Betty87

Betty87; kampen mod kiloene!

19 indlæg i dette emne

Så er beslutningen truffet og den sidste etape skal nu gennemføres! Min vægt svinger omkring de 80 kilo og det absolutte mål er 65 kg, så 15 kilo skulle gerne hoppe af :)

Mit primære fokus vil være maden og så må motion komme, når lysten melder sig til det! Desuden er T og jeg igang med pb2 og vægttabet vil blive sat på stand-by til den tid (selvfølgelig med alle de gode vaner i behold ;) )

Mine delmål er således:

30/05: 75 kg - jeg tager d. 31/5-3/6 på en tøsetur til Berlin og derfor kunne det være dejligt at der var røget 5 kg inden da - det hjælper ihvertfald lidt på humøret og turen :) Der er 9 uger til, så jeg skal gennemsnitlig tabe 0,5 kg om ugen - og det synes jeg er ret realistisk!

07/08: 70 kg - her skal vi 14 dage til Mallorca og selvtilliden ville have noget af et boost ift badetøj og strand, hvis jeg var på denne vægt! Det er absolut drømmen at veje dette, når vi når hertil! Men jeg ved også godt at det jo bliver sværere og sværere at tabe sig - men 5 kg på 10 uger bør være muligt - hvis ikke jeg når målet er det også ok, sålænge jeg blot når det inden d. 20/09, hvor Liam fylder 2 år :)

31/12: 65 kg - vil så gerne gå ind i det nye år, med målet om at holde vægten - slut med nytårsfortsætter om vægttab! Men burde kunne nå de sidste 5 kg på yderligere 18 uger (15 uger, hvis det er fra Liams fødselsdag ;) )

Så hvis planen holder og jeg ikke bliver gravid, så vejer jeg det jeg gerne vil om kun 37 uger :yay

Så til jer der har lyst er i meget velkomne til:

- at følge med i mit vægttab

- heppe på mig til vejedagene

- skælde mig ud og sparke mig videre, når jeg falder

- hjælpe mig med spørgsmål

- være de dejlige og skønne damer i plejer at være :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hep hep :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes at det er nogle gode og meget realistiske mål du har sat dig. Det skal du nok kunne nå :) For mig hjælper det også at have nogle oplevelser at se frem til, hvor jeg gerne vil nå et vist mål inden. Manden og jeg skal f.eks. på festival i starten af juni og jeg har også sat mig et mål jeg gerne vil nå inden da. Jeg synes at det er super motiverende at have en specifik dato i fremtiden, hvor jeg gerne vil nå ned på noget bestemt inden. Har jeg ikke det, så synes jeg ofte at det bliver for nemt at sige "i morgen" i stedet. 

 

Held og lykke med projektet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes at det er nogle gode og meget realistiske mål du har sat dig. Det skal du nok kunne nå :) For mig hjælper det også at have nogle oplevelser at se frem til, hvor jeg gerne vil nå et vist mål inden. Manden og jeg skal f.eks. på festival i starten af juni og jeg har også sat mig et mål jeg gerne vil nå inden da. Jeg synes at det er super motiverende at have en specifik dato i fremtiden, hvor jeg gerne vil nå ned på noget bestemt inden. Har jeg ikke det, så synes jeg ofte at det bliver for nemt at sige "i morgen" i stedet.

Held og lykke med projektet :)

Ja det er præcis sådan jeg har det! Jeg bliver nødt til at have et tydeligt mål - ellers kommer der alt for mange undskylninger i vejen :)

Hvad er dit mål inden juni?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hep hep :glad

Hvor er du bare sød :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er præcis sådan jeg har det! Jeg bliver nødt til at have et tydeligt mål - ellers kommer der alt for mange undskylninger i vejen :)

Hvad er dit mål inden juni?

 

Ja præcis. Det er så nemt at tænke "hvad gør en dag fra eller til?", hvis man ikke har en fast dato ude i fremtiden eller noget at holde sig selv op på, synes jeg. Selvfølgelig er det at være sund, frisk og rask altid en motivationsfaktor (i hvert fald for mig), men det har alligevel ikke den samme effekt.

 

Og jeg håber på at nå under 70 kilo inden juni. Eller til min ugentlige vejedag den 4/6 mere specifikt; samme dag som festivallen starter. Det var mit mål sidste år, som jeg jo så missede med 2 kilo, så det vil føles godt at få revanche i år :)

 

Jeg håber at du har fået en god start i dag? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Masser af hep! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja præcis. Det er så nemt at tænke "hvad gør en dag fra eller til?", hvis man ikke har en fast dato ude i fremtiden eller noget at holde sig selv op på, synes jeg. Selvfølgelig er det at være sund, frisk og rask altid en motivationsfaktor (i hvert fald for mig), men det har alligevel ikke den samme effekt.

Og jeg håber på at nå under 70 kilo inden juni. Eller til min ugentlige vejedag den 4/6 mere specifikt; samme dag som festivallen starter. Det var mit mål sidste år, som jeg jo så missede med 2 kilo, så det vil føles godt at få revanche i år :)

Jeg håber at du har fået en god start i dag? :)

Jeg hepper på dig :glad

Det er lidt lige som om den første dag ikke rigtig er startet :( Nøj hvor var det svært i weekenden og den endte med at gå helt galt.. Jeg har spist kage, marcipanpåskeæg, ben and jerrys is, pizza og så har jeg desuden fået lidt for meget alkohol indenbords :( Føler mig så dum, men nu kører vi fremad :)

Masser af hep! :glad

Tak søde :kiss

Kan du ikke også lige sparke mig i gang - rigtig hårdt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men nu starter det - efter en weekend der gik så fatalt galt madmæssigt som den overhovedet kunne :( - jeg har påskeferie på nær torsdag, så tænker det som en god mulighed..

Trods påske, så tror jeg faktisk at det kan blive ganske godt :glad

Her er madplanen:

Madplan:

Mandag: fedfattige frikadeller m. Blomkålssalat á la kartoffelsalat

Tirsdag: lammeculotte m. bagte tomater og bønnefritter

Onsdag: spise hos et vennepar

Torsdag: arbejde - Laver en salat og tager med

Fredag: spise hos mine forældre - der er altid grønt og kød på bordet

Lørdag: spise hos svigerforældre - der er altid grønt og kød på bordet

Søndag: fiskefilet m. ovnstegte kartofler og salat

Om lidt tager vi ud og handler og planen er så at handle med masse lækkert grønt ind til salat til frokosterne..

Morgenmaden er jeg lidt i tvivl om - tror det bliver en blanding af æg, grovknækbrød m. ost og smoothies..

Nå men i får en Update på hvordan det er gået i dag - første dag uden sukker og med et minimalt indtag af kulhydrater..

I CAN DO IT!!!!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper på dig :glad

Det er lidt lige som om den første dag ikke rigtig er startet :( Nøj hvor var det svært i weekenden og den endte med at gå helt galt.. Jeg har spist kage, marcipanpåskeæg, ben and jerrys is, pizza og så har jeg desuden fået lidt for meget alkohol indenbords :( Føler mig så dum, men nu kører vi fremad :)

Tak søde :kiss

Kan du ikke også lige sparke mig i gang - rigtig hårdt ;)

Jo da! ;) Hvorledes foretrækker du sparket? Ultimativ dårlig samvittighed eller konstruktiv tilgang til metode og motivation!? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo da! ;) Hvorledes foretrækker du sparket? Ultimativ dårlig samvittighed eller konstruktiv tilgang til metode og motivation!? :D

En kombination ville være optimalt :D

Allerførst den dårlige samvittighed og dernæst den konstruktive metode - fortjener vidst begge dele :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemvendt fra indkøbsturen:

TqoUwMC.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagen i dag er gået super godt! Ingen sukker, brød, ris, pasta eller kartofler :yay og det allerbedste er at jeg ikke har fået hovedpine :glad

Så nu ser jeg frem til endnu en dag imorgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ked af at være budbringer af umiddelbart dårlige nyheder, men du kommer til at falde i fra tid til anden. Det gør vi alle, det er nærmest uundgåeligt :) Det vigtige er at man ikke lader sig slå så meget ud af det eller bruger det som en undskyldning til at sige: "så kan det også bare være helt lige meget" (er selv røget i den fælde mange gange tidligere), men at man kommer op på hesten igen. Og det har du gjort, så super flot :)

 

Det ligner i øvrigt et rigtig fornuftigt indkøb. Det ser i meget høj grad ud som det jeg selv plejer at købe på en god dag :p Her køber jeg også økologisk når jeg overhovedet kan, det alene føles også som at gøre noget godt for sig selv, synes jeg :) 

 

Og godt at du har mod på endnu en god dag i morgen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ked af at være budbringer af umiddelbart dårlige nyheder, men du kommer til at falde i fra tid til anden. Det gør vi alle, det er nærmest uundgåeligt :) Det vigtige er at man ikke lader sig slå så meget ud af det eller bruger det som en undskyldning til at sige: "så kan det også bare være helt lige meget" (er selv røget i den fælde mange gange tidligere), men at man kommer op på hesten igen. Og det har du gjort, så super flot :)

Det ligner i øvrigt et rigtig fornuftigt indkøb. Det ser i meget høj grad ud som det jeg selv plejer at købe på en god dag :p Her køber jeg også økologisk når jeg overhovedet kan, det alene føles også som at gøre noget godt for sig selv, synes jeg :)

Og godt at du har mod på endnu en god dag i morgen :yay

Ja den der med "så kan det hele være ligemeget" - Nøj hvor har jeg brugt den mange gange!! Og det er jo totalt skørt, at man vil stoppe flere usunde ting i hovedet, når man allerede har gjort det én gang!! Det må være sukkeret der taler ;)

Ja øko er godt for sjælen og samvittigheden og så bilder jeg mig ind at det smager bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men dagen i dag er ikke gået gå godt som jeg ville! Jeg har spist en halv snegl og til aftensmad har jeg fået kartoffelmos med enebærgryde! Og rettede jeg op på sneglen ved at spise rent salat til frokost og spiste kun en lille portion kartoffelmos, hvor der var gulerodssalat til! Så det er ok, men ikke perfekt :)

Men det bider mig i r.... nu, for jeg er mega lækkersulten og har nu spist to stykker grove knækbrød!! Nå men er spændt på hvad vægten siger imorgen :(

Imorgen bliver det nemt - jeg skal på arbejde kl 14 - og der tager jeg salat med til aftensmad - morgenmad og frokost skal jeg være mega sej med.. BASTA!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, kender alt for godt det med lækkersulten  :sandie 

 

Men godt at du fik det opvejet lidt i løbet af dagen og det lyder som en god plan du har lagt for i morgen. Hep hep, det skal du nok klare :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, kender alt for godt det med lækkersulten  :sandie 

 

Men godt at du fik det opvejet lidt i løbet af dagen og det lyder som en god plan du har lagt for i morgen. Hep hep, det skal du nok klare :)

Ja dagen er gået super godt! Frokosten er undervejs og salaten bliver lavet, når Liam er puttet.. Det er så nemt at spise sundt, når bare det er forberedt inden sulten melder sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja forberedelse gør virkelig en verden til forskel. Når det går galt for mig, så skyldes det rigtig ofte at jeg er nået at blive for sulten til først at stå og få lavet noget ordentligt og ikke på forhånd havde noget der var klar til at spise og så ender jeg med nogle knap så heldige løsninger. Super at det er gået godt i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER