Guest

Babyklar

108 indlæg i dette emne

Jeg har ikke skrevet før, men læst med siden i sommers. Men nu vover jeg alligevel pelsen pg åbner munden for der findes intet bedre baby forum og jeg bliver faktisk ret irriteret over at det skal underlægges den her kritik. Folk er søde og høflige og HURRA for det der berygtede "BK politi" TAK!

Desuden syntes jeg det er mærkeligt at klantre andre for ikke at leve op til ens egne forventninger om modspil! Det ER trods alt et BABYFORUM, diskussioner er da spændende pg til tider yderst relevant, men er man ikke tilfreds med manglen på gnister i diskutionerne herinde så findes der andre forums med det formål at diskutere. Men det er ikke det jeg ser som hoved formålet med BK. Hvis ikke BK lever op til forventningerne, så er det måske ikke BKs skyld? Men nogle egenskaber der tillægges BK.

Mht. Nye vs. Gamle så har de gamle vel ikke mere ret end andre, men de har alligevel formået at skabe og bibeholde noget helt specielt herinde. Netop ved at være "BK politi" - respekt for det (øh indsæt selv den der smiley med skiltet hvor der står respekt) - vil man være en del af "de gamle" så må man gøre noget selv, på samme plan som når man indlemmes i en etableret vennekreds. Men tænk over at en vennekreds måske højst tæller 20 mennesker mens BK tæller -ja hvor mange er her egentlig? Og at være "gammel" kan hurtigt blive et fuldtidsjob i at byde nye velkomne. Det kan da aldrig blive deres problem hvad dem bag skærmen føler, alligevel sidder de nu og svarer med åbne sind og lyst til at byde andre ind. Så hvad mere ønskes der?

Man kunne også "bare" danne sin egen sub gruppe og være tilfreds med det. BK er stort og rummeligt nok.

Mht den oprindelige tråd så må jeg indrømme at jeg slet ikke forstod hvorfor et spørgsmål om nogen ville være med i en film pludselig handlede om penge. Jeg tror trådstarter forduftede med tanken "hold nu op nogle mokker", et simpelt "nej tak" ville være høfligt. Og vupti blev BK pludselig et lorte sted at være (indsæt selv den der blinke smiley) WTF!!!

Og jeg syntes iøvrigt OVERHOVEDET ikke det er på sin plads at diskutere for diskutionens skyld når det ikke er et oplæg til debat. Det er simpelthen for facebook agtigt for min smag. Troldemor sagde det så godt "hvis man sidder overfor en veninde" ja så ville jeg ærligt ikke begynde at diskutere om hvorvidt hun skulle betale penge, og at andet ville være respektløst eller om at det lugter af at man ikke selv har erfaring med fødsler. Nej jeg ville FORKLARE at det er et stort spørgsmål, intim, uforudsigelig osv. Og at hvis det skulle lade sig gøre ville økonomi og kontrakter nok være en mulighed at overveje.

Men det er MIN mening, ikke nødvendigvis den rigtige, men min betragtning af det emne.

Nå det var lidt langt og rodet. Men nu har i hørt/læst min mening og så må i tage det til efterretning eller tænke "hold kæft du ved ikke hvad du snakker om" ;-) og det er fint for mig. Jeg syntes bare i kritiserer noget hvor jeg sidder og tænker "hvorfor er i ikke tilfreds?" Det er som at få en rejse til Mallorca i julegave, men begynde at kritisere det for ikke at være en rejse til Hawaii! (Sat på spidsen :-) tag det ikke personligt) (min besvarelse har i øvrigt taget evigheder så der er nok kommet andre indput siden jeg startede, så det kan være det virker malplaceret :-p

Trådstarter: fedt at du tager teten og gør noget for at løse det. Det er det der gør BK så godt.

Sådan! Well said. Tak! Og velkommen til - jeg håber du bliver hængende :kram2

(jeg er stor tilhænger af BK-politiet (men bryder mig virkelig ikke om det navn) og synes kun det bliver brugt, når det er berettiget. Jeg har selv oplevet det en enkelt gang, da jeg var meget ny, hvor en skrev noget i min 'vil gerne være gravid-tråd', der gjorde mig vildt ked af det, men jeg var så mundlam, at jeg ikke selv formåede at sige mere end halvhjertet fra, så det var der heldigvis et par bk-piger, der gjorde for mig. Og jeg ville til hver en tid gøre det for en anden!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke skrevet før, men læst med siden i sommers. Men nu vover jeg alligevel pelsen pg åbner munden for der findes intet bedre baby forum og jeg bliver faktisk ret irriteret over at det skal underlægges den her kritik. Folk er søde og høflige og HURRA for det der berygtede "BK politi" TAK!

Desuden syntes jeg det er mærkeligt at klantre andre for ikke at leve op til ens egne forventninger om modspil! Det ER trods alt et BABYFORUM, diskussioner er da spændende pg til tider yderst relevant, men er man ikke tilfreds med manglen på gnister i diskutionerne herinde så findes der andre forums med det formål at diskutere. Men det er ikke det jeg ser som hoved formålet med BK. Hvis ikke BK lever op til forventningerne, så er det måske ikke BKs skyld? Men nogle egenskaber der tillægges BK.

Mht. Nye vs. Gamle så har de gamle vel ikke mere ret end andre, men de har alligevel formået at skabe og bibeholde noget helt specielt herinde. Netop ved at være "BK politi" - respekt for det (øh indsæt selv den der smiley med skiltet hvor der står respekt) - vil man være en del af "de gamle" så må man gøre noget selv, på samme plan som når man indlemmes i en etableret vennekreds. Men tænk over at en vennekreds måske højst tæller 20 mennesker mens BK tæller -ja hvor mange er her egentlig? Og at være "gammel" kan hurtigt blive et fuldtidsjob i at byde nye velkomne. Det kan da aldrig blive deres problem hvad dem bag skærmen føler, alligevel sidder de nu og svarer med åbne sind og lyst til at byde andre ind. Så hvad mere ønskes der?

Man kunne også "bare" danne sin egen sub gruppe og være tilfreds med det. BK er stort og rummeligt nok.

Mht den oprindelige tråd så må jeg indrømme at jeg slet ikke forstod hvorfor et spørgsmål om nogen ville være med i en film pludselig handlede om penge. Jeg tror trådstarter forduftede med tanken "hold nu op nogle mokker", et simpelt "nej tak" ville være høfligt. Og vupti blev BK pludselig et lorte sted at være (indsæt selv den der blinke smiley) WTF!!!

Og jeg syntes iøvrigt OVERHOVEDET ikke det er på sin plads at diskutere for diskutionens skyld når det ikke er et oplæg til debat. Det er simpelthen for facebook agtigt for min smag. Troldemor sagde det så godt "hvis man sidder overfor en veninde" ja så ville jeg ærligt ikke begynde at diskutere om hvorvidt hun skulle betale penge, og at andet ville være respektløst eller om at det lugter af at man ikke selv har erfaring med fødsler. Nej jeg ville FORKLARE at det er et stort spørgsmål, intim, uforudsigelig osv. Og at hvis det skulle lade sig gøre ville økonomi og kontrakter nok være en mulighed at overveje.

Men det er MIN mening, ikke nødvendigvis den rigtige, men min betragtning af det emne.

Nå det var lidt langt og rodet. Men nu har i hørt/læst min mening og så må i tage det til efterretning eller tænke "hold kæft du ved ikke hvad du snakker om" ;-) og det er fint for mig. Jeg syntes bare i kritiserer noget hvor jeg sidder og tænker "hvorfor er i ikke tilfreds?" Det er som at få en rejse til Mallorca i julegave, men begynde at kritisere det for ikke at være en rejse til Hawaii! (Sat på spidsen :-) tag det ikke personligt) (min besvarelse har i øvrigt taget evigheder så der er nok kommet andre indput siden jeg startede, så det kan være det virker malplaceret :-p

Trådstarter: fedt at du tager teten og gør noget for at løse det. Det er det der gør BK så godt.

Jeg havde egentlig bestemt mig for ikke at kommentere yderligere på tråden om fødselsfilmen, men nu føler jeg mig alligevel lidt nødt til det, da det tilsyneladende var mine svar, folk syntes gik over stregen - at de var grunden til at BK blev til et lortested og at de OVERHOVEDET ikke var på deres plads (her kan man så selv indsætte mellem linjerne, at MIN grænse lige blev gevaldigt overtrådt). Så nu vil jeg forklare.

 

Jeg har arbejdet meget med teater- og filmtilblivelse, og jeg skal ærligt indrømme, jeg var ret chokeret over ts´s opslag. Det virker helt sikkert uforståeligt på jer andre, og derfor vil jeg prøve at få det til at give mening. Jeg prøvede at forklare det i min anden kommentar i tråden, men den blev ikke kommenteret og åbenbart heller ikke læst, da budskabet i al fald ikke overhovedet nåede frem. Ej heller at jeg ønskede ts god vind og tilkendegav, jeg var sikker på, idéen var rigtig god.

 

Lad os antage, at "Annette" læser den tråd, og tænker "fedt, det vil jeg gerne være med til". Hun melder sig, og mødes med filmfolkene. De forklarer set-up´et og det viser sig at være en rigtig god idé, så "Annette" siger ja. De sætter sig ned og aftaler, hvor meget de må optage, hvordan det skal foregå, osv. Måske bliver det endda skrevet ned. Da vandet går ringer hun til produktionslederen, og filmholdet når frem til fødselsstuen, hvor de går i gang med at filme fødslen.

Det hele kan gå som smurt, og alle er glade.

Men hvad nu hvis noget går galt under fødslen og filmskaberne bagefter får skylden, fordi "Annette" er traumatiseret og har brug for at skyde skylden på nogen? Hvad hvis "Annette" pludselig fortryder, men instruktøren har en deadline og ikke vil forlade stuen, fordi der ikke er tid til at finde en anden fødsel? Hvad hvis klippet med fødslen bliver lækket og pludselig ender på Youtube med "Annettes" navn ved? Hvad hvis "Annettes" barn har en fødselsdefekt, og det hele derfor bliver en rædselsfuld oplevelse for hende, og filmskaberne alligevel bruger det? Eller der opstår en krise omkring hvad der er aftalt, filmskaberne får at vide, de ikke skal bruge klippene alligevel, bliver sure og med vilje lækker klippet på de sociale medier? I alle tilfældene har der ikke været råd til en kontrakt, der kan bruges til noget.

 

Jeg kunne faktisk blive ved at opremse de faldgruber, der er ved sådan et projekt. Og grunden til mine kommentarer er ganske enkelt, at det indenfor filmskaberfaget er totalt no-go ikke at have 100% styr på den slags, inden man forelægger mulige deltagere projektet. At det skal gøre frivilligt er én ting, det kan man mene om, hvad man vil. Men det projekt kunne potentielt gå hen og ødelægge en ung mors liv, hvis der ikke er styr på sagerne.

Ja, det lyder nok meget dramatisk, men piger, jeg har set det ske. Det var ikke en fødsel, det var en operation. Og en anden gang var det noget så uskyldigt som et ridestævne, hvor deltageren faldt af hesten og kom meget slemt til skade, hvorefter der opstod konflikter mellem de to parter, med ret frygtelige konsekvenser for den frivillige deltager. Derfor slår jeg ned på, at det er ulønnet, fordi der, som jeg også forklarede i tråden, med frivilligt arbejde næsten altid menes, det også er uden en juridisk tryg kontrakt. Mit håb var, at ts ville svare på min kommentar, men det gjorde hun så ikke. Dette bekræfter mig sådan set i, at projektet ikke var gennemtænkt.

 

Jeg synes ikke, det er rart, når folk skyder efter andres svar uden at komme med konkrete henvisninger og en forklaring på hvorfor man føler sig stødt!

 

Det skaber en usikkerhed hos de andre brugere, "er det mig, hun mener?" og lige i dette tilfælde synes jeg slet ikke, nogen var ubehagelige? Hvis man mener, jeg formulerede mig forkert, begynder jeg så at blive småparanoid, når jeg skal skrive tråde herinde - for det kan jeg slet ikke se. Så skal man forklare sig ned i allermindste detalje hver gang man skriver for ikke at blive heglet ned. Det var mit problem med baby.dk, der skulle man nærmest fortælle sin livshistorie for ikke at blive angrebet voldsomt og derefter få at vide, at man jo bare kunne have taget alle detaljer med fra starten, der var ikke noget der hed at spørge ind til, hvorfor den anden skriver, som hun gør. Hold da op, man skal bruge MEGET tid herinde og træde sindssygt varsomt, så. Og så har JEG ikke lyst til at være her mere. Jeg forsøgte at forklare mit første indlæg nærmere, og det blev ikke set. Nu sidder jeg med en dum fornemmelse af at have gjort noget galt ved at sige min mening til et opslag, jeg syntes - og stadig synes - er tvivlsomt. Så det får jeg ikke ligefrem lyst til at gøre en anden gang. Specielt når man ikke tager sig tid til at læse og kommentere, når et "angrebet" indlæg bliver forklaret eller når man ikke synes det er værd at spørge ind til hvorfor det indlaæg man ikke bryder sig om, er formuleret som det er.

 

Det er sikkert rodet dette her. Men jeg er meget træt i hovedet, så det bliver ikke bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde egentlig bestemt mig for ikke at kommentere yderligere på tråden om fødselsfilmen, men nu føler jeg mig alligevel lidt nødt til det, da det tilsyneladende var mine svar, folk syntes gik over stregen - at de var grunden til at BK blev til et lortested og at de OVERHOVEDET ikke var på deres plads (her kan man så selv indsætte mellem linjerne, at MIN grænse lige blev gevaldigt overtrådt). Så nu vil jeg forklare.

Jeg har arbejdet meget med teater- og filmtilblivelse, og jeg skal ærligt indrømme, jeg var ret chokeret over ts´s opslag. Det virker helt sikkert uforståeligt på jer andre, og derfor vil jeg prøve at få det til at give mening. Jeg prøvede at forklare det i min anden kommentar i tråden, men den blev ikke kommenteret og åbenbart heller ikke læst, da budskabet i al fald ikke overhovedet nåede frem. Ej heller at jeg ønskede ts god vind og tilkendegav, jeg var sikker på, idéen var rigtig god.

Lad os antage, at "Annette" læser den tråd, og tænker "fedt, det vil jeg gerne være med til". Hun melder sig, og mødes med filmfolkene. De forklarer set-up´et og det viser sig at være en rigtig god idé, så "Annette" siger ja. De sætter sig ned og aftaler, hvor meget de må optage, hvordan det skal foregå, osv. Måske bliver det endda skrevet ned. Da vandet går ringer hun til produktionslederen, og filmholdet når frem til fødselsstuen, hvor de går i gang med at filme fødslen.

Det hele kan gå som smurt, og alle er glade.

Men hvad nu hvis noget går galt under fødslen og filmskaberne bagefter får skylden, fordi "Annette" er traumatiseret og har brug for at skyde skylden på nogen? Hvad hvis "Annette" pludselig fortryder, men instruktøren har en deadline og ikke vil forlade stuen, fordi der ikke er tid til at finde en anden fødsel? Hvad hvis klippet med fødslen bliver lækket og pludselig ender på Youtube med "Annettes" navn ved? Hvad hvis "Annettes" barn har en fødselsdefekt, og det hele derfor bliver en rædselsfuld oplevelse for hende, og filmskaberne alligevel bruger det? Eller der opstår en krise omkring hvad der er aftalt, filmskaberne får at vide, de ikke skal bruge klippene alligevel, bliver sure og med vilje lækker klippet på de sociale medier? I alle tilfældene har der ikke været råd til en kontrakt, der kan bruges til noget.

Jeg kunne faktisk blive ved at opremse de faldgruber, der er ved sådan et projekt. Og grunden til mine kommentarer er ganske enkelt, at det indenfor filmskaberfaget er totalt no-go ikke at have 100% styr på den slags, inden man forelægger mulige deltagere projektet. At det skal gøre frivilligt er én ting, det kan man mene om, hvad man vil. Men det projekt kunne potentielt gå hen og ødelægge en ung mors liv, hvis der ikke er styr på sagerne.

Ja, det lyder nok meget dramatisk, men piger, jeg har set det ske. Det var ikke en fødsel, det var en operation. Og en anden gang var det noget så uskyldigt som et ridestævne, hvor deltageren faldt af hesten og kom meget slemt til skade, hvorefter der opstod konflikter mellem de to parter, med ret frygtelige konsekvenser for den frivillige deltager. Derfor slår jeg ned på, at det er ulønnet, fordi der, som jeg også forklarede i tråden, med frivilligt arbejde næsten altid menes, det også er uden en juridisk tryg kontrakt. Mit håb var, at ts ville svare på min kommentar, men det gjorde hun så ikke. Dette bekræfter mig sådan set i, at projektet ikke var gennemtænkt.

Jeg synes ikke, det er rart, når folk skyder efter andres svar uden at komme med konkrete henvisninger og en forklaring på hvorfor man føler sig stødt!

Det skaber en usikkerhed hos de andre brugere, "er det mig, hun mener?" og lige i dette tilfælde synes jeg slet ikke, nogen var ubehagelige? Hvis man mener, jeg formulerede mig forkert, begynder jeg så at blive småparanoid, når jeg skal skrive tråde herinde - for det kan jeg slet ikke se. Og så har JEG ikke lyst til at være her mere. Jeg forsøgte at forklare mit første indlæg nærmere, og det blev ikke set. Nu sidder jeg med en dum fornemmelse af at have gjort noget galt ved at sige min mening til et opslag, jeg syntes - og stadig synes - er tvivlsomt. Så det får jeg ikke ligefrem lyst til at gøre en anden gang. Specielt når man ikke tager sig tid til at læse og kommentere, når et "angrebet" indlæg bliver forklaret.

Jeg føler mig sgu egentlig også ret ramt, når alle erklærer sig enige i et indlæg, som faktisk er meget aggressivt rettet mod flere af os andre brugere.

jeg troede helt ærligt, at det var indlæg som præcis det, der var bandlyst her på bk. Men når det bliver jublet sådan over, så skulle jeg måske bare have ladet være med, at bestræbe mig på at skrive pænt og ordentligt til andre mennesker? Jeg var ellers sikker på, at det var det der gjorde bk "specielt". At vi er ordentlige overfor hinanden. Det indlæg er sgu ikke hverken ordentligt eller særlig godt gennemtænkt.

Jeg bøjer mig i støvet og siger tak for denne gang :) jeg har nydt at dele gode og dårlige stunder med alle jer skønne piger. Pas godt på hinanden :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde egentlig bestemt mig for ikke at kommentere yderligere på tråden om fødselsfilmen, men nu føler jeg mig alligevel lidt nødt til det, da det tilsyneladende var mine svar, folk syntes gik over stregen - at de var grunden til at BK blev til et lortested og at de OVERHOVEDET ikke var på deres plads (her kan man så selv indsætte mellem linjerne, at MIN grænse lige blev gevaldigt overtrådt). Så nu vil jeg forklare.

 

Jeg har arbejdet meget med teater- og filmtilblivelse, og jeg skal ærligt indrømme, jeg var ret chokeret over ts´s opslag. Det virker helt sikkert uforståeligt på jer andre, og derfor vil jeg prøve at få det til at give mening. Jeg prøvede at forklare det i min anden kommentar i tråden, men den blev ikke kommenteret og åbenbart heller ikke læst, da budskabet i al fald ikke overhovedet nåede frem. Ej heller at jeg ønskede ts god vind og tilkendegav, jeg var sikker på, idéen var rigtig god.

 

Lad os antage, at "Annette" læser den tråd, og tænker "fedt, det vil jeg gerne være med til". Hun melder sig, og mødes med filmfolkene. De forklarer set-up´et og det viser sig at være en rigtig god idé, så "Annette" siger ja. De sætter sig ned og aftaler, hvor meget de må optage, hvordan det skal foregå, osv. Måske bliver det endda skrevet ned. Da vandet går ringer hun til produktionslederen, og filmholdet når frem til fødselsstuen, hvor de går i gang med at filme fødslen.

Det hele kan gå som smurt, og alle er glade.

Men hvad nu hvis noget går galt under fødslen og filmskaberne bagefter får skylden, fordi "Annette" er traumatiseret og har brug for at skyde skylden på nogen? Hvad hvis "Annette" pludselig fortryder, men instruktøren har en deadline og ikke vil forlade stuen, fordi der ikke er tid til at finde en anden fødsel? Hvad hvis klippet med fødslen bliver lækket og pludselig ender på Youtube med "Annettes" navn ved? Hvad hvis "Annettes" barn har en fødselsdefekt, og det hele derfor bliver en rædselsfuld oplevelse for hende, og filmskaberne alligevel bruger det? Eller der opstår en krise omkring hvad der er aftalt, filmskaberne får at vide, de ikke skal bruge klippene alligevel, bliver sure og med vilje lækker klippet på de sociale medier? I alle tilfældene har der ikke været råd til en kontrakt, der kan bruges til noget.

 

Jeg kunne faktisk blive ved at opremse de faldgruber, der er ved sådan et projekt. Og grunden til mine kommentarer er ganske enkelt, at det indenfor filmskaberfaget er totalt no-go ikke at have 100% styr på den slags, inden man forelægger mulige deltagere projektet. At det skal gøre frivilligt er én ting, det kan man mene om, hvad man vil. Men det projekt kunne potentielt gå hen og ødelægge en ung mors liv, hvis der ikke er styr på sagerne.

Ja, det lyder nok meget dramatisk, men piger, jeg har set det ske. Det var ikke en fødsel, det var en operation. Og en anden gang var det noget så uskyldigt som et ridestævne, hvor deltageren faldt af hesten og kom meget slemt til skade, hvorefter der opstod konflikter mellem de to parter, med ret frygtelige konsekvenser for den frivillige deltager. Derfor slår jeg ned på, at det er ulønnet, fordi der, som jeg også forklarede i tråden, med frivilligt arbejde næsten altid menes, det også er uden en juridisk tryg kontrakt. Mit håb var, at ts ville svare på min kommentar, men det gjorde hun så ikke. Dette bekræfter mig sådan set i, at projektet ikke var gennemtænkt.

 

Jeg synes ikke, det er rart, når folk skyder efter andres svar uden at komme med konkrete henvisninger og en forklaring på hvorfor man føler sig stødt!

 

Det skaber en usikkerhed hos de andre brugere, "er det mig, hun mener?" og lige i dette tilfælde synes jeg slet ikke, nogen var ubehagelige? Hvis man mener, jeg formulerede mig forkert, begynder jeg så at blive småparanoid, når jeg skal skrive tråde herinde - for det kan jeg slet ikke se. Og så har JEG ikke lyst til at være her mere. Jeg forsøgte at forklare mit første indlæg nærmere, og det blev ikke set. Nu sidder jeg med en dum fornemmelse af at have gjort noget galt ved at sige min mening til et opslag, jeg syntes - og stadig synes - er tvivlsomt. Så det får jeg ikke ligefrem lyst til at gøre en anden gang. Specielt når man ikke tager sig tid til at læse og kommentere, når et "angrebet" indlæg bliver forklaret.

 

Ud fra hvad du skriver, kan jeg godt forstå, at det har været svært for dig at lade være med at "blande dig", når du ligger inde med en erfaring/viden, som du ville ønske at andre tage til efterretning inden de evt. kaster sig ud i sådan et projekt. Dog kan jeg også godt forstå, at andre kan opfatte det som nedskydning af et projekt/indlæg, der ikke var tænkt som noget, der skulle debateres. Sådan er der vel altid en risiko for, at man kan have meget forskellige opfattelser af, hvad der foregår, og jeg synes det er godt, at du har oprettet tråden her. Den viser vel egentlig meget godt, at der er nogle ting, som os brugere kan se ret forskelligt, men som du selv skriver i dit første indlæg, så er det bestemt mit indtryk, at der generelt ikke "bæres nag" herinde. Jeg ved ikke, om du fik det ud af tråden, som du havde håbet, men jeg synes egentlig (måske fordi jeg ikke deltog i den tråd flere af jer omtaler), at der er blevet debateret sobert herinde og selvom jeg synes "BK-politiet" er et lige lovlig negativt ladet udtryk, der kan falde mig lidt for brystet (ligesom kommentaren om BK blev et lortested faldt dig og Ninjamama for brystet), så tror jeg, at tråden og indlæggene her har givet anledning til eftertanke hos mange. Du har vist haft en oplevelse af at have været lidt i modvind, så jeg vil lige runde af med at rose dig for din naturlige måde at indgå i trådene her på BK som "ny" og for både at bidrage med med både velovervejede alvorlige og mere friske/humoristiske indlæg :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler mig sgu egentlig også ret ramt, når alle erklærer sig enige i et indlæg, som faktisk er meget aggressivt retter mod flere af os andre brugere.

jeg troede helt ærligt, at det var indlæg som præcis det, der var bandlyst her på bk. Men når det bliver jublet sådan over, så skulle jeg måske bare have ladet være med, at bestræbe mig på at skrive pænt og ordentligt til andre mennesker? Jeg var ellers sikker på, at det var det der gjorde bk "specielt". At vi er ordentlige overfor hinanden. Det indlæg er ikke sgu ikke hverken ordentligt eller særlig godt gennemtænkt.

Jeg bøjer mig i støvet og siger tak for denne gang :) jeg har nydt at dele gode og dårlige stunder med alle jer skønne piger. Pas godt på hinanden :kram2

Jeg kan egentlig godt forstå dig. Det indlæg gik så meget over mine grænser, at jeg faktisk håber på, det var ment for sjov - på en måde jeg så ikke helt forstår. Det er lige præcis den tone, jeg ikke synes er okay - og som jeg i al fald aldrig selv ville bruge. Jeg er ærligt talt meget overrasket over, tråden her tager en drejning i den retning. Jeg synes ikke, jeg normalt er særligt nem at slå ud af kurs, men jeg er faktisk lidt gal i hovedet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud fra hvad du skriver, kan jeg godt forstå, at det har været svært for dig at lade være med at "blande dig", når du ligger inde med en erfaring/viden, som du ville ønske at andre tage til efterretning inden de evt. kaster sig ud i sådan et projekt. Dog kan jeg også godt forstå, at andre kan opfatte det som nedskydning af et projekt/indlæg, der ikke var tænkt som noget, der skulle debateres. Sådan er der vel altid en risiko for, at man kan have meget forskellige opfattelser af, hvad der foregår, og jeg synes det er godt, at du har oprettet tråden her. Den viser vel egentlig meget godt, at der er nogle ting, som os brugere kan se ret forskelligt, men som du selv skriver i dit første indlæg, så er det bestemt mit indtryk, at der generelt ikke "bæres nag" herinde. Jeg ved ikke, om du fik det ud af tråden, som du havde håbet, men jeg synes egentlig (måske fordi jeg ikke deltog i den tråd flere af jer omtaler), at der er blevet debateret sobert herinde og selvom jeg synes "BK-politiet" er et lige lovlig negativt ladet udtryk, der kan falde mig lidt for brystet (ligesom kommentaren om BK blev et lortested faldt dig og Ninjamama for brystet), så tror jeg, at tråden og indlæggene her har givet anledning til eftertanke hos mange. Du har vist haft en oplevelse af at have været lidt i modvind, så jeg vil lige runde af med at rose dig for din naturlige måde at indgå i trådene her på BK som "ny" og for både at bidrage med med både velovervejede alvorlige og mere friske/humoristiske indlæg :kram

Det er pænt af dig at rose mig, tak skal du have. Jeg synes ikke generelt, jeg er i modvind herinde, tværtimod plejer dialogen at være helt fin, åben og venlig. Men lige denne gang bliver jeg utilpas, for jeg kan ikke med "skyd først - spørg bagefter" omkring folks kommentarer. Hvis man havde læst mit andet indlæg i den anden tråd, ville tiøren nok være faldet - og ingen kan da opfatte den kommentar som nedskydning. Ikke med mindre man gerne vil. Jeg føler mig nedskudt nu til gengæld. Og hvis det er den tone, der skal være kotyme herinde, daffer jeg altså også. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at mine kommentarer i den tråd skulle komme under lup på den måde. Med 8 dage til termin kan jeg altså ikke spilde tid på flueknepperi af den kaliber! Jeg har ikke nedgjort nogen, og det kan jeg ved gud heller ikke se, andre af de kritiske røster har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BSB - jeg har lige læst tråden igen og vil bare lige sige, at jeg allerede synes den var 'for meget' allerede på side 1, altså længe inden du skriver din anden kommentar. Det jeg reagerer på er ikke så meget de enkelte indlæg i sig selv og slet ikke de indlæg, hvor der bliver stillet spørgsmål eller forklaret sine tanker (som du gør).

Jeg reagerer mere på de korte indlæg, hvor folk bare har et behov for at tilkendegive at det er en umulig opgave (underforstået dårlig ide) at finde en sådan kvinde.

Jeg ser slet ikke at dette skyldes nogen enkeltpersoner og jeg er ked af at læse du føler dig ramt. Dine indlæg har i mine øjne ikke haft størst(/større) betydning for at jeg var enig med at tråden kom ud af en sidevej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg har ikke læst om det drama der - Men har også nogle udvalgte tråde jeg kigger i. Har været her siden 2011, og synes det er et dejligt sted at være med en masse dejlige kvinder parat med støtte, hjælp, søde ord! Det har i hvert fald altid været en god hjælp for mig at lufte mine familie relaterede problemstillinger her :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler mig sgu egentlig også ret ramt, når alle erklærer sig enige i et indlæg, som faktisk er meget aggressivt retter mod flere af os andre brugere.

jeg troede helt ærligt, at det var indlæg som præcis det, der var bandlyst her på bk. Men når det bliver jublet sådan over, så skulle jeg måske bare have ladet være med, at bestræbe mig på at skrive pænt og ordentligt til andre mennesker? Jeg var ellers sikker på, at det var det der gjorde bk "specielt". At vi er ordentlige overfor hinanden. Det indlæg er ikke sgu ikke hverken ordentligt eller særlig godt gennemtænkt.

Jeg bøjer mig i støvet og siger tak for denne gang :) jeg har nydt at dele gode og dårlige stunder med alle jer skønne piger. Pas godt på hinanden :kram2

Jeg vil blot sige, at jeg er enig med dig i dine betragtninger.

Jeg er ked af du forlader forummet og håber du fortryder. Hvis ikke så held og lykke fremover til dig. :Kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme at jeg ikke ser "det store problem" i at folk forholdt sig konstruktivt kritisk i den anden tråd, jeg tror faktisk mit største "problem" var at trådstarter meget meget hurtigt meldte sig ud af tråden i stedet for at forholde sig til de spørgsmål om projektet der kom, vedkomne havde meget hurtigt selv kunnet "dreje" tråden tilbage på rette spor hvis der var blevet beskrevet lidt mere hvad projektet gik ud på og rammerne omkring det i stedet for at komme med en lidt vag kommentar om at leve for kunsten og så forsvinde helt..... Men det er generelt et irritationsmoment i alle debatfora at folk starter en tråd og en masse mennesker bruger tid på at svare og så forsvinder TS hvis modtagelsen ikke er præcis som ønsket (eller endnu værre at TS bare ikke lige gider at svare når vedkomne har fået svar på sit spørgsmål).....

Selvfølgelig skal vi tale pænt til hinanden, men når nogen bruger tid på ens tråd er det mindste man kan gøre at forholde sig til de spørgsmål der kommer medmindre det er decideret personangreb og det har jeg endnu ikke set herinde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er det så ikke bare noget med, at vi alle er forskellige, men helt okay alligevel? Her er vel IMO plads til alle. At direkte personlige og ubehagelige kommentarer (som jeg faktisk stort set aldrig oplever, og jeg har vitterligt ikke nogen brugere i tankerne) bliver kvalt, er vel kun godt for vores lille "samfund". 

Her på BK er der alle mulige slags piger, alle mulige forskellige steder fra. Jeg synes det udvider min horisont, at vi er forkellige og har forskellige rationaler. Og jeg synes der er plads til det, også til uenighed. Jeg har læst den anden tråd dér med videoen, og jeg kan godt forstå alle de følelser, som der bliver trykket på. Personligt er jeg på blomst27s hold, og jeg ville bare være gået udenom - og men jeg har ikke en gang set opslaget før. Det er vel dét, der er lidt kendetegnene ved et forum som bk. Der er nogle opslag, som fanger ens øjne mere end andre, og det er vel bare sådan helt, helt, helt normalt.

Der er også nogle gange noget, som jeg får lyst til at klikke på, og som så alligevel ikke rigtigt fanger mig, eller hvor jeg ikke har noget at sige. Så lister jeg ud igen...Der er masser af overfora jeg aldrig kigger i! Det har jeg bare fravalgt, både pga. tid og interesse.

Andre gange kan jeg blive så tændt af debatlyst, at jeg får lyst til at give min mening til kende - og jeg er typen, som godt kan finde på at bande! Jeg synes, det er glimrende til at understrege når noget (ikke nogen) er langt ude/sjovt/vildt/osv. Jeg sidder aldrig og tænker at jeg "skylder" nogen at skrive, og jeg synes slet ikke at nogen "skylder" at svare på mit. Jeg tænker lidt, at hvis man går ind i verden med den forventning, så vil man blive slemt skuffet. Om der bliver svaret eller ej har ikke at gøre med, at man er uinteressant eller ny eller hvad ved jeg; det er da bare et spørgsmål om, om ens problemstillinger tilfældigvis rammer ned i den verden, som den potentielle modtager befinder sig i, eller ej. Sådan opfatter jeg det i hvert fald.

I denne her tråd synes jeg ikke, der er nogen, der er grove. Der er meningstilkendegivelser og opfattelser. Og det er fint. Guderne skal vide at jeg holder af debat; jeg holder også af respekt og ømhed overfor problemstillinger som er svære, eller at små og større ting i én persons verden kan virke uoverstigelige, og at en debat så overhovedet ikke er på sin plads. Men netop debatterne herinde synes jeg der bliver tydeligt lagt op til: "Hvad synes I om skolereformen/politik/mgp/ammedogmer"? Og så er der frit slag...Jeg synes vi klarer det fint. Denne her tråd er f.eks. en debat og jeg vil overhovedet ikke have siddende på mig, at jeg er med til at lukke nogen ude, fordi jeg erklærer mig enig i et velskrevet og holdningspræget indlæg om, hvordan dette forum bliver opfattet. Debatter ER provokerende, hvis man stikker næsen frem. Men de er ikke nødvendigvis personlige - indsparkene kommer bare fra folk med helt forskellige baggrunde og sammensætninger, og hvis man husker på det, kan man både være dødeligt uenige og give hinanden en virtuel krammer i næste øjeblik. Og DET synes jeg bk evner. Hip hurra for det.

 

PS: BK-politiet...grimt ord. Jeg kan godt huske, at jeg selv havde den fornemmelse, da jeg var ny herinde. Gud fri mig vel, for en frelsthed jeg synes jeg kunne møde i nogle tråde. Det VAR lidt irriterende, særligt når jeg nu selv var en hormonbombe, som havde svært ved at finde mine fødder i det her med at skulle være mor første gang. Men jeg tror bare, det er en del af dét at omgås på fora, og jeg synes, at man som læser også har et ansvar i at sortere og vælge til og fra.

Bare fordi jeg ikke synes uld er supervigtigt, så er det jo stadig vigtigt for en uld-mama at gå op i at babys klæder er i en vis kvalitet. Så (i teorien) hvis jeg nu spørger til hvilken undertrøje der er bedst, og de første 6 indlæg er fra kvinder som elsker uld, så må jeg jo koncentrere mig om indlæg nr. 7, som jeg bedre kan identificere mig med. Uldmama fortæller jo bare, hvad hun ser og oplever, og selvom vi er uenige om undertrøjer, kan det jo være at vi har en fællesoplevelse af, hvad det vil sige at studere, imens man er mor, og at vi så kan bruge hinanden i et andet tema og i en anden tråd. 

Virtuelle krammer herfra. I beriger mig allesammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fister - jeg synes at du skriver så fint, og derfor vil jeg ikke skrive et længere indlæg - for så go er jeg heller ikke med at forklare og beskrive. Derfor var jeg glad for det indlæg der blev skrevet af 2014.. Fordi det er noget, jeg kan tilslutte mig - og fordi jeg blev lidt ked af hvis Bk begynder at få et stempel på sig, som jeg ikke synes er berettiget. Ikke at jeg ikke kan følge dig ninjamama og BSB - for jeg kan faktisk også godt se det fra jeres synspunkt - derfor synes jeg også at det er ærgerligt hvis i er kommet derud, hvor i ikke føler, at der er plads til jer og jeres synspunkter/holdninger.

Jeg synes at det er vigtigt at vi ikke bliver sådan en ens masse, der går ind for konformitet. Der skulle gerne være plads til os alle - men det er ingen skade til, at tænke over hvordan man siger tingene og om det overhovedet har relevans. Og det er generelt jeg siger det - og ikke i forhold til noget nogen har sagt i denne omgang.... Bare så der ik er nogen, der skal sidde med en tro om at jeg synes at de har sagt noget forkert!

Det oplevede jeg nemlig noget tid efter at jeg var startet herinde, hvor jeg spurgte i forhold til MMe og blev nærmest overfuset af en anden bruger, fordi jeg ku finde på at give mme ( og jeg havde altså ammet i 9 måneder!!) så hun havde tydeligvis ikke noget konstruktivt at sige, udover blot at give mig en følelse af at jeg ikke var en helt så go mor, som jeg ku være - ud fra hendes mening.

Og igen - man skal have ret til sine meninger, men de skal komme et sted hvor det er relevant at dele dem.

Heldigvis fik jeg sådan en opbakning herinde fra - fra en masse både fra på det tidspunkt nye og gamle brugere. Og jeg synes simpelthen at der er sådan et godt sammenhold herinde, hvis der kommer nogen og "sviner" nogen til..

Og jeg ser slet ikke det, som om nogen vil irettesætte eller sige at i er forkerte på den - men kan godt se, at det kan fremkomme sådan....

Jeg håber bare at i begge har lyst til at vi i begge "lejre" kan hive det hvide flag frem og så blive enige om, at vi bestræber os på at vi give plads herinde til alle, der vil hinanden noget godt?

Det blev vist også lidt rodet, og ved ikke hvad jeg har fået mig rodet ud i, mig som ellers normalt er så konfliktsky...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne erklære mig enig med rigtig mange af jer, men især Fisters indlæg er spot-on for mig!

BK er et fantastisk sted, hvorfor jeg, som mange andre, døjer med en vis afhængighed :P her er højt til loftet, god tone og forskellige kvinder der altid er klar med kram!

Perioder er helt sikker præget af forskellige antal kvinder på barsel (og med enormt meget tid) og forskellige antal kvinder der er gravide (og med hormoner der plager dem) og i sidste ende tror jeg, at man, jeg selv inklusive, skal være god til at huske på, at det skrevne medie er sort på hvidt og uden alle de fine nuancer som reallife kommunikation har og hvis man bliver ramt af noget skrevet, så kan man lige tage det ud i armslængde og se det udefra! Det gør jeg og derfor er jeg, stadig, glad for at være her og har været det gennem en voldsomt hormonel graviditet og nu en voldsomt lang barsel! (ovenstående må også gerne læses med førnævnte nuancer og et glimt i øjet, ik? ;) )

:kram til alle BK-piger der måtte have brug for det! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fister - jeg synes at du skriver så fint, og derfor vil jeg ikke skrive et længere indlæg - for så go er jeg heller ikke med at forklare og beskrive. Derfor var jeg glad for det indlæg der blev skrevet af 2014.. Fordi det er noget, jeg kan tilslutte mig - og fordi jeg blev lidt ked af hvis Bk begynder at få et stempel på sig, som jeg ikke synes er berettiget. Ikke at jeg ikke kan følge dig ninjamama og BSB - for jeg kan faktisk også godt se det fra jeres synspunkt - derfor synes jeg også at det er ærgerligt hvis i er kommet derud, hvor i ikke føler, at der er plads til jer og jeres synspunkter/holdninger.

Jeg synes at det er vigtigt at vi ikke bliver sådan en ens masse, der går ind for konformitet. Der skulle gerne være plads til os alle - men det er ingen skade til, at tænke over hvordan man siger tingene og om det overhovedet har relevans. Og det er generelt jeg siger det - og ikke i forhold til noget nogen har sagt i denne omgang.... Bare så der ik er nogen, der skal sidde med en tro om at jeg synes at de har sagt noget forkert!

Det oplevede jeg nemlig noget tid efter at jeg var startet herinde, hvor jeg spurgte i forhold til MMe og blev nærmest overfuset af en anden bruger, fordi jeg ku finde på at give mme ( og jeg havde altså ammet i 9 måneder!!) så hun havde tydeligvis ikke noget konstruktivt at sige, udover blot at give mig en følelse af at jeg ikke var en helt så go mor, som jeg ku være - ud fra hendes mening.

Og igen - man skal have ret til sine meninger, men de skal komme et sted hvor det er relevant at dele dem.

Heldigvis fik jeg sådan en opbakning herinde fra - fra en masse både fra på det tidspunkt nye og gamle brugere. Og jeg synes simpelthen at der er sådan et godt sammenhold herinde, hvis der kommer nogen og "sviner" nogen til..

Og jeg ser slet ikke det, som om nogen vil irettesætte eller sige at i er forkerte på den - men kan godt se, at det kan fremkomme sådan....

Jeg håber bare at i begge har lyst til at vi i begge "lejre" kan hive det hvide flag frem og så blive enige om, at vi bestræber os på at vi give plads herinde til alle, der vil hinanden noget godt?

Det blev vist også lidt rodet, og ved ikke hvad jeg har fået mig rodet ud i, mig som ellers normalt er så konfliktsky...

Konfliktsky eller ej. Velskrevet søde Tina! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Konfliktsky eller ej. Velskrevet søde Tina! :kram

Tak for det!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tilslutter mig Fister og Tinakp, og så synes jeg, at det er ærgerligt, hvis uenighed i denne tråd, hvor jeg ikke synes tonen har været grov, men hvor der klart har været følelser og holdninger på spil, får nogle til helt at droppe BK.

HM, hvor er peacetegnet, når man skal bruge det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tilslutter mig Fister og Tinakp, og så synes jeg, at det er ærgerligt, hvis uenighed i denne tråd, hvor jeg ikke synes tonen har været grov, men hvor der klart har været følelser og holdninger på spil, får nogle til helt at droppe BK.

HM, hvor er peacetegnet, når man skal bruge det? I må forestille jer at cigaretikonet repræsenterer en udrakt fredspibe :rolleyes

Ja jeg manglede et Hvidt flag....!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget enig i Fisters indlæg! :)

 

Og ellers vil jeg sige, at jeg synes BK er et fantastisk "sted" at være. Det skrevne ord er svært - både at formidle og at læse/forstå, som det var hensigten.

Jeg har f.eks. tendens til at lave udråbstegn efter mine sætninger, men sletter det ofte og ændrer til punktum, fordi jeg er i tvivl, om folk tror jeg råber ;) Smileys er jeg fan af! De kan altså redde meget, synes jeg.

 

Personligt har min egen interesse for forskellige emner også svinget en del, men det synes jeg kun er logisk, når jeg har gennemgået en del forskellige livsfaser i min tid herinde. Mor for første gang, nu mor til en på 2,5 år og lillebror der kan komme ud når som helst - og ind imellem det har jeg taget en uddannelse osv. osv... Der er sket mange ting og naturligt er det forskellige emner, der så fanger min interesse herinde.

Jeg følger med i enkelte mor-tråde tilbage fra 2012, jeg følger med i enkelte graviditetstråde, men ærligt, er det stort set kun dem, jeg "kender" i forvejen. Det er meget meget få gange, jeg har kigget i vil-gerne-være-gravid, da jeg ikke naturligt er en "hepper" og derfor hepper jeg kun på dem, jeg kender og i løbet af årene har fået et dybere indblik i.

 

Jeg går sjældent ind i debatter og svarer kun i tråde, hvor jeg selv synes, jeg har noget fornuftigt at bidrage med - hvis ikke, så lister jeg blot ud igen og videre til en anden tråd :)

 

Både in real life og herinde er jeg ikke voldsomt åben overfor nye mennesker lige til at starte med, så af "de nye" herinde kender jeg mest til dem fra min terminsgruppe, da det er dem jeg har noget nu-og-her tilfælles med. Andre nye (og også de "gamle") kan være nok så søde og hvis jeg har noget at bidrage med til evt. indlæg og spørgsmål, så svarer jeg med glæde - uanset hvem trådstarter er :)

 

Jeg var også inde i tråden om at filme en fødsel og tænkte blot, at det havde jeg ikke lige lyst til og så skænkede jeg ikke den tråd en tanke efterfølgende :)

 

Håber det giver lidt mening, min telefon ringede undervejs, så røg helt ud af rytmen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også meget enig med Fister.

Og håber virkelig ikke nogen forlader forum pga denne tråd :unsure

Jeg vil også gerne lige tilføje, at jeg aldrig har anset BK for et debatforum. I min verden er vi bare en samling kvinder der i større eller mindre omfang står det samme sted i livet og kan dele viden, inspiration og kram og være der for

hinanden. Jeg har intet behov for at debattere noget som helst, for at føle jeg får det ud af mit medlemskab jeg ønsker. At vi så ind imellem kan debattere stort og småt, der ikke er baby/børne-relevant, synes jeg bare er fint og et plus, som man kan deltage i eller lade være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fister: Jeg vil ikke quote dit lange, fine indlæg, men bare erklære mig enig. Godt skrevet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man ser på mange andre foraer (vil ikke nævne nogen navne), så er babyklar det forum, hvor der er mest rum og forståelse for hvert enkelt person.

Jeg tror at de tunge og meget "sprængfarlige" debatemner, ikke tages op fordi det netop spreder vandene og kan være "ødelæggende" for vores hygge og fred. Om det er rygklapperi eller hvad det kan kaldes, er jeg ikke i stand til at vurderer, da jeg mener det er fornuftigt. Vi er mange herinde og med mange mennesker, er der mange meninger: hvilket jeg har fået at mærke adskillige gange. ;) Jeg synes det er fornuftigt at de debatter og snakke, som KAN blive personlige, ikke tages så ofte fordi det er med til, at vi alle har det godt.

Hvis man mangler en debat om politik eller nyhedsartikler, så må man jo oprette dem.

Man er også selv ansvarlig for at holde snakken igang og det kan ikke forventes at allle andre gør det for en.

Jeg synes altid at der er plads til ALLE herinde, også selvom nogen (mig inkl.) kan virke ret personlige i det skrevne ord. Den tråd om fødslen svarede jeg i, og måske endda aggressivt? :unsure

Men jeg gjorde det fordi JEG undrede mig kraftigt over forventningen til kvinden. For mig virkede det mest som at der var en større interesse i at få "the shot" end for kvindens oplevelse - jeg er lidt ærgelig over ikke at få et svar, for det var sq en oprigtig undren.

At andre opfanger det aggressivt, kan jeg virkeligt ikke tage mig af ;) Jeg skriver på den måde jeg gør, og hvis det bliver for personligt for nogen, må de hjertens gerne meddele det, så kan jeg give en forklaring og/eller en undskyldning og så komme videre - hvilket vi er skide gode til herinde! At komme videre, ikke bærer nag.

Jeg synes ikke at bk har ændret sig, men derimod har jeg. Jeg er vokset mere og bruger ikke så meget tid, på at tage noget som helst herinde, personligt. Jeg er en af de brugere der deler MEGET og gerne personlige ting, fordi det er mit behov. Jeg er skide dårlig til at svarer folk og holde "kontakt", men de ved tilgengæld at jeg læser med og tænker på dem.

Åh... hvor var jeg på vej hen? :P

Jeg tænker at vores forum netop ER så godt, fordi vi tager "den sikre vej" og opfører os ordentligt - hvis man mangler action må man skabe den, eller finde et af de MANGE andre foraer, hvor man ikke engang kan spørge om engangsklude uden at få et "fuck dig" i hovedet.

Om tonen er grov? Nah... jeg synes at der er blevet skrevet super flot og fint herinde, meget rolig debat - og det er derfor jeg elsker bk, fordi der er plads og fordi det netop ikke er henkasten med ord, men velovervejede svar (hvilket mit SLET ikke er).

Nå.. så fik jeg da svaret, så håber jeg bare at det er til at forstå :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en af de gamle herinde og stort set været her siden det startede op. Selvom jeg er en af de gamle så har jeg oprettet en del tråde der ikke bliver svaret i eller der kommer meget få svar. Min mor tråd oplever jeg også tit at der ikke bliver kommenteret på når jeg laver et nyt indlæg. Det er da ærgerligt at der er nogen ting der ikke bliver svaret på, men det har ikke umiddelbart noget med nye og gamle at gøre som jeg ser det. 

 

Jeg synes generelt der er en god tone herinde, men jeg har da engang taget mig selv i ikke at svare i en debat fordi jeg gik mod strømmen af de andre svar. Det synes jeg egentlig er lidt ærgerligt men sådan er det her forum nu engang. 

 

En ting, der dog slog mig, er at en ting, der har ændret sig siden jeg startede herinde er, at der er small-talk-tråde i alle underforums. Hvor mange før ville oprette emner med spørgsmål, bliver rigtig mange samlet i small-talk-trådene, der IMO har en tendens til at blive lidt rodede og uoverskuelige, fordi der tit er gang i flere samtaler på en gang, og jeg synes i hvert fald tit jeg er et par sider bagud ret hurtigt, og så får jeg ikke kommenteret på noget, jeg ellers gerne ville, fordi det virker "forældet", når det ligger flere sider tilbage, også selv om der måske højst er gået en dag eller 2. 

Det gode ved de tråde er klart, at de opfanger netop small-talk, som man gerne vil ud med, men måske ikke er stort nok til at oprette et nyt emne over, men jeg tror måske, at de er blevet lidt for meget en "rodeskuffe", hvor alt og intet ryger i, og bliver blandet sammen. 

 

Jeg er meget enig i det her. Jeg kan rigtig godt lide small-talk trådene men jeg synes også nogen gang der bliver vendt nogen emner derinde som godt kunne have haft sin egen tråd. Det synes jeg godt kan være ærgerligt for det kan være svært at finde tingene igen og netop hvis det er et "ældre" indlæg (1-2 dage) i small-talk så er det ikke sikkert jeg får det kommenteret fordi der så sker så meget siden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fister - jeg synes at du skriver så fint, og derfor vil jeg ikke skrive et længere indlæg - for så go er jeg heller ikke med at forklare og beskrive. Derfor var jeg glad for det indlæg der blev skrevet af 2014.. Fordi det er noget, jeg kan tilslutte mig - og fordi jeg blev lidt ked af hvis Bk begynder at få et stempel på sig, som jeg ikke synes er berettiget. Ikke at jeg ikke kan følge dig ninjamama og BSB - for jeg kan faktisk også godt se det fra jeres synspunkt - derfor synes jeg også at det er ærgerligt hvis i er kommet derud, hvor i ikke føler, at der er plads til jer og jeres synspunkter/holdninger.

Jeg synes at det er vigtigt at vi ikke bliver sådan en ens masse, der går ind for konformitet. Der skulle gerne være plads til os alle - men det er ingen skade til, at tænke over hvordan man siger tingene og om det overhovedet har relevans. Og det er generelt jeg siger det - og ikke i forhold til noget nogen har sagt i denne omgang.... Bare så der ik er nogen, der skal sidde med en tro om at jeg synes at de har sagt noget forkert!

Det oplevede jeg nemlig noget tid efter at jeg var startet herinde, hvor jeg spurgte i forhold til MMe og blev nærmest overfuset af en anden bruger, fordi jeg ku finde på at give mme ( og jeg havde altså ammet i 9 måneder!!) så hun havde tydeligvis ikke noget konstruktivt at sige, udover blot at give mig en følelse af at jeg ikke var en helt så go mor, som jeg ku være - ud fra hendes mening.

Og igen - man skal have ret til sine meninger, men de skal komme et sted hvor det er relevant at dele dem.

Heldigvis fik jeg sådan en opbakning herinde fra - fra en masse både fra på det tidspunkt nye og gamle brugere. Og jeg synes simpelthen at der er sådan et godt sammenhold herinde, hvis der kommer nogen og "sviner" nogen til..

Og jeg ser slet ikke det, som om nogen vil irettesætte eller sige at i er forkerte på den - men kan godt se, at det kan fremkomme sådan....

Jeg håber bare at i begge har lyst til at vi i begge "lejre" kan hive det hvide flag frem og så blive enige om, at vi bestræber os på at vi give plads herinde til alle, der vil hinanden noget godt?

Det blev vist også lidt rodet, og ved ikke hvad jeg har fået mig rodet ud i, mig som ellers normalt er så konfliktsky...

 

Tak og i lige måde. Du får fint hevet det hvide flag frem, og jeg er også tilhænger af det. Debat og kram FTW. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg kan se, der ikke rigtigt bliver kommenteret på det, der egentlig generer mig, nemlig at nogle, der kommenterede et debatindlæg (retoriske diskussioner om hvorvidt eller ej der var oplagt til debat er for mig ikke vedkommende, da dette er et debatforum), bliver taget i skole og sådan set får lukket munden.

Det indlæg der blev lagt herinde, som så mange tilslutter sig gik meget, meget langt over mine grænser og jeg har meget svært ved at genkende BK´s gode stil i det.

 

Som jeg ser det:

- Man "må" ikke spørge/kommentere på et indlæg, man finder både spændende og problematisk, hvor der rent faktisk er nogle ting, der kan belyses og tales om.

- Man "må" gerne angribe andre BK-brugere for ovenstående og derefter fortsætte i en ny tråd, hvor man både bander og svovler og gør folk rigtigt kede af det.

 

Jeg kan ikke forestille mig, nogen synes jeg generelt er ubehagelig eller stridslysten her på BK. Alligevel er der meget få, der nu rent faktisk forholder sig til mine bevæggrunde for at skrive, som jeg gjorde - og jeg er himmelfalden over, mine indlæg kan tolkes så forkert og skabe så megen uro i det forum, jeg er kommet til at holde rigtig meget af. Peacetegn er helt fint, venner! Men jeg vil ikke finde mig i at blive angrebet på den måde på grund af et fuldstændig validt indlæg og så bare æde den. Jeg fortryder, jeg opstartede denne tråd. Jeg havde det ret godt med de ting, jeg skrev i den anden tråd, og nu har et "velskrevet" (??? brug af forkortelsen WTF? Er det den nye stil herinde?!?) indlæg da godt nok sat mig til vægs. En bruger skrev til mig privat, at hun var rigtig ked af det og forlod BK  og det har hun så gjort inden jeg kunne nå at bede hende blive. Det er altså træls. Hvorfor skulle det køres herud? Det var en fuldstændig uskyldig tråd? Handler det her om noget helt andet? Jeg er i al fald lost.

 

Jeg overser nogle af de indlæg, der giver mig ret eller forsøger at bløde op på det hele, det indrømmer og beklager jeg. Men jeg kan ikke komme videre end at undres og skuffes gevaldigt over den store opbakning til et så aggressivt indlæg, der gjorde mig og andres meget vrede og kede af det. Sorry, jeg prøver generelt at se tingene fra begge sider, men jeg er altså også bare et menneske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg kan se, der ikke rigtigt bliver kommenteret på det, der egentlig generer mig, nemlig at nogle, der kommenterede et debatindlæg (retoriske diskussioner om hvorvidt eller ej der var oplagt til debat er for mig ikke vedkommende, da dette er et debatforum), bliver taget i skole og sådan set får lukket munden.

Det indlæg der blev lagt herinde, som så mange tilslutter sig gik meget, meget langt over mine grænser og jeg har meget svært ved at genkende BK´s gode stil i det.

 

Som jeg ser det:

- Man "må" ikke spørge/kommentere på et indlæg, man finder både spændende og problematisk, hvor der rent faktisk er nogle ting, der kan belyses og tales om.

- Man "må" gerne angribe andre BK-brugere for ovenstående og derefter fortsætte i en ny tråd, hvor man både bander og svovler og gør folk rigtigt kede af det.

 

Jeg kan ikke forestille mig, nogen synes jeg generelt er ubehagelig eller stridslysten her på BK. Alligevel er der meget få, der nu rent faktisk forholder sig til mine bevæggrunde for at skrive, som jeg gjorde - og jeg er himmelfalden over, mine indlæg kan tolkes så forkert og skabe så megen uro i det forum, jeg er kommet til at holde rigtig meget af. Peacetegn er helt fint, venner! Men jeg vil ikke finde mig i at blive angrebet på den måde på grund af et fuldstændig validt indlæg og så bare æde den. Jeg fortryder, jeg opstartede denne tråd. Jeg havde det ret godt med de ting, jeg skrev i den anden tråd, og nu har et "velskrevet" (??? brug af forkortelsen WTF? Er det den nye stil herinde?!?) indlæg da godt nok sat mig til vægs. En bruger skrev til mig privat, at hun var rigtig ked af det og forlod BK  og det har hun så gjort inden jeg kunne nå at bede hende blive. Det er altså træls. Hvorfor skulle det køres herud? Det var en fuldstændig uskyldig tråd? Handler det her om noget helt andet? Jeg er i al fald lost.

 

Jeg overser nogle af de indlæg, der giver mig ret eller forsøger at bløde op på det hele, det indrømmer og beklager jeg. Men jeg kan ikke komme videre end at undres og skuffes gevaldigt over den store opbakning til et så aggressivt indlæg, der gjorde mig og andres meget vrede og kede af det. Sorry, jeg prøver generelt at se tingene fra begge sider, men jeg er altså også bare et menneske.

 

Det kan godt være, at jeg er fatsvag jeg har læst hele denne tråd og også den om fimen, men jeg forstår ikke, hvad du er gal over her? Vil du ikke prøve at forklare det igen? Kan være jeg er blevet lidt forvirret over alle de meninger der er i tråden, men jeg har lidt svært ved at se, hvorfor du føler dig trådt på nu (ikke skrevet næsvist eller noget men jeg er ikke helt med) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER