Sparklinrock

Kønsscanning - bedste klinik i København?

16 indlæg i dette emne

Kære alle

 

Har i dag været til MD scannning. Bortset fra et måske lidt forstørret nyrebækken, så var alt som det skulle være - heldigvis. Desværre ville banditten ikke ligge rigtigt, så vi kunne ikke se kønnet - heller ikke med indvendig scanning.

 

Vi vil derfor nu ud og købe os til en privat kønsscanning. Jeg vil derfor høre om jeres erfaringer - hvilket scanningsklinik er den bedste i København?

 

På forhånd tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror der er lige så mange meninger som der er klinikker :)

 

Vi har benyttet os af scanningsklinikken flere gange (den ligger inde på Strøget), og har været godt tilfredse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været rigtig glade for jordemoderhuset. Vi kunne ikke se køn første gang, så vi fik en gratis ekstra scanning. Det synes jeg, var rigtig fedt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror der er lige så mange meninger som der er klinikker :)

 

Vi har benyttet os af scanningsklinikken flere gange (den ligger inde på Strøget), og har været godt tilfredse...

Haha, det har du sikkert ret i :) Måske jeg skal omformulere til, "hvor har I ikke dårlige erfaringer?" :)

Og tak for anbefalingen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var på jordemorhuset og de var så søde!!! Og virkede meget kompetente!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en god oplevelse på ultralydklinikken sidste gang. Der var jo desværre ikke liv, men synes de håndterede det meget professionelt.

Derudover var set-uppet på en måde, så man kunne se scanningen på en tv-skærm, så man ikke skulle ligge med nakken i mærkelige vinkler, for at kigge med, det synes jeg var ret fedt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev scannet lige ved siden af Vesterport. Kan ikke huske navnet...

Men de bar søde, og hun tog sig rigtig god tid til at finde kønnet, selvom det var svært. Tror jeg var inde næsten en halv time før hun var sikker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vær opmærksom på, at alle kan købe et scanningsapperat og åbne en klinik, det kræver ikke nogen særlig uddannelse eller tilladelse. Derfor er der enorm stor forskel på, hvem man kan blive scannet af - nogen steder er det f.eks lægestuderende med minimal praktisk erfaringer eller jordmødre/sygeplejesker, der ikke normalt scanner og andre steder er det speciallæger og specialuddannede jordmødre, der til dagligt scanner på sygehuse og har mange mange års erfaringer. Hvis man bare vil have en hyggescanning, gør det måske ikke den store forskel hvem man er inde hos, men ellers kan det måske være en falsk tryghed, hvis man tror det er grundig uddannet personale, der ville kunne opdage, om noget er galt. Eller hvis man er så uheldig, at der skulle være noget galt, så er det også kun uddannet personale, der kan henvise en direkte videre til udredning på hospitalerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været mange gange med alle børn også den der gik til, hos Cyclus klinik på Østerbro. Lige før Trianglen. Det er jordemødre der har stedet. Meget søde, grundige og proff.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også være ved Cyclus, godt nok i deres afdeling her i Aarhus. Det var en rigtig god oplevelse! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået 2 tryghedsscanninger plus NF hos jordemoderhuset og alle gange har været super... Meget kompetente og erfarne jordmødre og en god og ustressende stemning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til kønsscanning hos Cyklus på Østerbro med Anna og det var en god oplevelse. Denne gang har vi bestilt hos Jordemoderhuset pga beliggenhed og pris.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også være ved Cyclus, godt nok i deres afdeling her i Aarhus. Det var en rigtig god oplevelse! :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære alle

Mange tusinde tak for jeres svar!! :lovebk

Jeg var på forhånd stemt for Cyclusklinik eller Jordemoderhuset, så det er rigtigt godt at se, at så mange af jer har haft gode oplevelser her :)

Det, der må afgørende, er nu, hvilket sted jeg kan få en tid, der passer med vores kalendre.

 

Jeg svinger lidt mellem at ville vide det NUUUUU!!!! (er 20+1 i dag) eller evt lige vente et par uger, så der er lidt tid mellem skanningerne. Ikke helt sikker på, hvor lang tid jeg kan vente :unsure Men det føles også lidt som snyd, at få to skanninger så tæt på hinanden.

 

Er der forresten nogen af jer, der har erfaringer med 3D scanninger ved 20+4 til ca 22+4?? Man kan begge steder nemlig købe en stor og en lille kønsskanningspakke, hvor det vist typisk er 2D eller 3D, der udgår forskellen (og så skanningstiden). Men ved ikke rigtigt, om det giver mening med 3D allerede nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære alle

Mange tusinde tak for jeres svar!! :lovebk

Jeg var på forhånd stemt for Cyclusklinik eller Jordemoderhuset, så det er rigtigt godt at se, at så mange af jer har haft gode oplevelser her :)

Det, der må afgørende, er nu, hvilket sted jeg kan få en tid, der passer med vores kalendre.

Jeg svinger lidt mellem at ville vide det NUUUUU!!!! (er 20+1 i dag) eller evt lige vente et par uger, så der er lidt tid mellem skanningerne. Ikke helt sikker på, hvor lang tid jeg kan vente :unsure Men det føles også lidt som snyd, at få to skanninger så tæt på hinanden.

Er der forresten nogen af jer, der har erfaringer med 3D scanninger ved 20+4 til ca 22+4?? Man kan begge steder nemlig købe en stor og en lille kønsskanningspakke, hvor det vist typisk er 2D eller 3D, der udgår forskellen (og så skanningstiden). Men ved ikke rigtigt, om det giver mening med 3D allerede nu?

Hej Spark. Jeg prøvede 3d med den første omkring uge 23, det var fint. Men ift uge 28 som vi gjorde denne gang var baby lidt tynd i det. Det er stadig stort men personligt kunne jeg bedre lide baby billederne hvor den var lidt tykkere. Vi har alle gange taget den lille scanning og det var rigeligt for os. Fik cirka 40 billeder og dvd. Det er så spændende hvad du gemmer på derinde. Jeg kan ikke helt forstå du allerede er så langt det går stærkt....når det ikke er en selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Spark. Jeg prøvede 3d med den første omkring uge 23, det var fint. Men ift uge 28 som vi gjorde denne gang var baby lidt tynd i det. Det er stadig stort men personligt kunne jeg bedre lide baby billederne hvor den var lidt tykkere. Vi har alle gange taget den lille scanning og det var rigeligt for os. Fik cirka 40 billeder og dvd. Det er så spændende hvad du gemmer på derinde. Jeg kan ikke helt forstå du allerede er så langt det går stærkt....når det ikke er en selv.

 

Fedt, tak for svar :) Har nu booket til hos Cyclus Klinik om ca 14 dage. Ih, hvor bliver det spændende :)

Kan sagtens forstå, hvad du mener med en lidt tykkere baby. Havde som udgangspunkt slet ikke tænkt, vi skulle have en 3D scanning senere, men nu kan det jo være, at vi bliver helt fanget af det.

Ja, vildt, at det går så hurtigt. Selv om jeg tæller ned og glæder mig til termin, så går ventetiden nu bare så vildt meget hurtigere end ventetiden på at blive gravid. Hvor er det skønt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER