Mit-store-ønske

Venteposition

8 indlæg i dette emne

Jeg føler mig simpelthen så fanget. Fanget mellem konstant at lede efter håbet og stå på kanten så tæt på et sort hul. Hvad er meningen med livet? Jeg er langt fra glad. Jeg er bange, ked og frustreret. Mine tanker sværmer konstant om det der er svært at få - en baby. Hvor lang tid kan man blive ved? Hvor mange år af mine unge voksenår skal bruges i et venteværelse. Hvordan kommer jeg videre? Kan jeg komme videre? Jeg føler at jeg er gået helt i stå - eller i hvert fald godt på vej. Jeg er mentalt gået på barsel for længe siden. Jeg bliver mere og mere træt, ked og frustreret over mit job. Jeg bør søge noget andet, rykke nogle rødder op i venteværelset. Men. Jeg finder hele tiden et men.  Jeg føler mig alene. Jeg føler mig som en omvandrende tordensky. Jeg føler at min selvtillid forsvinder. Jeg føler ikke at jeg kan finde overskud til et nyt job nu. Jeg ved jeg har en styrke, for jeg er trods alt er nået hertil. Jeg er ikke gået ned. Endnu. Men jeg er bange for jeg gør det. Lige pludselig. Måske lige om lidt. Og hvad så? Taber jeg så det hele på gulvet? Det hele går i ring. Styrken, håbet og nederlaget. Om og om igen. Der er ikke så meget anden at gøre end at vente og forsøge at holde godt fast på styrken og håbet. Forhåbentligt kan de sammen slå nederlaget en dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke noget klogt at sige, men jeg ville ikke forlade tråden uden at give dig et kram.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åhh hvor jeg kender de følelser og tanker. 

 

Vi havde oppe at vende flere gange i vores venteforløb, om det var det hele værd. Om hvad man ville fortryde mest, at man udsatte sig for det ventehelvede eller at man gav op. Vi kom frem til at give op, måtte være det værste, og det er jeg 100 % sikker op nu, efter vi har set vores søn.

 

Hvad kan du gøre for, at kunne holde det hele ud? Jeg tænker netop, at du skal ud og skabe dig nogle interesser, som kan tage opmærksomheden. Jeg havde gang i en del boligprojekter undervejs. Ordne soveværelse, ordne gulvene i stuerne, 2 af værelserne. osv og her de sidste 3 mdr. der begyndte jeg at gå lange turer.Hvor jeg fik luftet mine tanker. Den aften, hvor det hele bare hang mig langt ud af halsen, der gik jeg i flere timer, og var ude på en øde mark, hvor jeg kunne skrige og råbe, kaste med sten osv uden nogen kunne skule til mig, og tænke det værste om mig.

 

Jeg tænker, at hvis du er så træt af dit job, så er det måske på tide, at du begynder at lede efter et nyt, så du kan bruge noget energi der. Og så husk at holde kærestedage, hvor i er sammen og nyder hinanden. Det råd fik jeg også, og jeg synes bare det var noget lort, folk sagde. Men tror egentlig også det er vigtigt. at få fyldt godt op på den konto til,  når man bliver forældre, fordi så er tiden der ikke (siger dem, som har prøvet det, jeg er jo ikke selv kommet så langt endnu)

 

For mig har det også hjulpet, at have min Vannivaps at gå op i. At han så sagde farvel til livet i sommer, det var hårdt. Men jeg er så taknemmelig for den tid jeg havde med ham. Han var jo mit barn i alt dette ventehalløj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Der er en ting jeg har lært som bærer mig igennem kriser, jeg vil fortælle hvad det er og lade dig tygge på det!

Jeg finder en ting jeg KAN gøre noget ved lige nu og her.

Man får det som du har det lige nu når MANGE ting ramler/er :numse ting man som oftest ikke er herre over! Men når jeg finder en eneste ting jeg KAN gøre noget ved, så tager jeg magten i mit liv.

Alt fra en dag med selvforkælelse (massage, frisør, manicure, shopping), eller fokus på parforholdet (date, hotelophold, ferie) til en aktiv indsats for at nå et mål (kost, motion, opsparing, handleplaner, dagbog).

Det kan også være at ommøblere hele hjemmet.

Bare jeg gør NOGET hvor jeg tager en form for kontrol! En ting bærer endnu en ting med sig og så snart jeg har de ting på plads frigiver jeg lidt energi til at bearbejde de ting der ikke lige står til at ændre.

En anden ting er at skrive det ud!!! Bare tømme hovedet. Jeg har skrevet til mig selv, min døde morfar, til det barn jeg mistede, til BK! Det er fuldstændig ligemeget, bare det kommer ud.

Jeg håber det giver mening for dig! For misforstå mig ikke jeg kan GODT forstå venteværelset, jeg kan SAGTENS sætte mig ind i følelserne. Min eneste gode erfaring er bare at jeg åbner nogle af de døre der kan åbnes udefra, indtil jeg bliver kaldt ind til det jeg venter på, så tiden ikke er spildt.

Det gælder både i sorg, i krise, i stress, i PB, i de små traumer, i skuffelse... Ja alt mit liv har udsat mig for - det virker for mig hver gang!

Jeg håber i hvert fald at du kommer igennem uden at knække! Pg brug mit svar hvis du kan eller smid det af H til hvis jeg bare er "irriterende bedrevidende" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

M-S-Ø: jeg har altså valgt at forkorte dit navn, og sendt dig en pm (privat meddelse) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar :)

Jeg kan sagtens følge din strategi Majs! - Og din Vanni.

 

Jeg tror du har så meget ret i Majs, at det er vigtigt at prøve at få kontrol over de ting det er muligt at få kontrol over. Jeg kan virkelig føle mig låst på hænder og føder. Lidt mere selvforkælelse vil sikkert slet ikke være dumt! Jeg kan mærke at jeg bliver mere og mere træt af min krop, fordi den overhovedet ikke makker ret. Måske man skal ændre tanke og pleje den lidt mere i stedet for at være sur på den....

 

Jeg har igennem det her forløb haft meget fokus på at forsøge at have andre ting at glæde mig til/  sørge for at der er andre fokuspunkter. Dvs. at vi har købt lejlighed jeg har indrettet, vi har købt hund (som virkelig har været en ubeskrivelig hjælp i alt det her), jeg er begyndt på en (skide spændende) diplomuddannelse, jeg har brugt sindssyg mange timer på mit job,  vi var på en længere rejse til USA sidste sommer som jeg kunne bruge tid på at planlægge osv... Men da vi kom hjem fra USA var det som om jeg løb lidt tør for ideer - at jeg tænkte, nu må næste step simpelthen være graviditet!!

 

Nu er der så gået yderligere 6-7 måneder og jeg higer efter nye fokuspunkter. Jeg tror bare at jeg nu kun kan komme frem til de fokuspunkter som jeg synes er svære valg. F.eks. nyt job. Jeg ved inderst inde at jeg nok bør springe ud i noget nyt. Jeg bruger virkelig lang tid på transport, så jeg forestiller mig også at et nyt job vil give mig mere luft.. (og jeg ved at jeg ikke kan/har lyst til at arbejde der når jeg bliver mor, hvilket heller ikke hjælper på sagen) men pyyyh det er svært! Jobbet er jo netop medvirkende til at holde fokus lidt væk fra projekt baby - og det er trygt og jeg føler ikke just at jeg har overskud til at starte på noget nyt og.... og... og.... jeg er fyldt med undskyldninger... Måske jeg kal forsøge at have flere fokuspunkter - så der er små fokuspunkter sideløbende med de lidt større beslutninger, der virker som en lidt længere proces...

 

Hvor ville det bare være meget nemmere, hvis de to streger kom på en pind snart....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender det alt for godt, med fokuspunkter og når det så er nået, så står man der. Og i vores var der med økonomien også en del af det, for alt hvad der var af overskud gik til adoptions kontoen.

Jeg tænker, at du behøver jo ikke melde ud nogen steder, at du søger nyt job. Du skal bare tjekke jobannoncer løbende, og når du falder over noget spændende, så søger du stillingen, det er jo fordelen ved at have arbejde i forvejen, der har man råd til at være kræsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med Vanni - at søge job sideløbende er jo uforpligtende og nogenlunde stressfrit. Du kan starte med at melde dig til diverse job portalers jobagenter så får du mail med relevante job. Så kan du jo lige lure og tygge på den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER