cellemus

1 lægebesøg med scanning??

8 indlæg i dette emne

Hej piger.

Har nogle af jer været så heldige at blive scannet ved 1 lægebesøg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej, ikke mig. Fik kun taget blodprøver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, der er kun 2 mulige scanninger i en "normal" graviditet.

Nakkefold 11-13 uger henne og misdannelsesscanning omkring 20 uger henne.

Hvis man vil scannes mere så skal man betale sig fra det ved en scanningsklinik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.

Håber lidt på at man kunne Være så fantastisk heldig at lytte til hjertet ved 1 lægebesøg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.

Håber lidt på at man kunne Være så fantastisk heldig at lytte til hjertet ved 1 lægebesøg

Det skal du ikke sætte næsen op efter. 1 lægebesøg er nærmest bare udfyldning af en masse papirer, urinprøve tjek, blodtryk og andre småting. Hjertelyden hører du typisk først til nf og jordemødrene vil først bruge doplerne efter uge 15. Og min gammeldags læge bruger den der træ dims og ikke en elektrisk hvor jeg har nøjelsen af at lytte med som ved jm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så heldig at sygeplejersken hos min læge har sagt at de har en ultralydsscanner, så hun skal "øve sig" ved næste besøg. Der vil jeg være 8+3. Og ja hvis hun ikke kan finde hjertelyd, er der lang tid til nakkefoldsscanningen, så det bliver spændende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både 1. lægebesøg og 1. jordemoderbesøg er faktisk lidt kedelige :) Man snakker en masse og får udfyldt en masse papirer, ellers sker der ikke det store.. Ved jordemoder er det ikke engang sikkert hun vil lytte efter hjertelyd, for nogen gange kan de ikke finde det så tidligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det plejer kun at være de lidt kedelige ting..... Jeg skal til første jordmorbesøg på fredag her hjemme i Sverige, er lidt spændt på hvordan det system lige fungere.... Det danske ved jeg nogenlunde igennem veninder osv, men svenskerne gør det jo lidt på en anden måde.... Bl.a. har jeg på intet tidspunkt skulle forbi mit eget lægehus, alt går igennem barnmorskacentralen (børnemorderne som min kære mand siger)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER