HenrietteHall

Henvisning til gynækolog..

9 indlæg i dette emne

Skal en læge henvise en til gynækolog, hvis man ønsker at blive udredt for PCO? Jeg har en mistanke om, at jeg har PCO og vi har nu været i gang siden juni sidste år, så jeg kunne godt tænke mig, at vide om jeg har PCO.. Men skal lægen henvise eller kan han godt vælge at sige nej???

Det er ikke kun pga. graviditetsønske jeg gerne vil udredes, det kunne være rart at vide, så man kunne tage sine forholdsregler..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg blev henvist af min læge til gynækolog, før der var gået 1 år uden gevinst, men det var fordi jeg har haft en knude i livmoren, at hun ville ha vished om at der ikke var nye der evt blokerede for en ny graviditet. Ellers ville hun ha haft vi skulle ha prøvet lidt længere....

Så jeg tror godt de kan sige nej, men jeg tror så også at vis du har stålvilje og bank-i-bordet stemmen på, så er der ingen der vil sige nej, hvorfor sku de det, det er jo ikke dem der skal være gravide....tænker jeg.

Krydser fingre for dig!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep din læge skal gi dig en henvisning til gyn hvis du gerne vil undersøges for PCO. Lægen kan selvfølgelig godt sige nej, men så skal man bare blive den irriterende patient der kommer i tide og utide med det samme problem ;) Jeg blev ved med at ta til lægen med min manglende mens, sende dem mails osv indtil jeg fik min henvisning. Men mon ik du uden problemer kan få en henvisning når nu i (nææææsten) har prøvet i et år?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev henvist p.g.a uregelmæssige mens :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev henvist p.g.a uregelmæssige mens :)

Lucky you :) Jeg gik uden mens i et halv år, og det mente min læge ik at det var grund nok til en henvisning :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev henvise en til gynækolog fra ejen læge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev henvist p.g.a uregelmæssige mens :)

samme her - blev henvist efter et halvt år med projekt baby. Da jeg kun havde fået 2-3 menses i løbet af det halve år, ville lægen ha mig videre med det samme.

Men det var først da vi skiftede til Brædstrup at jeg fik af vide at jeg har PCO.. Den første gynækolog gjorde intet - han satte os bare på pergotime og sendte os hjem for at vi sku klare det selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal en læge henvise en til gynækolog, hvis man ønsker at blive udredt for PCO? Jeg har en mistanke om, at jeg har PCO og vi har nu været i gang siden juni sidste år, så jeg kunne godt tænke mig, at vide om jeg har PCO.. Men skal lægen henvise eller kan han godt vælge at sige nej???

Det er ikke kun pga. graviditetsønske jeg gerne vil udredes, det kunne være rart at vide, så man kunne tage sine forholdsregler..

Jeg spurgte en sygeplejerske nede i mit lægehus om det var noget jeg kunne blive undersøgt for, og det synes hun der var en god ide, da hun kunne se jeg brugte meget tid på at tænke på det. Så jeg blev sendt ind til en læge, som tog blodprøver. Dem var der lidt udsving i, så nu er jeg sendt videre med begrundet mistanke, og får at vide på mandag om jeg har det eller ej.

Så jeg synes bare du skal ringe til din læge og få aftalt en tid med ham/hende, så du kan komme videre i systemet og få vished... Pøj pøj med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

samme her - blev henvist efter et halvt år med projekt baby. Da jeg kun havde fået 2-3 menses i løbet af det halve år, ville lægen ha mig videre med det samme.

:ditto Jeg er rigtig rigtig glad for jeg gik til læge, selvom der kun var gået 6 mdr. siden jeg smed pillerne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER