Myliona

Gave når man får søskende?

16 indlæg i dette emne

Her fik han storebrorgave - han fik en kranlastbil fra bruder.

Vi synes at han også sku mærke at det ikke kun var baby det handlede om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melissa fik (endnu) en dukke - og et hav af ting dertil i tiden efter (og i julegave) så hun kan lave de samme ting som vi andre ift. Baby :) Vi havde bestilt en drengedukke, men der kom altså en pigedukke - og vi havde pludselig ikke tiden til at få byttet/fundet en ny ;)

Melissa leger meget med hendes pusletaske, højstol, vugge osv. Og sutteflaskerne til babyen bliver flittigt giver når vi giver flaske :)

Og ligesom Mortil2xL, så ville vi også vise Melissa, at alt ikke drejer sig om baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar får også en gave, men jeg ved ikke lige hvad endnu :) Sådan lidt samme tanker som mortil2xL og ØB om at han skal mærke, at det ikke kun handler om baby.

Vi har snakket om en dukke, fordi jeg synes det er en supergod idé, det som ØB snakker om med at kunne lave de samme ting, og fordi Valdemar tidligere har haft stor interesse i en lille dukke. Omvendt er det meget mere superhelte, der hitter lige nu og så er det måske sådan noget, han skal have. :D

Jeg vil bare gerne have, at han ser tilbage på det med at blive storebror som en lykkelig begivenhed for hele familien, og ikke som noget, hvor "mor og far fik en baby", og det ikke rigtig kom ham ved. Og det tror jeg på, at noget så håndgribeligt som en gave med legetøj, kan være med til at skabe (uden at det er det eneste selvfølgelig).

Jeg har dog ikke lige besluttet hvordan/hvornår han skal have den. Om det bare skal være i tiden op til, om den skal stå hos farmor, så man kan fordrive ventetiden mens mor føder med det nye legetøj, eller om den skal stå klar "sammen med" lillesøster, når han kommer hjem til os efter fødslen, så det er en gave som HUN "har med til storebror" eller om vi laver en kombi (fx at han får en bilbane med én bil hos farmor og så en bil af lillesøster og en af os når han kommer hjem eller sådan noget). Det kan også være, at han får en mindre ting, for det falder jo lige sammen med hans fødselsdag.

Jeg ved det ikke. Jeg tænker heller ikke, at det nødvendigvis handler så meget om, hvad det er, men om at han mærker tanken bag (lidt ligesom når man får blomster af sin mand :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isaac får en kasse med LEGO mine craft, for at det bliver markeret at han bliver storebror, men bestemt ikke mindre værd...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa fik også en gave af os: en Sylvanian isbil med en bamsefamilie til. Hun fik en dukkeseng af mormor og morfar og et hav af storesøstergaver fra andre. Min intention bag var den samme som de andre mødre har skrevet. At det så faldt i december og muligvis er druknet i pakkekalender og julegaver er så en anden sag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores forældres plus min søster kom også med storebror-gaver. Netop fordi at han jo blev storebror og det hele ikke sku gå op i lillesøster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver også en gave. Synes det giver god mening af fejre at den ældste bliver storebror i forhold til at fejre et nyt familiemedlem (som jo alligevel ingenting forstår).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TAK for denne tråd.! Min graviditetshjerne har totalt svedt ud, at AB selvfølgelig skal have en gave. Det har jeg altid taget som en selvfølge, men jeg har fuldstændig glemt det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav ikke Mads en gave. Men var overvældet over, at han faktisk også fik storebrorgave af alle andre, der havde gave med til lillebror.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi gav Sebastian en voksendyne, sengebetræk og noget legetøj som jeg ikke husker hvad var.

 

Sebastian fik til sin store overraskelse og glæde også storebror gaver af alle der kom forbi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna fik ikke gave af os, men en storesøstergave af mormor og morfar, som var en babyborn med lift og tilbehør! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melissa fik (endnu) en dukke - og et hav af ting dertil i tiden efter (og i julegave) så hun kan lave de samme ting som vi andre ift. Baby :) Vi havde bestilt en drengedukke, men der kom altså en pigedukke - og vi havde pludselig ikke tiden til at få byttet/fundet en ny ;)

Melissa leger meget med hendes pusletaske, højstol, vugge osv. Og sutteflaskerne til babyen bliver flittigt giver når vi giver flaske :)

Og ligesom Mortil2xL, så ville vi også vise Melissa, at alt ikke drejer sig om baby.

Altså tingene har hun fået af andre end os også, hun fik mange storesøster gaver, som I alle der har givet Milan har også givet hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise var med far ude og vælge en gave til lillebror, samt til sig selv, lige efter Simon var født. Hun valgte to små bamser - en brun hund og en sort kat. Hunden var så til Simon og katten hendes. Hun er utrolig glad for sin kat her et halvt år senere og putter tit hunden ned til Simon i barnevognen eller sengen :)

Derudover fik hun også en storesøster gave af alle andre som havde med til Simon.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en god ide med en lille ting til storebror/søster.... Jeg var selv 10 da jeg blev storesøster og jeg fik stakkevis af gaver både når folk var på barselsvisit og da min søster blev døbt... Jeg har også altid selv en lille ting med hvis jeg besøger nogen nyfødte der har større søskende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER