SweetAim82

Hård mave/ forstoppelse

13 indlæg i dette emne

Beklager emnet,men altså det er nødvendigt....

Det er længe siden jeg har været aktiv, men nu e jeg så tilbage.

Jeg er 17+0 i dag og min mave lever sit eget liv i forhold til fordøjelsen. Normalt plejer jeg godt at kunne komme af med noget sådan hver anden dag, men nu skriver vi torsdag og sidst jeg kom af med noget var mandag og det er lidt bekymrende....

Er der nogle gode råd?

Jeg er en af dem der har været ramt af voldsom kvalme, ikke opkast bare kvalme der stillede af her efter nytåret, siden da har jeg så bøvlet med noget svingende og manglende appetit, men nu får jeg mad og forholdsvis varieret, kan dog ikke få kød ned....

Jeg har endnu ikke prøvet så meget, for det plejer jo at lykkes efter et døgns tid men denne gang vil min mave bare ikke som jeg.....

Håber andre kan komme med gode husmoderråd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Svesker? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg ville prøve med et afføringsmiddel, når nu der er gået flere dage. Jeg tager magnesia hver dag for at holde afføringen blød, da jeg ellers får hæmorider. Det har min læge anbefalet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kiwi skulle være godt fik jeg at vide på sygehuset. En om dagen skulle hjælpe maven meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sveskejuice

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville også sige svesker, tørrede abrikoser, dadler.. :) Pære kan også have en gavnlig effekt.. og godt med væske.. Sørg for at få rørt dig. Hvis man ligger stille for meget, kan man nemt blive forstoppet (og hvis man kaster op i stride strømme så ligger man jo nok i sengen/på sofaen)..

Og ja ellers kan magnesia virke. Det kan købes i håndkøb. Jeg fik at vide af en fødselslæge i går, at man max må tage 2 aften og 2 morgen som gravid (normaldosis er vist max 3 pr. gang) :)

Du må dog som udgangspunkt ikke tage dem fast, uden at have haft en læge indover..

Husk at drikke rigeligt vand til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde mennesker :)

Jeg indkøber svesker, dadler, pære og kiwi til en start og så tager jeg magnesium tingen hvis det ikke hære ordentligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HUSK! Altså loppefrøskaller :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ananas-juice er også et rigtig godt bud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager sådan noget lactolose som jeg fik anbefalet på sygehuset.. men ja prøv da lige de andre ting først..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hjælper også at tygge tyggegummi. Men ja rigeligt med vand, motion og frugt er også gode råd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu engang tak for alle de gode råd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HUSK! Altså loppefrøskaller :)

:ditto HUSK eller anden form for fibre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER