HippieSoul

Termin november 2015 - SMALLTALK

1,494 indlæg i dette emne

Jeg var til scanning i dag hos LilleKBH'er og det var super :glad  Blev scannet UDEN PÅ MAVEN :toot Det er så meget mere behageligt og afslappende end indvendigt  :D  Vi hørte hjertelyd og så en lille 2,3 cm lang bebs som sprællede rundt :wub  Er 8+6 i dag. Nu tør jeg tro på det igen. Noget i mig har frygtet en MA, fuldstændig irrationelt og uden grund, men nu hvor jeg har set bebsen igen er jeg helt rolig :wub

 

Skøøøøøøønt  :loveshower  :yay  :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så blev det scannings dag! Vi kom ind til den tid vi havde bestilt, det gik meget hurtigt, så desværre kun lige hjerteblink i nogle sek men det var der :7himmel  :7himmel

Så skønt, fin puls på 153 og den måler 1,10cm - svarende overens med 7+1 som jeg er :loveshower  Kan mærke flere symptomer i dag, kastede op i morges, kvalme hele dagen og ømme bryster. Glæder mig nu til lægebesøg 24/4

 

Skønt altså  :loveshower  Ikke med opkast og kvalmen dog  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 uger ❤

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 uger ❤

 

Smukt  :loveshower

Hvordan går det med din træning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NF d. 7. maj  :kuller

Synes, der er liiiiidt lang tid til, når det er den milepæl der bestemmer, hvornår vi kan sige det til storebror. Men alt skal altså lige sikres at være i orden inden, så sådan må det jo være. Er ifølge nuværende termin 12+3 på den dag. Dejlig tanke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NF d. 7. maj  :kuller

Synes, der er liiiiidt lang tid til, når det er den milepæl der bestemmer, hvornår vi kan sige det til storebror. Men alt skal altså lige sikres at være i orden inden, så sådan må det jo være. Er ifølge nuværende termin 12+3 på den dag. Dejlig tanke.

Jeg skal også til NF 7.maj :wub 12+3 er perfekt, men kan godt forstå du gerne vil sige til storebror at han skal være storebror :wub 3 uger skal nok gå hurtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også til NF 7.maj :wub 12+3 er perfekt, men kan godt forstå du gerne vil sige til storebror at han skal være storebror :wub 3 uger skal nok gå hurtigt :)

 

Nej, hvor sjovt! Det bliver godt nok en spændende dag - og det slår mig lige, at der er vi kommet i 2. trimester. Viiiiiildt!!!  :toot

Og ja, nu ved nærmere eftertanke. Så skal tre uger nok gå stærkt. Den sidste måned er i hvert fald  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det scannings dag! Vi kom ind til den tid vi havde bestilt, det gik meget hurtigt, så desværre kun lige hjerteblink i nogle sek men det var der :7himmel  :7himmel

Så skønt, fin puls på 153 og den måler 1,10cm - svarende overens med 7+1 som jeg er :loveshower  Kan mærke flere symptomer i dag, kastede op i morges, kvalme hele dagen og ømme bryster. Glæder mig nu til lægebesøg 24/4

Hvor dejligt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til scanning i dag hos LilleKBH'er og det var super :glad  Blev scannet UDEN PÅ MAVEN :toot Det er så meget mere behageligt og afslappende end indvendigt  :D  Vi hørte hjertelyd og så en lille 2,3 cm lang bebs som sprællede rundt :wub  Er 8+6 i dag. Nu tør jeg tro på det igen. Noget i mig har frygtet en MA, fuldstændig irrationelt og uden grund, men nu hvor jeg har set bebsen igen er jeg helt rolig :wub

Hvor dejligt! Og så endda udenpå:) Træls med de negative tanker -kender det godt! Men vi kan måske ligeså godt vænne os til dem, da det vist fortsætter de næste 20-30 år mm;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smukt  :loveshower

Hvordan går det med din træning?

 

Det går faktisk bedre og bedre ;) Jeg føler mig fysisk stærkere og har mere overskud til at træne. I dag skal jeg fx ned og træne for anden gang på en uge, så jeg er rigtig glad og tilfreds med udviklingen. Jeg er gået væsentligt ned i kg på mine vægte (ca halvdelen af de kg jeg normalt putter på), holder mig til omkring 30 kg på fx squat og dødløft, men det klarer jeg også uden problemer :) Jeg kunne endda lave et såkaldt ropeclimb sidst, hvor jeg kravler op ad et reb op til loftet (ca. 5 meter op) :) I dag vil jeg prøve med mavebøjninger. Jeg ved ikke om det bare er mig, men det er som om jeg synes mavebøjninger er grænseoverskridende at lave, når der ligger en  lille purk derinde, men min jordemoder siger det er helt fint så længe jeg kan og det føles rigtigt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg har gået og snakket om de sidste par dage, at jeg simpelthen må være længere henne end jeg er sat til. Jeg har allerede en meget stor mave, og har haft den i et par uger, jeg har taget 4 kg på (selvom jeg normalt har meget svært ved at tage på) OG så skete der noget meget mærkeligt i går aftes. Vi lå som vi plejer sent aften på sofaen og så fjernsyn. Jeg holdt mine hænder rundt om maven, hvor fingrene mødtes lige udenpå underlivet, da jeg lige pludselig ude på fingerspidserne mærker et meget tydeligt lille puf!!!? :kuller  :D   Det varede kun et kvart sekund, men var ikke til at tage fejl af, jeg var lige ved at hoppe op loftet af overraskelse og sad helt paf i fem minutter over min oplevelse. Så nu begynder det at irritere mig at vi ikke kan få en scanning før "uge 16", for hvis jeg er længere henne så har det jo betydning for vores flyvetur til Danmark og Island til sommer. Rejseselskabet tillader gravide senest i uge 28 at rejse, og hvis jeg er 11 uger i dag, så vil det passe med jeg er i uge 27, når jeg skal hjem igen fra Danmark. Men hvis jeg er længere henne, så duer det jo slet ikke :huh Og vi har købt billetter, der ikke kan refunderes :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg har gået og snakket om de sidste par dage, at jeg simpelthen må være længere henne end jeg er sat til. Jeg har allerede en meget stor mave, og har haft den i et par uger, jeg har taget 4 kg på (selvom jeg normalt har meget svært ved at tage på) OG så skete der noget meget mærkeligt i går aftes. Vi lå som vi plejer sent aften på sofaen og så fjernsyn. Jeg holdt mine hænder rundt om maven, hvor fingrene mødtes lige udenpå underlivet, da jeg lige pludselig ude på fingerspidserne mærker et meget tydeligt lille puf!!!? :kuller :D Det varede kun et kvart sekund, men var ikke til at tage fejl af, jeg var lige ved at hoppe op loftet af overraskelse og sad helt paf i fem minutter over min oplevelse. Så nu begynder det at irritere mig at vi ikke kan få en scanning før "uge 16", for hvis jeg er længere henne så har det jo betydning for vores flyvetur til Danmark og Island til sommer. Rejseselskabet tillader gravide senest i uge 28 at rejse, og hvis jeg er 11 uger i dag, så vil det passe med jeg er i uge 27, når jeg skal hjem igen fra Danmark. Men hvis jeg er længere henne, så duer det jo slet ikke :huh Og vi har købt billetter, der ikke kan refunderes :(

Kan du ikke kontakte læge/jordmoder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg har gået og snakket om de sidste par dage, at jeg simpelthen må være længere henne end jeg er sat til. Jeg har allerede en meget stor mave, og har haft den i et par uger, jeg har taget 4 kg på (selvom jeg normalt har meget svært ved at tage på) OG så skete der noget meget mærkeligt i går aftes. Vi lå som vi plejer sent aften på sofaen og så fjernsyn. Jeg holdt mine hænder rundt om maven, hvor fingrene mødtes lige udenpå underlivet, da jeg lige pludselig ude på fingerspidserne mærker et meget tydeligt lille puf!!!? :kuller  :D   Det varede kun et kvart sekund, men var ikke til at tage fejl af, jeg var lige ved at hoppe op loftet af overraskelse og sad helt paf i fem minutter over min oplevelse. Så nu begynder det at irritere mig at vi ikke kan få en scanning før "uge 16", for hvis jeg er længere henne så har det jo betydning for vores flyvetur til Danmark og Island til sommer. Rejseselskabet tillader gravide senest i uge 28 at rejse, og hvis jeg er 11 uger i dag, så vil det passe med jeg er i uge 27, når jeg skal hjem igen fra Danmark. Men hvis jeg er længere henne, så duer det jo slet ikke :huh Og vi har købt billetter, der ikke kan refunderes :(

 

Du skal så meget til en scanning! Det må de kunne forstå  :) Det er jo alt for usikkert ellers ift. alle undersøgelser osv.

Når det er sagt, så laver min mave også "knuder" en gang imellem, som kan mærkes uden på maven (tror det er tarmene der driller), som jeg tænker godt kan forveksles med puf/spark. Men hvem ved, dét kan jo godt være det var et reelt puf. Spændende i hvert fald :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil I gerne have en kønsskanning eller venter I til MD? Jeg er i tvivl.

For:

- Jeg er nysgerrig og kan få besked allerede slut maj hvor MD vil være slut juni-start juli.

- Der er langt mellem NF og MD, 1½-2½ mdr. så en ekstra skanning vil alligevel være rart, når man stadig ikke mærker liv.

- vil gerne invitere mandens tvillingebror med til en skanning så han kan opleve det. Han får nok aldrig selv børn.

Imod:

- Kønnet er det eneste positive ved MD! Alt andet handler om at finde FEJL ved barnet. Kender vi ikke kønnet kan vi glæde os til det og ikke kun fokusere på om der mon er misdannelser. Det er faktisk mit vigtigste mod-argument.

- Det er lidt snyd at tyvstarte med en selvbetalt kønsskanning ;)

- Om vi får kønnet at vide i slut maj/start juni eller i slut juni/start juli er i sidste ende ligegyldigt....

Hvad tænker I?

Vi var til kønsskanning sidste gang, og jeg synes faktisk, at det var rigtig rart at kunne koncentrere mig om at lytte til, hvad der foregik til MD-scanningen, fordi jeg ikke var så spændt/fokuseret på kønnet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til kønsskanning sidste gang, og jeg synes faktisk, at det var rigtig rart at kunne koncentrere mig om at lytte til, hvad der foregik til MD-scanningen, fordi jeg ikke var så spændt/fokuseret på kønnet :)

 

God pointe!  :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slet ikke babyrelateret - tværtimod!

Jeg har lige sendt min søn på lejrtur... til på fredag. Den første nogensinde. Det er altså stort sådan at være af sted helt uden én af sine forældre eller andre familiemedlemmer. Den skal lige sluges...  :bye  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slet ikke babyrelateret - tværtimod!

Jeg har lige sendt min søn på lejrtur... til på fredag. Den første nogensinde. Det er altså stort sådan at være af sted helt uden én af sine forældre eller andre familiemedlemmer. Den skal lige sluges... :bye :kuller

Nårh! Det er da stort :wub Håber mor-hjertet kan klare det :bye

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lige læst lidt om olie og creme, har I hørt om juhldal body Oil? Den kan jeg læse mig til skulle være "ren" så man kan bruge den under graviditeten :-) jeg har faktisk lige sendt en mail til dem for at høre hvad olien er for en og hvad den indeholder, jeg skrev også den skulle bruges til gravid mave, så er spændt på hvad de skriver :-)

Men er der nogle der kender til mærket? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lige læst lidt om olie og creme, har I hørt om juhldal body Oil? Den kan jeg læse mig til skulle være "ren" så man kan bruge den under graviditeten :-) jeg har faktisk lige sendt en mail til dem for at høre hvad olien er for en og hvad den indeholder, jeg skrev også den skulle bruges til gravid mave, så er spændt på hvad de skriver :-)

Men er der nogle der kender til mærket? :-)

Jeg kender det ikke? Men kender heller ikke så meget til plejeprodukter o.lign. Hvis man vil have noget helt rent kan man jo vælge at bruge kokosolie, det kender jeg nogle som brugte på maven. 

Personligt er jeg ikke så vild med olier, men kan bedre lide creme da jeg synes olier blir for fedtede og ikke trænger ordenligt ind. Det kan være jeg skifter mening og behov når maveskindet spændes ud  :rolleyes Men pt. kører jeg bare videre med min Matas Natur Bodybutter. 

 

Jeg læste desuden lige i Politikken graviditetsbog at man ikke skal smøre brystvorterne ind i for meget creme: 

 

"Lad være at smøre brystvorterne ind. De er "selvsmørende" under graviditeten. Du vil se at der kommer nogle små prikker på vorterne. Det er fedtkirtler, som er med til at gøre vorten smidig, den dag du skal amme dit barn. Måske kan for meget creme forstyrre den naturlige hærdning af vorten, der finder sted."

 

Men derfor kan man jo godt smøre resten af brystet ind hvis man synes det er rart og modvirker strækmærker. Man skal nok bare gå lidt uden om vorten og ihvertfald ikke kommer ekstra på der  :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg haft fat i Politikkens Graviditetsbog og der står at graviditeten er delt i 3 trimester (så langt så godt), men det pudsige er trimesternes varighed:

 

1. trimester: 1.-12. uge, = 12 uger

2. trimester: 13.- 28. uge = 16 uger

3. trimester: fra 29. uge = ca. 12 uger. 

 

Det er da mærkeligt at 2. trimester skal være en måned længere når graviditeten varer 9 (kalender) mdr.  :blink Men der står så også at man kan betragte graviditetens varighed som 10 måneder - altså månemåneder a 28 dage svarende til en normal cyklus. Og så passer det med at 1. og 3. trimester er præcis 3 mdr, 2. trimester er præcis 4. mdr.

Det svarer i øvrigt til 280 dage eller 40 uger  :rolleyes

 

Når jeg skal regne i måneder, sådan i daglig tale, regner jeg baglæns fra terminen (17/11) så jeg fx 17. oktober går ind i 9 måned og her 17. april går ind i 3. måned. Giver det mening, eller hvad ville I gøre? Uger og måneder passer bare slet ikke sammen, men det er vel ligemeget når måneder bruges i daglig tale (venner, onkler osv. uden børn) og uger bruges blandt gravide og professionelle  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til NF d. 5 Maj  :kuller  :yay

Er i følge nuværende termin 13+0 den dag  :loveshower

Har i også fået et tilbud om at komme ind før til et informations møde omkring NF? Og vil i tage med?  :chin:  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til NF d. 5 Maj :kuller :yay

Er i følge nuværende termin 13+0 den dag :loveshower

Har i også fået et tilbud om at komme ind før til et informations møde omkring NF? Og vil i tage med? :chin: :rolleyes

Min læge informerede om nf og spurgte om jeg ville tage imod tilbuddet. Har aldrig hørt om et nf informationsmøde. Hvem afholder det?

Min mand og jeg er enige om hvad vi vil i tilfælde af dårligt nyt til nf...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OUH, da det er det sygehus jeg er tilknyttet. 

Min læge informerede også omkring NF og hvad det var man gjorde. Udover det har jeg været inde læse en del om emnet. Typisk mig  :rolleyes

Var mest nysgerrig, om det generelt, eller noget OUH bare køre med  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OUH, da det er det sygehus jeg er tilknyttet.

Min læge informerede også omkring NF og hvad det var man gjorde. Udover det har jeg været inde læse en del om emnet. Typisk mig :rolleyes

Var mest nysgerrig, om det generelt, eller noget OUH bare køre med :)

Det kunne godt være noget særligt for OUH lige nu... Jeg blir da helt nysgerrig på hvad de mon kan bruge et helt info møde på at fortælle. Måske om Down's? Du blir nød til at tage med og give referat ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fristet, men min kæreste er ikke interesseret  :( Da han var med til sådan et møde da han ventede N (hvis man kan formulere det sådan  :)), han siger det er information + risikogrupper og chancen (1:????) at man får et barn med Down´s, men at man også kunne snakke om frygten man evt. går med. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER