Tumlepigen

Nu at få 4årig til at gøre som der bliver bedt om

39 indlæg i dette emne

Det siger absolut intet om dine moder-evner og jeg tror det er der det er svært for dig. Du bebrejder dig selv. Ikke? Hjælper det ikke, at vi nu er en håndfuld kvinder der har tilkendegivet, at vi oplever nøjagtig det samme? Det håber jeg altså lidt - du er alt for hård ved dig selv, søde :kiss

 

Nemlig! :ditto :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen det er da også bare røvirriterende :rolleyes

 

Hvis Theo ikke ender med at gøre, som vi siger, så bærer vi ham simpelthen ind i seng, og går ud og lukker døren.

Så går der ikke ret lang tid, før han kommer ud og siger, at han nok skal gå på toilettet.

 

Men jeg tror virkelig, at vi allesammen står i samme situation med det her. Vi har også en aftale om, at hvis det koger over for én af os (for hold nu op, hvor kan man blive frustreret <_<), så tager den anden over, så vi så vidt muligt undgår at nå til en situation, hvor vi kommer til at råbe af ham.

 

Den tager vi også - så kan man sgu godt ærgrer sig over at have børneværelser på 1. sal :rolleyes

 

Og vi prøver også at bruge hinanden når vi er der til at tage over. Det må vi blive ved med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den tager vi også - så kan man sgu godt ærgrer sig over at have børneværelser på 1. sal :rolleyes

Og vi prøver også at bruge hinanden når vi er der til at tage over. Det må vi blive ved med.

Ha ha åh ja det er ikke så godt tænkt af bygningskonstruktøren :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er du nødt til at bruge magt. Det har vi været, for ellers er det jo 'tomme trusler' når vi siger, at enten så må hun gøre det selv eller også hjælper vi/gør vi det for hende. Anna har fået nattøj på eller børstet tænder mod sin vilje med 'magt', men det kan tælles på een hånd hvor mange gange det er sket. Det lyder så voldsomt, og det er da heller ikke rart for nogen af os, men det tager hun altså ikke skade af, så længe det ikke gør ondt og det kan man sagtens sørge for det ikke gør - især hvis man siger "så hjælper jeg dig lige" fremfor meget vredt at snerre eller sige "nå, så skal jeg satan eddeme...." og lignende. Og hun har brug for I viser, at I mener hvad I siger. Som sagt er det præcis det hun leder efter - det gør hende tryg. Og hellere tage den fysiske 'kamp' nu, end når hun er 8 år, for der er det sgu ikke sikkert I kan.

 

Jeg satser heller ikke på det stopper foreløbig :rolleyes

 

Jeg hører dig - og du har ret. Jeg skal arbejde med at tøjle min irritation, især i disse dage hvor grænsen nås MEGET hurtigt.

 

Jeg kan helt sikkert ikke bære hende, når hun er 8 - hun er sgu tung nok nu (som sagt :rolleyes til børneværelser på 1.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til det røde: Når Anna kommer for langt ud i 'hvorfor det'-rækken, så siger jeg til sidst: "fordi det bestemmer jeg". For sådan er det nogen gange bare uden der behøver være yderligere grund eller forklaring. Sådan er det bare. Den godtager Anna stort set altid. 

 

Det med advarslerne er altafgørende for Anna. Det betyder IKKE, at hun så ikke brokker sig, men så er det trods alt nemmere og hun ved godt det er sådan det bliver. 

 

Det er sandt at du ikke kan vente i evigheder på at det passer hende. Og det skal du heller ikke. Det er netop hele humlen! Du skal lade det forløbe så længe du synes og når du mener tidspunktet er nået, så er det nået og det er ikke til diskussion. At man så stadig skal diskutere det og det driver en til vanvid, er en anden sag :rolleyes Jeg tror bare ikke på det er muligt, at have en 3-4 årig der bare gør som der bliver sagt. Det siger absolut intet om dine moder-evner og jeg tror det er der det er svært for dig. Du bebrejder dig selv. Ikke? Hjælper det ikke, at vi nu er en håndfuld kvinder der har tilkendegivet, at vi oplever nøjagtig det samme? Det håber jeg altså lidt - du er alt for hård ved dig selv, søde :kiss

 

 

Nemlig! :ditto :kiss

 

:boo Nu tuder jeg! :rolleyes

I kender mig for godt :O

 

Jo, det hjælper! Jeg har bestemt tendens til at føle/tænke at jeg er den eneste i verden der har det sådan eller oplever sådan. Tak - jeg hører dig og vil messe det for mig selv hver aften før sengetid til det er sevet ind ;) :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha åh ja det er ikke så godt tænkt af bygningskonstruktøren :lolhit

 

Eller af os, da vi købte huset ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:boo Nu tuder jeg! :rolleyes

I kender mig for godt :o

 

Jo, det hjælper! Jeg har bestemt tendens til at føle/tænke at jeg er den eneste i verden der har det sådan eller oplever sådan. Tak - jeg hører dig og vil messe det for mig selv hver aften før sengetid til det er sevet ind ;) :kiss

Snart 6 år, søde (:o) - man lærer nogen ting om hinanden. Og så tænker vi jo ret ens, ved jeg ;) :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Åh altså Tumle, jeg synes godt nok også du er (for!) hård ved dig selv! :kram2

Som sagt er det lige sådan herhjemme og jeg føler mig tit utilstrækkelig og en skod mor, når jeg ikke evner at takle vores lille 3-årige hystade godt nok, så det ender i gråd og råberi, og det seneste - Lise er begyndt at kaste ting efter mig når hun bliver vred <_<

Herhjemme har jeg opdaget at når det drejer sig om at få nattøj på eller børstet tænder, så hjælper det at spørge Lise hvor hun vil have dette gjort. Hvis hun nægter at svare eller siger hun ikke vil, så siger jeg i en rolig tone "ok , så bliver det xxx (stuen, badeværelset, værelset)" og når hun så begynder at skrige og brokke sig, gentager jeg spørgsmålet "hvor vil du så gerne have vi gør det?". Så plejer hun at snøfte et svar og så er der som regel ikke mere brok derfra. Det er som om det hjælper at hun har fået lov at træffe et valg, så er det mere ok.

Nogle gange går den dog bare ikke, så nægter hun bare. Så gør jeg som Susanne og siger så roligt som muligt "Jeg ved godt du ikke vil, men det er godnat tid nu, så derfor skal du. Så nu hjælper jeg dig lige med xxx". Nogle gange er jeg nødt til at holde hende fast mens vi børster tænder, men så skynder jeg mig meget og taler hele tiden til hende "Jeg gør det meget hurtigt Lise, vi er færdige lige om lidt. Jeg ved godt det ikke er rart, men vi er nødt til at børste dem inden du skal i seng. Så nu børster jeg lige i overmunden.". Og så tager hende op og gør det rart med det samme bagefter.

Det er pisse hårdt og bestemt ikke sjovt. Men jeg tror også det betaler sig i det lange løb at holde fast og mene hvad man siger. Ikke noget med at bøje sig fordi de skriger og går på tværs. Så ved de at de kan regne med at tingene er som de er og det bliver som mor og far siger. Og så bliver det forhåbentlig bedre senere :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt er vores nabo gammel vuggestue og bh pædagog, og hver gang Lise protesterer over noget, klapper hun i sine små hænder og siger hun er SÅ herlig og sund! Hun er ved at udvikle sig, finde og mærke sig selv og sine meninger, sin rolle i forhold til andre osv (hun forklarede mig en masse fine ting omkring det som jeg ikke kan huske halvdelen af :D Men essensen var at det var en GOD ting at de var trodsige, en normal og sund udvikling - selvom vi synes det er mega træls!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror lige jeg låner min mand telefonen så han kan læse denne tråd og konstatere, at Melissa er en helt normal 3-årig i selvstændighedsfasen og som ikke er så uopdragen som han synes ;) Det er også bare fordi at Nitzens Maja er from som et lam ved siden af vores lille hysse, som har fået lige dele af mor og fars temperament og hysteri ;)

Tumle, jeg synes altså også du er så hård ved dig selv i morrollen :( :kram2 Du er den bedste mor til dine dejlige tøser, uanset hvad du tænker. Det er bare en hård alder at komme igennem- og jeg kan se på min niece og bonus at det ikke bliver sjovere når de for alvor kan argumentere for sin sag :rolleyes

Op med hovedet, super dejlige mama :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lade være med at smile lidt - ikke fordi det egentlig er morsomt (navnlig imens man er i det), men fordi jeg sq knap nok kan få min 2-årige til at rette ind :rolleyes Hun lyder som en helt normal 4-årig, og jeg er sikker på, at du håndterer det så godt, som man nu kan :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lade være med at smile lidt - ikke fordi det egentlig er morsomt (navnlig imens man er i det), men fordi jeg sq knap nok kan få min 2-årige til at rette ind :rolleyes Hun lyder som en helt normal 4-årig, og jeg er sikker på, at du håndterer det så godt, som man nu kan :kram2

:ditto jeg smiler nok også lidt i panik :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den...... TØS!!! (Mangler en smiley der hopper i arrigskab)

Uuuuuh......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER