Guest

Spænding i hverdagen!

12 indlæg i dette emne

Anders skulle på sygehuset fra morgenen af, så Mie og jeg var hjemme til han kom hjem så hun kunne komme i gæstehus.

Vi sad så på Mies værelse og hyggede med perler da vi hører rumsteren i den anden ende af huset.

Mig: "jeg tror det er bedstefar der kommer"

Der bliver skramlet med poser men der er ikke nogen der siger "Hej" så han har nok ikke hørt os. bilen er ikke hjemme og der var låst.

Mig: "Mie du må godt løbe ned til bedstefar han har nok ikke hørt os!

Mie løb ned i stuen, der var helt stille bortset fra skramlen og så kom hun tilbage.

Mie "hva' det for lyd mor?"

Mig: "skal jeg gå med ned til bedstefar?"

Mie: "ja!"

Vi går ned i stuen og jeg kan så høre at det ikke kommer fra køkkenet, men fra udstuen, det slår mig slet ikke at det kan være at det ikke er bedstefar for han skal lave en lås derude for os!

MEN DET ER IKKE BEDSTEFAR!!!!!!

DET

ER

EN FUGL!!!!!!!!!!!!!! PANIK!!!!

Den fløj som en pinpon bold fra rude til rude og smaskede sit hoved mod med et ordentligt GOK hver gang den ramte.

Min hjerne gik amok:

Hvordan er den kommet ind

Mie må ikke blive bange

Nej nej nej lille fugl ikke ind i vinduerne det gør jo ondt

Hvordan FANDEN er den kommet IND!!!

Hvordan får jeg den ud?

Mie må ikke blive bange!

HVORDAN HELVEDE ER DEN KOMMET IND?????????

Åh sid nu stille lille fugl

Kan vinduerne åbnes nok?

Den skal ikke ind i stuen, øh øh, hvordan undgår jeg at skræmme den den vej?

Rolig Maja rolig Maja!!!!

Mig: "Mie du skal lige blive herinde så du ikke bliver forskrækket"

Og så snakkede jeg ellers til fuglen - nok mest for at berolige mig selv!

"Rolig lille fugl, åh lille fugl, så så lille fugl, ikke ind i vinduerne, hvordan får jeg dig ud?"

Jeg fik åbnet vinduerne fjernest fra fuglen, men fuglen søgte tilflugt bag lamel gardinet.

Mie: "bare rolig jeg redder den" (fra åbningen id til køkkenet i den fjerneste ende af stuen)

Jeg tænker: "hvad gør jeg, den må ikke vikles ind i lamel snorene...."

Og så slår det mig:

"VILDE VENNER" - hurra for ramasjang!!! Jeg må pasificere den paniske fugl så den ikke skader sig selv mere.

Mie: "jeg har den" (stadig fra køkkenet)

Mig: "det er godt du hjælper mig Mie"

Mie: "ja!"

Jeg fandt et tæppe fik skærmet fuglen ind bag lamel gardinet åbnet vinduet over fuglen, stiller mig lidt tilbage! Fuglen prøver bare at mase sig gennem ruden :rolleyes

Nå men så er det "hands on" - tæppe om hænderne pg håbe den ikke napper og så fange den og slippe ud af vinduet! Fuglen flyver i panik væk, men får hurtigt selskab af en anden fugl der vist bare har ventet, for den kom oppe fra vores tag!

Mie: "SÅ kan den komme hjem til mor!"

Mig: "ja vi redede den lige så den kunne komme hjem til sin mor"

Mie: "OG far"

Jeg føler mig som dagens helt :D jeg syntes det var total grænseoverskridende med en panisk blafrende fugl om ørerne! Men fuglen kom ud og Mie blev slet ikke bange!

Nu står jeg så bare stadig med spørgsmålet: HVORDAN FANDEN KOM DEN IND?

Jeg kan kun forklare det med skorstenen, men hvor ofte falder der fugle gennem skorstenen? Og hvad hvis vi selv er i udstuen når det sker? Kæmpe chok.

Jeg har fundet frem til at fuglen mest ligner en allike. Men spørger lige ornitolog interesserede svigerfar når han kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha, jeg ka lige se det for mig :D

Godt du fik den ud og Mie ikke blev bange samtidig.!

Vi havde fugleunger indenfor i vores gamle hus. Vi åbnede op til loftet og så faldt de ned i hovedet på Jan og en anden gang havde vi en fugl inde i køkkenet.

Ej, men det er så synd for de fugle, de bliver jo så bange.

Jeg ved dog ik, om de ka komme ned gennem en skorsten, hmm...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikke noget filter i en skorsten så detiikke er en mulighed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg ANER det ikke. En allike er ikke en lille bitte fugl som fx gråspurv. Den var nok omk. Solsorte størrelse, måske større og der er INGEN huller nogen steder og intet stod åben - jeg tonsede hele huset rundt bagefter for at løse mysteriet. Men det ENESTE der giver mening er den skorsten! Der er hul ind til en ubrugt pejs i udstuen og ind til brændeovns indsats i stuen. Og der er lidt snavs i pejsen, men det kommer også når det blæser fra en bestemt vinkel.

Der har jo lige været byggesagkyndig på huset som påpegede noget ved skorstenen men som skulle være lavet :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alliker er kendt for at bygge reder i skorstene... tag at få skorstenen tjekket inden den skal bruges. Sejt du fik fuglen ud :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alliker er kendt for at bygge reder i skorstene... tag at få skorstenen tjekket inden den skal bruges. Sejt du fik fuglen ud :D

Vi har fundet ud af at der i hvert fald er hul igennem skorstenen, der er også faldet sådan noget isolerings agtigt ned der ligger oppe i hullet så ja den skal tjekkes.

Nogen der ved hvem man skal have fat i? Skorstensfejeren? Eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh shit. Det er altså lige lidt for spændende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh shit. Det er altså lige lidt for spændende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fundet ud af at der i hvert fald er hul igennem skorstenen, der er også faldet sådan noget isolerings agtigt ned der ligger oppe i hullet så ja den skal tjekkes.

Nogen der ved hvem man skal have fat i? Skorstensfejeren? Eller?

Ja, skorstensfejeren skal ud og kigge på det og så ville jeg nok bede om at få sat en rist/filter op også, så det ikke gentager sig :huh

Stakkels lille fugl :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke et drama, godt klaret dyreven Maja  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fugle inde hele tiden. Kattene slæber dem med ind og slipper dem løs i stuen. Så er der fjer OVERALT! Og vi må ud på terrassen og finde en sten, der kan gøre en ende på de stakkels små kræs lidelser.

Hehe, godt fortalt, Majs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha hvor spændende, men godt I fik den reddet ud! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER