Bubbles

Erfaringer med negativ sædkvalitetstest?

31 indlæg i dette emne

Øv, vi har fået svar på mandens sædtest, og kvaliteten er moderat nedsat (hvad det så end betyder), så nu skal vi i gang med behandling. Så jeg hopper over i "Barnløshed og behandling" :boo

Æv for det. MEN...den besked fik vi også og venter andet barn sammen nu. Oven i har jeg PCO.

Min mand havde cirka 2 Mio pr IUI vi havde. Og det er spærre grænsen. Men han kom meget langt med sin kost og fik den helt op på 11 Mio en gang. Vores GYN sagde sæden var tre mdr undervejs. Min mand holdte sig derefter fra koffein, bacon, skar kraftigt ned på sukker. Spiste Zink og Folin syre, multivitamin og fiskepiller. Jeg håber ikke du fortvivler helt for det er stadig muligt at blive gravide. Enten ved IUI eller IVF. Om med en indsats kan han selv forbedre svømmerne. Held og lykke med viste forløb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv øv med beskeden. Dog vil jeg sige at kost kan måske ændre lidt. Og hver enkelt sædprøve kan også ændre sig fra gang til gang.

Og så kan du jo sagtens stadig også være herinde selvom du er i behandling. Det er jeg da ihvertfald :)

Ja, jeg har hørt, at man kan ændre meget med kosten. Min mand spiser dog meget sundt i forvejen, da han træner op til en halv Ironman, så jeg er ikke sikker på, at vi kan gøre så meget på den front - men det er da helt værd at undersøge :)

 

Og nej, jeg smutter naturligvis ikke helt herinde fra ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv for det. MEN...den besked fik vi også og venter andet barn sammen nu. Oven i har jeg PCO.

Min mand havde cirka 2 Mio pr IUI vi havde. Og det er spærre grænsen. Men han kom meget langt med sin kost og fik den helt op på 11 Mio en gang. Vores GYN sagde sæden var tre mdr undervejs. Min mand holdte sig derefter fra koffein, bacon, skar kraftigt ned på sukker. Spiste Zink og Folin syre, multivitamin og fiskepiller. Jeg håber ikke du fortvivler helt for det er stadig muligt at blive gravide. Enten ved IUI eller IVF. Om med en indsats kan han selv forbedre svømmerne. Held og lykke med viste forløb.

 

Hold da op, det lyder helt vildt - hvor er det sejt gået :)

 

Jeg håber også, vi får nogle råd til, hvordan vi selv kan forbedre vores chancer. Min mand spiser dog i forvejen meget sundt og får også de rigtige vitaminer, så jeg er ikke sikker på, at der er så meget vi kan gøre på den front - men der er sikkert nogle småting, han kan ændre, så vi kan forbedre chancerne så meget som muligt :)

 

Det tog rigtig hårdt på mig, da vi fik beskeden, men nu har jeg fået lidt tid til at bearbejde det, og manden og jeg har fået nogle gode snakke om det hele, så nu har jeg det bedre med hele situationen. Det er bare så mærkeligt at føle sig så magtesløs og føle, at noget så vigtigt er ude af ens hænder. Jeg glæder mig til at få en snak med en fertilitetsklinik og få svar på nogle af alle de spørgsmål vi har - og så er jeg sikker på. at der nok skal komme en baby vores vej på et tidspunkt  :)

 

Tusind tak for dit svar - det er så rart at høre lidt om andres oplevelser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg har hørt, at man kan ændre meget med kosten. Min mand spiser dog meget sundt i forvejen, da han træner op til en halv Ironman, så jeg er ikke sikker på, at vi kan gøre så meget på den front - men det er da helt værd at undersøge :)

Og nej, jeg smutter naturligvis ikke helt herinde fra ;)

Hvis han træner rigtig meget kan det i en periode nedsætte fertiliteten.... Altså motion er sundt, men rigtig meget træning kan påvirke sædkvaliteten fordi kroppen ser træningen som fokusområde, det har jeg ihvertfald læst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han træner rigtig meget kan det i en periode nedsætte fertiliteten.... Altså motion er sundt, men rigtig meget træning kan påvirke sædkvaliteten fordi kroppen ser træningen som fokusområde, det har jeg ihvertfald læst

:ditto det samme har jeg hørt.... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han træner rigtig meget kan det i en periode nedsætte fertiliteten.... Altså motion er sundt, men rigtig meget træning kan påvirke sædkvaliteten fordi kroppen ser træningen som fokusområde, det har jeg ihvertfald læst

 

 

:ditto det samme har jeg hørt.... ;)

 

Ja, vi har godt overvejet det. Men vores læge har forsikret os om, at træningsmængden kun spiller en rolle for kvinden.... men vi må hellere lige høre på fertilitetsklinikken for en sikkerheds skyld:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER