Krydderpigen

Når andre gør en urolig

7 indlæg i dette emne

Selvfølgelig har jeg da små "bekymringer" om, om der er en levende baby, og om alt kommer til at gå fint, men det er absolut ikke noget, der fylder mit sind i særlig høj grad.

 

Men hvorfor er det, at andres kommentarer kan få mig til at blive mere usikker - og i ja nærmest i panik.

 

Vi har jo besluttet ikke at lyve om graviditeten. Folk har jo vidst besked omkring fertilitetsbehandlingen, så derfor er der naturligt mange der spørger, i sær af mine veninder.

 

Flere af mine veninder spørger "Har du fået det bekræftet ved lægen, så du er sikker?", "Har du SLET ikke taget nogen test for at være sikker siden i søndags?" opfulgt af "Jamen, I kan vel ikke være sikre på noget, når det ikke er rigtigt bekræftet" .....

 

Jeg har ærlig talt bare tænkt, at når nu min test var fint positiv i søndags, og når jeg i øvrigt ikke har fået mens, så er jeg gravid til det modsatte er bevist, og så nyder vi det. - Går det galt senere, så må vi tage den derfra. - Men i dag - efter en fra mit studie IGEN sagde noget i den stil, blev jeg nærmest grebet af panik og fór hjem og tog en test. (Se biledet) - Den taler vist for sig selv!!

 

Så SLUT med at lade mig bekymre af alle andre!!!

 

 

 

post-7382-0-67172100-1424280643_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, den er ikke til at tage fejl af:-) skønt for dig at du kan være så rolig af dig selv, jeg er urolig og tænker hele tiden, hvad nu hvis det ene og det andet, trods jeg har set hjerteblink 2 gange. Hvor længe har i prøvet at blive gravide?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg fra marts terminen..

Jeg tror det måske er af uvidenhed.. Jeg tror at mange mennesker render rundt med en eller anden idé om, at hjemmetests ikke er pålidelige nok, og at man derfor skal have det bekræftet ved lægen.

Men altså mange læger tager sig til takke med de tests, man selv har foretaget derhjemme. De er jo nøjagtigt lige så præcise som lægens egen. Og de fleste laver heller ikke en gu mere, man kan alligevel ikke bruge den til ret meget.

Og ja, så tror jeg måske også at mange har lidt en "paniktendens".. altså, hvis ikke det er bekræftet af flere tests, så gælder det ikke.. og sikke noget pjat (ja det mener jeg altså). Hvis man har testet positivt, så er man jo altså gravid, og man bliver ikke mere eller mindre gravid af at bruge penge på en masse tests. Og hvis man er en af de (efterhånden få, tror jeg desværre) der først tester efter mens er udeblevet, ja så er risikoen for at fange en bio jo ret lille, og når mens så fortsat udebliver, så skulle den jo være ret idiotsikker..

Så kan man jo rende ind i en abort, men altså den risiko bliver jo hverken større eller mindre af at lægen har bekræftet graviditeten eller at man selv har taget utallige tests..

Tag en dyb indånding, tænk ved dig selv at folk ikke ved bedre og stol så på din egen mavefornemmelse. Den er jo helt rigtig.

Det er så dejligt at høre, når der er nogen, der ikke går helt i panik og bare tager tingene som de kommer. Det tror jeg langt hen ad vejen er sundest for både dig og baby :)

(jeg undskylder på forhånd, hvis nogen kan blive stødt. Det er bestemt ikke meningen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg på anden graviditet - og jeg har ikke på noget som helst tidspunkt fået det "bekræftet" af lægen. Faktisk lavede de vandrejournal sidste gang uden så meget som at lave en GU først...

Hjemmetestene er lige så sikre som lægens - og med mindre der er anden årsag til f.eks. at tage en blodprøve, så stoles der faktisk bare på udsagnet om, at man er gravid frem til nakkefolden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edit: jeg har så også taget en test dagligt indtil kontrol og teststreg har været lige tydelige begge gange. Ikke fordi jeg havde nogen som helst rationel grund til det, eller blev mere "gravid" af den grund. Simpelthen bare fordi jeg synes det var fantastisk hver morgen at se den blive tydeligere end dagen før...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud fader, hvor er folk dog bare DUMME og UFØLSOMME! Jeg tror bare, jeg ville stikke dem en lille løgn og sige jo jo, lægen har bekræftet, hvis jeg altså ikke lige orkede at give dem den røvfuld de fortjener! 

Hvor er det fedt, at du er gravid, at du bærer på et sundt og rask barn, der har en stærk og selvsikker mor. Nemlig! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lade vær med at trække lidt på smilebåndet. Ikke af din situation for det er ikke rart at stå i, men fordi at min mand spurgte om det samme her hjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER