MLM

Hvordan ville i fortælle om graviditen

29 indlæg i dette emne

Ja overskriften siger sig selv, men jeg skal love for at man hurtigere bliver større anden gang. Så jeg kan bare ikke skjule noget mere, vi svømmer to tre gange i ugen og i fredags kiggede hun bare lidt mere på min mave men sagde ikke noget.

jeg ville selv fortrække at få det. På en SMS så man kan vende sig til tanken inden vi ses næste gang

---------------------------------------

Nå her er lige en lille Update.

Efter vi skulle klæde om siger min veninde, hvordan kan man nøjes med at tage på direkte på maven, og have kvalme patter op til halsen uden at fortælle mig noget.

Jeg spurgte hvad hun mente, hvortil hun sagde at hun håbede at jeg va gravid for nu havde hun lavet et babytræ til mig som hun gjorde med August.

Jeg kunne jo ikke andet en bekende kulør og hun fløj min om halsen og sagd tillykke

Så det er jo helt fantastisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes helt sikkert også du skal sende hende en SMS... Og hvis hun så føler for det, kan hun jo ringe dig op og ønske tillykke... Og hvis hun lige har behov for at synke den, så har hun jo muligheden for at vente til i ses i svømmehallen :)

i stedet for en opringening/sige det face to face... for der skal hun lissom reagere med det samme, og måske er det ikke helt nemt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja overskriften siger sig selv, men jeg skal love for at man hurtigere bliver større anden gang. Så jeg kan bare ikke skjule noget mere, vi svømmer to tre gange i ugen og i fredags kiggede hun bare lidt mere på min mave men sagde ikke noget.

jeg ville selv fortrække at få det. På en SMS så man kan vende sig til tanken inden vi ses næste gang

Kunne du evt. ikke ringe og fortælle det, inden I mødes næste gang? Evt. kunne du jo sige, at du havde følelsen af, at hun kiggede ekstra på din mave sidste gang, så nu vil du lige fortælle hende, at der er en grund til, at du virker større ^_^ Tænker om en sms måske kan blive tolket forkert.. Bare en tanke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes helt sikkert også du skal sende hende en SMS... Og hvis hun så føler for det, kan hun jo ringe dig op og ønske tillykke... Og hvis hun lige har behov for at synke den, så har hun jo muligheden for at vente til i ses i svømmehallen :)

i stedet for en opringening/sige det face to face... for der skal hun lissom reagere med det samme, og måske er det ikke helt nemt...

Det er lige netop fordi så har hun tid til at græde blive glad reagere på den måde hun har brug for

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne du evt. ikke ringe og fortælle det, inden I mødes næste gang? Evt. kunne du jo sige, at du havde følelsen af, at hun kiggede ekstra på din mave sidste gang, så nu vil du lige fortælle hende, at der er en grund til, at du virker større ^_^ Tænker om en sms måske kan blive tolket forkert.. Bare en tanke ;)

hvordan ville du tolkedet spørg jo bare

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo selv stået som den barnløse i et par år eller tre og der findes ingen nem løsning for, at fortælle det, for uanset hvordan hun får det afvide vil hun blive ked af det.. ( Det blev jeg ihvertfald i sin tid )..

Men en SMS vil være fint og så kan hun lige få lidt tid for sig selv og sine tanker inden i ses igen :)

Hun vil muligvis slet ikke snakke om det når i ses igen og så lad endelig vær med at nævne din graviditet over for hende, selv om det kan være svært, for man vil jo bare så gerne fortælle det til hele verden..

Det aller værste man kan få afvide som barnløs er hvis vedkommende blev gravid ved et uheld eller i første forsøg - Det er bare ikke fedt at høre..

Så mit råd er at lade hende komme til dig og hvis hun ønsker at snakke om din graviditet, så lad hende endelig, men hvis hun ønsker at ignorerer det, så er det også helt ok :)

Håber du kan bruge det til noget :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo selv stået som den barnløse i et par år eller tre og der findes ingen nem løsning for, at fortælle det, for uanset hvordan hun får det afvide vil hun blive ked af det.. ( Det blev jeg ihvertfald i sin tid )..

Men en SMS vil være fint og så kan hun lige få lidt tid for sig selv og sine tanker inden i ses igen :)

Hun vil muligvis slet ikke snakke om det når i ses igen og så lad endelig vær med at nævne din graviditet over for hende, selv om det kan være svært, for man vil jo bare så gerne fortælle det til hele verden..

Det aller værste man kan få afvide som barnløs er hvis vedkommende blev gravid ved et uheld eller i første forsøg - Det er bare ikke fedt at høre..

Så mit råd er at lade hende komme til dig og hvis hun ønsker at snakke om din graviditet, så lad hende endelig, men hvis hun ønsker at ignorerer det, så er det også helt ok :)

Håber du kan bruge det til noget :kram2

Tak man kan bruge alle svar til noget

Men vi har også svært ved det her babyhalløj så vi har været i samme båd, hende lægers end mig.

Og jeg kunne ALDRIG finde at snakke og tvære det i ansigtet på hende aldrig jeg ved jo selv hvor ked man bliver.

Jeg skrev selv en tråd omkring alle der blev gravide foran næsen på mig og der testede jeg så positiv tredages efter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt forskrækker jeg sms/msn, for så ser ingen tårerne, hvis jeg blir ked af det...

Derudover har jeg så tid til at sluge den indtil jeg ser dem igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt forskrækker jeg sms/msn, for så ser ingen tårerne, hvis jeg blir ked af det...

Derudover har jeg så tid til at sluge den indtil jeg ser dem igen.

Sådan har jeg selv haft det tak for svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak man kan bruge alle svar til noget

Men vi har også svært ved det her babyhalløj så vi har været i samme båd, hende lægers end mig.

Og jeg kunne ALDRIG finde at snakke og tvære det i ansigtet på hende aldrig jeg ved jo selv hvor ked man bliver.Jeg skrev selv en tråd omkring alle der blev gravide foran næsen på mig og der testede jeg så positiv tredages efter

Det er super godt..

Det er nemlige bare rigtig ufedt, at få det tværet rundt hele tiden og konstant, når man slet ikke har lyst eller behov for at høre det, så synes stadig din løsning med en sms er det bedste..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er super godt..

Det er nemlige bare rigtig ufedt, at få det tværet rundt hele tiden og konstant, når man slet ikke har lyst eller behov for at høre det, så synes stadig din løsning med en sms er det bedste..

Når man selv har stået i situationen så ved kender man jo lidt til det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg selv stået på den anden side efterhånden rigtigt mange gange. Ja nogle af dem som er begyndt at prøve efter os har nu nr 2....

Det gør så usigeligt ondt, at få at vide. Vi ønsker jer alt lykken, men hvor er vi dog misundelige på den lykke og håbede, at det denne gang var os der kunne komme og fortælle de nyheder.

Jeg ville personligt blive rigtig rigtig ked af det, hvis min gode veninde valgte at sende mig en sms. Jeg ville føle hun stak hovedet i busken, og det ville ligge sig som en afstand imellem os. Det ville være så svært, at få sagt noget om det næste gang vi skulle ses.

Men vi er alle forskellige. Jeg ved, at rigtig mange helst vil have det på en sms, så man kan reagere uden i ser det. Jeg vil helst have det at vide face to face. Sidst vi fik det at vide af et hold venner var det en rigtig god oplevelse. De havde været så nervøse for, at fortælle os det. Så det blev fremstammet med meget kiggen ned i gulvet. Men det var så rørende at opleve deres omsorg for os, at jeg helt glemte hvor ondt det gjorde at få at vide hun var gravid. I fredags blev de forældre til en lille dreng, og ham glæder jeg mig da også til at se, selvom jeg ved det gør så ondt.

Jeg har lært at håndtere det ved, at fortælle mig selv, at jeg ikke bliver mor hurtigere eller langsommere bare fordi andre får børn. Altså min lykke er ikke afhængig af deres- men det gør nu stadig ondt når det er for 120. gang :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har selv stået i situationen som barnløs og haft en veninde som blev gravid så ved præsis hvordan det er.

Som barnløs er man utrolig sårbar overfor netop dette og det gør så afsindigt ondt uanset hvor lykkelig man er på venindens vegne.

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til hende og sige det og ikke springe over hvor gærdet er lavest med en sms... Forklar hende, at du ved, at det er et sårbart emne men, at du ønsker hun hører det fra dig og gør det klart for hende, at du ved, at det er svært for hende og at du acceptere hendes måde at håndtere det på. Accepter, hvis hun tager afstand til dig indtil hun får det på plads, for det er mega hårdt. OG for alt i verden accepter at hun måske ikke magter at "interessere" sig i din glæde og din graviditet og lad hende tage det i det tempo hun har brug for.

Knus herfra og tillykke med graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har selv stået i situationen som barnløs og haft en veninde som blev gravid så ved præsis hvordan det er.

Som barnløs er man utrolig sårbar overfor netop dette og det gør så afsindigt ondt uanset hvor lykkelig man er på venindens vegne.

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til hende og sige det og ikke springe over hvor gærdet er lavest med en sms... Forklar hende, at du ved, at det er et sårbart emne men, at du ønsker hun hører det fra dig og gør det klart for hende, at du ved, at det er svært for hende og at du acceptere hendes måde at håndtere det på. Accepter, hvis hun tager afstand til dig indtil hun får det på plads, for det er mega hårdt. OG for alt i verden accepter at hun måske ikke magter at "interessere" sig i din glæde og din graviditet og lad hende tage det i det tempo hun har brug for.

Knus herfra og tillykke med graviditeten :)

Jeg tror nu bestemt ikke det er for at springe over hvor gærdet er lavest... sms'en er jo for den barnløses skyld, så hun kan reagere i fred... Ikke for Marie Louises "nemheds" skyld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes en sms ville være en rigtig god ide...

alternativ hvis du skulle have lyst til at sige det face to face, så sig det efter svømning lige inden i gå hver sin vej, så hun kort efter hun får det afvide kan "afreagere" for sig selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvordan ville du tolkedet spørg jo bare

Jeg tænker bare, at det kunne være, at hun netop ville føle sig "undviget" af dig ved en sms - men der er virkelig mange forskellige synsvikler på det :) Tror du skal følge din mavefornemmelse, du kender hende jo også, så du ved nok allerbedst, hvordan hun bedst får det atvide :) Og i og med i har været i samme båd, så tror jeg nu også, at hun tackler det helt fint, men som andre siger, så skal det måske til "forfalde" - tror bestemt hun nok skal blive glad på jeres vegne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg selv stået på den anden side efterhånden rigtigt mange gange. Ja nogle af dem som er begyndt at prøve efter os har nu nr 2....

Det gør så usigeligt ondt, at få at vide. Vi ønsker jer alt lykken, men hvor er vi dog misundelige på den lykke og håbede, at det denne gang var os der kunne komme og fortælle de nyheder.

Jeg ville personligt blive rigtig rigtig ked af det, hvis min gode veninde valgte at sende mig en sms. Jeg ville føle hun stak hovedet i busken, og det ville ligge sig som en afstand imellem os. Det ville være så svært, at få sagt noget om det næste gang vi skulle ses.

Men vi er alle forskellige. Jeg ved, at rigtig mange helst vil have det på en sms, så man kan reagere uden i ser det. Jeg vil helst have det at vide face to face. Sidst vi fik det at vide af et hold venner var det en rigtig god oplevelse. De havde været så nervøse for, at fortælle os det. Så det blev fremstammet med meget kiggen ned i gulvet. Men det var så rørende at opleve deres omsorg for os, at jeg helt glemte hvor ondt det gjorde at få at vide hun var gravid. I fredags blev de forældre til en lille dreng, og ham glæder jeg mig da også til at se, selvom jeg ved det gør så ondt.

Jeg har lært at håndtere det ved, at fortælle mig selv, at jeg ikke bliver mor hurtigere eller langsommere bare fordi andre får børn. Altså min lykke er ikke afhængig af deres- men det gør nu stadig ondt når det er for 120. gang :blush

Sådan havde jeg det også inden vi vores første

Dejligt for jer at i havde en god oplevelse med jeres venner

Men hvis jeg siger det face to face tvinger jeg hende til at tage stilling til hendes følelser med det sammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har selv stået i situationen som barnløs og haft en veninde som blev gravid så ved præsis hvordan det er.

Som barnløs er man utrolig sårbar overfor netop dette og det gør så afsindigt ondt uanset hvor lykkelig man er på venindens vegne.

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til hende og sige det og ikke springe over hvor gærdet er lavest med en sms... Forklar hende, at du ved, at det er et sårbart emne men, at du ønsker hun hører det fra dig og gør det klart for hende, at du ved, at det er svært for hende og at du acceptere hendes måde at håndtere det på. Accepter, hvis hun tager afstand til dig indtil hun får det på plads, for det er mega hårdt. OG for alt i verden accepter at hun måske ikke magter at "interessere" sig i din glæde og din graviditet og lad hende tage det i det tempo hun har brug for.

Knus herfra og tillykke med graviditeten :)

Jeg har skrevet flere gange at vi også hat lidt svær med babyhalløj og det er derfor jeg spørger jeg har selv været det igennem mange gange at andre har fået to streger før mig.

Jeg springer overhovedet ikke over hvor gærdet er lavest og blev ret ked af den bemærkning, da jeg lige netop vil tage hensyn til min veninde

Og som jeg har skrevet det før kunne jeg overhovedet ikke finde på at snakke eller tvære min graviditet i ansigtet på hende.

Man er jo. Ikke ved sine fulde fem hvis man gør sådan noget

Og mange tak for dit tillykke vi er også meget glade

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror nu bestemt ikke det er for at springe over hvor gærdet er lavest... sms'en er jo for den barnløses skyld, så hun kan reagere i fred... Ikke for Marie Louises "nemheds" skyld :)

TAAARK søde du forstår mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes en sms ville være en rigtig god ide...

alternativ hvis du skulle have lyst til at sige det face to face, så sig det efter svømning lige inden i gå hver sin vej, så hun kort efter hun får det afvide kan "afreagere" for sig selv

Tak for begge råd den sidste havde jeg slet ikke tænkt på p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker bare, at det kunne være, at hun netop ville føle sig "undviget" af dig ved en sms - men der er virkelig mange forskellige synsvikler på det :) Tror du skal følge din mavefornemmelse, du kender hende jo også, så du ved nok allerbedst, hvordan hun bedst får det atvide :) Og i og med i har været i samme båd, så tror jeg nu også, at hun tackler det helt fint, men som andre siger, så skal det måske til "forfalde" - tror bestemt hun nok skal blive glad på jeres vegne :)

tak det var pænt skrevet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg ventede selv 15 år på at få min dejlige dreng.

Og 5 mdr før jeg blev gravid chattede jeg med en veninde på min egen alder som heller ikke kunne få børn.

Så skrev hun, at hun havde noget hun gerne ville fortælle, men var ikke sikker på om jeg var klar til at høre det.

Jo jo sagde jeg, kom med det.

"Jeg er gravid" skrev hun. Og jeg blev utrolig lad på hendes vegne.

Men man blir altid ked af det som barnløs, hvad enten det er face to face eller på telefon ellers sms.

Der er ingen nem måde at modtage sådan en besked på, ej heller at levere beskeden, men glad på hendes vegne var jeg helt sikkert.

5 mdr efter fandt jeg så selv ud af, at jeg var 7 uger henne, så det havde vi nu meget sjovt med.

Nu er vi så sjovt nok begge gravide igen med andet barn, underligt som naturen spiller en et puds.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu håber jeg absolut ikke du opfatter min besvarelse som om jeg siger du springer over hvor gærdet er lavest. Det at du opretter en tråd herinde og ligger så mange tanker og følelser i det, at skulle fortælle hende det, viser hvor god og omsorgsfuld veninde du er :loveshower

Jeg tror det er vigtigt (sådan har jeg det) at du fortæller du godt ved det er hårdt for hende, og sig endelig til hende at du ikke forventer hun glæder sig på dine vegne. Jeg har det sådan, at det giver en ro at vide, at de kommende forældre ikke forventer jeg springer op og ned af glæde....

Du skal også tænke på, at hun har det enormt svært. Der er ikke noget vi hellere ville end glæde os oprigtigt på jeres vegne. Der er ikke noget vi hellere ville end give et kæmpe kram og ønske tillykke. Vi skammer os over vores følelser af misundelse for vi har alle lært at misundelse er en grim ting, men vi kan bare ikke styre det.

Men er sikker på, at når hun har sundet sig lidt vil hun glæde sig over det på jeres vegne. Det lyder nemlig som om i er rigtig gode og omsorgsfulde veninder :blush

Men ja du kender hende bedst, så mærk efter hvilke mavefornemmelse du har, og følg den. Og held og lykke og tillykke med den lille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alternativt kunne du måske også sende hende et brev, hvori du beskriver alle de følelser du har delt med os andre?

Altså om hvor mange overvejelser du har haft i forbindelse med at skulle fortælle hende det. Og så kan du jo skrive, at hun bare skal bruge den tid det tager for hende at vænne sig til tanken og at du ikke forventer, at hun skal hoppe og danse på dine vegne.

Jeg tænkte bare, at det måske var mere personligt med et brev.

Men det var bare en tanke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde som vidste vi forsøgte at få Sofie fortalte mig det ansigt til ansigt at de ventede sig, og hun lod mig regere på min måde. Hvilket jeg syns er mega stort af hende.

Vi er allesammen så forskellige men jeg ville nu fortrække det ansigt til ansigt i stedet for på en sms.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER