Stugan

Én lur hvornår?

16 indlæg i dette emne

Min datter er nu 14 måneder og sover stadig 2 lure - hun holder kun ca. 2 timer efter at hun er vågnet om morgenen, så er hun helt færdig. Om en måneds tid begynder hun i dagpleje, og dér ved jeg, at dagsplejemoderen foretrækker én lur, så det passer med de andre børns mønstre.

 

Hvornår kunne jeres tumlinger nøjes med én lur om dagen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Noah overgik til en lur da han var knap et år. Han har heller aldrig været den store sovetryne...

Men det er meget forskelligt. En af de andre drenge fra mødregruppen var 16 måneder.

Noah er foresten i vs, hvor de små (under to) sover når de er trætte, og ikke skal følge nogen rytme sammen med de andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian var 10-11 mdr. Det var kort efter han kom I dagpleje. Det var på dp-moderens initiativ at luren blev skåret væk, men det gik fint.

 

Cassandra droppede den ene lur, da hun var en 14-15 mdr. Jeg gik hjemme med hende og vi passede vores egen rytme og havde ikke behov for at ændre det. Men omkring de 14-15 mdr. havde hun ikke behovet mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Min Noah er ogsaa en sovetryne ;) 

 

Han sov 2 lure til de 16 mdr, hvor han startede i pasning og jeg saa hentede ham kl. 12. Vi spiste og saa puttede jeg ham til lur kl. 13 nul dut. 

 

Jeg taenker, at der nok sker noget i DP, saa hun ikke kan sove eller ikke vil sove. Saadan var det med min dreng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener han var ca 14 måneder. Og det var meget fra den ene dag til den anden af det skiftede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til omkring 12 måneder. De små i min datters DP sover stadig formiddagslur 8-9 de er 14 og 17 måneder gamle. Det er vel meget individuelt hvad ens barn har behov for og det tænker jeg da også at en DP må have forståelse for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos vores dp sover de små den første lur mellem 7-9 og så har de aktiviteter til kl 12, hvor der puttes igen og der lader hun de små sove til de vågner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg taenker ogsaa, at en DP maa kunne lade et barn sove formiddagslur, hvis barnet har brug for det? Det kunne vores paedagog da, saa hun puttede dem bare en efter en paa en madras i stillerummet, mens de andre legede. Nu falder en af pigerne stadig i soevn nogle gange og det er helt fint med den nye paedagog. (4 boern, saa jeg kan sammenligne med en DP..)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna var 8-8,5 mdr... men hun har aldrig været en sovetryne! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skippede den ene lur her i juleferien, der var hun 14 måneder.

Hun går i dagpleje og vi aftalte at hun så det an i løbet af dagen og så blev hun lagt ud, hvis hun var træt. Så vores dp ser da hele tiden på børnene og lægger dem,når deres behov er :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida har faktisk aldrig sovet mere end en lur om dagen hele sit liv. Hun har taget power-nabs i løbet af dagen da hun var mindre, men de var aldrig på mere end 15 minutter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kom af sig selv lige omkring et år i forbindelse med, at han startede i dagpleje.

 

Vi holder det dog stadig så frit, at han af og til får to lure hjemme, hvis han er træt til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dreng på 15 mdr tager stadig 2 lure, formiddagslur 2 timer efter han står op, og eftermiddagslur ca.3 timer efter han vågner fra formiddagslur. Og han går i dagpleje:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres besvarelser. Tror jeg må snakke med DP om det, hvis ikke det skifte fra 2 til 1 lur af sig selv over de næste par uger. Det er heller ikke noget DP har insisteret på, men som det er nu, hvor hun har lidt større børn, så tager de ofte ud om formiddagen, hvor der ikke altid er mulighed for at sove. Håber, at hun kan indrette sig lidt efter min datter også, vil jo formentligt højest vare et par måneder, før hun kan nøjes med 1 lur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga var 10 mdr, det kom da hun startede i dagplege

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER