Carcassonne

Hvad når den lille er født?

43 indlæg i dette emne

Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde den - men der lå på et tidspunkt en ganske rædselsfuld film på rådet for større færdselssikkerheds hjemmeside om, hvad der sker med baby ved et uheld, hvis der KUN er lift-net på :bye Det var nok til at jeg fravalgte bare at gøre det på den strækning på 1100 meter, vi havde hjem sidste gang i bil :(

Så jeg vil sige, at medmindre der er en medicinsk årsag til, at baby ikke må komme i autostol på hjemvejen, så ville jeg aldrig aldrig aldrig gå på kompromis med sikkerheden. For selvom man selv er en god bilist, kan man sgu ikke tage højde for alle de andre idioter ;)

Hvor lang er jeres køretur hjem? Sandsynligheden for at baby sover trygt hele vejen er jo TEMMELIG stor - hvis bebs lige har fået en tør ble, noget at spise og du sidder ved siden af, så summes de fleste helt små børn i søvn af lyden/de små rystelser ved at køre i bil :7himmel

EDIT: De godkendte er ex. Easylift, Babysleeper http://www.britax-roemer.dk/autostole/autostole/baby-safe-sleeperog boxetten :)

Har faktisk set de lifte der du linket til..

:) jeg har hele tiden været besluttet på autostolen hjem, men det var mine forældre der mente om det ikke var bedre i liften .. Det gjorde de jo dengang vi blev født, men der er jo også sket en verden til forskel i sikkerhed i bilen siden dengang. Men så kom jeg jo til at tænke på det alligevel..

Men hvis det ikke virker kun med liftnet så er det da også no-go her :) nu har vi også fået sådan en fin autostol, og den er jo sikker og det hele. Vi har ca 30 min hjem fra sygehuset.. Det skal jo nok gå uanset. Ville bare lige høre med lift :-) for kender slet ikke til det. Men kan da godt høre vi bare bruger autostolen. Skal ikke nyde noget af ustabilitet under kørsel med den lille guldklump :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har faktisk set de lifte der du linket til..

:) jeg har hele tiden været besluttet på autostolen hjem, men det var mine forældre der mente om det ikke var bedre i liften .. Det gjorde de jo dengang vi blev født, men der er jo også sket en verden til forskel i sikkerhed i bilen siden dengang. Men så kom jeg jo til at tænke på det alligevel..

Men hvis det ikke virker kun med liftnet så er det da også no-go her :) nu har vi også fået sådan en fin autostol, og den er jo sikker og det hele. Vi har ca 30 min hjem fra sygehuset.. Det skal jo nok gå uanset. Ville bare lige høre med lift :-) for kender slet ikke til det. Men kan da godt høre vi bare bruger autostolen. Skal ikke nyde noget af ustabilitet under kørsel med den lille guldklump :)

 

Nej - det er nærmest noget, der føles som den vigtigste køretur i livet  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej - det er nærmest noget, der føles som den vigtigste køretur i livet :kuller

Hehe ja :D glæder mig helt vildt efterhånden! Kommer også lige fra jordemoderen.. Nu må han gerne snart komme ud til os :kuller hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej - det er nærmest noget, der føles som den vigtigste køretur i livet :kuller

Aldrig har min mand kørt så langsomt og drejet så forsigtigt i samtlige sving, som den første køretur med baby :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aldrig har min mand kørt så langsomt og drejet så forsigtigt i samtlige sving, som den første køretur med baby :D

Haha.. Kan forestille mig det også bliver sådan herhjemme :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lånt en lille autostol af biofar. Ville ikke købe en, da de jo hurtigt vokser fra den. Vi har en autostol til når han er større.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aldrig har min mand kørt så langsomt og drejet så forsigtigt i samtlige sving, som den første køretur med baby :D

 

Ja, det var helt vildt - "arghhh, der kommer en bil!!! Ja, 300 meter væk"  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej herinde :-)

Har ikke været så aktiv med indlæg,men har fulgt med fra sidelinjen ;-)

Det er så vildt at man lige om lidt er 3....

he he - har det på samme måde med transport hjem - vi fik lige installeret autostol den anden dag...og har så øvet os lidt på en bamse ;-) he he. - følte os lidt tossede,men det var nu meget hyggeligt.

Jeg har fundet en applikation,som er gratis og ret god - den hedder "min baby" og giver svar på mange spørgsmål som I nævner her :-) I kender den måske allerede - ville bare lige dele ;-)

Hilsen Malene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej herinde :-)

Har ikke været så aktiv med indlæg,men har fulgt med fra sidelinjen ;-)

Det er så vildt at man lige om lidt er 3....

he he - har det på samme måde med transport hjem - vi fik lige installeret autostol den anden dag...og har så øvet os lidt på en bamse ;-) he he. - følte os lidt tossede,men det var nu meget hyggeligt.

Jeg har fundet en applikation,som er gratis og ret god - den hedder "min baby" og giver svar på mange spørgsmål som I nævner her :-) I kender den måske allerede - ville bare lige dele ;-)

Hilsen Malene

Er det mon en gratis app? ...     spurgte den nærige om ikke meget sparsommelige kommende mor  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det mon en gratis app? ... spurgte den nærige om ikke meget sparsommelige kommende mor :rolleyes

Prøv at læse indlægget igen ;) :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at læse indlægget igen ;) :P

Hold kæft man.. Hvor blind har man lov at være..  :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He he :-) ja, gratis er en god ting ;-) og værd at tage med i "babyjunglen" ...Når vi nu er ved gode gratis-ting så vil jeg da også anbefale REMA1000s Baby-startpakke,som jeg hentede den anden dag - den er super fin :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He he :-) ja, gratis er en god ting ;-) og værd at tage med i "babyjunglen" ...Når vi nu er ved gode gratis-ting så vil jeg da også anbefale REMA1000s Baby-startpakke,som jeg hentede den anden dag - den er super fin :-)

Den har vi også :) kan også anbefale den fra Lidl den er også god :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok - fedt, den vil jeg have fat i :-) Havde glædet mig til den fra Maras, men synes ikke det var andet end reklamer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok - fedt, den vil jeg have fat i :-) Havde glædet mig til den fra Maras, men synes ikke det var andet end reklamer...

Nej jeg har også kun hørt dårligt om den.. så har faktisk ikke fået fat i den. Min veninde sagde også det kun var reklamer og et par enkelte prøver. :) men det er self også gratis jo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, den behøver du ikke haste efter ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blandt Falck folk er sådan et liftnet bedre kendt som et "pommes frites net"..... Det siger ALT hvad der kan ske med baby ved en ulykke :(

Så autostol eller særlig kørelift er helt sikkert vejen frem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blandt Falck folk er sådan et liftnet bedre kendt som et "pommes frites net"..... Det siger ALT hvad der kan ske med baby ved en ulykke :(

Så autostol eller særlig kørelift er helt sikkert vejen frem :)

Det billede havde jeg ikke behøvet få på den indre nethinde! Det var ikke rart :(  :(.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER