Carcassonne

Prævention efter fødsel?

20 indlæg i dette emne

Hej :-) hvad har i af planer efter gravidlitet?:-)

Jeg tænker en hormonspiral, men har altid kun brugt p-piller/minipiller, og vil jeg vidst ikke igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvornår må man begynde at tage fx p-piller efter fødslen? Er der nogle regler?

Jeg har et par veninder, som blev gravide rimelig hurtig igen :-) og det ønsker ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prævention vil man tale med lægen om ved 8 ugers undersøgelsen, men lige p-piller bliver frarådet så længe man ammer... Mini-piller er okay ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår må man begynde at tage fx p-piller efter fødslen? Er der nogle regler?

Jeg har et par veninder, som blev gravide rimelig hurtig igen :-) og det ønsker ikke.

 

P-piller og andet østrogenholdigt må man vist ikke, hvis man vil amme. Minipiller måtte jeg gå i gang med med det samme, og ved 8-ugers undersøgelsen fik jeg henvisning til gynækolog mhp hormonspiral.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg satser på p-piller igen, selvom jeg hader at tage dem. Men så vidt jeg har forstået, er det langt det bedste valg, når man har pcos (hvis nogen ved noget andet, der er bedre/lige så godt vil jeg være lykkelig).

Så vidt jeg ved må man starte nærmest med det samme, og ellers vil vi bruge kondom i mellemtiden. Jeg skal ikke nyde noget af en graviditet i nærmeste fremtid. Der skal gå mindst 2 år for mit vedkommende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh.. Det var det jeg mente, at have hørt. Tak :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver at lokke manden til at blive steriliseret - og ja, det er helt seriøst ;)

Jeg har taget p-piller, siden jeg var 15, og har ikke lyst til at fortsætte nu (er 36). Manden bliver 43 til maj, og vi er enige om, at vi ikke vil have flere børn, når lillebror er født :)

Men indtil videre er han lissom ikke all-in på den idé. Han er bare heller ikke hooked på kondomer. Så vi må tage den, når det bliver aktuelt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver at lokke manden til at blive steriliseret - og ja, det er helt seriøst ;)

Jeg har taget p-piller, siden jeg var 15, og har ikke lyst til at fortsætte nu (er 36). Manden bliver 43 til maj, og vi er enige om, at vi ikke vil have flere børn, når lillebror er født :)

Men indtil videre er han lissom ikke all-in på den idé. Han er bare heller ikke hooked på kondomer. Så vi må tage den, når det bliver aktuelt

Haha, min mand er også HELT sikker på, vi ikke skal have flere børn og jeg er også afklaret med det.. Men han er ik med på ideen om at bliver steriliseret - han vil simpelthen ikke have noget skarpt i nærheden af det område :D

Så jeg ved heller ik helt, hvad vi gør..

Jeg er ikke meget til p-piller og heller ik hormonspiral.. Nu ser vi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

P-piller og andet østrogenholdigt må man vist ikke, hvis man vil amme. Minipiller måtte jeg gå i gang med med det samme, og ved 8-ugers undersøgelsen fik jeg henvisning til gynækolog mhp hormonspiral.

Nå, øv.. Der røg min plan kan jeg godt høre. Synes ellers jeg havde hørt, at man godt må.. Nå, må jo have snakket med lægen om det.

YummyYummyMommy & Kami: Tror det er meget normalt at mænd ikke er vilde med tanken om sterilisation. Tror der sidder noget mandighed i at kunne lave børn :P

Men ellers kunne I jo blive steriliseret? Ved ikke så meget om det, men min mor er blevet det og har i hvert fald ikke haft nogle gener ved det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, øv.. Der røg min plan kan jeg godt høre. Synes ellers jeg havde hørt, at man godt må.. Nå, må jo have snakket med lægen om det.

YummyYummyMommy & Kami: Tror det er meget normalt at mænd ikke er vilde med tanken om sterilisation. Tror der sidder noget mandighed i at kunne lave børn :P

Men ellers kunne I jo blive steriliseret? Ved ikke så meget om det, men min mor er blevet det og har i hvert fald ikke haft nogle gener ved det :)

Ja, det kan man selvfølgelig, meeeen, som du siger med mandigheden i at kunne lave børn, så vil jeg gerne KUNNE blive gravid, selvom det ikke bliver aktuelt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kan man selvfølgelig, meeeen, som du siger med mandigheden i at kunne lave børn, så vil jeg gerne KUNNE blive gravid, selvom det ikke bliver aktuelt ;)

Haha, ja så er det ikke nemt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kan man selvfølgelig, meeeen, som du siger med mandigheden i at kunne lave børn, så vil jeg gerne KUNNE blive gravid, selvom det ikke bliver aktuelt ;)

Det ER altså også er meget mindre indgreb for manden end for kvinden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm. Prøver virkelig at finde på noget at skrive i denne tråd :D. Men mit eneste bud på vores prævention er ikke at ringe til donoren og bede ham komme forbi med svømmerne.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ER altså også er meget mindre indgreb for manden end for kvinden

 

Præcis :) Hvis det bare var et hurtigt "snip snip" for mig, gjorde jeg det også gerne - men det ER bare lidt mere omfattende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm. Prøver virkelig at finde på noget at skrive i denne tråd :D. Men mit eneste bud på vores prævention er ikke at ringe til donoren og bede ham komme forbi med svømmerne.... :)

Hehe tænkte faktisk på dig og hvor heldige I er på det punkt da jeg lavede tråden :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm. Prøver virkelig at finde på noget at skrive i denne tråd :D. Men mit eneste bud på vores prævention er ikke at ringe til donoren og bede ham komme forbi med svømmerne.... :)

Haha :D

Ja på det punkt har I det nemt :D :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil bare bruge kondom det første stykke tid. Så må vi se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig tråd. Det er en af de områder, jeg ikke har tænkt vildt meget over, så dejligt at blive gjort opmærksom på det.

Jeg tror jeg vil nævne "problemet" for manden. Jeg er sikker på, det er noget, han ikke tænker over

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig tråd. Det er en af de områder, jeg ikke har tænkt vildt meget over, så dejligt at blive gjort opmærksom på det.

Jeg tror jeg vil nævne "problemet" for manden. Jeg er sikker på, det er noget, han ikke tænker over

Hehe jeg spurgte også min mand i går :) Han meldte ud at vi da bare ku bruge kondom....ind til jeg spurgte om han virkelig mente at vi skulle det i 3-4 år til den lille sku være storesøster :) 

Så trak han lidt i land igen :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe jeg spurgte også min mand i går :) Han meldte ud at vi da bare ku bruge kondom....ind til jeg spurgte om han virkelig mente at vi skulle det i 3-4 år til den lille sku være storesøster :)

Så trak han lidt i land igen :). 

 

Hæh - ja, det er noget de kan forstå ;)

Vi brugte det nogle måneder sidst, før jeg tog p-piller igen - men vi startede så også op med sexlivet igen allerede 3-4 dage efter fødslen, så der ville der vel nærmest have været infektionsrisiko ved at lade være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER