Bibelip

Står med positive tests-hvornår fortalte i manden?

18 indlæg i dette emne

Jeg har for en uge siden fået en blastocyste (5dage dyrket æg) op. Det er 16 dage siden jeg har taget otrivelle og jeg har haft 5 positive tests indenfor 2 døgn. (Der ligger et par stykker på min profil) hvornår turde i fortælle manden det? Først efter blodprøven? Eller så snart I havde en positiv test? Jeg tænker mere i forhold til om jeg virkelig kan være sikker på at det ikke er otrivellen da den jo først er ude af kroppen 10-13 dage efter man har fået den? Hvad synes i?

post-9919-0-29376800-1428912704_thumb.jp

post-9919-0-81117900-1428912716_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For mig var det med det samme. Jeg tænker - vi er jo sammen om det, så for mig var det ikke sådan en "hemmelig" ting, jeg først ville være helt sikker på. Sådan havde jeg det med min forældre og resten af familien.

 

Jeg ved ikke, hvor længe ovitrellen kan drille, men umiddelbart ville jeg tænke 16 var godt nok. Det er nogle flotte test, du har lavet! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid fortalt det med det samme. For hvis det alligevel endte galt skulle han være med hele vejen. Min mand ville også blive godt tosset hvis jeg havde vidst det uden at sige det til ham. Vi var også i behandling og alle testdagene i 1,5 fik han resultatet med det samme. Så sig det til ham så I kan glædes sammen. Ortiviellen er ude af din krop nu. Hvornår er blodprøve dagen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand havde på forhånd sagt, at han ville vide det med det samme. Så han fik den ultrasvage streg ved 3+3 stukket lige hovedet med det samme (og det samme med de efterfølgende dages test). Ingen af os troede dog rigtigt på det før blodprøven ved 4+4 :)

 

Så jeg tænker lidt, at du må komme an på, hvad du tror, han helst vil? :)

 

PS. Lignende historie som dig, ICSI og blastocyst oplægning på dag 5 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når I er i behandling så synes jeg du skal sige det med det samme....

Jeg fik en positiv test mens min mand var på arbejde på Fyn så ville ikke bare sende en SMS og derfor fik han den først dagen efter, men havde han været hjemme havde han fået det at vide med det samme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar. Blodprøven er først D.20. Det skulle have været D.18, men det er en lørdag, så får først svar D.21 og det synes jeg er længe at gå med en hemmelighed. Jeg vil gerne overraske ham med bogen: Sådan holder du din kones graviditet ud og så nogle sutter eller noget som jeg pakker ind. Men ved ikk om det bliver for meget af det godt, hvis det nu viser sig at jeg ikke er gravid. Har som sagt testet positivt på 5 teste på de sidste to døgn... Er ved at blive skør tror jeg:D jeg havde menstrations første dag, sidste gang D.19. Marts, så vil I ikke også mene at jeg er 3+5 idag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har fået det at vide med det samme. Det er for os et fælles projekt, så usikkerheden og aborterne er også fælles. Selvom det for ham er noget uhåndgribeligt så er han jo den der er der til at samle mig op!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du er i behandling, tæller mens første dag ikke rigtigt. Så skal du i stedet holde dig til, at ægoplægningen med blastocysten var 2+5 - og så kan du tælle videre derfra :)

 

Jeg gav også min mand en Far-bog i gave :) Men selv om jeg havde holdt ham orienteret med alle mine test fra 3+3 til 4+4, så fik han alligevel først, da vi havde fået det gode svar fra blodprøven ved 4+4. Det var som om, at det først blev officielt der. Dette er måske en model, der også kunne passe på dig? :)

 

Men stort tillykke forresten - det er da helt vildt skønt og spændende :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand var med til at teste nærmest.. Han stod udenfor døren og ventede på at jeg fik tisset færdig, så han kunne komme ind og holde øje med testen :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også der jeg har talt fra... Så er jeg 3+5 idag??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også der jeg har talt fra... Så er jeg 3+5 idag??

 

Ja, hvis du fik lagt blasto'en op for en uge siden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nemlig tror du så jeg kan stole på testene?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nemlig tror du så jeg kan stole på testene?

 

Det tror jeg bestemt godt, at du kan :) Synes, der er fin farve i :) Men selvom graviditeten er på rette spor nu, er der er selvfølgelig altid en illle risiko for, at den går til grunde. Ikke for at skræmme dig - der er bare aldrig nogle garantier.

Jeg testede hver dag indtil blodprøven, og så kunne jeg se en udvikling i testene. Dette gav mig tro på, at HCG hormonet steg, som det skulle (dog ikke altid en dag-til-dag udvikling, men der var helt sikkert en udvikling over tid).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang 4 dage efter. Først da testen blev helt tydelig.

Og han reaktion var da også derefter. Da han spurte om ikke jeg lige kunne tage en test mere. :D måtte forklare ham at han så var nød til at vente til jeg skulle tisse igen...

2. gang med det samme da jeg fik nogle af de første symtomer som første gang, samtidig med den svage test.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har fået det af vide med det samme - ved begge graviditeter har det været ham der opfordrede mig til at teste!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fortalte det efter første test. Min mand fulgte med i udviklingen den næste uges tid, og vi var begge enige om at vi ikke ville tro 100% på det før BP. Som de andre skriver, så er vi sammen om det her. Sidst jeg blev gravid (og tabte) gav jeg ham bare en gave den dag jeg fik svar på BP. Som en "nu er jeg helt sikker" gave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fortalt min.mand det så snart jeg har stået med en positiv test.

Ville aldrig kunne vente og tror ærlig talt min mand ville blive skuffet, hvis han fandt ud af det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand vidste det med det samme jeg begyndte at mistænke det. Det var lidt sjovt at se ham mere ivrig efter at jeg skulle tage testen end jeg selv var.

 

I dit tilfælde kunne jeg dog godt finde på at vente, men det kommer an på mange ting. Mest af alt drejer det sig om hvorvidt det vil være en støtte for dig om han ved det eller ej.

 

Held og lykke med det  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER