Pdkj

Hvornår og hvordan fortæller i om graviditeten?

52 indlæg i dette emne

Vi har i løbet af ugen fortalt det til de nærmeste. Før det var jeg på ingen måde nervøs for graviditeten eller at det skulle "gå galt", men det er begyndt at blive nu! Særligt efter jeg fortalte det til mine forældre. Ved ikke hvorfor men nu har en nagende angst for at miste... Måske er det fordi det føles mere virkeligt nu og der er mere på spil?  :wacko

 

100% - det er helt vildt skørt. Men har det på fuldstændig samme måde. Men som min kæreste og jeg har snakket om, så HVIS det skulle gå galt, så er det jo også vigtigt at have opbakningen og omsorgen fra de nærmeste. Og den er immervæk sværere at give, hvis man ikke er bekendt med situationen  ;) Men der er bestemt "mere spå spil". Det er en del af forberedelsen til den nye fremtid.

 

 

Vi fortalte det også til mine forældre i går  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har i løbet af ugen fortalt det til de nærmeste. Før det var jeg på ingen måde nervøs for graviditeten eller at det skulle "gå galt", men det er begyndt at blive nu! Særligt efter jeg fortalte det til mine forældre. Ved ikke hvorfor men nu har en nagende angst for at miste... Måske er det fordi det føles mere virkeligt nu og der er mere på spil?  :wacko

 

Tænker at det er en stor ting at fortælle det til de nærmeste. Og det må også være super skønt at kunne tale åbent om det :) 

Det er bare tanken om at sige det højt tænker jeg. Når vi fortæller det, så er der jo også flere mennesker der skal vide det, hvis det ikke går. Lige nu er jeg bare max glad for at vi ikke har fortalt nogen noget, fordi jeg her til eftermiddag har oplevet blod :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker at det er en stor ting at fortælle det til de nærmeste. Og det må også være super skønt at kunne tale åbent om det :)

Det er bare tanken om at sige det højt tænker jeg. Når vi fortæller det, så er der jo også flere mennesker der skal vide det, hvis det ikke går. Lige nu er jeg bare max glad for at vi ikke har fortalt nogen noget, fordi jeg her til eftermiddag har oplevet blod :wacko

Da jeg havde en bio i sidste cyklus, var jeg glad for at vi ikke havde nået at fortælle det til andre end mine forældre :(

Øv med blod... Er det meget? Hvor langt er du? :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker at det er en stor ting at fortælle det til de nærmeste. Og det må også være super skønt at kunne tale åbent om det :)

Det er bare tanken om at sige det højt tænker jeg. Når vi fortæller det, så er der jo også flere mennesker der skal vide det, hvis det ikke går. Lige nu er jeg bare max glad for at vi ikke har fortalt nogen noget, fordi jeg her til eftermiddag har oplevet blod :wacko

Blod - Åh nej! Var det meget?  :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker at det er en stor ting at fortælle det til de nærmeste. Og det må også være super skønt at kunne tale åbent om det :)

Det er bare tanken om at sige det højt tænker jeg. Når vi fortæller det, så er der jo også flere mennesker der skal vide det, hvis det ikke går. Lige nu er jeg bare max glad for at vi ikke har fortalt nogen noget, fordi jeg her til eftermiddag har oplevet blod :wacko

 

Er du ok? og er blodet stoppet igen?  :wacko  Krydser fingre :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg havde en bio i sidste cyklus, var jeg glad for at vi ikke havde nået at fortælle det til andre end mine forældre :(

Øv med blod... Er det meget? Hvor langt er du? :kram

 

 

Blod - Åh nej! Var det meget?  :kram

 

 

Er du ok? og er blodet stoppet igen?  :wacko  Krydser fingre :kram2

 

Hvor er i søde :)  Papiret var blodigt når jeg havde været på WC det meste af eftermiddagen igår :( Jeg talte med vagtlægen, og han beordrede afslapning og så skulle jeg tale med min egen læge idag, når jeg skal til første lægeundersøgelse. Idag har der ikke været noget, men jeg synes jeg har mere murren i maven idag. Så nu ser jeg, hvad lægen siger her om en times tid. 

 

Jeg er 9+0 idag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i søde :)  Papiret var blodigt når jeg havde været på WC det meste af eftermiddagen igår :( Jeg talte med vagtlægen, og han beordrede afslapning og så skulle jeg tale med min egen læge idag, når jeg skal til første lægeundersøgelse. Idag har der ikke været noget, men jeg synes jeg har mere murren i maven idag. Så nu ser jeg, hvad lægen siger her om en times tid. 

 

Jeg er 9+0 idag.

Hvis du ikke har smerter samtidig med, så kan du vist tage det helt roligt :)  Har selv blødt som du beskriver, og jeg er absolut stadig meget gravid :wub Men kan sagtens sætte mig ind i forskrækkelsen eller bekymringen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i uge 5+6 (må det være) og skal til min 3 måneders samtale her efter påske og ved ikke og jeg skal fortælle det der?

Jeg har "dårlig samvittighed", da jeg ikke har været ansat længere, men det kom både bag på min mand og jeg - altså barnet er ønsket, det er slet ikke det, men vi havde ikke regnet med det gik så hurtigt, efter jeg havde smidt pillerne..

 

Jeg skal til lægen igen d. 20 april og til jordmoder midt i maj - men hvor længe skal jeg vente?

 

To af mine rigtig gode veninder ved det og så vores forældre - men ikke vores søskende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i søde :)  Papiret var blodigt når jeg havde været på WC det meste af eftermiddagen igår :( Jeg talte med vagtlægen, og han beordrede afslapning og så skulle jeg tale med min egen læge idag, når jeg skal til første lægeundersøgelse. Idag har der ikke været noget, men jeg synes jeg har mere murren i maven idag. Så nu ser jeg, hvad lægen siger her om en times tid. 

 

Jeg er 9+0 idag.

 

Hvordan er det gået hos lægen i dag? Jeg har læst på et tidspunkt at blødning i uge 10 var meget normalt.. Kan selvfølgelig ikke huske hvorfor  :chin:

Jeg krydser alle mine fingre og tæer for dig! :kram  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i søde :)  Papiret var blodigt når jeg havde været på WC det meste af eftermiddagen igår :( Jeg talte med vagtlægen, og han beordrede afslapning og så skulle jeg tale med min egen læge idag, når jeg skal til første lægeundersøgelse. Idag har der ikke været noget, men jeg synes jeg har mere murren i maven idag. Så nu ser jeg, hvad lægen siger her om en times tid. 

 

Jeg er 9+0 idag.

 

Ja, hvordan er det gået hos lægen? :unsure

 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i uge 5+6 (må det være) og skal til min 3 måneders samtale her efter påske og ved ikke og jeg skal fortælle det der?

Jeg har "dårlig samvittighed", da jeg ikke har været ansat længere, men det kom både bag på min mand og jeg - altså barnet er ønsket, det er slet ikke det, men vi havde ikke regnet med det gik så hurtigt, efter jeg havde smidt pillerne..

 

Jeg skal til lægen igen d. 20 april og til jordmoder midt i maj - men hvor længe skal jeg vente?

 

To af mine rigtig gode veninder ved det og så vores forældre - men ikke vores søskende..

 

Når du ikke er længere henne, så ville jeg ikke fortælle det endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i uge 5+6 (må det være) og skal til min 3 måneders samtale her efter påske og ved ikke og jeg skal fortælle det der?

Jeg har "dårlig samvittighed", da jeg ikke har været ansat længere, men det kom både bag på min mand og jeg - altså barnet er ønsket, det er slet ikke det, men vi havde ikke regnet med det gik så hurtigt, efter jeg havde smidt pillerne..

 

Jeg skal til lægen igen d. 20 april og til jordmoder midt i maj - men hvor længe skal jeg vente?

 

To af mine rigtig gode veninder ved det og så vores forældre - men ikke vores søskende..

 

Jeg ville som LilleMi siger også vente. Helt sikkert. Det er stadig så nyt. 

Men Baksen du skal bare på ingen måde have dårlig samvittighed. Du skal ikke planlægge barn efter din arbejdsgiver. Du skal planlægge barn efter dig og din mand! Det er et vilkår når man ansætter en kvinde at der er en sandsynlighed for at hun bliver gravid. 

Som min far der selv er direktør siger så ligegyldigt hvor længe en kvinde har været i firmaet så skal man altid blive glad på hendes vegne når hun bliver gravid, ellers har man et stort problem og bør ikke være leder  :)

Fortæl det inden der kommer snak i krogene fordi du se gravid ud, er meget træt eller har kvalme der er svær at skjule. - Det var det jeg gjorde :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er "blomsten" til farmor og farfar klar - de vinglade, kan selvfølgelig ikke få nyheden på anden vis  :yay

 

post-11548-0-98262500-1427897481_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er "blomsten" til farmor og farfar klar - de vinglade, kan selvfølgelig ikke få nyheden på anden vis :yay

Super ide

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er "blomsten" til farmor og farfar klar - de vinglade, kan selvfølgelig ikke få nyheden på anden vis  :yay

haha hvor er det sjovt fundet på  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De første 2 kopper er givet til den kommende mormor og hendes mand. De blev glade, på den rolige jyske måde ;) Dog viser min mor det ved at sige "jeg må vel godt sige det til J for han kender jo ingen som han kan fortælle det til?" Og dem og dem kan jeg da også fortælle det til... Ak ja, det er jo en svær hemmelighed at holde på :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super ide

 

haha hvor er det sjovt fundet på  :D

 

Det var skide skægt - der gik en god rum tid inden de forstod det. Men blev SÅ glade  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har alle 3 hold bedsteforældre fået nyheden :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg fortalt det til mit arbejde :rolleyes  De tog det fint og sagde stort tillykke :wub  Det er SÅ underligt at pludselig så mange ved det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand fortalte det i dag til hans bror og svigerinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er så glad for vores omstændigheder, at han i går skrev det på facebook helt uden at snakke med mig om det (total ninja-style). Vi havde jo begge fortalt det på arbejde, så han kunne ikke se hvorfor ikke resten af verden skulle vide det. Han tænkte måske ikke lige over at når facebook ved det, så kan jeg se frem til en ny hverdag med halv- fremmede mennesker der kommer hen og rører min mave :blink  :D Så nu er min mave i hvert fald offentlig, selvom jeg gerne havde ventet et par uger mere :wub  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er så glad for vores omstændigheder, at han i går skrev det på facebook helt uden at snakke med mig om det (total ninja-style). Vi havde jo begge fortalt det på arbejde, så han kunne ikke se hvorfor ikke resten af verden skulle vide det. Han tænkte måske ikke lige over at når facebook ved det, så kan jeg se frem til en ny hverdag med halv- fremmede mennesker der kommer hen og rører min mave :blink  :D Så nu er min mave i hvert fald offentlig, selvom jeg gerne havde ventet et par uger mere :wub  

 

Sødt  :7himmel

 

Herhjemme tripper kæresten også bare for at "få lov" til at offentliggøre det på FB, og jeg forstår ham udemærket. Det er også vildt spændende. Og for dem er der jo ikke en voksende mave, så i deres hverdag er det jo ekstra fedt, at folk kender til det, så de kan spørge. Her har vi aftalt, at han kan gå all-in, når NF scanningen er overstået OG når storebror har fået besked.

Nedtælling: 17 dage  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand fortalte det i dag til hans bror og svigerinde :)

Samme dag fortalte jeg det til min bror og svigerinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sødt  :7himmel

 

Herhjemme tripper kæresten også bare for at "få lov" til at offentliggøre det på FB, og jeg forstår ham udemærket. Det er også vildt spændende. Og for dem er der jo ikke en voksende mave, så i deres hverdag er det jo ekstra fedt, at folk kender til det, så de kan spørge. Her har vi aftalt, at han kan gå all-in, når NF scanningen er overstået OG når storebror har fået besked.

Nedtælling: 17 dage  :loveshower

Lyder som en god plan :) Ja, selvom jeg først blev lidt småirriteret over det, så synes jeg faktisk det er meget rart, at jeg ikke længere skal skjule det eller være tilbageholdende omkring det :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg fortalt min chef om den kommende barsel. Det var rart at få det gjort.

Jeg var nemlig til samtale i dag om min tilbagevending. Og det var bare så god en oplevelse. Jeg starter lige så stille op d. 4 maj! Fik krammet savnede kollegaer og hilst på nogle få elever, der savnede mig. Sikke et boost  :kuller På mandag fortæller jeg det nok til mine kollegaer. Jubiii...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER