Guest

Det der jern...

11 indlæg i dette emne

Hvordan husker i det? Jeg tager zink, gravitamin og fiskeolie om morgenen med min morgenmad, men jern skal jo tages senere!

Hvordan husker i det?

Jeg er håbløs!!! Overvejer at tage det om morgenen for selvom det er sværere at optage må det da unægteligt være bedre end slet ikke at få noget, eller?????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tager det når jeg går i seng. Det står på badeværelset og jeg synes egentlig det går fint med at huske det. At jeg så med vilje ikke tager den hver dag her i starten, er en anden sag :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg springer det over - det gjorde jeg også i sidste graviditet men bibeholdte en meget flot blod% alligevel.

Jeg har i forvejen så mange udfordringer med fordtoppelse at det sidste jeg har brug for er jernpiller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager dem heller ikke, men mere fordi jeg får en voldsom hovedpine af dem, så i samråd med læge og jordemoder har jeg "fået lov" til at vente med dem til en måned inden termin, forudsat at jeg kan holde min blodprocent oppe selvfølgelig ☺️ Men skal tage dem til sidst, så jeg har så meget som muligt blod til fødslen☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager dem for det meste også inden jeg går i seng. Men det er lidt forskelligt. Jeg synes godt nok også det er besværligt for jeg prøver at undgå dem i forbindelse med de store måltider eller efter jeg har fået kalk, og jeg får tit noget med mælk til mellemmåltid, så det er ikke altid lige let. Men tror kun jeg har glemt det en gang. Tænker måske også det er nemmest for dig inden du går i seng?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok jeg prøver at stille dem på badeværelset!

Jeg har prøvet at miste meget blod og den følelse og det ubehag og den mistede kontrol over kroppen man har når man har lav blodprocent har jeg lovet mig selv ALDRIG at skulke opleve igen hvis det kan undgåes. Så tager jeg hellere en forstoppelse ;)

Når mine hemohjern er taget går jeg over på krauterblut jern mixtur og det gør jeg også når jeg nærmer mig termin! Det er herre dyrt men det banker hurtigt blodprocenten op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik af vide på apoteket, at det var rigtig fint at tage pillen inden sengetid og gerne sammen med et glas juice, så optager man det bedst. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser dem også om aftenen. Har købt gravi-jern ligesom sidst, og har foreløbig ikke de store problemer.

Har før fået anbefalet krauterblut, men jeg kam simpelthen ikke få det ned...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sat en alarm på min telefon til hver aften kl. 20.30. Det virker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak piger! Jeg tror jeg sætter dem på sengebordet så! Jeg har i forvejen altid juice eller saft med ind pga kvalmen så det vil jo være nemt at huske!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser dem også om aftenen. Har købt gravi-jern ligesom sidst, og har foreløbig ikke de store problemer.

Har før fået anbefalet krauterblut, men jeg kam simpelthen ikke få det ned...

Ej det er ikke ligefrem lækkert :p men jeg har drukket være ting "for sjov" så med tanke på hvor godt det er så kan jeg sagtens leve med det. Men skal lige over kvalmen, rust smag og madlede er ikke en god kombi ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER