Vinnus

Kan man det?

10 indlæg i dette emne

Jeg søger jo på livet løs og falder i dag over en Job annonce her i byen. Som lægesekretær, noget jeg gerne vil videreuddanne mig som, og som jeg har søgt diverse elev stillinger på indtil nu.

Jeg er uddannet som kontorassistent, lige som tusindvis af andre, Men kan man være fræk at søge stillingen alligevel? Evt være så fræk at høre om det kunne blive som elev?

Er der ikke noget med at det er billigere at have en elev ansat?

Normalt går jeg ikke udenfor boksen og "The safe zone " men er bare så frustreret af afslag, og af at aldrig få en chance for at vise hvad jeg er værd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig kan du da det. Det værste, der kan ske, er at de siger nej :) og tænk nu, hvis de kunne finde på at sige ja.

Go for it :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig kan du da det. Det værste, der kan ske, er at de siger nej :) og tænk nu, hvis de kunne finde på at sige ja.

Go for it :)

:ditto

Og så vil jeg meget gerne høre, hvad de siger til det. Jeg overvejer nemlig selv at tage noget sekrerærudd efter barsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig kan du da det. Det værste, der kan ske, er at de siger nej :) og tænk nu, hvis de kunne finde på at sige ja.

Go for it :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA - det kan man godt. Særligt hvis man har gode argumenter. Pøjpøj!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der sker aldrig noget ved at prøve. Men på hospitaler har jeg aldrig oplevet, at man kalder folk til samtale, der ikke er uddannede. Ved ikke om det er i praksis, du har fundet en stilling. Der kan de måske er være mere large, da mængden journalskrivning er minimal. Men det er da klart værd at forsøge som elev.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der sker aldrig noget ved at prøve. Men på hospitaler har jeg aldrig oplevet, at man kalder folk til samtale, der ikke er uddannede. Ved ikke om det er i praksis, du har fundet en stilling. Der kan de måske er være mere large, da mængden journalskrivning er minimal. Men det er da klart værd at forsøge som elev.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Førhen tog de også almindelige kontorassistenter ind på hospitalet, men det vælger de ikke længere. Har snakket med en del som søger elev stillinger nu for at få papir på deres stilling :) så der er mange om buddet efterhånden :D

Det er i praksis, de søger.

Jeg tog chancen og spurgte om de ikke kunne bruge en elev.

Tusind tak for dit svar :)

Selvom det selvfølgelig er surt for dig, så er det bare for det bedste, at man ikke længere ansætter kontorassistenter.

Var de interesserede? :) Det kunne altså være fedt for dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I praksis burde det ikke være helt håbløst - jeg har i hvert fald en slet-ikke-kontoruddannet-eller-lignende veninde, der arbejdede som sekretær i en praksis, imens hun læste (noget helt andet) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom det selvfølgelig er surt for dig, så er det bare for det bedste, at man ikke længere ansætter kontorassistenter.

Var de interesserede? :) Det kunne altså være fedt for dig!

Jeg er skam enig med dig at det er meget bedre at de ansætter uddannede folk :)

Det var mere bare en kommentar om at jeg kæmper med dem om at få en elevplads ;)

De har sidste svar frist på fredag, men jeg håber :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER