mig og sagde, jamen så ligger du jo rigtig fint  :huh okay, jamen hvis du siger det  :rolleyes men det er underligt, for som du siger, så må det være lige usundt at være 24,8 som 25,1.

 

Men det er da rigtig surt hvis du skal til at bøvle med det  :kram håber lægen kan sige noget fornuftigt til din næste lægeaftale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram piger :kram2 Jeg har heldigvis en rigtig god læge, og ja selvfølgelig kan noget være bedre. Måske rammer det også lidt, fordi jeg bare synes, det har været så skod at være gravid, og jeg glædede mig viiiiiirkelig til en barsel med sunlollys på sofaen :rolleyes Og det virker bare ikke så smart nu :boo

Han skriver ikke, at jeg IKKE skal testes igen, men heller ikke, at jeg skal, og der sker så i hvert fald ingenting før 18/5. :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at du skal passe på med sukker, men hvis du generelt ikke får sukker, så tænker jeg til gengæld ikke at du behøver at droppe din juice (medmindre du ikke synes om den nu :P ), men måske sige max 1 glas om dagen :unsure (uden overhovedet at vide noget om dit indtag)

Jeg ligger på grænsen mellem normalvægtig og overvægtig (24,8 tror jeg), så min JM kiggede bare på mig og sagde, jamen så ligger du jo rigtig fint :huh okay, jamen hvis du siger det :rolleyes men det er underligt, for som du siger, så må det være lige usundt at være 24,8 som 25,1.

Men det er da rigtig surt hvis du skal til at bøvle med det :kram håber lægen kan sige noget fornuftigt til din næste lægeaftale.

Altså sukker i "ren form" er begrænset. Hvis jeg spiser mere end 5 stykker slik, kaster jeg op, så det er jeg ikke særlig motiveret for :lolhit Og selvom vi har masser af is i fryseren, så glemmer jeg faktisk at spise dem. Og jeg har aldrig været det store kage/chips/chokolade-menneske. Men jeg havde allerede tænkt, at jeg skulle skære ned på alt det juice og kakao (var faktisk nok næsten oppe og runde næsten en liter juice om dagen + kakao :blush).

Men altså lige nu drikker jeg vand. Og så tænker jeg på at få købt noget mynte/citron/ingefær til at give det noget smag. Det kan jeg jo sådan set godt lide, det er bare "smuttet" i det manglende overskud og stress og møg <_<

Og ja, netop med BMI. Her var jeg sådan lidt i den anden grøft, hvor jeg LIGE PRÆCIS sneg mig op på 26 --> skulle testes. Og var skideirriteret over det, fordi det var decimaler, der afgjorde det, og jeg var overbevist om, at der ikke var noget. Men det var jo så nok meget godt, at jeg tog imod det alligevel :(

Jeg ved ikke, hvor meget, jeg kommer til at bøvle med det. Jeg har 8 arbejdsdage tilbage, så er der barsel = forhåbentlig og formodentlig bedre overskud = mere motion og bedre kost "automatisk". Jeg tror måske mest bare hormonerne raser: Mere døje i graviditeten (som i forvejen har været noget så nederen!), dårlig samvittighed overfor baby, gru for at skulle stikke mig selv, bange for om baby bliver syg, bange for om det gør det sværere at få etableret amning (sikkert skide irrationelt at tænke, men en sød veninde nævnte lige, at baby måske fik en slat MME for at forhindre blodsukkerfald, og MME rammer bare lige plet i amme-usikkerheden :blabla), om min mor nu kommer med typiske "Har du godt af den"-mor-kommentarer hvis jeg drister mig til at spise en is (den slags er min mor ekspert i, og jeg er ekspert i at bide på krogen og snerre af hende, og de situationer magter jeg bare ikke :rolleyes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man egentlig ikke så sunlollys uden sukker? :chin :chin: chin:

Pas :chin: Men hvis man kan, er der vel sødestoffer i istedet? Og jeg kan bare slet ikke med sødestoffer (hverken smag eller "holdnings" mæssigt). Jeg tror faktisk at det helt effektivt kunne kvæle min lyst til isen :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 bange for om det gør det sværere at få etableret amning (sikkert skide irrationelt at tænke, men en sød veninde nævnte lige, at baby måske fik en slat MME for at forhindre blodsukkerfald, og MME rammer bare lige plet i amme-usikkerheden :blabla), 

 

 

:kram2 Helt rolig søde pige :kram2 Det er en lille bitte slat, og sikkert igennem en sonde ved dit bryst, så ingen amme-udfordringer der - no worries! :kiss Men det kommer jo sikkert ikke til at ske! Jeg havde jo sukkersyge, men Elliots blodsukker var fint og han fik ikke nogen slat af noget som helst! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 Helt rolig søde pige :kram2 Det er en lille bitte slat, og sikkert igennem en sonde ved dit bryst, så ingen amme-udfordringer der - no worries! :kiss Men det kommer jo sikkert ikke til at ske! Jeg havde jo sukkersyge, men Elliots blodsukker var fint og han fik ikke nogen slat af noget som helst! :kram

Tak søde du :kiss Jeg VED det jo godt, men det er rart at se/høre alligevel :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Jeg aner ikke meget om sukkersyge så har ingen råd i det henseende :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv :( Men tror da helt sikkert du skal tage det alvorligt, i stedet for bare at tænke på, om du har krydset en eller anden grænseværdi, som du også selv nævner. Nogen er jo bare mere disponerede for det - selvom andre måske kommer fint gennem en graviditet på mcD og pizza. Kan du ikke ringe til din læge på mandag og evt få en tid før D. 18, hvis du er usikker på, hvordan du skal forholde dig nu?

Sukker er jo mange ting og ikke bare "slik og kage". Juice er der jo rigtig meget sukker i og også hvidt brød, pasta, ris, kartofler, havregryn og kogte gulerødder er f.eks alle sammen nogle ting med mange korte/hurtig optagede kulhydrater. Og det er jo også sådan nogle ting, du skal prøve at undgå - altså ikke at det nødvendigvis behøver at være helt forbudt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes at resultatet er vigtigt i forhold til hvordan du ska forholde dig til det her.

Der er forskel på hvor tæt på man som sådan er.

Kan fortælle at Lasse fik en slat mme lige efter fødslen grundet hans str. Men igennem en engangssprøjte og det kom ikk til at betyde noget for amningen. Så bare rolig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

 

Da jeg fik lavet den sidste glukosebelastning, da jeg ventede Malou var mit blodsukkertal 0,1 fra at give mig diagnosen graviditetssukkersyge. Det skal så lige siges at jeg ikke fik lov til at hvile fuldt ud i 2 timer, men fik målt blodsukker  efter 1 time og 40 minutter. Jeg var helt slået ud over resultatet og hylede :boo min læge fortalte mig at jeg skulle leve efter at jeg havde diabetes og skære sukker væk fra min kost, max måtte spise to stykker frugt om dagen og så skulle jeg, spise mange små måltider fordelt ud på hele dagen. Jeg blev sendt til vækstscanning, da min læge skønnede et stort barn i min mave. Scanningen viste en baby i maven, der blev skønnet helt gennemsnitlig og scanningslægen mente ikke at min glukosebelastningstest var retvisende. Min læge målte desuden mit langtidsblodsukker (hedder det det?) en uge efter at jeg havde fået glukosebelastningstest, og det så helt fint ud. Jeg var ved JM en uges tid senere hvor vi talte om min glukosebelastningstest og hun rystede uforstående på hovedet og sagde at jeg ikke skulle tage det så tungt med den test, at man ikke næsten har graviditetssukkersyge, enten så har man det eller også har man det ikke! Men når det så er sagt så er det absolut ingen skade til at leve efter at man har sukkersyge - det bør vi vel egentlig alle sammen gøre - sukkersyge eller ej. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor træls!!

Det kan jeg godt forstå at du ikke gider! Jeg er sikker på at vi alle gør os så sunde som vi orker under graviditet, så vi har jo ikke ligefrem mere energi til at give mere.

Juice påvirker blodsukkeret ret meget, mere end frugt i fast form, fordi det meste stivelse er bearbejdet væk, så juice går direkte i blodet. Hvorfor man giver æblejuice til folk med lavt blodsukker. Så det er en god ide at begrænse.

Motion kan også gøre super meget. Og det behøver altså ikke være fitnessworld flere timer om dagen!

Husk ikke at lade det vokse i dine tanker! Små bitte ændringer har stor betydning, og du ER på den rigtige side.

Spiste du ikke lchf på et tidspunkt? Jeg tænker om ikke du har nogle små favoritter derfra du kan mikse lidt i din kost? På den måde kan du måske spare liiiidt kulhydrat som lige er det der skal til.

Ang MME og amning, så fik W MME i et lille medicin bæger på grund af lavt blodsukker. Det SKULLE han have, sådan rent sikkerhedsmæssigt. Han fik een gang og ALDRIG NOGENSINDE SIDEN. Så det har altså ikke betydning. Men jeg synes sagtens lige du kan nævne det "hey hvis min baby skal have MME så vil jeg have at det er fra bæger/ske/andet der IKKE er sutteflaske agtigt og kun i nødvendig ikke mættende mængde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv med den der ligeved-og-næsten besked.... Jeg vil lige anbefale en rigtig fin bog der hedder graviditetskogebogen som er skrevet af Majbrit Engell (du kan sikkert få den på biblioteket) grundprincipperne i opskrifterne er præget af hendes passion for PCO-venlig mad der stabilisere blodsukkerniveauet (derfor jeg har købt bogen) og der er rigtig mange lækre opskrifter og alternativer til dem der koster mange kulhydrater så overvej at tage et kig....

Juice er en rigtig synder, kan du erstatte den med noget light saftevand af en art eller måske ihvertfald fortynde den med vand? Kakao fås i en udemærket sukkerfri udgave som ikke smager af sødemiddel så det var måske en løsning selvom du ikke er fan....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu ret sikker på, at de ikke giver babypigen det MME med flaske :kiss

Eftersom det er på sygehuset og de jo gerne ser jer få amningen op at køre, så er jeg sikker på, at de ikke giver hende en flaske, du behøver ikke engang sige det til dem ;) Mi. Var maks. 20 minutter gammel da han fik 10/20 ml. MME i en engangssprøjte (så det blev sprøjtet i munden på ham), dette efter præmatur procedure, vi var informeret om, at han skulle have early feeding. Sonden fik han først anlagt på afdelingen, men igen fordi han var præmatur og der nåede hans blodsukker at dykke. Som Pada skriver hvis det så skulle ende med sonde, så laver de så du får erstatningen til at give i sonden mens hun er ved brystet.

Jeg er helt enig med Nitzen, hun skriver en masse godt til dig, men kan godt forstå du er ked af det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde søde piger! :lovebk Jeg læser alle jeres svar, og suger det til mig, og I skal have tusind tak, men jeg har pt. ikke lige overskud/overblik til at svare jer ordentligt. Sorry :(

Som en del af jer ved, er jeg noget stresset i hovedet, og oveni det er mine hofter begyndt at gøre MEGA ondt om natten = har sovet af h til/ikke sovet de sidste 4 nætter. Så er noget brugt :( Derfor kommer jeg nok heller ikke sådan lige til at gøre brug af de gode forslag om bøger og opskrifter lige nu, selvom det helt sikkert er fornuftigt. Men et eller andet sted, tænker jeg ikke, at det er inspiration/viden, jeg mangler, men overskud og viljestyrke. Og så har jeg bare været dum og slået hjernen fra med alt det juice og kakao, men jeg kan mærke, at det ændrede sig øjeblikkeligt siden den besked igår, så jeg tænker ikke, at det bliver et problem at skære ned på det.

Der er selvfølgelig nogle ting, jeg ikke ved. Fx er havregryn skidt? Er mælk? (Ikke i voldsomme mængder, men som "fast" morgenmad + evt et glas til aften). Men jeg tror egentlig, at jeg kan fixe en del, bare ved at tage mig sammen.

Light bliver aldrig en del af min kost, tror jeg ikke :badgirl Men jeg kan sagtens drikke vand, jeg har bare haft hjernen så meget slået fra, at det var lettere at sætte sig med en karton juice, end at finde en kande frem og hælde vand i (det siger måske lidt om, hvor nemt, det skulle være :rolleyes)

LCHF er en god idé. Jeg synes bare, det kræver en del mere af indkøb/forberedelse (om ikke andet, så indtil man får en rutine igang), og det magter jeg rent ud sagt ikke før barsel. Men jeg har tænkt på det, når jeg går på barsel, og ja, måske nogle små ting derfra kunne indkorporeres allerede nu? :chin: Jeg har da i hvert fald yndlingsppskrifter derfra...

Dejligt at blive mindet om, at sygehuset selvfølgelig er obs på ikke at skade amningen. Det VED jeg jo godt, men ja, tankerne flyver :blabla (igår aftes/nat var det helt åndssvagt, der var det kejsersnit, jeg ikke kunne få ud af hovedet :prik)

Og ja, måske vil der slet ikke være noget, når lægen - formodentlig - måler mit langtidsblodsukker. Jeg har også tænkt på om min (virkelig virkelig skodagtige) søvn kan have påvirket resultatet? Men hun ER jo vurderet stor. Både af JM og til scanning. Så tør ikke rigtig sætte forhåbningerne op til at jeg kommer til kontrolscanning, der viser at alt er godt, fordi baby er gennemsnitlig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og tusind tak for alle krammene, og undskyld at svaret blev sådan lidt sammenblandet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havregryn er ikke fantastisk, det er mere eller mindre ren kulhydrat og selvom det ikke går lige så hurtigt i blodsukkeret som f.eks. corn flakes så giver det en høj stigning.... Skyr (eller græsk yoghurt) evt med lidt bær og lidt ristede rugflager er et rigtigt godt alternativ der giver et godt stabilt blodsukker.... Mælk er fint nok....

Jeg ville også fjerne eller i hvertfald begrænse indtaget af pasta, ris, brød og lign.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes yes. Græsk yoghurt er på indkøbslisten :super

Har spist havregryn til morgenmad idag (havde jo lissom ikke så meget andet), men droppet honningen, rosinerne, bananen og appelsinjuicen og istedet tilføjet hindbær, flere mandler, flere chiafrø og vand. Jeg tænker, at det må være er skridt i den rigtige retning (?) :)

Og så er jeg ved at skrive indkøbsseddel.

Græsk yoghurt

Mynte/citron/ingefær (til vand)

Æg

Laks

Og så skal jeg lige have tjekket status på vores grøntsager. Det er SÅ dumt, for vi kan godt lide grøntsager, og det er naturligt for os at købe dem, men her i farten glemmer vi bare at bruge dem :rolleyes Men lurer på noget suppe eller lasagne, hvor jeg kan kyle alt det slatne grønt i. Der er jo så pasta i lasagnen, men måske kan overtale B til at nogle plader erstattes med aubergine :chin: Og så må vi i det hele taget lige snakke aftensmad... Jeg er topmotiveret for noget sundt, men B har tømmermænd (og det er MAX sjældent at han har det, så vil gerne være god ved ham), så det kan godt være, at han dør en lille smule, hvis jeg kommer med for meget kål og skyr :lolhit Måske en LCHF-cabonara, der er mange grøntsager OG bacon :chin:

Hvordan er det egentlig med fedt, hvis man skal forsøge at leve lidt sukkersyge-venligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes yes. Græsk yoghurt er på indkøbslisten :super

Har spist havregryn til morgenmad idag (havde jo lissom ikke så meget andet), men droppet honningen, rosinerne, bananen og appelsinjuicen og istedet tilføjet hindbær, flere mandler, flere chiafrø og vand. Jeg tænker, at det må være er skridt i den rigtige retning (?) :)

Og så er jeg ved at skrive indkøbsseddel.

Græsk yoghurt

Mynte/citron/ingefær (til vand)

Æg

Laks

Og så skal jeg lige have tjekket status på vores grøntsager. Det er SÅ dumt, for vi kan godt lide grøntsager, og det er naturligt for os at købe dem, men her i farten glemmer vi bare at bruge dem :rolleyes Men lurer på noget suppe eller lasagne, hvor jeg kan kyle alt det slatne grønt i. Der er jo så pasta i lasagnen, men måske kan overtale B til at nogle plader erstattes med aubergine :chin: Og så må vi i det hele taget lige snakke aftensmad... Jeg er topmotiveret for noget sundt, men B har tømmermænd (og det er MAX sjældent at han har det, så vil gerne være god ved ham), så det kan godt være, at han dør en lille smule, hvis jeg kommer med for meget kål og skyr :lolhit Måske en LCHF-cabonara, der er mange grøntsager OG bacon :chin:

Hvordan er det egentlig med fedt, hvis man skal forsøge at leve lidt sukkersyge-venligt?

Jeg synes det lyder som et godt alternativ du har fået lavet.... Mht grøntsager er min nuværende løsning hvor mit overskud er i minus frosne grøntsager og så selvfølgelig også nogen friske, men det der med at have hele køleskabet fyldt af sjove underlige grøntsager som jeg plejer det er overskuddet bare ikke til pt og så er de frosne en udemærket løsning der ikke bliver slatten nederst i skuffen.... Du kan evt lave lasagnen med flere grøntsager og færre lasagneplader i end du normalt ville gøre, herhjemme kører vi med plader af squash og auberginer, men vi spiser også normalt (når jeg ikke lige er gravid og ramt af never-ending kvalme) efter min PCO...

Fedt stabilisere blodsukkeret så med mindre du har kolesterolproblemer er det udemærket at få lidt ekstra fedt ind i kosten, helst i form af de gode flerumættede af slagsen (MUFA) sig til hvis du vil have nogen forslag....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Fjenden" er jo sukker (selvfølgelig), men også kulhydrat, fordi det i kroppen nedbrydes til sukkerarter (hurtigt sagt, mit overskud er som dit).

Men kulhydrat er ikke farligt. Det er mere alt med måde. Jo mørkere jo bedre, fordi det tager længere tid om at nedbryde = kroppen skal bearbejde mindre sukkerarter af gangen = mindre udsving i blodsukkeret.

Når man har fået sukkersyge, er kroppen dårlig til at sende den korekte mængde insulin ud i kroppen, som er det der "håndterer" sukker i blodet.

Hvis du spiser mindre sukker (og kulhydrat) er det meget nemmere for kroppen.

Fx er havregryn ikke bandlyst, du kan sagtens smide nogle spiseskeer oven på fx skyr/græsk yoghurt. Fuldkorn er stadig godt, de skal bare ikke dominerer for meget.

Sådan ca, i forhold til blodsukker påvirkning er rækkefølgen vidst nok, fra mindst (ingen) til mest:

Fedt

Protein

Overjords grøntsager+løg

100% fuldkorn

Underjords grøntsager-løg

Frugt

Lyst brød

Kage

Slik, sodavand, saft, sukker

Tilberedning har også noget at skulle sige og sådan, men måske lidt "hovedregls"agtigt du kan bruge det?

Bær er de bedste frugter.

Jeg håber du kan bruge mine svar, men husk: du behøver ikke bruge energi på at svare :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sørme godt forstå, at du bliver lidt piv-agtig over at få sådan en besked! Og jeg har ikke noget godt svar på, hvorfor nogen får graviditetssukkersyg og andre ikke får. 

 

Det der med at ligge lige på grænsen - det kan man jo i hvert fald godt med f.eks. diabetes 2, som stort set hele min familie lider af (og trods dette havde jeg ikke selv graviditetssukkersyge, go figure!) Da min mor fik det, fik hun at vide, hun skulle tabe sig, for så kunne det være, det forsvandt igen. Nu var min mor ikke kæmpestor, og da hun havde tabt 7 kg, fik hun at vide, at nu måtte hun endelig ikke tabe sige mere, for så blev hun undervægtig! Så man kan godt balancere og have held til at styre udenom. Lige med graviditetssukkersyge, vil den jo som regel forsvinde igen efter fødslen.

Det kniber med dit overskud, så gå efter de lavthængende frugter, og det tænker jeg er din juice og kakao. At skifte det ud med light - ja jo - det er jo ikke sundt heller. For mig personligt, som drikker masser af light normalt, kunne jeg simpelthen ikke lide det, da jeg var gravid. Det smagte som en blanding af kemisk, hvinende sødt og bittert. Så hellere rigtig juice/sodavand/andet sjældnere. Det er godt at skrue op for det grønne og ned for kulhydraterne. Du nævnte at skifte et lag lasagneplader ud med auberginer. Du kunne evt. lave moussaka. Der skal jo kartofler i - men i virkeligheden ikke så mange (når jeg laver den i hvert fald ;)) og nu kommer der jo nye kartofler lige om lidt, som i hvert fald er sundt - og jo ernæringsmæssigt også bedre end "gamle" kartofler, bagekartofler osv. 

Under alle omstændigheder - HVIS det ender med en sukkersyge, så er det ikke fordi du er en dårlig, uansvarlig gravid! (Det ved du jo godt, men nu minder jeg dig lige om det ;)) Og HVIS du har sukkersyge, så er det bare rigtig rigtig godt, det bliver opdaget, for så kan man passe på dig og baby, så ingen af jer kommer i fare. Så hurra for opmærksom læge og hurra for at man og du kan få denne viden, så du i virkeligheden ikke behøver bekymre dig.

 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER