Mjh94

Har i oplevet lign? :)

5 indlæg i dette emne

Hej alle :)

 

Skulle have haft menstuation d 27 januar, men er nu gået 9 dage over tid. Tog en test i forgårds som ikke viste noget de første 10-15 min, men så kom der en skyggestreg med lidt farve i. Ringede til lægen igår og forklarede hende om det og spurgte om det havde nogen betydning hvis stregen er meget svag og først kommer efter 10-15 min hvor hun svarede at det betyder intet og at hun tror den er god nok, fik så en tid d 24/2 til blodprøve og tjek for at se om jeg er gravid. Hun sagde samtidig at nervøsitet ikke kan udskyde ens menstrustion hvis man er nervøs for om man er gravid, og det ved jeg at den kan for det oplevede jeg for nogle mdr siden hvor jeg gik 10 dage over tid, men havde overhovedet ingen symptomer som nu.

 

Har selv lagt mærke til små ændrinhger ved min krop, bl.a er mine blodåre blevet meget tydligere på begge mine bryster, området omkring mine bryster er normalt helt lyse men nu er det mørkere. Jeg er utrolig træt hele tiden, skal tisse hele tiden og idag da jeg sad på toilettet (ja jeg er en af dem der undersøger sig selv) kunne jeg mærke min livmodermund/livmoderhals lige inden for skede indgangen, og det plejer jeg aldrig at kunne, den føles også lidt øm. Har læst at en livmoder hæver når man bliver gravid, kan det være det? syns også at nogle madvare smager gammel selvom det er helt frisk.

 

Har tænkt mig at tage en test i weekenden så jeg er sikker på at kroppen har dannet nok hcg så testen er helt positiv.

 

Har i oplevet lign i starten af jeres graviditet? :)

 

Hvis jeg er gravid, så er det planlagt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder som den første positive test, jeg tog. Umiddelbart var den negativ, men 15-20 min efter kunne jeg se en svag streg. Den var meget svag, men jeg var ikke i tvivl om, at den var der. Dagen efter blev testen positiv hurtigere, og det samme skete de næste dage. Stregen kom hurtigere og hurtigere, og den var mere og mere kraftig i farven. Dette tog jeg som et godt tegn, nemlig at graviditetshormonet steg som det skulle.

Hvis jeg var dig ville jeg klart teste igen. Du behøver ikke vente til weekenden. HCG fordobles hver anden dag i den tidlige graviditet, så mon ikke du kan få en streg inden for tid nu? Det tror jeg. Derudover så har du jo næsten alle graviditetssymptomerne i bogen (selvom det også kan snyde nogle gange).

Held og lykke :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har desvære prøvede det modsatte et par gange. Og siger det altså ikke for at gøre dig pisse nervøs.

Men fået en svagt positiv test 10-15 min over tiden, fået ømme bryster og andre tegn. Mens min mens var forsinket.

Men hvor jeg så ikke har været gravid.

Der står jo på testen at en hver ændring efter tiden er løbet ud, kan være falsk positiv/negativ.

Og tegnene var bare noget som mit hovede fik til at ske, fordi jeg håbede så meget, og det samme med den forsinkede mens.

Jeg krydser fingre for dig at der er en lille spire. :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan ikke rigtig bruge test der har ligget for længe til noget, de kan let give falske svar.... Jeg ville vente nogen dage og tage en ny test....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min sidste graviditet prøvede jeg også at stregen først kom senere. Jeg blev ved med at teste hver anden dag og til sidst kom den med det samme :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER